1. leht 1-st

Audi A4 Passat b5 Käigukasti allapanek

Postitatud: N Mai 14, 2015 3:05 am
Postitas Rydel
Kas keegi on proovinud?
Tundub päris hea alternatiiv olevat T3 ja UN1 kastidele, eriti arvestades seda kui soodsad praegu doonorautod on.
Info mis leidsin selle kohta:
http://www.brick-yard.co.uk/forum/audi- ... page1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja siis varuosad mida tuleb vaja:
http://www.ultimate-engineering.co.uk/gearbox.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Paljud neist arvatavasti saab ka Eestis teha parema hinnaga.
Mis arvate?

Re: Audi A4 Passat b5 Käigukasti allapanek

Postitatud: T Mai 26, 2015 12:09 pm
Postitas jeff01
Jah, tagurpidi keeratult veavad nad tõesti kõik õiges suunas :)

Re: Audi A4 Passat b5 Käigukasti allapanek

Postitatud: T Mai 26, 2015 11:13 pm
Postitas PussyWagen
Kogemused puuduvad passati kasti osas aga enda bussile sai alla aretatud eelnimetatud UN1 Renault käigukast. Ütleme niiet päris suur töö ikkagi. Et seda swapi teha tellisin ja tegin ise 50/50 jubinatest mis sinna vaja oli.mMe arvame, et paljud jupid internetis on kallid, et "noh mis neid siin eestis teha ei ole saab poole odavamalt". Vot kahjuks nii ei ole.

Kes veel Renault UN1 kastist ei tea midagi siis olgu öeldud, et see on käigukast millel on võimalik tehase poolt pöörata reduktor 180 kraadi. Selle tulemusena on võimalik käigukasti kasutada nii esisilla veolistel autodel kui ka taga-ja kesk mootorite auto transaxle tüüpi sillalahendustel (Porche, Dolerean, Lotus, DMC, Renault Alpine). UN1 kaste paigaldati teatud Lotuste mudelitele ja DMC Dolerean (back to the future filmist kajakatiib) Renault Alpine( Monte Carlo rally hirm) ja Renault 25 V6 injection.
Enda käigukast mul õnnestuski saada eelnimetatud viimase auto küljest. Otsisin konkreetset autot ligi 2aastat vahelduva eduga kuni õnnestus leida sobiv kandidaat. Põhimõtteliselt pidin ostma terve auto mis oli looduse rüppesse enyway jäänud ja vaja oli mul sealt ainult ühte asja. Tegu on väga töökindla ja tugeva käigukastiga. Tehase andmete järgi kannatab kast vastu 400HP ja 400NM väänet. Neid kastutatakse ja ehitatakse ümber võimsatele pagiautodele ja standardis sobib ideaalselt T3 bussi projektides kus mootoriteks V8 ja TDI´d. Eripäraks on veel see, et sellele võimalik soetada erinevaid ülekandeid ja erinevaid diffri tüüpe vastavalt otstarbele.

Jõuallikaks valisin ise 1.9TDI 1Z 66kW mootori mis swappiti mTDI ümber, ehk siis "no to electronics"

Et seda üritust teha on sul vaja:

-keerata reduktor 180 kraadi
-siduri peavõll Renault=VW
-flants sidurikoja ja kasti vahele
-veovõlli väljavõtted Renault=VW
-kronstein kasti ja kere vahele
-käikude selektorile pikendus mille otsas istub orig. munakas
-custom made hoovastik (vastavalt oma soovile)
-lõigata tagumine keretoetus tala (crossmember) lõhki+toestus ja salongi auk ,et ta ära mahuks.

Kõige selle aretamise tulemusena võin öelda, et tulemus on ikkagi päris huvitav.
Käigude ülekanded on mõnusalt sobilikud. Kuna 1Z 1.9 mootoril tuleb turbo üsna varakult taha ca 1500-1700 rpm siis saab sõita linnas üsna madalate tuuridega.

Maanteel

90km/h = ca 2250rpm
110km/h= ca 2450rpm

Re: Audi A4 Passat b5 Käigukasti allapanek

Postitatud: E Juun 29, 2015 12:47 am
Postitas Rydel
Sooviks proovisõidu)

Re: Audi A4 Passat b5 Käigukasti allapanek

Postitatud: E Juun 29, 2015 1:51 am
Postitas Teet
PussyWagen kirjutas:Maanteel

90km/h = ca 2250rpm
110km/h= ca 2450rpm
kui jutt ikka samast käigust, siis numbrid ei klapi - kui 90kmh on 2250rpm, peaks 110kmh olema 2750rpm.
(110/90*2250=2750)

Re: Audi A4 Passat b5 Käigukasti allapanek

Postitatud: E Juun 29, 2015 9:33 am
Postitas uno
Tegin Bussipesas ühe kasti, kus sai AAS kastile pandud 5. käik 0,74 ülekanne.
Originaalis on 0,82 ja differ 4,83
Sõidumugavus super :)


90km/h 2450p/min
100km/h 2750p/min

Mootoriks 1,9 1Z
Pump JX mootorilt
Turbo AAZ mootorilt

Püss ei ole, aga samas liigub mõnusalt.

