Teedu '66 põrrrrnikas

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

Kasutaja avatar
bill
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 606
Liitunud: N Veebr 05, 2004 6:46 pm
Asukoht: TÜRI
Kontakt:

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

Postitus Postitas bill »

:rock:
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

Postitus Postitas jeff01 »

kangutasin nädalavahetusel e30nega üht rada millest mitte midagi enam alles ei jäänud...ja peab tunnistama et 1 kw 10 kg kohta on täiesti piisav kogus jõudu, et ka pidavamal talverajal, et konkureerida aga rohkem tuleb tegeleda enese distsiplineerimisega ja meeles pidada et 1s kiirem kui konkurent olla on juba piisav ning kui oled 3-5s kiirem ei ole mõtet teisele ringile minnes otsida kohta kus saaks veel asja parandada :D

Mis mootoriga su põrr sõitis? Kuidas originaal opendiff käitus, ei tundnud vahepeal et tahab otse minna ja tagaots ei taga gaasi andes keerata?

mida selle raskema mootori all silmas peeti? wasserboxerit? hiljaaegu rändasid mu garaazist ära trigger ja paar asja miski wasserboxeri vemsiga käivitamiseks kuid ei tea kelle autole.
Kasutaja avatar
Indrek
Aktivist
Aktivist
Postitusi: 431
Liitunud: E Jaan 05, 2004 9:18 am
Asukoht: Kalamaja

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

Postitus Postitas Indrek »

Teet kirjutas:aitümm. Kusjuures mõtlesin, et kui Su masin oma eeldatavalt märkimisväärselt jõulisema (aga vist mitte väga palju raskema?)motoga oleks kah rajal "lammutanud", oleks tulemused olnud kui põrnikaklubi tellitud reklaam. ...:D
Ega suurt kaaluvahet tõesti pole, kuid kuna väände vahe on ikkagi kordades siis ma isegi ohkasin kergendatult (kui ta stardis enam ei käivitunud), sest pidamist polnud ühegi käiguga ning kui hoog sai üles siis pidama jäämiseks läksid ikka esirattad blokki....
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out and shouting "holy shit what a ride!"
Kasutaja avatar
Indrek
Aktivist
Aktivist
Postitusi: 431
Liitunud: E Jaan 05, 2004 9:18 am
Asukoht: Kalamaja

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

Postitus Postitas Indrek »

jeff01 kirjutas:Mis mootoriga su põrr sõitis? Kuidas originaal opendiff käitus, ei tundnud vahepeal et tahab otse minna ja tagaots ei taga gaasi andes keerata?

mida selle raskema mootori all silmas peeti? wasserboxerit? hiljaaegu rändasid mu garaazist ära trigger ja paar asja miski wasserboxeri vemsiga käivitamiseks kuid ei tea kelle autole.
See trigger minu musta mootorile oligi mõeldud. Kuigi lõpuks avastasime, et tõenäoliselt oli viga hoopis starteris. DJ on mootori kood... sobib põrnikale, kui valatult...
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out and shouting "holy shit what a ride!"
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

Postitus Postitas jeff01 »

Teet kirjutas:Loodame, et Joosepi peakohal põlev pirn sai mõne voldi juurde
Voldid on siis koos kui lotovõit tuleb :D
Uskumatu, et teie kui põrnika entusiastid ei pahanda sellele kui 1 kere hakkaks valle ja mõlke koguma :D
...tahtmist on hullupööra aga nüüd mil kevad aknast sisse trügib keeran end taas sirgelt sõitmise lainele (loodan et ka sügiseks kurvilisemale linna lainele.....st et kuna minu auto kaalub ~750kg + 70kg mina siis ei ole mul erilisi võimalusi kellegagi otse sõitmises võistelda eesti klassijaotuse ja miinimumkaalude seisukohalt......seda mõnu jätkus nii kauaks kuni mina korraldasin tänavaautode dragi ja nüüd, mil mina korraldan EMV etapi ja tüdrukud korraldavad tänava autode osa siis muudeti kaalud ära........õnneks jääb veel bracketisse 600kg kaalupiir nii, et aja sõitmise võimalus on olemas kuid selleks mitusada eurot litsentside jne alla panna on imelik)

Edu ja õnnitlen korraliku tulemuse pärast.
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

