'66 Type2 T1

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

'66 Type2 T1

Postitus Postitas ingmar »

et siis... 07.09.2006 puudutas Eestimaa pinda (piltlikult küll, oli teine treila peal) '66 aasta split buss. Pärines Soomest Nastoli kandist.

ajaloo koha pealt - seisnud siseruumides alates aastast 83, sellest tingituna ka vägagi hea kere seisund. kerel vajavad tegemist vaid karbid ja alumine ring (osa karpe juba tegelikult eelmise omaniku poolt ära tehtud, ülejäänud materjal on kaasas). sain kätte '73 välja antud auto passi + ~10 ostu-müügilepingut, millele viimasele on ka minu nimi kantud. ARKis arvel veel pole, kuna reedel (08.09.06 siis) oli Tartus ARKis liialt pikk järjekord ja me (mina ja Aivar) ei viitsinud oodata. ega kiiret ka pole.

peal on tal H koodiga 6V mootor, aku ja süütusepool on 12V. seega väga kindlalt ei oskagi öelda, kas peal on 1300 või 1500 mootor. teine sama koodiga mootori alumine osa (koos jahutusplekkidega) on salongis. samas on preagu peal olev mootor võtmest käima minev ja masin sõitis ise treilale ja mahagi. lisaks on olemas kummimatid ja seinte katted. laes on 1 väiksem lõige, muidu on on lagi korras ja ilus. masin on seest ja väljast originaal sinine värv. kahjuks peab tõdema, et küljeaknad on ise sisse lõigatud :( passiski on kirjas kombi, samas jätavad need aknad sellest masinast veelgi enam UFO või allveelaeva muljet :)

lõpetuseks pean mainima, et masin peab kevadel liikuma. muidu võetakse ta mul käest ära, lõigatakse habe ära ja lüüakse ujumismüts naelaga pähe :) vähemalt nii lubati :)

toomisprotsess pildijadana - http://www.dooker.eu/gallery/main.php?g2_itemId=6836
ja 2 videot sellest, kuidas buss maha sõidab ja kuidas Aivar kõrval tänitab :) - http://www.dooker.eu/public/video/sowefly_T1_1.avi (20MB) ja http://www.dooker.eu/public/video/sowefly_T1_2.avi (9MB) - vot mis häält teeb, kui sumpa on ribadeks roostetanud :)
Manused
IMG_1620.jpg
IMG_1620.jpg (79.94 KiB) Vaadatud 28827 korda
07.09.2006-037.jpg
07.09.2006-037.jpg (92.41 KiB) Vaadatud 28827 korda
07.09.2006-029.jpg
07.09.2006-029.jpg (99.54 KiB) Vaadatud 28827 korda
07.09.2006-028.jpg
07.09.2006-028.jpg (115.37 KiB) Vaadatud 28827 korda
07.09.2006-025.jpg
07.09.2006-025.jpg (51.71 KiB) Vaadatud 28827 korda
07.09.2006-024.jpg
07.09.2006-024.jpg (79.88 KiB) Vaadatud 28827 korda
07.09.2006-022.jpg
07.09.2006-022.jpg (89.99 KiB) Vaadatud 28827 korda
07.09.2006-021.jpg
07.09.2006-021.jpg (96.22 KiB) Vaadatud 28827 korda
Kasutaja avatar
Indrek
Aktivist
Aktivist
Postitusi: 431
Liitunud: E Jaan 05, 2004 9:18 am
Asukoht: Kalamaja

Postitus Postitas Indrek »

Laekonsool on jube äge!

Muidu palju õnne :wink:

Ja ei saa ka tervitamata jätta muid uusi pereliikmeid,.... mis tahavad umbes sama hoolt....

