heitgaasid... üle normi...

bussid kuni aastani '79 ehk esimene ja teine keremudel

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
saar
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 168
Liitunud: T Dets 30, 2003 12:19 am
Asukoht: Tartu

heitgaasid... üle normi...

Postitus Postitas saar »

tere,

Andke nõu, hea inimesed. Käisin oma bussiga (2.0 mootor) ülevaatusel ja selgus (nagu meie vanakeste puhul ikka), et heitgaasid pole normis.

CO (lubatud on 4,5%) on väga madal: 0.32 %
Aga CH on aga uljalt üle (lubatud 1000ppm): 3645 ppm

Mis võiks olla sellise asja põhjus?

Süüde sai nagu korda sätitud, parem bensiin (muidu 95, aga viimasel ajal olen 98'ga sõitnud) sees... muidu liigub suht hästi, käivitub hästi. Kas võib olla, et kõik küünlad ei tööta korrektselt? Või veel miskit?


Jube tänulik olen vihjete eest...
maru rahulik!
peeter
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 27
Liitunud: K Jaan 07, 2004 6:53 pm
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas peeter »

Tere!

Võta ülevaatuse gaasitesti väljatrükk ligi ja helista mulle 5031316, ehk saan veidi nõu anda.

Peeter
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

CH on (vist?) süsivesinikud, mis tekivad siis, kui segu on liiga rikas ja osa kütust põlemata jääb.
Õhkjahutusega vw mootoritel on see mingil määral paratamatu, sest liiga lahja segu korral tekib ülekuumenemine ja süsteem võib juba algselt olla igaks juhuks sätitud natuke rikkamale poolele.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Postitus Postitas Teet »

Mart kirjutas:CH on (vist?) süsivesinikud, mis tekivad siis, kui segu on liiga rikas ja osa kütust põlemata jääb.
teede- ja sideministri määrused nimetavad seda HC-ks, aga väga levinud on ka CH-ks nimetamine - sealhulgas ülevaatuskaartidel.
maadlesin paar aastat tagasi oma nobedal kadetil sama asjaga - tõsi, tegemist oli katalüsaatoriga SFI motoga. Minul oli (on) ilmselgelt probleemiks ära väsinud katalüsaator.
aga uurimistulemus oli, et kõrge HC (näitab põlemata kütuseosakesi heitgaasides) võib pärineda nii mootori ebaefektiivsest tööst (Su poolt juba mainitud rikas segu esmajärjekorras - aga see peaks ju ka CO taseme suureks ajama?) kui õli sattumisest põlemiskambrisse. Ehk on Sul just sääl koer maetud?

teet,
kel 1.3 12V põrnika eilse kaardi pääl kirjas: CO 4.0% ning CH 538ppm
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Vasta