Postitus Postitas Teet »

jeff01 kirjutas:Mis mootoriga su põrr sõitis? Kuidas originaal opendiff käitus, ei tundnud vahepeal et tahab otse minna ja tagaots ei taga gaasi andes keerata?
ma ei teagi täpselt, mis mul seal on - pole lahti katkunud. Peale vaadates ju töömahtu ei ütle. Pict31 valmistab segu, aga võiks siiski tiba rohkem kui passis olev 32kW olla. Ega muud indikaatorit ole, kui kiirus, mida suudab saavutada: soetades lippas kusagile 130..140km/h vahele välja ning nüüd ca 20..30Mm mineraaliga kulgenuna punnitab 120km/h ära. Millest pakun, et siiski 40kW sisse võiks võimsus jääda.
taguotsaga probleeme polnud - nn nikerdamisrada oli. Ehk siis 1. ja 2. käigu rada. Kuna motorammu gaasi pressides kurvis taguotsa libistamiseks ei jagu (vesibokseril ehk jaguks), leidis käsipidur aktiivset kasutust ja äkki oli isegi enamuste käsipidurdamiste järel 1. käik rauas :)
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

Postitus Postitas Teet »

viimasest postitusest siin on üle 7 aasta.
viimasest ülevaatusel käimisest on üle 5 aasta.
loogiliselt on viimasest liikluses osalemisest siis pea 5 aastat.

mosuga jändamine tüütas ära - 2a seisnud vene tehnika üllatab igast otsast ja jupivahetus on ebainimlik.
seega ajasin möödunud laupäeval rohelise põrnika välja:
Pilt

...ja tahaks sel nädalal ülevaatusele jõuda. Hetkel häbenen pragulisi rehve ja eeldatavalt mitmes tükis olevaid klapikambrikaanetihendeid.
välisilmet ei häbene - nimetame selle "rat lookiks" vms-ks. Masina klaasid pesin küll puhtaks, aga tihendite samblad (masin on vaid viimased 3a nautinud katuse all olemist - enne seisis niisama väljas) ja kerel olevad tolmukorrad jms jäävad esiti oma kohale.

reanimeerimine:
alguses ei tahtnud kütus karbussini jõuda - suruõhk paagi suunal kaotas probleemi. Saame näha, kui kauaks :)
üks pidur oli peal. Töösilinder käis maas ja sellega on nüüd hästi.
mootor sai survepesu. Nagu arvata võis, siis natukese töötamise järel olid soojusvahetid taas õlised.
rehvid on pragulised. Õiget mõõtu (155/80 või 165/75) saaks vist vaid kurrunurruvutisaarelt, makstes pmst summa, millega juba terve selle saare ära osta võiks. Ette leian kord Hippylt kaubeldud pruugitud vanaautorehvid, taha panen vajadusel plaanB-na 185/65 (mis on kah kardetavasti tellimisel...) nagu seal 2006a masinat soetades olid.

igatahes - kes klapikambrikaanetihendite (ma ennustan, et nt Forss laseb mul küsimise peale korrata, mis masinaga tegu on?) või rehvide osas kas nõu või jõuga abiks olla oskab, siis see abi on teretulnud! Ehk saab välisõhu veel külmemaks jahutatud :P
(hilisemaks subtiitriks: naudime hetkel Eestimaa suve. Unistame kahekümnest kraadist. Käsime robotniidukil dokis istuda - kalendri järgi on küll vegetatsiooniperiood, aga muru vist kalendri järgi ei toimeta: tema tahab sooja)
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
urbaan
StaarBussimüüja
StaarBussimüüja
Postitusi: 219
Liitunud: K Jaan 16, 2008 1:38 pm
Asukoht: Tartu

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

Postitus Postitas urbaan »

Tartu Forss hoiab klapikambrikaane tihemdeid minu palvel sees 113101481F.Käi Tallinna poes ja las tellivad sinna.Kui mingil põhjusel hakkama ei saa mul paar jooksu kodus kah.
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

Postitus Postitas Teet »

aitäh ja sorri - ma suutsin kuidagi vastuse kahe silma vahele jätta. Rööprapsimised arvutis ja telefonis...

igatahes Tallinnas oli letikaubana saadaval 3tk. Võtsin need ära ja tellisin 5 juurde. Olid järgmisel päeval kohal (seni mul veel lunastamata) - röövisingi äkki "lõunakate varu" :)
Kui paaritu koguse üle imestasin, siis sain teada, et Topran pakendab neid 5-kaupa. Andsin selle ettevõtte toote- või äri-inimestele lahkelt "eluvõõra diletandi" tiitli :D

kaanetihendid said paika ja järgmisel päeval (möödunud reede hommikul) TÜV-le. Kus sissesõitmisel avastasin masina tagant korraliku nire ja seismiskohas laigu. Olin ühe kaanetihendi kuidagi imelikult vahele pannud. 20..30sek vea leidmiseks ja kõrvaldamiseks ning üritus jätkus.
- pidurid: lahkest pakkumisest enne TÜV alustamist pidurite kontroll teha ma keeldusin - et see ei ole tarvilik. Ei olnudki.
- heitgaas (kuna masina pass räägib midagi aastast 1974...): HC istus ca 4500 peal, aga segukruvi keeramine tõi see kenasti 10+ korda alla. Muretsesin küll sõidudünaamika pärast (et sõitis algsätungiga hästi), aga jätsin kruvi tagasi keeramata. Masin sõidab ka nii hästi
- viitasin, et passis on vale aastanumber (1974) ja et kavatsen sel suvel MNT-st uut passi nõuda, kus oleks kirjas 1966. Sain sellega seoses kirja VIN-ga seonduva OV: nn etikett (ehk pirka) on kerel puudu ja see puudus peaks olema passi märgitud

