meie roheline buss. 1977
Postitatud: N Juun 10, 2010 4:19 pm
Tere kõigile,
mõtlesin, et kirjutan ka siis siia uue teema.
juba kolm aastat möödas, kui sai siitsamast Hanneselt ostetud buss...
Mis siis nüüd meie pere suvekoduna (seni vaid Eesti piires) ringi vurab!
üritame peagi ka kuskile klubi üritusele jõuda, aga seni on buss veel keeldunud (turtsub vastu ja keeldub
enne üritust paigalt liikumast)
väheke infot siis:
1977, 51KW, 1970cm3, mootor 79-82, 2L: CU050205, 2 Solex PDSIT32/34 karpat
kütueskulu linnas 15-17, maanteel 10-12
istekohti 9
läbisõit seni aastas nii umbes 4000km (kevadest-sügiseni)
vahetatud/uuendatud
õli ja filtri vahetus igakevadiselt (seni Motul, Penzoil, Comma; 20W50)
2007
eemaldatud aknapesu voolikud rooli alt - need said saatuslikuks ja olid esimese teelejäämise põhjuseks, nimelt äsjasoetatud bussile valasin paaki vedelikku ja surusin autopumbaga rõhu sisse ja siis seal rooli alla jooksis omajagu vedelikku ning otse sealolevate klemmide peale - buss oli surnud.
uus juhiukse lukk koos sangaga http://busdepot.com/details.jsp?partnumber=211898205N
ette uus embleem kleepsuna, kuna vana plastmassist varastati, ja see kleeps on isegi päris ilus, sõbra firmast Raplas printis minutiga välja ja pani ka külge http://www.adograaf.ee/
esipiduriklotside kinnitused uuendatud http://busdepot.com/details.jsp?partnumber=13020
Põhjus oli ee, et juhipoolne ratas hakkas ühel hetkel hirmsasti vilistama ja ratas läks kuumaks - keerasin ratta lat ja üks kinnituspult oli sootuks puudu,
sai siis uued külge:
käigukasti õli vahetatud - siin: http://www.ratwell.com/technical/GearOil.html, on pikalt juttu, et peab olema GL-4, et ei sööks kastisiseseid vaskosasid, GL-5 õli sisse pannes pidi kasti eluiga kuni poole võrra vähenema.
Ma leidsin GL4/GL5, mis kirjelduse järgi peaks ka sobima. Vana õli oli seal sees vist algusest peale olnud!
uus LADA aknapesupaak originaali asemele, mis on nüüd paagisisese pumbaga ja elektriga, Volga poest Virmalise tänavalt. Mahtus isegi ilusti originaali asemele!
uus õhufilter, ostetud Forsist
paigaltatud signalisatsioon
soetatud targad raamatud,
uued küünlad ja juhtmed ja jagajakaas, Forsist
keevitatud küljekarbid, tugevdatud esiturvavööde kinnitused ja lapitud muud kohad põhja alt
roostesurmaga kogu põhi pritsitud ja kaitsekiht peale lastud
2008
keskmine istmerida tõstetud väikeloomade tuppa hoiule
lisatud taha suur ettetõmmatav vineertahvel, et tekiks magamistasapind ja soetatud pehmenduseks 200X140cm vatimadrats
uus summuti tagapütt, Style käest
ainult AM sagedusega orig. Raadiole 3,5 pulkpistik sisend lisatud, siin teemas ka natuke täpsemalt: http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?f=6&t=1077
ees stabilisaatori varras vahetatud
lisatud esilaternatele 'kulmud'
vahetatud tagumised rehvid
karburaatorite puhastamine
installeeritud ka uuema cd/autoraadio ühendamisevõimalus, et kui pikemaks väljasõiduks läheb, siis ei peaks ainult telefonist või mp3 mängija muusikaga piirduma
2009
vahetatud katkenud siduritross ja tagavaraks ka uus ostetud, Laki Auto
eest põhja alt siis selline asi lahti kruvida:
uus kaabliots kinni:
kaabel ajada väljatulnud teekonda tahaotsa tagasi - taga enne väljatulekut peab veel mutrikese lahti keerama - lõpus on liiga järsk kurv muidu,et keermeosa läbi suruda. Seejärel liblikaga keerata niipalju,et paras, ja eks sõidad ja kui on vähe siis keerad aga peale või maha, ja paari nädala pärast tuleb paar keerdu veel peale keerata, kuna kaabel on suts veninud.
