caravelle T2 ´76 - MeelisV

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
tiblu
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 199
Liitunud: L Aug 11, 2007 10:11 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas tiblu »

MeelisV kirjutas:see mis järjekorras värvitakse on maalri otsus ja selle ta tegi sellisena - mine tea miks hea.

aga mida mõtled lükandukse siini all täpsemalt
kas seda mis on seal põhja all nn. uksepakk või siis ukse ava ülaservas või siis külje peal

alumine sai välja vahetatud kogu täiega ehk tehtud uutest detailidest uus - muud võimalust ei näinud sest see oli täis keevitatud lippe ja lappe ja ....
ja ülejäänud on liivapritsitud ja klaasipritsitud ja roostemuundatud niipalju kui võimalik
Kui maaler foorumit jälgib, ole hea jaga tarkust :)

Lükandukse siini all mõtlen seda mis on külje peal. Minu bussil peale klaasipritsi ei piastnud nagu häda, aga huvi pärast puurisin siini küljest ära ja ei pidanud seda kahetsema - all oli päris pirakas roosteauk.

Tänud ka postitamast kasutatud keemia infot!
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

Tänan viite eest
eks me vaatame sellele siinile tõsiselt silma ja olles nii kaugele läinud siis võimalik et tuleb minna edasi.

Maaler ise vist ei tegele siinse foorumiga aga Uno ikka loeb ja kirjutab.
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas Teet »

MeelisV kirjutas:jah all oli krunt siis läks hermeetik ja siis kivikaitse kõike läks kuhjaga
hermeetikut läks isuga ja hoolega ning samuti kivikaitset mis kuivas seetõttu ka päris kaua
pinnavärvi ma sinna alla ei mõelnud hetkel - kas peaks ? miks ?

teises punktis ei oska ma kohe kaasa rääkidagi
tean et krunt oli all ja siis pahtel aga miks ei tohiks ja kuidas üldse saaks vältida metallini lihvimist ?
lõpuks siiski ju lihvid maksimaalselt liigse pahtli maha ja s.t. plekiga tasa ehk siis ikka tuleb ju metall välja

või kuidas see mõte oli ?
(täite-)krunt ja kivikaitse on "poorsed kihid" ja ma liigitaks kerehermeetiku kui ühekomponentse asja samuti pigem hingavate materjalide kategooriasse. Heaks ja pikalt kestvaks tulemuseks panen ma lausa mitu "kilejat" kihti ehk pinnavärvi. Keerulisemates kohtades kohe päris mitu. Jah - praktikas on ka krunt täitsa arvestatavat korrosioonikindlust andev pinnakate, aga pikas perspektiivis siiski kattevärviga mitte võrreldav.
paksud kihid on midagi, mida ma väldin. Need võivad temperatuurikõikumiste ja-või veel ka päris pika aja pärast toimuvate lahusti väljahingamiste tõttu lihtsalt maha kooruma / pragunema hakata. On küll lihtne märg-märjale lähenemisega kihid paksuks kasvatada (pole ju vaja nakkeks karestada ega puhastada), aga tulemi kestvus on küsitav.

krundi metallini mahalihvimine: mu küsimus on hoopis vastupidine ehk kuidas saab metallini lihvida :)
st paksu krundikihi alt hakkab ka masinaga lihvides metall päris kenasti ette hoiatades läbi kumama ning kui juba hästi kumab, tuleb krundipüstol näppu võtta ning liigse lihvimisagaruse tagajärjed likvideerida. See, et polüesterpahtel ei käi viisaka töö puhul otse metallile, on aabitsatõde, mida küll iga maaler teadma peaks.

metallitöö on Sul väga ilusa käekirjaga tehtud, aga mu tagasihoidliku arvamuse kohaselt ei küüni maalritöö materjalivalikut ja pahteldamise lähenemist vaadates samale tasemele. Konstruktiivsed vastulaused ja täpsustused-põhjendused on loomulikult teretulnud: tõde selgub ju vaidlustes! :)
(viitad nt tinapahteldusele, mille puhul tunnistan, et ma pole seda kordagi ise teinud ja mis on tõsisematel restaureerimistel tõesti tihti üks tegevusi)
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
uno
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 409
Liitunud: E Mär 26, 2012 2:15 pm
Asukoht: Tallinn, Muuga

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas uno »