muidu kaanetihendi-jama rikkus mul kodus päris korralikult kivisillutist: näitasin küll plekkidele õhtul survepesurit, aga need ignoreerisid seda :( Samas pole halba heata - kui sillutis juba plekiline, siis edaspidi pole vaja nende pärast eriti põdeda. Jälle üks heaoluühiskonna kodaniku pseudomure vähem! :)
(muide ülaloleval pildil on mosu muru peal just seepärast, et ta ei oska sillutise peal kultuurselt olla. Põrnikas oskab palju paremini, kuigi mitte päris hästi)

suhtlesin MNT tehnoosakonnaga ja lubasin peagi üldaadressile avalduse kirjutada. Senini pole jõudnud seda teha, aga pühapäeval püüan teele panna. Avaldus ise on lihtne kirjatöö, aga tahan kohe juurde panna ka "tehnilise lisa nr1", mis oleks tabel netist leitavate aastakäikude muudatustega perioodil 1966..1975: et mis asjad on mu masinal "muudetud" ja ütlevad, et masin ei ole varasem, kui 1966 ning mis ei ole "muutunud" ehk mis ütleks, et masin ei ole hilisem, kui 1966. Ilmselt põrgatan selle lisa paralleelselt ka Saksa autosse ning palun neil aidata kinnitamisega. Ehk soovivad ja julgevad - kui on inimene, kel huvi ja aega, võiks see olla täitsa tore ettevõtmine.

igatahes põrnikal on nüüd veel natuke üle kuu aja ülevaatust järel ja põristan ringi. Loodan, et MNT suudab (suvepuhkustest hoolimata) lihtsa ja konkreetse asjaga kiirelt edeneda - kuigi telefonis tehnoosakonna pealikuga suheldes oli ta ses osas arvamuse avaldamisel ettevaatlik.

kui kellelgi on Tallinnas liikuv tehaseolukorras 1974, siis see info oleks teretulnud: saaks vajadusel kaks masinat kõrvu panna ning loodetavasti tõdeda, et ei ole ikka päris samad :)
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

Postitus Postitas MeelisV »

pidi toimima selline asi

https://www.liqui-moly.ee/et/tooted/article/3315" onclick="window.open(this.href);return false;
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

Postitus Postitas Teet »

aitäh - otsin seda plekieemaldit.

aga mul on keerukam mure kah :)
masinal on vist kogu mu käes oleku aja olnud (paremas) tagarattas pidurdamisel "kopsimine ja naksumine". See on ajaga justkui tugevamaks läinud. Kostub kui tulevane jama, millele vihjavad ka allolevad uuendamis-nimistu p3 ja p4.
telefon kipub muid helisid püüdma, aga naksumine-raksumine on aimatav: http://teet.luarvik.org/d/7597-1/VID_20 ... 172654.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;

trumlist seest heli põhjustajat ei leia. Aegade jooksul on samal rattal uuendatud:
1) töösilinder & klotsid
2) rattalaager (kuullaager)
3) trummel. Sama ratta algne trummel kaotas nuudid (!)
4) trummlikinnitusmutter + vaheseib: need lasid kord jalga

heli on alati olemas - pole vahet, kas käik on sees või mitte.

on kellelgi analoogset kogemust? Ma oskan eelkõige vaid kõverat pooltelge kahtlustada - mutri ära-raputamise ja trumlinuutide siledakstõmbamise pealt. Aga kas tõesti laager + pidur teda ära ei tsentreeri ja kas tulem on siis tugev "naks-klops"-heli? Ega vist muudmoodi teada ei saa, kui pooltelge välja vahetades? Kust ma pooltelje saan? :)
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

Postitus Postitas Teet »

Teet kirjutas: suhtlesin MNT tehnoosakonnaga ja lubasin peagi üldaadressile avalduse kirjutada. Senini pole jõudnud seda teha, aga pühapäeval püüan teele panna. Avaldus ise on lihtne kirjatöö, aga tahan kohe juurde panna ka "tehnilise lisa nr1", mis oleks tabel netist leitavate aastakäikude muudatustega perioodil 1966..1975: et mis asjad on mu masinal "muudetud" ja ütlevad, et masin ei ole varasem, kui 1966 ning mis ei ole "muutunud" ehk mis ütleks, et masin ei ole hilisem, kui 1966.
suvel ma ülal viidatud asjaga ei tegelenud.

