1. leht 6-st

Teedu '66 põrrrrnikas

Postitatud: T Juun 27, 2006 6:31 pm
Postitas Teet
niih - sai juba natuke käesolevat masinat mainitud (teema "põrnika välimääramine"), aga nüüd mil masinal paberid õiged ning aadress minuga sama, läheks õige konkreetsemaks. Klubi näikse teil asjalik olevat, niiet kui vaid jutule saab, asub ka jutuksolev isend te ridu täiendama :)

niisiis:
kuna putukas pole ca 7a päikest näinud, tuleb tehnika üle käia. Aga küllap ta juba peagi kenaste põrisema hakkab.

eelnevalt üritaks talle siiski kaaskannatajate abiga diagnoosi panna - mulle paistab ta olevat siiski "pre-'67" (ning justament seetõttu ma temast väga huvitusin - vana hää ikke). Kerenummer viitab aga aastale '74 ning nii sai ka paberitesse. Mootoriks valisime täna ARK-s 1285ccm jõuallika, mil rammu 32kW. Ehk oskab keegi mind ses osas valguse poole juhendada? Paber paberiks, aga omanik peab ju ikka teadma, mis tõugu hobused sääl päras pesitsevad :P

hakatuseks tõmban suu koomale ning lisan parem pilte. Arvamuseavaldused masina "tõu" kohta on vägagi teretulnud :)

muudatus: valmistusaasta on niisiis '66

Postitatud: T Juun 27, 2006 7:43 pm
Postitas ingmar
ajee, üks kurbsilm jälle juures (ja piltide peal paistab teine täitsa kompu olema). kahtlaselt sarnane siin teemas käsitletuga - http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?t=257#1300 - sama? :)
loodame siis peatselt rivis vuramas nägema.

Postitatud: T Juun 27, 2006 9:55 pm
Postitas Style
IMHO tegemist on siiski '74 Põrraga, millele kurvad silmad ette pandud...

Postitatud: T Juun 27, 2006 10:21 pm
Postitas ingmar
aga mida arvata siis vanadest velgedest? vanadest tagatiibadest-tuledest? '74 oli ka armatuur märgatavalt rohkemate nuppudega, bensuluuk ei asunud ka minu teada pagassis. samuti polnud minu arust ukse siselink vändana.

mootor on oma teema, tundukse olema vahelduvvoolu genekas...

aga see on minu arvamus :)

Postitatud: K Juun 28, 2006 12:04 pm
Postitas Indrek
Tegu kindlasti pre`67 põrraga!

Palju õnne korraliku isendi soetamise puhul!

Postitatud: K Juun 28, 2006 11:56 pm
Postitas Teet
'täh Indrek ja Ingmar eksperthinnangu eest. Indreku liikuri tõttu ma läinud aasta talverallil mudugi saingi teada, et on olemas ka vanad põrnikad - esiti arvasin, et tegu on miski (väga õnnestunud) "järeleaitamisega" :P

tegu on tõesti Ingmari poolt viidatud masinaga. Toona oli küll huviline olemas olnud, aga kaup oli katki jäänud, kuna omanik (või pigem siiski "valdaja") otsustas masinat veel omale hoida. Antud masina Eestis mittesõitmine on muidugi ilus legend. Ning tundub, et müügi ajal kuulsin minagi kõikvõimalikke ilusaid jutte masina kohta - mis kohati teineteisega vastuollu sattusid. Aga see pole oluline - kaup on mu arvates aus. Kere kõva ning põhjaplekk täiesti keevitusest pääsenud (vajadus lihtsalt puudub). Poolraamid on siiski pisikesi (kehvalt pandud) paigakesi saanud. Põhja pole ühegi mastiksiga kaetud - niiet ideaalne toormaterjal korralikuks puhastamiseks-värvimiseks. Aga see suvi ma masinat veel pulkadeks ei võta - hetkel on plaanis teda ilusatel suvepäevadel igapäevasõidukina kasutada.

uurisin eile netiavarustest pilte ning soomlaste seas näikse levinud olevat '68..'73a masinatele vanade tiibade ning luukide külgekruvimine. Tulemus suht sarnane vanaga, aga salongi-ukselingid ning armatuuri tuulutusavade arv (vanal 1, uuemal 3) paistavad olevat kindlad pidepunktid. Samas tundub, et ukselingid vahetusid juba vana kere ajal (aastal '67). Minu masinal on veel mingi uuem spidomeeter, millel ka kütusetase - niiet see on kelladel dubleeritud. Vanast spidomeetrist tunnen niisiis juba puudust :)

täna õhtul sai kahe tunni jagu käsi õlis leotatud. Eesmärgiks saada ülevaade pidurisüsteemist. Keegi osavnäpp on kolm töösilindri õhutusniplit puruks keeranud - niiet homne päev toob selgust, kas kaubandusasutused võimaldavad kõik töösilindrid uute vastu vahetada või mitte. Esimesi trumleid ma küll veel lahata ei jõudnud, kuid tundub, et kõik töösilindrid on ühesugused. Unifitseerimine on üks äraütlemata hea asi :)