Igal tegijal on oma käekiri ja omad võtted.
Meie poisid on samuti käinud koolid läbi ja on kogemusi värvimistööde alal.
Ma ei ole eriti vaidleja tüüp ja ei viitsi siin teemat reostama hakata.
Kogemused on näidanud, et värvitöö tulemus on olnud hea ja 2 aastaga ei ole kusagilt prgunema ega roostetama hakanud.
Tean ainult seda, et automaalrite seltskonda ei tasu sattuda, sest diskusiooniks on igaühel omad töövõtted ja ainult need on õiged.
Teet, kui soovid asja arutada, siis võin anda Sulle poiste relefoninumbrid ja saad asja arutada
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas Teet »

tänan, aga jätan konsulteerimis.võimaluse kasutamata - vana koera ümber ei õpeta ning mu "käekiri" on juba üle 10a suures plaanis paika loksunud ning end õigustanud. Ka ühtib (või pigem "põhineb") "mu käekiri" standardsete restaureerimisvaadetega, aga MeelisV masina puhul näen ma hoopis teistsugust lähenemist ja kui jutt oleks mu masinaks, siis teadliku kliendina sekkuks ma toimuvasse.

kunagi 13a tagasi keretööde teooriaga tutvust sobitama hakates alustasin ma sellist keretöö-teemat:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=2268" onclick="window.open(this.href);return false;

ei ole olnud aega "puhtandiks" kirjutada, aga kes tahab, leiab sealt kindlasti läbilugemisel asju ;)

ka paistab see automaalri õpik väga hea olevat (ma pole kaanest-kaaneni lugenud, sestap "paistab"):
http://www.innove.ee/UserFiles/Kutsehar ... _veebi.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

muidu õpin veel minagi - sinise põrnika õppetundi kirjeldasin samas ülalviidatud "mammut-teemas":
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... #pid373054" onclick="window.open(this.href);return false;
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

tänan tähelepanu juhtimast - arutame asja ja uurime otsuseid.
aga eks maailmas on ikka nii et arvamus on nagu p...e, igaühel on enda oma :mrgreen:
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

uksed käisid kah pritsis

kunde poolse ukse alumine serv oli selline
Pilt

ja saab vist parem

Pilt

liugukse alumine serv sai kah uus

Pilt

juhi uks on juba pahtli all ja ootab lihvimist

Pilt

tagasillale tulid sellised vigurid külge mis lasevad kõrgust reguleerida
(kehvake pilt aga ehk on näha)

Pilt

ja ka esisild sai tagasi kokku

Pilt

hakkas alla minema
ise läks - päriselt kah :mrgreen:

Pilt

ja lõpuks sai ka sellised vigurid endale külge

Pilt

ja lõpuks ka üks vaade kongi sisse

Pilt
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas Teet »

MeelisV kirjutas:aga eks maailmas on ikka nii et arvamus on nagu p...e, igaühel on enda oma :mrgreen:
tehnilised küsimused päris sellised ei ole - seal on tulem mõõdetav. Kui sihiks on kvaliteetrestaureerimine, on töökindlad korralikud lähenemised ja lisaks on "need teised".
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
tiblu
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 199
Liitunud: L Aug 11, 2007 10:11 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas tiblu »

MeelisV kirjutas: ja lõpuks sai ka sellised vigurid endale külge

Pilt
Mis vigurid (käändmikud) need sellised on? Madalduseks? Vaatan, et taga on vist pandud reguleeritava kõrgusega lahendus, mis toode täpsemalt?
Mis šarniirid õõtsade külge said pandud? Ma endale panin Delphi TC134, aga nendel on "kübar" liiga madal ja stopperseib ei läinud peale. Keevitasin punktid peale, et välja ei tuleks. Delphi šarniiride kohta võin veel mainida, et neis oli väga vähe määret. Võtsin kõik lahti ja lisasin määret.

Esisilla puhul veel üks mõte - tehases on otsakorpuses üleval ja all õhutusavad valtsitud. Paraku on need liiga väiksed ja kipuvad ummistuma, mis tähendab, et niiskus jääb lõksu ning korrosioon võtab maad. Kas pole mõelnud puurida korpuse külge 1 auk, millest saaks korrosioonitõrjevahendit sisse lasta ning pärast panna punn ette? Ma ise olen sellele mõelnud, aga pole kindel kuhu see puurida, et oleks mõistlik liigipääs kui sild on all ning ei mõjutaks oluliselt struktuuri tugevust. Bussipesa mehed äkki on midagi säärast varem teinud?