ostetud thule katuseraamid purjelaua vedamiseks, katusekaare kõrgus on siis 20 cm.
kütusefiltrid vahetatud, uued on suured ja plekist, kohe peale paaki, ja enne mõlemat karpat, kokku 3!
tagaistmele turvavööd lisatud
kõik kütusevoolikud, ka õhutus voolikujupid vahetatud http://www.ratwell.com/technical/FuelHoses.html
uued tihendid esiustele
starteri remont
käsipiduri tross ja vidinad vahetatud ning seatud
uued tagaklotsid koos uute vedrudega ja paremp. uus trummel
lisatud eismesed porilapakad
2010
vahetatud esilaterna iluvõre
uued esipiduriklotsid ja esisuportite tihendid, http://www.pbpood.ee
piduriõli vahetatud, seda sai nüüd oma 7 korda läbi lastud, nmelt peale esimest paari korda võis arvata, et sai sodist lahti aga sõitma hakates jäid esimesed pidurid peale ja st, et mingi sodi oli ees ja ei lasknud vedelikku tagasi, siis sai juba peasilinder ka maha võetud ja veel kõik torud ja kohad läbi aetud - niikaua kui enam puru ei olnud - ja seni on korras, kui nüüd muidugi jälle mingi sodi ringi hakkab hõljuma sisi tuleb vist ette võtta kogu torude ja voolikute vahetamine.
klpikambrikaane tihendid
uus õhufilter
tõukuritorude tihendid vahetatud
14.06- parem esipidur jäi peale, uuesti pidurisüsteemi läbipesusse, kuskile oli ikka miski puru sisse jäänud
tegemist/vahetamist/soetamist vajavad
seada klapivahed, kuigi on hüdrotõukurid,aga http://www.ratwell.com/technical/HydraulicLifters.html väitel tuleb ka need nö vahest seada, et nad suudaks paremini end hiljem ise regullida, hea link veel: http://benplace.com/1700valves.htm
karburaatorite sünkrooni seadmine, vaja sünkronisaatorit ja sellist STE BK ja STE_45 adapter: Need soetasin 2012 ja kui ikka kõik vidinad endal olemas siis hästi mugav ka seada.
termostaat (eemaldasin, vaja uut trossi ja kontrollida kas üldse toimib)
tuuleklaasi tihend (hetkel peab, aga kui lahti võtta siis juba ka servad vaja tohterdada)
mootoriluugi tihend
tagaluugi tihend
korda vaja teha vana katuseraam, see on installeeritud nüüd 2013 seisuga.
La cucaracha tooniga pasun osta ja installeerida, midagi sellist: http://www.youtube.com/watch?v=9qzlhAtAai0
salongi vaja paigaldada uuemat sorti Ebersp. Soojendi osta ja installida
mootoriruum salongi poolt isoleerida müraisolatsiooniga
vaja esimeste piduriklotside taguseid plaate (Retaining plate) http://germansupply.com/xcart/customer/ ... ctid=16867 Seal on, aga natuke palju selliste plekkide ees t küsivad!!! Need nüüd sain ka, pandi ka paika.
kindalaeka kaas, sooviks osta, kui kellegil soodsalt vedeleb! Sellega on nüüd ok tänu Ingmarile.
pruuni värvi juhiukse polster, sooviks soodsalt osta või vahetada, mul hetkel musta värvi ja kõik ülejäänud on pruun, et ühtlustaks!
mõtlesin, et kirjutan ka siis siia uue teema.
juba kolm aastat möödas, kui sai siitsamast Hanneselt ostetud buss...
