1. leht 1-st

ARK-kogemused

Postitatud: K Juul 19, 2006 9:34 pm
Postitas Teet
Andres päris mu kulguri teemas ARK kohta. Selle kohta passiks aga ehk eraldi teema teha.
Style kirjutas:Teet, lugesin siin automoto-st, et oli ka mingeid probleeme su põrra ARKis taastamisega. Kas räägiksid ehk täpsemalt, mis oli ja mida tegid? Võib ka privas. On silmajoonel ka mõningaid VW-si, mis on registrist ära kadunud, kuidlausa nõuavad sinna tagasiviimist! :)
tegelikult otsest probleemi polnudki, lihtsalt aega kulus parajalt ning riigiasutusele omaselt jooksutati mind selle asemel, et ise näppu telefoninuppudel liigutada. Kole tahtmine oli ausa maksumaksjana sellise teguviisi sobimatust "valgete inimeste maale" ka ära märkida, aga otsustasin siiski madalat profiili hoida... Hea, et masinat oli "ekspert" eelnevalt kaemas käinud ning treiler ei pidanud kogu see aeg seisma ning ootama - ka kerenumbri kontrollimise järjekord oli nii pikk, et see paar koidulat, mis väljakutsele kulus, sai oma aja ning treileri maksumuse näol mitmekordselt tagasi teenitud.

minu viimane kogemus siis:
põrr oli segastel asjaoludel arvele võetud mehe poolt, kelle juurde ta omal ajal oli "ravile" saadetud. Seda seetõttu, et omanik oma rahapatakat õigel ajal masina vastu vahetama ei tulnud. Hiljem sai küll raha õigesse kohta ning masin omaniku kätte, kuid siis jäi see toiming registris kajastamata. Kui passijärgne omanik (tegelikult mitte ei omanik ega valdaja) automaksu ning parkimistrahve maksma pidi, võeti masin arvelt maha. Ilma registris taastamise õiguseta - aga seletuskirjale pandi mõistlik jutt (et masin müüdud, aga uus omanik pole end ARKi ilmutanud asja registreerimiseks).
minu masina puhul oli pidepunktiks just kirjas olev seletuskiri, mis oli registrist kustutamise aluseks. Inspektor muheles kah ning ütles, et kui seal oleks räägitud auto põlemisest või "kolmapäeval tuli lammutamisisu pääle ning tegin auto pulkadeks, pulgad viskasin nelja ilmakaarde"-juttu, siis võiks suu legaliseerimisest puhtaks pühkida.
vot siuke lugu siis. Lisaks oskan praktikale tuginedes pajatada, kuidas teha ARKs 44kW kadettE-st 110kW kadettE-d ning 110kW kadettE-st 55kW kadettE-d. Aga sellest räägin vast juhul, kui keegi huvi ilmutab. Lisaks on mul kole tahtmine oma '66 põrr ka passis õigeks saada (seal hetkel "lapitud" kerenumbrist tulenevalt '74) - aga sellest oskan rääkida mõne nädala pärast, mil olen leidnud aega asjaga tegeleda. Usun, et numbri saab ikka õigeks, aga kas seejärel ka kodumaa piiri masinaga ületada tohib, on iseküsimus...

hääd soovides,
teet

Postitatud: K Juul 19, 2006 9:40 pm
Postitas Style
Teema on huvitav, sest mulle on pakutud ühte õhkjahutusega olendit, mis on registrist jäädvalt kustutatud (ARKi info) ja seda tagasi ei saa. Omanik (täpsemalt, selle esindaja) väidab aga, et saab tagasi omaniku avalduse alusel. Ma küll loobusin sellest pillist, aga mine tea... Eestis väidetavalt enamus mitte-klubi vanu busse registrist kustutatud... :(

Postitatud: K Juul 19, 2006 9:51 pm
Postitas Teet
sellisel puhul aja ALATI asju ainult päälina/Mäepealse ARK-ga. Mujalt võid selliseid jutte kuulda, et seadust tundes tahes-tahtmata appi karjuma hakkad (minu kogemused mootorivahetustega) - ning ei aita ei maakeeli seletamine ega seadusepügalate ettelugemine.

Mäepealsel peaks olema ka arhiiv kustutamisavaldustega - enne seda, kui lammutustõend kustutamise aluseks sai (ca üks aasta tagasi?) olid just need olulised. Niiet vana pass näppu (või kõik võimalikud andmed kokku) - ja Mäepealsele. Mitte angaari vaid majja. Vastuvõtus mure kurtmisega saab kellegi asjaliku jutule.

minul polnud arvele saamiseks isegi omaniku avaldust vaja - aga kas see ka alati nii on, ei oska kosta. Nimelt oli mu masin kudagi siiski registris - usun, et ta sattus sinna tagasi siis, kui kustutamisavaldust uuriti, kuna vahepeal oli ta siiski registrist maas olnud (andmebaasis aga kudagi olemas). Riigilõivu võeti samuti vaid 600eek, mis vastab tavalise omanikuvahetuse hinnale: http://www.ark.ee/atp/?id=33546