8)

:lol: :lol: :lol:
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out and shouting "holy shit what a ride!"
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

väikenegi vahearuanne. et te ei arvaks, et ma niisama peesitan ja kevadet ootan. keevitama pole küll jõudnud aga mootor sai juba kohe garaazhi lükates maha võetud (vaja ju alati näha, mis kutsul kõhus on). lahti monteerimise käigus selgus, et klapivahedis polnud ollagi ja 1 tõukurvarras oli üldse nookurist mööda. kaaned olid õnneks korras ja ilusad.
aga käesoleva nädalavahetuse saavutus oli lõpuks see et keerasin tagasi teised kaaned (ka single port) ja kogu muu vajalik sinna otsa all osas. tiba jäi ajast puudu, muidu oleks ehk mootori kokkugi saanud. aga kest on seesama vana HO tähisega 1500, millega ta minu kätte tuli. mootorikoodi ees on veel tähiski, et kupatus on läbinud VW tehases remondikuuri.
Manused
ei suutnud vastu pidada ja pidin tuled ette kruvima. ei noh... kena.
ei suutnud vastu pidada ja pidin tuled ette kruvima. ei noh... kena.
IMG_1774.jpg (92.32 KiB) Vaadatud 28570 korda
niikaugele siis jõudsin...
niikaugele siis jõudsin...
IMG_1782.jpg (107.44 KiB) Vaadatud 28570 korda
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

ahha... meenub veel see, et mootor on katse - vanakooli õlijahuti sai uuema radika. natuke oli vaja tihendeid "korrigeerida", ploki servas olevad kinnitusaugud puurisin suuremaks ja ploki sisse mineva tiku keerasin välja - sinna läks polt. et eks siis näis, mis saab.
mõtte tasandil on tegi niikuinii ajutise mootoriga (jaja, ma tean kui kestvad on ajutised asjad) - õige mootor on veel tegemisel (juba pikemat aega on vänt koos hoorattaga töökojas, et 4 tiftiauku juurde saada).
Viimati muutis ingmar, R Aug 01, 2008 8:04 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
mart154
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 252
Liitunud: T Okt 12, 2004 5:06 pm

Postitus Postitas mart154 »

poja, tee ikka mootor enne s*tast ka puhtaks, kui kokku paned!!!
:|
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

mart154 kirjutas:poja, tee ikka mootor enne s*tast ...
hm... "poja"? ok... aga mida "mittes*tane" olemine annab? rohkem hobujõude? suurem lõppkiirus? väiksem kütusekulu? kuna ma mainisin, et see mootor lõpuni peale ei jää... siis ei olnud väga mõtteski seda mootorit läikima lüüa. minu jaoks on praegu tähtsam, et mootor töötaks, mitte poleks blink-blink objekt.
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

meenus veel selline seik, et olen suutnud neid "s*taseid" mootoreid ka varem kokku panna mitte-steriilses keskkonnas. jah - võin öedal et mida aeg edasi seda edukamalt nad sõidavad. roostes, koledad, õlised. aga sõidavad.
samas... olen näinud "uhkeid värvitud" mootoreid, mis lihtsalt seisavad... ma nüüd ei oska öelda, kumb on tähtsam... või vajalikum...
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

edusammud, seltsimehed! tegu on siis ainukese eestis registreeritud T1'hega, mis on piisavalt lahinguvalmis. kui mootor (jah, kasvõi s*tane) peale panna, saab sõita. tõend on allpool kirjas :)

numbriks (suurimad tänud Aivarile, kes selle tellis) on aastaarvu väljendav 66, tähtedena ZHO

Andmed
esmane reg.: 06.06.1966 (õu jee kui ilus)
reg. eestis: 22.11.2006
kategooria: M1
mark: volkswagen
tüüp: -
kaubanduslik nimetus: type2 t1

värv: sinine
kere: mahtuniversaal
mootor: 1.5 32kw bensiin
täismass: 2070
tühimass: 990
istekohti: 8
pikkus: 4200
laius: 1650
kõrgus: 1900
Viimati muutis ingmar, R Aug 01, 2008 8:05 pm, muudetud 2 korda kokku.
sitikas
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: R Jaan 09, 2004 6:51 pm
Asukoht: tartu