Mis siis nüüd meie pere suvekoduna (seni vaid Eesti piires) ringi vurab!
üritame peagi ka kuskile klubi üritusele jõuda, aga seni on buss veel keeldunud (turtsub vastu ja keeldub
enne üritust paigalt liikumast)
väheke infot siis:
1977, 51KW, 1970cm3, mootor 79-82, 2L: CU050205, 2 Solex PDSIT32/34 karpat
kütueskulu linnas 15-17, maanteel 10-12
istekohti 9
läbisõit seni aastas nii umbes 4000km (kevadest-sügiseni)
vahetatud/uuendatud
õli ja filtri vahetus igakevadiselt (seni Motul, Penzoil, Comma; 20W50)
2007
eemaldatud aknapesu voolikud rooli alt - need said saatuslikuks ja olid esimese teelejäämise põhjuseks, nimelt äsjasoetatud bussile valasin paaki vedelikku ja surusin autopumbaga rõhu sisse ja siis seal rooli alla jooksis omajagu vedelikku ning otse sealolevate klemmide peale - buss oli surnud.
uus juhiukse lukk koos sangaga http://busdepot.com/details.jsp?partnumber=211898205N
ette uus embleem kleepsuna, kuna vana plastmassist varastati, ja see kleeps on isegi päris ilus, sõbra firmast Raplas printis minutiga välja ja pani ka külge http://www.adograaf.ee/
esipiduriklotside kinnitused uuendatud http://busdepot.com/details.jsp?partnumber=13020
Põhjus oli ee, et juhipoolne ratas hakkas ühel hetkel hirmsasti vilistama ja ratas läks kuumaks - keerasin ratta lat ja üks kinnituspult oli sootuks puudu,
sai siis uued külge:
käigukasti õli vahetatud - siin: http://www.ratwell.com/technical/GearOil.html, on pikalt juttu, et peab olema GL-4, et ei sööks kastisiseseid vaskosasid, GL-5 õli sisse pannes pidi kasti eluiga kuni poole võrra vähenema.
Ma leidsin GL4/GL5, mis kirjelduse järgi peaks ka sobima. Vana õli oli seal sees vist algusest peale olnud!
uus LADA aknapesupaak originaali asemele, mis on nüüd paagisisese pumbaga ja elektriga, Volga poest Virmalise tänavalt. Mahtus isegi ilusti originaali asemele!
uus õhufilter, ostetud Forsist
paigaltatud signalisatsioon
soetatud targad raamatud,
uued küünlad ja juhtmed ja jagajakaas, Forsist
keevitatud küljekarbid, tugevdatud esiturvavööde kinnitused ja lapitud muud kohad põhja alt
roostesurmaga kogu põhi pritsitud ja kaitsekiht peale lastud
2008
keskmine istmerida tõstetud väikeloomade tuppa hoiule
lisatud taha suur ettetõmmatav vineertahvel, et tekiks magamistasapind ja soetatud pehmenduseks 200X140cm vatimadrats
uus summuti tagapütt, Style käest
ainult AM sagedusega orig. Raadiole 3,5 pulkpistik sisend lisatud, siin teemas ka natuke täpsemalt: http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?f=6&t=1077
ees stabilisaatori varras vahetatud
lisatud esilaternatele 'kulmud'
vahetatud tagumised rehvid
karburaatorite puhastamine
installeeritud ka uuema cd/autoraadio ühendamisevõimalus, et kui pikemaks väljasõiduks läheb, siis ei peaks ainult telefonist või mp3 mängija muusikaga piirduma
2009
vahetatud katkenud siduritross ja tagavaraks ka uus ostetud, Laki Auto
eest põhja alt siis selline asi lahti kruvida:
uus kaabliots kinni:
kaabel ajada väljatulnud teekonda tahaotsa tagasi - taga enne väljatulekut peab veel mutrikese lahti keerama - lõpus on liiga järsk kurv muidu,et keermeosa läbi suruda. Seejärel liblikaga keerata niipalju,et paras, ja eks sõidad ja kui on vähe siis keerad aga peale või maha, ja paari nädala pärast tuleb paar keerdu veel peale keerata, kuna kaabel on suts veninud.
