1. leht 8-st

'66 Type2 T1

Postitatud: P Sept 10, 2006 6:36 pm
Postitas ingmar
et siis... 07.09.2006 puudutas Eestimaa pinda (piltlikult küll, oli teine treila peal) '66 aasta split buss. Pärines Soomest Nastoli kandist.

ajaloo koha pealt - seisnud siseruumides alates aastast 83, sellest tingituna ka vägagi hea kere seisund. kerel vajavad tegemist vaid karbid ja alumine ring (osa karpe juba tegelikult eelmise omaniku poolt ära tehtud, ülejäänud materjal on kaasas). sain kätte '73 välja antud auto passi + ~10 ostu-müügilepingut, millele viimasele on ka minu nimi kantud. ARKis arvel veel pole, kuna reedel (08.09.06 siis) oli Tartus ARKis liialt pikk järjekord ja me (mina ja Aivar) ei viitsinud oodata. ega kiiret ka pole.

peal on tal H koodiga 6V mootor, aku ja süütusepool on 12V. seega väga kindlalt ei oskagi öelda, kas peal on 1300 või 1500 mootor. teine sama koodiga mootori alumine osa (koos jahutusplekkidega) on salongis. samas on preagu peal olev mootor võtmest käima minev ja masin sõitis ise treilale ja mahagi. lisaks on olemas kummimatid ja seinte katted. laes on 1 väiksem lõige, muidu on on lagi korras ja ilus. masin on seest ja väljast originaal sinine värv. kahjuks peab tõdema, et küljeaknad on ise sisse lõigatud :( passiski on kirjas kombi, samas jätavad need aknad sellest masinast veelgi enam UFO või allveelaeva muljet :)

lõpetuseks pean mainima, et masin peab kevadel liikuma. muidu võetakse ta mul käest ära, lõigatakse habe ära ja lüüakse ujumismüts naelaga pähe :) vähemalt nii lubati :)

toomisprotsess pildijadana - http://www.dooker.eu/gallery/main.php?g2_itemId=6836
ja 2 videot sellest, kuidas buss maha sõidab ja kuidas Aivar kõrval tänitab :) - http://www.dooker.eu/public/video/sowefly_T1_1.avi (20MB) ja http://www.dooker.eu/public/video/sowefly_T1_2.avi (9MB) - vot mis häält teeb, kui sumpa on ribadeks roostetanud :)

Postitatud: P Sept 17, 2006 12:19 am
Postitas Indrek
Laekonsool on jube äge!

Muidu palju õnne :wink:

Ja ei saa ka tervitamata jätta muid uusi pereliikmeid,.... mis tahavad umbes sama hoolt....

8)

:lol: :lol: :lol:

Postitatud: P Nov 19, 2006 7:36 pm
Postitas ingmar
väikenegi vahearuanne. et te ei arvaks, et ma niisama peesitan ja kevadet ootan. keevitama pole küll jõudnud aga mootor sai juba kohe garaazhi lükates maha võetud (vaja ju alati näha, mis kutsul kõhus on). lahti monteerimise käigus selgus, et klapivahedis polnud ollagi ja 1 tõukurvarras oli üldse nookurist mööda. kaaned olid õnneks korras ja ilusad.
aga käesoleva nädalavahetuse saavutus oli lõpuks see et keerasin tagasi teised kaaned (ka single port) ja kogu muu vajalik sinna otsa all osas. tiba jäi ajast puudu, muidu oleks ehk mootori kokkugi saanud. aga kest on seesama vana HO tähisega 1500, millega ta minu kätte tuli. mootorikoodi ees on veel tähiski, et kupatus on läbinud VW tehases remondikuuri.

Postitatud: P Nov 19, 2006 7:40 pm
Postitas ingmar
ahha... meenub veel see, et mootor on katse - vanakooli õlijahuti sai uuema radika. natuke oli vaja tihendeid "korrigeerida", ploki servas olevad kinnitusaugud puurisin suuremaks ja ploki sisse mineva tiku keerasin välja - sinna läks polt. et eks siis näis, mis saab.
mõtte tasandil on tegi niikuinii ajutise mootoriga (jaja, ma tean kui kestvad on ajutised asjad) - õige mootor on veel tegemisel (juba pikemat aega on vänt koos hoorattaga töökojas, et 4 tiftiauku juurde saada).

Postitatud: E Nov 20, 2006 10:20 am
Postitas mart154
poja, tee ikka mootor enne s*tast ka puhtaks, kui kokku paned!!!
:|

Postitatud: E Nov 20, 2006 10:29 am
Postitas ingmar
mart154 kirjutas:poja, tee ikka mootor enne s*tast ...
hm... "poja"? ok... aga mida "mittes*tane" olemine annab? rohkem hobujõude? suurem lõppkiirus? väiksem kütusekulu? kuna ma mainisin, et see mootor lõpuni peale ei jää... siis ei olnud väga mõtteski seda mootorit läikima lüüa. minu jaoks on praegu tähtsam, et mootor töötaks, mitte poleks blink-blink objekt.

