2.0: üks silinder töötab nõrgalt...

bussid kuni aastani '79 ehk esimene ja teine keremudel

Moderaator: ingmar

Kasutaja avatar
saar
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 168
Liitunud: T Dets 30, 2003 12:19 am
Asukoht: Tartu

korras, tänud!

Postitus Postitas saar »

Igal juhul suured tänud Mardile viimase vihje eest. Ja tänud ka teistele kaasa mõtlejatele.

Eile kontrollisin pidurivõimendi toru ja selle ühendusvoolik oli räbal mis räbal.
Ja kuna pidurivõim ühendub ühelt poolt 1. silindri sisselaske peale ja teiselt poolt 3. silindri sisselaske peale (see ühendus on just allpool, peale sisselaske hargnemist, niiet mõjub ainult ühele silindrile), siis... seal see trikk oligi.
Ja 3. silinder oli just see, mis ei töödanud hästi. Ja nagu välja tuli, sai 3. silinder sealt pidurivõimu ühendusest õhku juurde. Nüüd eetriga proovides ei tundunud, et enam kuskilt õhtu juurde võtab.
Asendasin vooliku ja nüüd OKEI! Tehniline kontroll läbitud probleemita :)

Tänud veelkord!
Ja ise ka targem :)
maru rahulik!
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Postitus Postitas Teet »

heh, ma ei teadnudki, et bussidel võim on - mõtlesin et on nigu UAZ, millel isegi omal ajal paremat jalga tublisti treenitud sai. Eks see väljamaa tehnika on ikka üle muda :)
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
Hannes
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 270
Liitunud: R Veebr 27, 2004 5:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hannes »

Pidurivõim on bussidel 73.a. ja edasi.
kaups
asjapulk
asjapulk
Postitusi: 3
Liitunud: N Okt 19, 2006 10:11 pm

Postitus Postitas kaups »

Tere köigile!
Sain Soomest bussi: 9-kohalise 1982.a. 2,0 boksermootoriga T3. Sama häda, et tühikäigul 3.silinder ei tööta :( Pidurivõimendi toru vaatan lähiajal üle. Pidurivöimendi peaks olema vaid 51 kw mootoritega mudelitel.
Üks mure veel: öli ajab välja ülalt, tundub, et tuulutustorust (kulu u.1l/100 km), auto on aastaid seisnud. Milles vöiks viga olla?
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Postitus Postitas Teet »

kaups kirjutas: Üks mure veel: öli ajab välja ülalt, tundub, et tuulutustorust (kulu u.1l/100 km), auto on aastaid seisnud. Milles vöiks viga olla?
kui nii palju võtab, kas on ikka lekke süü? "Rahvatarkus" on, et väljalekkimised õiget kulu ei suuda tekitada.

aastaid seisnud masinatel võib vesi kolvirõngaste "lahtiehmatamisel" abiks olla (kui see ei aita, ei aita miski): kalla töötava mootoriga karbussi vett - vastavalt viitsimisele pool liitrit-liiter. Pärast soovitan igaks-juhuks õli ära vahetada. Ise teen seda protseduuri oma masinatel ka õlivahetuste eel - tõsi, liikuvatel masinatel on eesmärgiks silindrisse kogunenud jama eemaldamine.
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

Teet kirjutas:Rahvatarkus" on, et väljalekkimised õiget kulu ei suuda tekitada.
mida ka vanarahvas teab :) minul lekkis ka liiter sajale. ja konkreetselt lekkis. aga süüks oli minu laiskus/ajapuudus et ise mootorit kokku ei pannud ja lasin ühel töökojal seda teha... noh, ütleme nii et ega nad ei teadnud mida peab tegema. aga point et - võib ka lekkida.
kaups
asjapulk
asjapulk
Postitusi: 3
Liitunud: N Okt 19, 2006 10:11 pm

Postitus Postitas kaups »

Proovin selle veega asja ära...tegelikult olen juba nii vana, et mäletan sellist kolviröngaste "lahtiehmatamist" küll ;)
Aga kusagilt lekib, pesen nädalavahetusel mootori ära, ehk saab targemaks-praegu on kogu mootor pealt öline :(
Vaatasin järgi-tegelikult lekib mul hoopis 1.silindri pidurivöimu toru...Äkki saaks üldse ilma vöimendita? Kui suur see vahe söidu ajal on? Väiksemate mootoritega T-d on ju ka ilma pidurivöimendita. :idea:
Kasutaja avatar
Hannes
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 270
Liitunud: R Veebr 27, 2004 5:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hannes »

Eks vahe on jala all tunda,aga proovi sõita linnas ilma võimuta,pärast teed kas või pajuoksast selle vooliku.
kaups
asjapulk
asjapulk
Postitusi: 3
Liitunud: N Okt 19, 2006 10:11 pm

Postitus Postitas kaups »

Väntvölli otsatihend lekkis (seismisest kõvaks läinud); praegu tundub, et öli enam välja ei aja (enne läks 1l/100 km.le). Tühikäik paterdas ja suri välja (ka jöudu polnud). Kontrollisin köik asjad üle ja aitas karburaatori reguleerimine (eelmine omanik oli nii peale keeranud, et ei tahtnud öieti töötada).
Kas kellegil on kogemusi bensiinil töötava soojendiga? Kell tiksub (seisusoojendi) ja reostaat ka toimib, aga tuli ei põle sisselülitades (öpetuse järgi peaks regulaatori sees tuli pölema hakkama). Tahaks sooja ka saada bussi! 8) Ilmselt väljalaske torustikul töötav süsteem nagunii ei tööta. :cry: Millised on kogemused soojenditega?
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

see mis tiksub, ei ole kell vaid bensupump. Kui leek ei sütti, siis jääb ilmselt ka tiksumine varsti vait. Kaval oleks vist küünal maha keerata ja kontrollida, kas hõõgniit on terve.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Vasta