küsimus...
Moderaator: ingmar
-
- teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
- Postitusi: 55
- Liitunud: K Veebr 25, 2004 10:55 pm
- Asukoht: Tartu
küsimus...
kas boksermootoril on vahet, kuda pidi keps väntvõlli peale läheb. s.t. kas keps on mingit pidi nihkes? kusagilt oli kuulda, et luku pool läheb alla poole. vähe segane jutt tuli, aga vast keegi teab. igaks juhuks veel, et on 2.0i bussi mootor aastast 1977.
endine Väle Tuul
-
- kaine mõistus
- Postitusi: 29
- Liitunud: K Mär 31, 2004 9:12 pm
-
- kaine mõistus
- Postitusi: 29
- Liitunud: K Mär 31, 2004 9:12 pm
Vabandan eelmise valeinfo pärast ,suure kiiruga ei pannud tähele ,et kas sai õieti. Tahtsin öelda ,et laagri lukk jääb alati vähemkoormatud poolele töötakti ajal. Seega ,kui mootor pöörleb kellaosuti suunas(tavaliselt kõik pöörlevadki) ,siis jääb lukk rihmaratta poolt vaadatuna paremale. Aga kuna põrnikal on boksermootor ,siis on vasaku ja parema poole silindrite kepsud erinevalt. Seega -vasakul peaks lukud olema üleval pool , paremal aga all. See on nüüd küll teooriast tuletatud ,igaks juhuks võiks raamatust vaadata.
Põrnikamootoril on kepsud nihkes ja nende ühel küljel on märk, mis peab jääma ülespoole. Bussimootori kepsud on sümmeetrilised. Tom Wilsoni VW mootori remondi õpik ütleb ühes kohas, et Tüüp 4 mootori kepsud võib panna mõlemat pidi, teises kohas aga jälle, et "... orient the rods so the bearing tangs are at the bottom of the journals when the crank is horizontal". Minu inglise keele oskus sai selle koha peal otsa. Kas see tähendab, et lukud peavad jääma allapoole? võibolla...
Tõeline auto sõidab ilma veeta!