Hoogu juurde!
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

käisin täna jälle Bussipesas ja leidsin hoovist sellise tühjalt seisva viguri kus enne buss grillis

Pilt

ehk siis üle vääääga pika aja taas omadel ratastel

Pilt
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

tiblu kirjutas:
MeelisV kirjutas: ja lõpuks sai ka sellised vigurid endale külge

.....
Mis vigurid (käändmikud) need sellised on? Madalduseks? Vaatan, et taga on vist pandud reguleeritava kõrgusega lahendus, mis toode täpsemalt?
Mis šarniirid õõtsade külge said pandud? Ma endale panin Delphi TC134, aga nendel on "kübar" liiga madal ja stopperseib ei läinud peale. Keevitasin punktid peale, et välja ei tuleks. Delphi šarniiride kohta võin veel mainida, et neis oli väga vähe määret. Võtsin kõik lahti ja lisasin määret.

Esisilla puhul veel üks mõte - tehases on otsakorpuses üleval ja all õhutusavad valtsitud. Paraku on need liiga väiksed ja kipuvad ummistuma, mis tähendab, et niiskus jääb lõksu ning korrosioon võtab maad. Kas pole mõelnud puurida korpuse külge 1 auk, millest saaks korrosioonitõrjevahendit sisse lasta ning pärast panna punn ette? Ma ise olen sellele mõelnud, aga pole kindel kuhu see puurida, et oleks mõistlik liigipääs kui sild on all ning ei mõjutaks oluliselt struktuuri tugevust. Bussipesa mehed äkki on midagi säärast varem teinud?

Hoogu juurde!
esimesed on paruzzizt (vist oli) tellitud drop spindles
jah madalduseks ehk viib ratta tsentri silla suhtes kõrgemale.
kõik muu jääb samaks

sellised asjad
https://www.paruzzi.com/uk/baywindowbus ... ion/21357/" onclick="window.open(this.href);return false;

tagumise madalduse sain foorumi kasutaja onurenka käest kellel need olid segastel asjaoludel üle jäänud
vist ei sobinud talle ja/või...
igaljuhul jah madalduseks ka need vigurid
kelle tooted seda ei teagi kohe

samuti ei tea kohe šarniiride tootjat aga tellitud on nad kas paruzzist või vwheritagest
kui on huvi siis Uno leiab veel ehk pakendi ülesse.
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

kuigi kõrvalistuja ukse "raam" sai keevitatud ja oli selles mõttes OK ning istus ette enne ja pärast
ei saanud seda ust ilusti sirgeks ja samas olla kindel selles, et ukse plekk ei hakkaks mängima ehk oli ta ka lahti sisemiste tugevdus raamide/talade pealt
tuli otsus kas terve uks või katteplekk välja vahetada ning see polnud üldse keeruline otsus näiteks originaalsuse osas mida ma taga ei ajagi
samas oli ju tegu ka selle kere ainsa mitteoriginaalse ukse/luugiga ehk seda oli juba keegi varem vahetanud.

naised saunas rääkisid, et võiks teha päringu lõunaosariikdesse ja juhatasid ka suuna kätte
ehk ksf. urbaani käest sai ukse ja üllatuslikult ksf. pikksilm tõi selle põhja poole ära
hea kui T2 inimesed üksteist aitavad :shake:

lisaks peaks varsti saabuma ka mõningad uued detailid millede seast leiab ka mootori luugi hinged
ehk siis peaks kõik uksed ja luugid ka lõpuks ette saama
midagi ilusat peaks selle pakiga veel tulema :wink:
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

pisitasapisi edasi - krunt peal

Pilt

Pilt

Pilt
urbaan
StaarBussimüüja
StaarBussimüüja
Postitusi: 219
Liitunud: K Jaan 16, 2008 1:38 pm
Asukoht: Tartu

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas urbaan »

Kuidas ta nende madaldus viguritega nii kõrge on?
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas Teet »

urbaan kirjutas:Kuidas ta nende madaldus viguritega nii kõrge on?
Rattad pole veereda saanud (see annab vist ca 50mm kõrgust juurde - põrnikad on küll tungilt pääsedes väääga kikkis :)) plus tühja ja klaasideta kere vähene mass?
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Vasta