1. leht 1-st
küsimus...
Postitatud: K Apr 21, 2004 10:45 am
Postitas emsy
kas boksermootoril on vahet, kuda pidi keps väntvõlli peale läheb.

s.t. kas keps on mingit pidi nihkes? kusagilt oli kuulda, et luku pool läheb alla poole. vähe segane jutt tuli, aga vast keegi teab. igaks juhuks veel, et on 2.0i bussi mootor aastast 1977.
Postitatud: N Mai 20, 2004 10:58 am
Postitas Mart ja auto
On küll vahe. Lukk jääb alati pöörlemissuunale vastupidi.
Postitatud: N Mai 20, 2004 11:31 am
Postitas Mart ja auto
Vabandan eelmise valeinfo pärast ,suure kiiruga ei pannud tähele ,et kas sai õieti. Tahtsin öelda ,et laagri lukk jääb alati vähemkoormatud poolele töötakti ajal. Seega ,kui mootor pöörleb kellaosuti suunas(tavaliselt kõik pöörlevadki) ,siis jääb lukk rihmaratta poolt vaadatuna paremale. Aga kuna põrnikal on boksermootor ,siis on vasaku ja parema poole silindrite kepsud erinevalt. Seega -vasakul peaks lukud olema üleval pool , paremal aga all. See on nüüd küll teooriast tuletatud ,igaks juhuks võiks raamatust vaadata.
Postitatud: N Mai 20, 2004 11:22 pm
Postitas Mart
Põrnikamootoril on kepsud nihkes ja nende ühel küljel on märk, mis peab jääma ülespoole. Bussimootori kepsud on sümmeetrilised. Tom Wilsoni VW mootori remondi õpik ütleb ühes kohas, et Tüüp 4 mootori kepsud võib panna mõlemat pidi, teises kohas aga jälle, et "... orient the rods so the bearing tangs are at the bottom of the journals when the crank is horizontal". Minu inglise keele oskus sai selle koha peal otsa. Kas see tähendab, et lukud peavad jääma allapoole? võibolla...
Postitatud: R Mai 21, 2004 9:32 am
Postitas emsy
tänud suured info eest. aga mootor on juba koos ja nädalaid sõitnud ning kepsud said kuda pidi juhtus. loodame parimat.
Postitatud: R Mai 21, 2004 11:49 am
Postitas Mart
Loogiliselt võttes - kui kepsude orientatsioonil oleks mingi tähtsus, siis oleks see ka üheselt mõistetavalt tähistatud. Kui mingit tähistust pole - järelikult pole vahet.