Postitatud: E Nov 20, 2006 11:40 am
Postitas ingmar
meenus veel selline seik, et olen suutnud neid "s*taseid" mootoreid ka varem kokku panna mitte-steriilses keskkonnas. jah - võin öedal et mida aeg edasi seda edukamalt nad sõidavad. roostes, koledad, õlised. aga sõidavad.
samas... olen näinud "uhkeid värvitud" mootoreid, mis lihtsalt seisavad... ma nüüd ei oska öelda, kumb on tähtsam... või vajalikum...

Postitatud: K Nov 22, 2006 2:22 pm
Postitas ingmar
edusammud, seltsimehed! tegu on siis ainukese eestis registreeritud T1'hega, mis on piisavalt lahinguvalmis. kui mootor (jah, kasvõi s*tane) peale panna, saab sõita. tõend on allpool kirjas :)

numbriks (suurimad tänud Aivarile, kes selle tellis) on aastaarvu väljendav 66, tähtedena ZHO

Andmed
esmane reg.: 06.06.1966 (õu jee kui ilus)
reg. eestis: 22.11.2006
kategooria: M1
mark: volkswagen
tüüp: -
kaubanduslik nimetus: type2 t1

värv: sinine
kere: mahtuniversaal
mootor: 1.5 32kw bensiin
täismass: 2070
tühimass: 990
istekohti: 8
pikkus: 4200
laius: 1650
kõrgus: 1900

Postitatud: K Nov 22, 2006 3:33 pm
Postitas sitikas
õnneseen!
tule omasta ka korralikud www.beetle.ee kirjaga numbrialused,muidu asi nagu poolik või ?

Postitatud: R Jaan 19, 2007 11:21 pm
Postitas ingmar
tänane töö - kuna môte liikus mootori peale lükkamisel, hakkasin mootoriauku puhastama. meenus siis, et ostes oli bensiin eraldi kanistris. miks? noh, bensuvoolik oli puru. see mis paagist tuli. väänates toru murdus ka. aga. valasin siis tiba bensu paaki, et näha, mis juhtub. nagu arvatagi - ei juhtunud mitte midagi. väljavoolu ots oli umbes. kiskusin siis paagi maha (üks vitsa kinnituspolt murdus sisse :( ) ja hakkasin uurima. kôige pealt on tal pôhjas 3 auku - millega soovituslikult need kinni panna? keevitama ei hakka. selle nätsuga, mida poest müüakse paagiparandaja nime all? aga mis kôige toredam - minu teada tehases paaki s*tta ei pandud... aga no NII palju s*tta siis tekkinud on... karm. hommne hommik läheb ilmselt puhastamise tähe all. ehk saab asja.

ja et mitte riivata mône puhtuse lembust, sai pool paaki väljast poolt ka puhtaks tehtud. alt tuli välja ilus sinakas toon. eks teine pool homme.

avastasin veel ühe seiga - mootor on kunagi pôlenud. algselt sulanud juhtmeid kaedes oli korra môte, et tegu on ebaônnestunud 6v -> 12v vahetusega aga juhtme sulamine pole eriti tôenäoline sel puhul. lisaks on mootoriruumi lagi tahmane. humal tänatud, et ôigel ajal on piir saadud panna, üks buss ikkagi alles.

Postitatud: L Jaan 20, 2007 12:15 am
Postitas Style
Mnjah, uus paak tuleks mingi 2000-2200... Aga miks keevitada ei taha?

Postitatud: L Jaan 20, 2007 12:45 am
Postitas ingmar
pauku kardan. seal sees jagub aure veel kauaks

Postitatud: L Jaan 20, 2007 12:56 am
Postitas Style
Lase nii palju sodi, kui saad, välja (raputades, pestes). Siis lase suruõhk sisse mõneks ajaks (mitte hermeetiliselt!).Võid lasta ka paar päeva õues tuulutada peale tühjenemist.

PS. Ise arvan, et peale (mitme?) aastate seismist, ei pruugi see ollus isegi põleda, paugust rääkimata...

Postitatud: L Jaan 20, 2007 9:45 am
Postitas jossu
kummihaamriga väljastpoolt lüües saab ka midagi maha, paned paagi vett täisja siis keevitad, no problem... :D

Postitatud: L Jaan 20, 2007 11:09 am
Postitas Dizze
Hehh.. Keevituse koha pealt solistab mingi 3-4 korda veega see seest läbi. Siis jäta vett sisse ja hakka keevitama. Aga kontrolli, et bensiini aure ei oleks.
Kui neid on seal vähe siis võid asuda keevitama aga väga vähe tohib tunda olla. Ise olen oma rolleril ja võrridel kõikidel keevitanud. :) Ja enam pole läbi tulnud õhku pole ka lennanud.