Küsimused BUSSI hulludele!
Moderaator: ingmar
- trunkmonkey
- teadlik element
- Postitusi: 21
- Liitunud: T Juun 01, 2004 6:42 pm
- Asukoht: Tartu / TTÜ
- Kontakt:
Küsimused BUSSI hulludele!
Tervitused põrnikameestele!
Ise oman sellist autot nagu Mini (miniklubi.torumarket.ee).
Aga on ka ammu peas keerelnud mõtted bussi soetamisest. Ilmselt oleks tegemist kollektiivse projektiga aga see selleks....
Nagu arvata võite ei ole bussinduse väga kursis. Seega ei ole mul ka aimugi kuidas on lood varuosadega, mis alatasa katki kipub minema ja palju ta bensiini võtab jne....
Ühesõnaga, kuigi väga keeruline ja laia haardega küsimus siis siiski küsin ja loodan , et äkki kellegis on natukenegi viitsimist , et mind ( meid ) aidata.
1.Oletagem , et ostan "keskmise" eestis pakutava bussi. Mille hind on u 16.000 ja millel on kirjtuatud , et vajab keretöid. ( hea näide: http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... rhash=a927)
2. Mille muuga peale selle , et ta ilmselt korralikult roostetanud on, ma arvestama peaksin? Millised on veel nõrgad kohad? Ja mis kõige tähtsam, kui palju nad raha neelavad!?
3. Kuidas bussi töökindlusega lood on. Kes kui kaugele olete põrutanud. Milliseid vigasid märganud!? Kas ülesehitus on lihtne ka lollikindel. Mootor vastupidav jne. Kas remontimisel saab detailidele lihtsalt ligi!?
4. Kui palju ta bensiini joob. Ausalt. Arvestades ilmselt 1.6 mootori puhul. Kui palju 2.0 rohkem võtab? Kas ka õli läheb kõvasti!?
5. Millele veel nii öedla regulaarselt raha kulub. On mingid vead millega peab arvestama ja näiteks iga paari kuu tagant mingi vidina välja vahetama.
6. Kas ülevaatuses peab käima aasta tagant? Või kuidas sellega täpselt on.
Ühesõnaga rääkige palun ausalt ja südamest. Kuidas on olla bussi omanik . Ja kui palju ta ülalpidamine maksab, nii hooldus , remont kui ka bensiin.
ETTE TÄNADES !
Kristjan
Ise oman sellist autot nagu Mini (miniklubi.torumarket.ee).
Aga on ka ammu peas keerelnud mõtted bussi soetamisest. Ilmselt oleks tegemist kollektiivse projektiga aga see selleks....
Nagu arvata võite ei ole bussinduse väga kursis. Seega ei ole mul ka aimugi kuidas on lood varuosadega, mis alatasa katki kipub minema ja palju ta bensiini võtab jne....
Ühesõnaga, kuigi väga keeruline ja laia haardega küsimus siis siiski küsin ja loodan , et äkki kellegis on natukenegi viitsimist , et mind ( meid ) aidata.
1.Oletagem , et ostan "keskmise" eestis pakutava bussi. Mille hind on u 16.000 ja millel on kirjtuatud , et vajab keretöid. ( hea näide: http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... rhash=a927)
2. Mille muuga peale selle , et ta ilmselt korralikult roostetanud on, ma arvestama peaksin? Millised on veel nõrgad kohad? Ja mis kõige tähtsam, kui palju nad raha neelavad!?
3. Kuidas bussi töökindlusega lood on. Kes kui kaugele olete põrutanud. Milliseid vigasid märganud!? Kas ülesehitus on lihtne ka lollikindel. Mootor vastupidav jne. Kas remontimisel saab detailidele lihtsalt ligi!?
4. Kui palju ta bensiini joob. Ausalt. Arvestades ilmselt 1.6 mootori puhul. Kui palju 2.0 rohkem võtab? Kas ka õli läheb kõvasti!?
5. Millele veel nii öedla regulaarselt raha kulub. On mingid vead millega peab arvestama ja näiteks iga paari kuu tagant mingi vidina välja vahetama.
6. Kas ülevaatuses peab käima aasta tagant? Või kuidas sellega täpselt on.
Ühesõnaga rääkige palun ausalt ja südamest. Kuidas on olla bussi omanik . Ja kui palju ta ülalpidamine maksab, nii hooldus , remont kui ka bensiin.