Postitatud: N Juun 29, 2006 11:48 am
Postitas Indrek
Teet kirjutas: Indreku liikuri tõttu ma läinud aasta talverallil mudugi saingi teada, et on olemas ka vanad põrnikad - esiti arvasin, et tegu on miski (väga õnnestunud) "järeleaitamisega" :P
Siis on küll äärmiselt tore, et kunagine Kadeti fänn on uude usku pööratud! :wink:

Tõepoolest, jõudu ja jäksu ning arvesta, et Sind on hoiatatud!

Postitatud: R Juun 30, 2006 11:46 am
Postitas Teet
Indrek, usust on asi kaugel. Kui näpitavate / meelel olevate masinate järgi "jüngriteks" liigitada, siis olen hetkel veel moskvitchi-usku, seejärel kadeti-usku (muidugi E-kadettidest ainult 110kW - ning mõtted tiirlevad 2..3 vedava ratta ning 150 tehasekilovati ümber) ning alles seejärel põrnika-usku :)

aga see pole oluline. Teemaks on meil ju põrnikas (mida varuosade tellimisel sildade osas '67a omaks loen - 1.2 kui täpsem olla; moto on ilmselt törts moodsam):
- töösilindrid sai eile tellitud, saabuvad järgmise nädala keskel
- klotse (4*trummel) ei saanud tellida. Vanad klotsid sai puhtaks nühitud ning läksid teised täna pidurimeistrisse katetevahetusse. Põrnikaklubi oli omal ajal nende kunde olnud, aga nüüd mees enam täpset kattepaksust ei mäletanud. Minu omad saavad 4.5mm - et kindla peale välja minna (ehk oskab keegi kommenteerida?)
- põgusa veermikuinspektsiooni käigus sai veel tuvastatud (välimine) rooliots, mis loksus. Uued saabuvad ca kuu pärast. Loodame, et sobivad...
- pooltelje "tolmukate" (sääl kasti veeres) tahab kah vahetamist ning neid oli Forsis lausa sees. Loodetavasti lähevad ikka saadud katted (võtsin prooviks vaid ühe)

kuna veermikudetailid saan kätte järgmine teisipäev-kolmapäev, siis nädalavahetuste hilisõhtutel uurin õige mootorit. Kahtlaselt kergelt käib teine ringi. Käima ei läinud - aga see võib olla ka paagis oleva 7..8a vana kütuse tõttu. Ilmselt on mõistlik karbuss korraks lauale "laotada" - ning see juhtub vast täna õhtul. Säde on küll nõrguke, aga ta on olemas. Mis võiks õige jagaja kontaktivahe olla? Mootori tüüpi ma mudugi veel ei tea (kust seda välja lugeda?)... Sidur on veel küsimärk - aga seda, kas ta lahutab, proovin katse-eksitusmeetodil alles siis, kui keskmine pedaal põhja ei vaju :D

Postitatud: R Juun 30, 2006 12:23 pm
Postitas Indrek
Mootor võib sul seepärast "lihtsalt" ringi käia, et algne 6voldine süsteem on vahetatud 12voldi vastu vahetatud. Üks mida tavaliselt ei vahetata on starter, millest pole midagi hullu aga lihtsalt pead ise meeles pidama, et pikalt ei lase...
Mootor peaks olema ikka 1300, 1200-seid oli vähem.
Pidurimeister on tõesti hää koht klotside taastamiseks, kvaliteetne töö ja katted.
Enne süüte näppimist vaata üle ja reguleeri klapid.
Kui juba esisilla juurde jõuad siis üks koht, mida pead hoolega kontrollima on õõtsa ja sillakorpuse vahelised laagrid. Need on tihtipeale kulunud/hävinud ja see võib põhjustada hirmuäratavaid värinaid/resonantse. Kui vähegi viitsid siis kisu need lahti, kui on korras siis pese ära ja uuesti kokku, kui ei ole siis asenda aftermarket uretaan puksidega.

