1. leht 1-st

Kontaktivahe ja kondensaator

Postitatud: N Apr 19, 2012 11:11 am
Postitas kaupz
2,0 GE plärtsus ja ei tahtnud käima jääda.
Kogenud silmaga seltsimees vaatas jagaja kontakti ja ütles et sinna säde maetud ongi.
Kontakt oli põlenud ja üks tükk teise poole külge kleepunud.

Forsist uue 3,5eur kontaktiga käivitus kohe ilusti.
Küsimused, kas kontakt hakkab sädelema kui kondekas on läbi? Ostsin selle ka uue 2eur aga paigaldamata veel.
Või on kondensaatoril mingi muu eesmärk?

Õige kontaktivahe on kui vähe ?

Miks kontaktid kinni põlevad? Sisse keeratud süütega kui kontaktid juhtuvad koos olema?
Ja süütepool läheb kuumaks süütega kui kontakt lahti on ?

Re: Kontaktivahe ja kondensaator

Postitatud: N Apr 19, 2012 12:24 pm
Postitas Mart
Kondekas on jah selleks, et katkesti kontaktid ära ei põleks. Õige kontaktivahe oli mälu järgi 0,4 mm.
Süütepool läheb kuumaks siis, kui süüde on sees, aga mootor ei käi. Tuleb ka vaadata, et oleks õiget marki süütepool, st. et keegi pole sinna aretanud hilisemat, kontaktivabale süsteemile mõeldud süütepooli.

Re: Kontaktivahe ja kondensaator

Postitatud: R Apr 27, 2012 8:44 pm
Postitas kaupz
Mart kirjutas: Õige kontaktivahe oli mälu järgi 0,4 mm.
Sellise vastuse leidsin ka välismaalt
The minimum gap is .016" and the range is .016" to .020"
http://www.type2.com/bartnik/points.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
0,4-0,5mm

Re: Kontaktivahe ja kondensaator

Postitatud: T Aug 02, 2016 2:59 pm
Postitas kaupz
kuidas on lood küünlavahe suurusega?
thesamba.com kirjutavad 0,024-0,028" ehk 0,6-0,7mm süüteküünla vaheks , ka 78a juhend.

iga tootja süüteküünal ei sobi vanale mootorile? erinev takistus ja kõrgepinge?

2,0 2-garbussiga kakub katkub jõnksutab hakib kuidagi ka ühtlasel sõidul.
küünlad, kontakt, rootor ja jagajakaas on vahetatud, küünlajuhtmed vahetan järgmisena.

süütenurk on ka prooviks muudetav muidugi.
(garburaatoreid pole ka puhastanud).
võtsin ühe küünla maha, ilus, kergelt valge.
külmalt käivitub hästi, soojalt kui on 10min seisnud siis tahab meelitamist. ei teagi kas saab vähe või palju,
pigem tundub et soojalt gaasipedaali näppida ei tasu. ja kui läheb siis hakkab aeglaselt tuksuma.
Pilt

piltidega kasutatud küünalde välimäärajaid on mitmeid:
http://www.atvriders.com/articles/how-t ... olors.html" onclick="window.open(this.href);return false;
sparkcolors.jpg
sparkcolors.jpg (81.82 KiB) Vaadatud 11279 korda
kohati läheb suguelu aga täppisteaduseks:
http://zoomaviation.com/engine/vw_type_ ... ion_guide/" onclick="window.open(this.href);return false;
ngk_heat_number.png
ngk_heat_number.png (352.68 KiB) Vaadatud 11279 korda

Re: Kontaktivahe ja kondensaator

Postitatud: K Aug 03, 2016 10:11 am
Postitas Teet
kaupz kirjutas:kuidas on lood küünlavahe suurusega?
iga tootja süüteküünal ei sobi vanale mootorile? erinev takistus ja kõrgepinge?
lihtsalt arvamusavaldus: pigem on just vanad mootorid (st segu segamine ja süütamine mehaaniline, erivõimsused tagasihoidlikud) vähemkapriissed. Eeldades, et nad on korras, st on olemas hästi segatud kütusesegu, on surve ja on süütamine õigel ajal.
küünlatootja on väidetavalt oluline pritse-Saabide puhul - väidetavalt kasutavad Trionic-süsteemid mingist ajast alates küünalt kuidagimoodi mõõteriistana. Muudel masinatel pole ma analoogsetest lähenemistest kuulnud, aga see ei tähenda, et mõni tootja veel küünlale lisafunktsioone andnud poleks :)

Re: Kontaktivahe ja kondensaator

Postitatud: K Aug 03, 2016 10:42 am
Postitas kaupz
mõtlesin teistpidi, et uued küünlad vajavad kõrgemat pinget, mida ehk vana süsteem ei jõua toota:
(ühe vanema teemaga leidsin sellise jutu interneedusest)
kaupz kirjutas:26 Mai 2014 äkki on küünlad liiga moodsad mis säristavad kõrgema voldiga ning kultab kaane kontakte.
Like platinum, iridium is used to prolong the life of the plug but it also has higher resistance than a traditional copper plug.
Higher resistance means higher voltage required to make the spark.
The iridiums were designed for modern high-voltage ignition systems that are capable of 100k volts or more.

http://forums.pelicanparts.com/porsche-924-944-968-technical-forum/489543-what-causes-burned-distributor-cap-terminals.html
http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.p ... 396#p16396" onclick="window.open(this.href);return false;
eelmine kevad Tartu Forss müüs Beru Ultra Z58 14-7CU 0001335707
ja 0,8mm (kenasti kirjas küünla rauas ja karbil).
ning praegu ots õrnalt valge, peaks hea olema.
kirjeldus:
Proven materials: Two-component earth and centre electrode with nickel-jacketed copper core adapted exactly to the application purpose
http://beru.federalmogul.com/ignition-t ... beru-ultra" onclick="window.open(this.href);return false;