ETTE TÄNADES !
Kristjan
Tore kuulda ja näha ,et huvilisi tuleb juurde!
Olen ise alles teist aastat bussiomanik.Seda võin öelda et kannatab sõita kiiresti ja ka kaugele.Suvel näiteks käisime ära Soomes Himosel!
http://www.beetle.ee/view_album.php?id=11&yritus=60
Kui palju buss maksma hakkab oleneb Sinust endast ,mida ja millist autot näha tahad.Eks kõik sõltub ikkagi võimalustest!
Mingeid erilisi vigu pole nagu küll märganud.Rooliotsad ja piduriklotsid kuluvad samamoodi nagu igal teisel autol.Läbivus on hea ,saab ka põllul sõita.Keerulist pole nende autode juures küll midagi.Kui on bensiini ja sädet siis liigub rõõmuga.Igatahes veepumbalaagritega mingit muret pole! .Bensu võtmise kohapealt peavad küll vähe targemad kaasa rääkima sest minu bussil on suht suur isu! Ise ka laisk ei ole viitsinud vaadata.
Lollikindel on see auto igaljuhul ega ilmaasjata teda niikaua ei toodeta!
Ja sõita on kaiff, seda pead ise proovima!!! Laupäeval oleme Vao külas tule proovisõidule !!! http://www.beetle.ee/
Olen ise alles teist aastat bussiomanik.Seda võin öelda et kannatab sõita kiiresti ja ka kaugele.Suvel näiteks käisime ära Soomes Himosel!
http://www.beetle.ee/view_album.php?id=11&yritus=60
Kui palju buss maksma hakkab oleneb Sinust endast ,mida ja millist autot näha tahad.Eks kõik sõltub ikkagi võimalustest!
Mingeid erilisi vigu pole nagu küll märganud.Rooliotsad ja piduriklotsid kuluvad samamoodi nagu igal teisel autol.Läbivus on hea ,saab ka põllul sõita.Keerulist pole nende autode juures küll midagi.Kui on bensiini ja sädet siis liigub rõõmuga.Igatahes veepumbalaagritega mingit muret pole! .Bensu võtmise kohapealt peavad küll vähe targemad kaasa rääkima sest minu bussil on suht suur isu! Ise ka laisk ei ole viitsinud vaadata.
Lollikindel on see auto igaljuhul ega ilmaasjata teda niikaua ei toodeta!
Ja sõita on kaiff, seda pead ise proovima!!! Laupäeval oleme Vao külas tule proovisõidule !!! http://www.beetle.ee/
- ingmar
- Über-Vaataja
- Postitusi: 2380
- Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
- Asukoht: Liikva, Harjumaa
- Kontakt:
mölisen ka kaasa
kõigepealt selle sama konkreetse bussi juures mina soovitaksin arvestada mootorivahetusega. räägitakse, et 1.6 on bussile väike (sõitsin ise vist umbes 1.5 aasta sellise mootoriga, praegu on peal 2.0, täiesti teine teema), seda enam siis 1.5. no ta otseselt ei pidurda (kui just buss pilgeni täis pole) aga noh, mootori piinamine ikkagi. ehk et soovitan kohe hakata mõtlema suurema mootori peale. suhteliselt lihtsalt peaks sinna istuma kuni vist '83 aastani (parandage, targad, kui puusse panin) tehtud kandilise bussi mootor ka (neid lihtsalt liigub rohkem).
raha neelab iga auto, mida vanem seda rohkem tavaliselt. samas määrab kuluvuse ära ka omad soovid, mida ja kuidas tahad. rooste koha pealt on transporterid näiteks juhi ja kõrvalistuja jalgealuse koha pealt nõrgad.
samas, kui masin on korras, on ta ikka si*aks töökindel. enda kogemusest - oli pidevalt mootoriga häda, tegin nati kordapoole, see oli suve keskel ja olen sellest ajast pea igapäevaselt liikunud sellega. mainimata, et vahepeal sai kõidud samas kohas kus Aivar, soomes himoses ja ka vormsil. ja tegelikult on ta tehnika niivõrd lihtne, et lausa lust - isegi mina saan osadest muredest jagu
kütusekulu - siin oleks vaja ka kuulda teiste numbreid. eelmine aasta läks mul umbes 17 sajale, see aasta vähem aga endiselt palju. samas on see puhtalt seadmata (või siis valesti seatud) ja pisut vigase mootori viga. tean et üks 1.6 sõidab vist kuskil 10ne ümber, kui isegi mitte alla.
