Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi
Moderaator: ingmar
Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi
Bussil mille kere sai klaasipuru pritsitud ja epokrunditud on huvitav nähe - aeg ajalt tuleb värviga kaetud keretinatatud kohtadest läbi roosteoraanž veemull.
Mis sellise nägu võib põhjustada?
Kas peaks kogu vana keretina maha võtma?
Millega peale seda aluspinda töötlema?
Kas peaks uuesti keretinaga katma või kasutama moodsamaid vahendeid?
Üritasin Vanatehnika.ee foorumist sama küsida, aga nende registreerimine on katki. Turvaküsimuse vastus on alati vale.
Mis sellise nägu võib põhjustada?
Kas peaks kogu vana keretina maha võtma?
Millega peale seda aluspinda töötlema?
Kas peaks uuesti keretinaga katma või kasutama moodsamaid vahendeid?
Üritasin Vanatehnika.ee foorumist sama küsida, aga nende registreerimine on katki. Turvaküsimuse vastus on alati vale.
-
- paranemislootuseta
- Postitusi: 749
- Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
- Asukoht: Jälgimäe, Saku vald
Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi
Su probleemi põhjusest mul arusaamist pole, aga võtsin endale vabaduse laiendada võimalike (või lausa teadjate) arvajate ringi:
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... #pid408179" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... #pid408179" onclick="window.open(this.href);return false;
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi
Kas läbi värvi või krundi tuleb see veemull? Kaua nii seisnud on ja kas seisab kuivas ja soojas kohas?tiblu kirjutas: aeg ajalt tuleb värviga kaetud keretinatatud kohtadest läbi roosteoraanž veemull.
Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi
Auto seisab kuivas garaažis, stabiilse temperatuuri juures (13-15kraadi). Seisnud on 6 kuud.Kermo kirjutas:Kas läbi värvi või krundi tuleb see veemull? Kaua nii seisnud on ja kas seisab kuivas ja soojas kohas?tiblu kirjutas: aeg ajalt tuleb värviga kaetud keretinatatud kohtadest läbi roosteoraanž veemull.
Peal on ainult 1 kiht epokrunti ja läbi selle tuleb mull. Värvikihi paksus võib varjeeruda, sest maaler valis haljaks pritsitud pleki kruntimiseks halli krudi, seetõttu võis tal raske aru saada kui hästi katab.
Enda karu peaga arvasin, et kuna tina on pehme, siis klaasipuru prits muutis selle hirmus boorseks. Mõne koha peal lihtsalt booridesse koguneb vähenegi niiskus ja all olev rooste annab tilgale tooni.
Ühes sellises kohas kuivatasin ära, lihvisin peene paberiga üle ja kruntisin pintsliga. Sealt pole uut mulli tulnud, aga siiski pigistab hinges, ei tahaks põhivärviga katta enne kui kindel pole, et tinutatud kohad tulevikus mingit jama ei põhjusta.
Teet - tänud, mida laiem ring, seda parem!
Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi
Põhiline probleem on see et krunt pole niiskuskindel. Krundil pole samu omadusi mis on värvil ja lakil. Samas kui panna peale piisavalt suur kiht siis kruntvärv suudab isegi mingi aja ära hoida roostet. 13-15kraadi garaaz on küll väga hea aga alati on õhuniiskus ja kondents.tiblu kirjutas:Auto seisab kuivas garaažis, stabiilse temperatuuri juures (13-15kraadi). Seisnud on 6 kuud.
Peal on ainult 1 kiht epokrunti ja läbi selle tuleb mull. Värvikihi paksus võib varjeeruda, sest maaler valis haljaks pritsitud pleki kruntimiseks halli krudi, seetõttu võis tal raske aru saada kui hästi katab.
Enda karu peaga arvasin, et kuna tina on pehme, siis klaasipuru prits muutis selle hirmus boorseks. Mõne koha peal lihtsalt booridesse koguneb vähenegi niiskus ja all olev rooste annab tilgale tooni.
Ühes sellises kohas kuivatasin ära, lihvisin peene paberiga üle ja kruntisin pintsliga. Sealt pole uut mulli tulnud, aga siiski pigistab hinges, ei tahaks põhivärviga katta enne kui kindel pole, et tinutatud kohad tulevikus mingit jama ei põhjusta.
Teet - tänud, mida laiem ring, seda parem!
Igaljuhul, ennem põhivärvi pealekandmist lihvitakse nii kui nii vana krunt ja kantakse peale uus krunt, siis alles värv ja lakk. Muretsemiseks pole põhjust, kui soovid siis lihvi need roostetavad kohad üle ja kanna uuesti krunt peale aga siiski soovitan auto ära värvida et anda metallile korralik pinnakaitse.
Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi
Tänud vastuste eest. Aga soovitusi keretina osas - võtta kõik maha, juhuks kui rooste all on või jätta puutumata?
Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi
Keretina osas (niipalju kui ma oma 12a jooksul näinud) kui servast näha pole et rooste all siis ära puudu. Võid lasta ennem kruntimist/pahteldamist veel liivapaberiga servad üle ja kui näha et serv puhas ja metalli küljes kinni siis mina jätaks nii.
Rooste peale tina panna pole võimalik, kui siis korralikult ära puhastades ja tinapastaga kokku tehes jääb külge aga siis ei mädane ta sealt alt edasi ka.
Rooste peale tina panna pole võimalik, kui siis korralikult ära puhastades ja tinapastaga kokku tehes jääb külge aga siis ei mädane ta sealt alt edasi ka.
Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi
OK! Suur tänu kaasa mõtlemast!Kermo kirjutas:Keretina osas (niipalju kui ma oma 12a jooksul näinud) kui servast näha pole et rooste all siis ära puudu. Võid lasta ennem kruntimist/pahteldamist veel liivapaberiga servad üle ja kui näha et serv puhas ja metalli küljes kinni siis mina jätaks nii.
Rooste peale tina panna pole võimalik, kui siis korralikult ära puhastades ja tinapastaga kokku tehes jääb külge aga siis ei mädane ta sealt alt edasi ka.
Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi
Kas keretina on peale pealepanekut ka neutraliseeritud?
See jutt, et krunt ei kaitse on õige. Teinekord mine näiteks epo krundi teed, see vähe kaitsvam ja tugevam.
See jutt, et krunt ei kaitse on õige. Teinekord mine näiteks epo krundi teed, see vähe kaitsvam ja tugevam.
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi
Neutraliseerimise kohta ei oska öelda, sest see tina on juba enne mind sinna pandud.dexter kirjutas:Kas keretina on peale pealepanekut ka neutraliseeritud?
See jutt, et krunt ei kaitse on õige. Teinekord mine näiteks epo krundi teed, see vähe kaitsvam ja tugevam.
Peal ongi epokrunt, aga vahelduva katvusega.
Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi
kui keretina jääb peale pealepanekut neutraliseerimata, siis hakkabki tunduvalt agressiivsemalt roostetama. Neutraliseerimiseks sobib hästi näiteks sooda vesi, või häda puhul ka tavaline seebi vesi.
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi
Hapet sisaldab ainult ju nn tinapasta mida alla kantakse. Mina olen kõik ära puhastanud mis tina alt välja jääb ja eraldi seda neutraliseerinud pole. Kohad kus see tinapasta peale jääb on rooste tõesti kiire tekkima. Kuna murelikult kasutajal tina oli juba ennem kere peal siis arvatavasti eraldi neutraliseeerida pole vaja (muidu oleks vast auk sees juba )