Postitus Postitas sitikas »

õnneseen!
tule omasta ka korralikud www.beetle.ee kirjaga numbrialused,muidu asi nagu poolik või ?
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

tänane töö - kuna môte liikus mootori peale lükkamisel, hakkasin mootoriauku puhastama. meenus siis, et ostes oli bensiin eraldi kanistris. miks? noh, bensuvoolik oli puru. see mis paagist tuli. väänates toru murdus ka. aga. valasin siis tiba bensu paaki, et näha, mis juhtub. nagu arvatagi - ei juhtunud mitte midagi. väljavoolu ots oli umbes. kiskusin siis paagi maha (üks vitsa kinnituspolt murdus sisse :( ) ja hakkasin uurima. kôige pealt on tal pôhjas 3 auku - millega soovituslikult need kinni panna? keevitama ei hakka. selle nätsuga, mida poest müüakse paagiparandaja nime all? aga mis kôige toredam - minu teada tehases paaki s*tta ei pandud... aga no NII palju s*tta siis tekkinud on... karm. hommne hommik läheb ilmselt puhastamise tähe all. ehk saab asja.

ja et mitte riivata mône puhtuse lembust, sai pool paaki väljast poolt ka puhtaks tehtud. alt tuli välja ilus sinakas toon. eks teine pool homme.

avastasin veel ühe seiga - mootor on kunagi pôlenud. algselt sulanud juhtmeid kaedes oli korra môte, et tegu on ebaônnestunud 6v -> 12v vahetusega aga juhtme sulamine pole eriti tôenäoline sel puhul. lisaks on mootoriruumi lagi tahmane. humal tänatud, et ôigel ajal on piir saadud panna, üks buss ikkagi alles.
Manused
N kogus s*tta. tehase toode? :)
N kogus s*tta. tehase toode? :)
2007-01-19-002.jpg (138.77 KiB) Vaadatud 28282 korda
old school bensumôôdik. antud juhul môôdab s*ta taset
old school bensumôôdik. antud juhul môôdab s*ta taset
2007-01-19 004_2.jpg (39.54 KiB) Vaadatud 28282 korda
kiire pilt ka paagi sisse. oh seda ôudust...
kiire pilt ka paagi sisse. oh seda ôudust...
2007-01-19 005_2.jpg (96.28 KiB) Vaadatud 28282 korda
Viimati muutis ingmar, E Okt 15, 2007 9:45 pm, muudetud 1 kord kokku.
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas Style »

Mnjah, uus paak tuleks mingi 2000-2200... Aga miks keevitada ei taha?
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

pauku kardan. seal sees jagub aure veel kauaks
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas Style »

Lase nii palju sodi, kui saad, välja (raputades, pestes). Siis lase suruõhk sisse mõneks ajaks (mitte hermeetiliselt!).Võid lasta ka paar päeva õues tuulutada peale tühjenemist.

PS. Ise arvan, et peale (mitme?) aastate seismist, ei pruugi see ollus isegi põleda, paugust rääkimata...
jossu
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 193
Liitunud: T Aug 22, 2006 5:07 pm
Asukoht: Tartu/Kuressaare

Postitus Postitas jossu »

kummihaamriga väljastpoolt lüües saab ka midagi maha, paned paagi vett täisja siis keevitad, no problem... :D
Kasutaja avatar
Dizze
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
Postitusi: 64
Liitunud: E Dets 11, 2006 12:13 am

Postitus Postitas Dizze »

Hehh.. Keevituse koha pealt solistab mingi 3-4 korda veega see seest läbi. Siis jäta vett sisse ja hakka keevitama. Aga kontrolli, et bensiini aure ei oleks.
Kui neid on seal vähe siis võid asuda keevitama aga väga vähe tohib tunda olla. Ise olen oma rolleril ja võrridel kõikidel keevitanud. :) Ja enam pole läbi tulnud õhku pole ka lennanud.
Ao
Vasta