ja ülevaatus on ikka iga aasta. samas tuleb tõdeda, et näiteks enne '73 aastat valmistatud masinatel kuulu järgi COd ei mõõdeta
niih, pikk jutt, si*t jutt, kui ta pole muinasjutt ehk oli/on abi
kõigepealt selle sama konkreetse bussi juures mina soovitaksin arvestada mootorivahetusega. räägitakse, et 1.6 on bussile väike (sõitsin ise vist umbes 1.5 aasta sellise mootoriga, praegu on peal 2.0, täiesti teine teema), seda enam siis 1.5. no ta otseselt ei pidurda (kui just buss pilgeni täis pole) aga noh, mootori piinamine ikkagi. ehk et soovitan kohe hakata mõtlema suurema mootori peale. suhteliselt lihtsalt peaks sinna istuma kuni vist '83 aastani (parandage, targad, kui puusse panin) tehtud kandilise bussi mootor ka (neid lihtsalt liigub rohkem).
raha neelab iga auto, mida vanem seda rohkem tavaliselt. samas määrab kuluvuse ära ka omad soovid, mida ja kuidas tahad. rooste koha pealt on transporterid näiteks juhi ja kõrvalistuja jalgealuse koha pealt nõrgad.
samas, kui masin on korras, on ta ikka si*aks töökindel. enda kogemusest - oli pidevalt mootoriga häda, tegin nati kordapoole, see oli suve keskel ja olen sellest ajast pea igapäevaselt liikunud sellega. mainimata, et vahepeal sai kõidud samas kohas kus Aivar, soomes himoses ja ka vormsil. ja tegelikult on ta tehnika niivõrd lihtne, et lausa lust - isegi mina saan osadest muredest jagu
kütusekulu - siin oleks vaja ka kuulda teiste numbreid. eelmine aasta läks mul umbes 17 sajale, see aasta vähem aga endiselt palju. samas on see puhtalt seadmata (või siis valesti seatud) ja pisut vigase mootori viga. tean et üks 1.6 sõidab vist kuskil 10ne ümber, kui isegi mitte alla.
ja ülevaatus on ikka iga aasta. samas tuleb tõdeda, et näiteks enne '73 aastat valmistatud masinatel kuulu järgi COd ei mõõdeta
niih, pikk jutt, si*t jutt, kui ta pole muinasjutt ehk oli/on abi
Kriban kah midagi, kuhu oskan.
Olen bussiomanik aastast 2003.
Masin: 1978 aasta, automaatkast, 2.0 mootor.
Ja lihtsama hooldusega saan ise hakkama (pole just mehaanik ja seetõttu ma mootorit lahti ei võta) ja ses osas saab täitsa hakkama. Detailidele saab ligi Suhteliselt hästi.
Ja see Ingmari vihje on ka õige, et kuni 1972 (kaasa arvatud) masinatel ei mõõdeta ülevaatusel heitgaase.
Ja üks asi, mida mainida, on salongi soojendus. Sellega peab natuke vaeva nägema, kuna sel pole ju vett, millega salongi soojendada, vaid õhku soojendatakse summutite ümber olevates karpides (ja need kipuvad summuti ümber läbi roostetama. osavam keevitaja keevitab uued) või eraldi ahjuga (see on haruldasem nähtus).
Ja varuosad... kui pole just eriti haruldane eksemplar, siis neid on praeguseni veel hästi saada, sest VW on samu juppe kasutanud mitmetel sama ajastu mudelitel (nt Golf I, Audi 80, VW Jetta...) ja need kattuvad. Ning samuti pole VW igal aastakäigul kõiki juppe ümber disaininud (ok. mõned erandid on, nt need samad soojavahetid, millede abil salongi soojaks saab, on 1977-1980 aastate 2.0 mootoritel erinevad).
Olen bussiomanik aastast 2003.
Masin: 1978 aasta, automaatkast, 2.0 mootor.
