1. leht 1-st

Karteri tuulte taltsutamine

Postitatud: T Mai 27, 2008 11:46 am
Postitas andres
Küsimus teadjamatele. Mootorisse õli sissevalamise ava juurest läheb mootori alla üks toru, kust peaks üleliigne välja suunatama. Probleem on selles, et sealt hakkas ühel hetkel sooja mootoriga pööretel tulema "sinist". Üks on kindel,mootor on kuskilt hõre. Aga kui hull asi on, tuleb selgitada veel- samas sumbutajast sinist ei tule. Leidsin kirjandusest, et seal toru otsas peaks olema kummijulla (klapp/ventiil?). Võimalik et see kummijulla kadus lihtsalt ühel hetkel ära. Kas võib sinna lihtsalt pimeda ette panna või on see liiga karm? Kuidas muidu rahvas sõidab- klapiga või üldse ilma. Mis tingimustel see klapp töötab? Olen Põrnika omanik väga lühikest aega ja ei tunne selle olendi hinge veel, aga püüan tasapisi.

Postitatud: K Mai 28, 2008 3:43 pm
Postitas andres
Leidsin sellest kummijullast ka arusaadava pildi. Tundub, et on lihtsalt punni eest..

Postitatud: N Mai 29, 2008 10:45 pm
Postitas Mart
See õli äravoolu toru on ainult vanematel põrnikatel, kuna seoses karmistunud keskkonnanormidega kaotati see millaski 72 aasta paiku ära. Mingit klappi seal minuteada ette nähtud pole ja pildil olev punn on võibolla (minu oletus) lihtsalt selleks, et varasema variandiga saksamaal ülevaatuselt läbi saada. Sealtsamast karbist läheb ju voolik õhufiltrisse ja karterigaasid peaksid üldiselt sealtkaudu liikuma. Kui õlisuitsu tuleb ka alumisest torust, siis kas on ülemine umbes või ei jõua kõike läbi lasta (mootor väga hõre).