ostetud thule katuseraamid purjelaua vedamiseks, katusekaare kõrgus on siis 20 cm.
kütusefiltrid vahetatud, uued on suured ja plekist, kohe peale paaki, ja enne mõlemat karpat, kokku 3!
tagaistmele turvavööd lisatud
kõik kütusevoolikud, ka õhutus voolikujupid vahetatud http://www.ratwell.com/technical/FuelHoses.html
uued tihendid esiustele
starteri remont
käsipiduri tross ja vidinad vahetatud ning seatud
uued tagaklotsid koos uute vedrudega ja paremp. uus trummel
lisatud eismesed porilapakad
2010
vahetatud esilaterna iluvõre
uued esipiduriklotsid ja esisuportite tihendid, http://www.pbpood.ee
piduriõli vahetatud, seda sai nüüd oma 7 korda läbi lastud, nmelt peale esimest paari korda võis arvata, et sai sodist lahti aga sõitma hakates jäid esimesed pidurid peale ja st, et mingi sodi oli ees ja ei lasknud vedelikku tagasi, siis sai juba peasilinder ka maha võetud ja veel kõik torud ja kohad läbi aetud - niikaua kui enam puru ei olnud - ja seni on korras, kui nüüd muidugi jälle mingi sodi ringi hakkab hõljuma sisi tuleb vist ette võtta kogu torude ja voolikute vahetamine.
klpikambrikaane tihendid
uus õhufilter
tõukuritorude tihendid vahetatud
14.06- parem esipidur jäi peale, uuesti pidurisüsteemi läbipesusse, kuskile oli ikka miski puru sisse jäänud
tegemist/vahetamist/soetamist vajavad
seada klapivahed, kuigi on hüdrotõukurid,aga http://www.ratwell.com/technical/HydraulicLifters.html väitel tuleb ka need nö vahest seada, et nad suudaks paremini end hiljem ise regullida, hea link veel: http://benplace.com/1700valves.htm
karburaatorite sünkrooni seadmine, vaja sünkronisaatorit ja sellist STE BK ja STE_45 adapter: Need soetasin 2012 ja kui ikka kõik vidinad endal olemas siis hästi mugav ka seada.
termostaat (eemaldasin, vaja uut trossi ja kontrollida kas üldse toimib)
tuuleklaasi tihend (hetkel peab, aga kui lahti võtta siis juba ka servad vaja tohterdada)
mootoriluugi tihend
tagaluugi tihend
korda vaja teha vana katuseraam, see on installeeritud nüüd 2013 seisuga.
La cucaracha tooniga pasun osta ja installeerida, midagi sellist: http://www.youtube.com/watch?v=9qzlhAtAai0
salongi vaja paigaldada uuemat sorti Ebersp. Soojendi osta ja installida
mootoriruum salongi poolt isoleerida müraisolatsiooniga
vaja esimeste piduriklotside taguseid plaate (Retaining plate) http://germansupply.com/xcart/customer/ ... ctid=16867 Seal on, aga natuke palju selliste plekkide ees t küsivad!!! Need nüüd sain ka, pandi ka paika.
kindalaeka kaas, sooviks osta, kui kellegil soodsalt vedeleb! Sellega on nüüd ok tänu Ingmarile.
pruuni värvi juhiukse polster, sooviks soodsalt osta või vahetada, mul hetkel musta värvi ja kõik ülejäänud on pruun, et ühtlustaks!