Re: Audi A4 Passat b5 Käigukasti allapanek

Postitatud: E Juun 29, 2015 10:54 am
Postitas Rydel
Tõnis, mis rehvidega arvutused tehtud?
Originaalmõdus rehvidega, kalkulaatori järgi, polnud arvud nii ilusad.

Re: Audi A4 Passat b5 Käigukasti allapanek

Postitatud: E Juun 29, 2015 7:32 pm
Postitas uno
Sorry, rehvimõõdud unustasin lisada.
215/75 r15 BFGoodrich

Re: Audi A4 Passat b5 Käigukasti allapanek

Postitatud: E Juul 20, 2015 6:29 pm
Postitas lexuz
Kas keegi saab aidata T3e 5-käigulise kasti remondil...sünkrod läbi 2 ja 5 käik (loobib välja) või siis hetkel all olevale 4jasele 5 käigu lisamisega? Hr Uno siin kirjutas, et bussipesas selline 5 käigu lisamine välja hauduti - tahaks kaa... Infot ootan siia postituse alla või leho@egolex.ee. Mina tänan.

Re: Audi A4 Passat b5 Käigukasti allapanek

Postitatud: T Juul 21, 2015 8:55 am
Postitas uno
Viiendat käiku neljakäigulisele kastile ????? sellist juttu kahjuks ajanud ei ole.
Viiekäigulisel AAS kastil sai 5. käik välja vahetatud 0,78 ülekanne 0,74 vastu
Kasti remondiga saan aidata. EI pruugi ainult sünkro rõngad läbi olla vaid ka .... kurja ei oska eestikeelset nime öelda ......
Gears Slider hubil hambad maas.

Pilt

Re: Audi A4 Passat b5 Käigukasti allapanek

Postitatud: T Juul 21, 2015 10:43 am
Postitas lexuz
Ma lugesin vist valesti meeltesegaduses, minu vabandused. Kuidas ma saaksin oma katkise käigukasti (ma ei tea koodi kahjuks, pean uurima) sinuni toimetada, kas sellega saab teha sama 5 käigu ülekande muudatuse ja mis see remont ja ülekande muutmine hinnanguliselt maksma läheb? Mul on mingi 94a diisel passati kast ka kui sellest abi on varuosadeks vms.

Re: Audi A4 Passat b5 Käigukasti allapanek

Postitatud: K Sept 02, 2015 3:26 am
Postitas Rydel
uno kirjutas: Mootoriks 1,9 1Z
Pump JX mootorilt
Väike offtop, aga ei saanud mitte kuidagi sellise kombinatsiooni normaalselt tööle. Tegime ka mtdi frankenpump ehk aaz pump+1z pumba "liblikas" (camplate) ja 10mm plunser( 9mm asemel). Hakkas käima palju ühtlasemalt ja dünaamika samuti paranes, kuid koju sõites mootor suri välja peale 15km sõitu, selgus et vedru liblika all pooleks läinud. Nüüd mõtlen mis teha... Sama vedru veel varuks olemas, aga kas on ikka mõtet seda jälle panna... Netis pole kohtunud seda probleemi samalaadset frankenpumba ehitamisel.

Re: Audi A4 Passat b5 Käigukasti allapanek

Postitatud: R Sept 04, 2015 1:14 am
Postitas PussyWagen
Mina lasin teha JX pumba korpusesse mTDI pumba. Ehks siis käiku läksid 1Z mootori originaal pumba plunserid, nukaplaat ja veel vist midagi.
JX pumba korpuses olid kulumisjäljed, need treiti siledaks. Tulemusega üsna rahul, minekut nagu oleks. Muidugi lisasin ka intercooleri. Ütleme niiet kuna tegu ikkagi hybriid lahendusega siis seadistamisega on tegemist, et leida optimaalne vahemik kus dünaamika kõige magusam. Turbo rõhk ka stock - 0.6bar
Soovitan lasta see töö ikkagi ära teha pädeval diislimehel, minul läks pumba tegemine maksma 300 eur.

Re: Audi A4 Passat b5 Käigukasti allapanek

Postitatud: R Sept 04, 2015 2:55 am
Postitas Rydel
:arrow: Tehtud. 70km kruiis edukalt läbitud.
Tõesti täna vaatasin, et pole mõtet osta aaz pump hübriidi ehitamiseks, isegi JX pump jätta on mõislikum, kuna ei pea gaasivarda ümberehitama.
Lahenduseks on Tdi nukaplaadi vedru + aaz ümberpööratud nukaplaadi rist.
Nüüd viies käik saab kiiresti otsa :)

2 Pussywagen: näitusetasemel kapotialune :node:

Re: Audi A4 Passat b5 Käigukasti allapanek

Postitatud: R Okt 30, 2015 1:56 am
Postitas Rydel
Meie maailm on variantide hulk...
https://www.youtube.com/watch?v=n-mv8CvkR2w