1. leht 1-st

heitgaasid... üle normi...

Postitatud: K Juun 21, 2006 11:29 am
Postitas saar
tere,

Andke nõu, hea inimesed. Käisin oma bussiga (2.0 mootor) ülevaatusel ja selgus (nagu meie vanakeste puhul ikka), et heitgaasid pole normis.

CO (lubatud on 4,5%) on väga madal: 0.32 %
Aga CH on aga uljalt üle (lubatud 1000ppm): 3645 ppm

Mis võiks olla sellise asja põhjus?

Süüde sai nagu korda sätitud, parem bensiin (muidu 95, aga viimasel ajal olen 98'ga sõitnud) sees... muidu liigub suht hästi, käivitub hästi. Kas võib olla, et kõik küünlad ei tööta korrektselt? Või veel miskit?


Jube tänulik olen vihjete eest...

Postitatud: K Juun 21, 2006 1:55 pm
Postitas peeter
Tere!

Võta ülevaatuse gaasitesti väljatrükk ligi ja helista mulle 5031316, ehk saan veidi nõu anda.

Peeter

Postitatud: K Juul 12, 2006 10:41 pm
Postitas Mart
CH on (vist?) süsivesinikud, mis tekivad siis, kui segu on liiga rikas ja osa kütust põlemata jääb.
Õhkjahutusega vw mootoritel on see mingil määral paratamatu, sest liiga lahja segu korral tekib ülekuumenemine ja süsteem võib juba algselt olla igaks juhuks sätitud natuke rikkamale poolele.

Postitatud: N Juul 13, 2006 12:03 am
Postitas Teet
Mart kirjutas:CH on (vist?) süsivesinikud, mis tekivad siis, kui segu on liiga rikas ja osa kütust põlemata jääb.
teede- ja sideministri määrused nimetavad seda HC-ks, aga väga levinud on ka CH-ks nimetamine - sealhulgas ülevaatuskaartidel.
maadlesin paar aastat tagasi oma nobedal kadetil sama asjaga - tõsi, tegemist oli katalüsaatoriga SFI motoga. Minul oli (on) ilmselgelt probleemiks ära väsinud katalüsaator.
aga uurimistulemus oli, et kõrge HC (näitab põlemata kütuseosakesi heitgaasides) võib pärineda nii mootori ebaefektiivsest tööst (Su poolt juba mainitud rikas segu esmajärjekorras - aga see peaks ju ka CO taseme suureks ajama?) kui õli sattumisest põlemiskambrisse. Ehk on Sul just sääl koer maetud?

teet,
kel 1.3 12V põrnika eilse kaardi pääl kirjas: CO 4.0% ning CH 538ppm