Postitatud: T Juul 04, 2006 11:13 am
Postitas Teet
'täh Indrek - üritan tähelepanelikult uurida seda esisilda.

eile hilisõhtul sai lõpuks paagist vana kütus välja pumbatud ning karburaator maha katkutud. Karbuss oli (vastupidiselt ootustele) seest kena - puhusin vaid läbi, kust sain. Solexike ise on muidugi nagu algaja autojuhi õpikust - küljes on vaid "eluks vajalik" :) Kui karbuss pääl, läks masin lausa käima. Kõik silindrid kohe töös ja puha :)
...muidugi käima läks järsku (ilma ühegi eelneva "lubamiseta") ning nii minuti-kahe pärast suri äkiste välja. Seejärel ujutas üle ning enam isegi ei lubanud. Noh, küll uuesti läeb - aga enne tahaks kontaktivahe õigeks saada ning uued küünlad pääle panna. See eeldab aga ilmselt mootori tüübi teadmist (tahaks kindla pääle välja minna - kuigi küllap ta 1300 ikka on...)? Kust ma selle küll välja loen? Too teadmine ju vajalik ka klapivahe sättimiseks (ning klapikambrikaanetihendite vahetamiseks).

piduriklotsid on juba käes. Muidugi kuigi palusin mitte üle värvida, seda siiski tehti: tahtsin happekruntida ning värvida - pealegi oli klotsidel veel roostemuunduri kiht peal, mis tuleb heaks tööks värvi alt siiski mehaaniliselt eemaldada. Aga pole hullu - saab vähemalt pidurid ainult külgekruvimisvaevaga kokku :P
ka töösilindrid ootavad, et ma nad lunastaks (täna käin ära). Niiet on oht, et masinal on enne järgmist koiduvalgust pidurid :P

kus põrnikarahvas (5*205 velgedel) rehvitöid teeb? On mingil töökojal vastavad flantsid olemas?

Postitatud: T Juul 04, 2006 11:35 am
Postitas ingmar
hei hei!

meiegi lehel on küünaldest ja klapivahest juttu. http://www.beetle.ee/index.php?page=tervishoid&id=8 ja http://www.beetle.ee/index.php?page=tervishoid&id=10, eri mootori suurustest ei olenenud (vähemalt kui me räägime põrnika mootorist - type1).

seega - keera julgelt kontaktivahe 0.4mm peale, pane kõik klapid 0.15 peale ja keera sisse näiteks NGK B5HS ja anna tuld. kui midagi väga pe*ses pole, peaks auto elumärke andma (mida tal ikka muud vaja on kui õhku, bensu, rõhku ja õigel hetkel tiba tuld).

aga mis rehvitöid sa silmas pead et eraldi flantse vaja?

Postitatud: T Juul 04, 2006 2:35 pm
Postitas Teet
aitäh lingi eest - silmitsesin seda omal aal, aga nüüd oli juba vastav info ja selle olemasolu meelest pühitud. Suvine mälu- ja keskendumispuudulikkus :)
ingmar kirjutas: aga mis rehvitöid sa silmas pead et eraldi flantse vaja?
tasakaalustamisega läheb ilmselt raskeks - sellist velge ju igasse pinki ei pane. Rehvivahetusega saadakse vast hakkama - kuigi 155 R15 rehvi leidmine on raske ning tundub, et saadaval on vaid Firestone 590 :)

Postitatud: T Juul 04, 2006 2:52 pm
Postitas Indrek
Kummimees suudab tasakaalustada.

Postitatud: T Juul 04, 2006 2:54 pm
Postitas ingmar
Teet kirjutas:kuigi 155 R15 rehvi leidmine on raske ning tundub, et saadaval on vaid Firestone 590 :)
meenub, et just otsis sõber oma M401 tarvis rattaid. kunagi sai testitud ja sama poldivalem läheb ka sellele isendile alla (tõsi, originaalis on tal vist "16). veljed leidsin talle siis soomest, rehvid võttis ta aga ise turu või täika pealt välja, 155 täiskõrged tutikad "15. oli teine päris õnnelik :)

ehk et äkki annab ka turgude läbi kamminime tulemust...

Rehvidest

Postitatud: T Juul 04, 2006 6:39 pm
Postitas Style
Ise leidsin vaid Pilt
selliseid, mida Eetimaal kataloogides näha. Vredestein Sprint Classic on nimeks, kuid saab ainult tehase tellimusega - kuni pool aastat. jaehind on (oli) 1150.
Asendatavaks mõõduks võiks olla 175/70R15 - ka harva esinev... Endal pole hetkel enam võimalust kataloge sirvida saadavuse koha pealt...