sügisene kronoloogia:
- avaldus ja selle lisa passinumbrite korrigeerimiseks teele 15okt õhtul
- 24okt MNT palve pildistada mootorinumbrit jms. Samal õhtul saatsin pildid
- 31okt MNT vastus, et tegu on "erinevatest juppidest koosneva masinaga". Mootoril ja raamil numbrid, mis räägivad aastast '74, niiet las olla '74
- 01nov minu uus avaldus, milles ütlesin konkreetsemalt, et enamus "erinevatest juppidest" on kuuekümnendatest ning et raam + kere + sillad on 1966a omad. Et vaatame asja ikka täpsemalt - ümber keevitatud kerenumber ja vahetatud mootor ei tee masinast ju ometi '74a oma
- täiendavad ja juba detailidele keskenduvad (ehk siis sisu omavad) piltide pärimised MNT poolt 06nov ja 13nov
- ...ning 25nov siis postkastis kiri, mis soovitab võtta masin kaasa ja minna uue teh passi järele. Praktika poolele mõistlik lähenemine, mis ei tegele raaminumbri kaotamise või ülelöömisega:

---
- sõiduki Volkswagen 1300 reg.märgi numbriga 22ZAL (praegune VIN-kood 1142812013, 1974.a.) esmase registreerimise aastaks tuleb lugeda 1966;
- sõiduki Volkswagen 1300 reg.märgi numbriga 22ZAL õigeks mudeliks tuleb lugeda 1200;
- sõiduki Volkswagen reg.märgi numbriga 22ZAL VIN-koodiks tuleb lugeda andmesildil olev VIN-kood 116725308;
- sõiduki Volkswagen reg.märgi numbriga 22ZAL registreerimistunnistusel olev VIN-kood 1142812013 lugeda kere/raami numbriks;
- sõiduki Volkswagen reg.märgi numbriga 22ZAL mootori mahuks lugeda 1184 cm3 ja võimsuseks 25 kW.
Sõiduki andmesilt tuleb kinnitada tagasi samasse kohta, kus see oli enne eemaldamist. Sõiduk reg.märgi numbriga 22ZAL tuleb ette näidata Maanteeameti registreerimiseelsel kontrollil, kus tehakse ka vastavad andmete parandused Liiklusregistris. Liiklusregistris teha märge kere/raami numbri ja õige VIN-koodi kohta k.a andmesildi asukoha kohta, muuta sõiduki aasta, mudeli ning mootori andmeid.
---

ehk kokkuvõtvalt: esimene vastus oli formaalne, teisega vaadati teemale päriselt sisse ja sai asja. Esialgu pahandasin otsuse peale, aga kui teise avaldusega "sama keelt rääkima hakkasime", olin juba päris kindel, et lõpuks näeme asju ühtviisi.
kodanikuna / maksumaksjana ma ei pahanda - ilmselt tuleb "imelikke avaldusi" piisavalt ja igasuguste imelike soovidega ei pea ametnik kohe süvitsi minema - siis peaks vastavaid töökohti olema kordades rohkem :)
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

Postitus Postitas Teet »

Masina passiandmed said korrigeeritud ning üleeilsest on rohelisel põrnikal uus omanik. Loodan, et teenib Elerit hästi ja et sai omaniku, kel on rohkem aega ja tahtmist selle hea masinaga tegeleda :)

Kuna mul enam sõitvat põrnikat ei ole, aga võiks olla, siis tõstan oma viimased 5 aastat külmutatud olnud sinise põrnika projekti prioriteeti. Praeguses vaates selliseks, et masin oleks 2021a kevadel liikvel. Kuidas tegelikkus kujuneb, seda saame näha - 2021 pole vast ainuke aasta, mil kevad tuleb :)

olen otsustanud, et sinine ei jää selle ca '72a raamile ja põhjale, mille keretööde käigus selle tarbeks korda tegin ja võtan ette masina õige '65 põhja (õige VIN, õige esisillakinnitus, õiged istmekinnitused) korrastamise. Sellega seoses jääb siis loodetavasti talvel üle renoveeritud "seitsmekümnendate põhi": kui kellelgi on vaja, siis vahetaksin selle hea meelega mulle vajalike asjade vastu.
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

Postitus Postitas Teet »

Lisaks jutule ka paar pilti:
- 2020a varakevadel valminud uus hobigaraaž. Piisavalt ruumikas ja (veel) ka viisakas, et mahtuda ja tahta seal toimetama :)
- Sinine põrnikas sama garaaži taga varjualuses oma aega ootamas
Manused
Garaaž
Garaaž
Sinine
Sinine
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Vasta