Minul on mootoriga vist vedanud, pole seda torkinudki (va bensiinipumba vahetasin ära). Ja tiksub sellest hoolimata sujuvalt.2. Mille muuga peale selle , et ta ilmselt korralikult roostetanud on, ma arvestama peaksin? Millised on veel nõrgad kohad? Ja mis kõige tähtsam, kui palju nad raha neelavad!?
Minu kaheaastane kogemus on ilmselt liiga väike, aga tundub küll töökindel aparaat olema. Pole mind teepeale jätnud.3. Kuidas bussi töökindlusega lood on. Kes kui kaugele olete põrutanud. Milliseid vigasid märganud!? Kas ülesehitus on lihtne ka lollikindel. Mootor vastupidav jne. Kas remontimisel saab detailidele lihtsalt ligi!?
Ja lihtsama hooldusega saan ise hakkama (pole just mehaanik ja seetõttu ma mootorit lahti ei võta) ja ses osas saab täitsa hakkama. Detailidele saab ligi Suhteliselt hästi.
Minul võttis suvel 13l/100km. Umbes 12-14 vahel on ta olnud (kui süüde paigast ära oli, siis 18-21 polnud ka mingi ime). Aga reguleeritult sinna 12-14 vahele olen saanud. Aga pole ka eriti tegelenud seadistamisega (süüde ja klapid on paigas, aga kahe karburaatori enda seadistamiseni pole jõudnud).4. Kui palju ta bensiini joob. Ausalt. Arvestades ilmselt 1.6 mootori puhul. Kui palju 2.0 rohkem võtab? Kas ka õli läheb kõvasti!?
Võibolla see, et õli peab tihedamini vahetama. Samas sobib suurepäraselt naturaalne õli ning sedagi läheb sisse 3,5-4 liitrit.5. Millele veel nii öedla regulaarselt raha kulub. On mingid vead millega peab arvestama ja näiteks iga paari kuu tagant mingi vidina välja vahetama.
Jah. Igal aastal. Viimati, kui käisin, siis ülevaatuse mehed olid heatahtlikud. St heitgaasid ja pidurid olid korras, millegis järeleandmisi ei tehtud, aga nii vana auto saab iga kell läbi kukutada (sama vana moskvitchiga on mul rohkem probleeme, kuigi tehniliselt on ta paremas korras). Sõltub ülevaataja tujust.6. Kas ülevaatuses peab käima aasta tagant? Või kuidas sellega täpselt on.
Ja see Ingmari vihje on ka õige, et kuni 1972 (kaasa arvatud) masinatel ei mõõdeta ülevaatusel heitgaase.
Ja üks asi, mida mainida, on salongi soojendus. Sellega peab natuke vaeva nägema, kuna sel pole ju vett, millega salongi soojendada, vaid õhku soojendatakse summutite ümber olevates karpides (ja need kipuvad summuti ümber läbi roostetama. osavam keevitaja keevitab uued) või eraldi ahjuga (see on haruldasem nähtus).
Ja varuosad... kui pole just eriti haruldane eksemplar, siis neid on praeguseni veel hästi saada, sest VW on samu juppe kasutanud mitmetel sama ajastu mudelitel (nt Golf I, Audi 80, VW Jetta...) ja need kattuvad. Ning samuti pole VW igal aastakäigul kõiki juppe ümber disaininud (ok. mõned erandid on, nt need samad soojavahetid, millede abil salongi soojaks saab, on 1977-1980 aastate 2.0 mootoritel erinevad).
maru rahulik!
- ingmar
- Über-Vaataja
- Postitusi: 2380
- Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
- Asukoht: Liikva, Harjumaa
- Kontakt:
kui võtta aastad 77 kuni 79, siis selle aja jooksul käis läbi 3 eri tüüpi soojavaheteidsaar kirjutas: nt need samad soojavahetid, millede abil salongi soojaks saab, on 1977-1980 aastate 2.0 mootoritel erinevad).
aga põhimõtteliselt mürisevad juppide tootmisliinid edasi ja sa saad bussile tellida KÕIKI osi... jutt kehtib ka asjas tagasi esimeste mudeliteni. ja müügipunkte on suheliselt jalaga segada.
Oman bussibarki,mis koosneb kuuest isendist.Küttekuluks sõidan 10-11l. sajale.Mootori suurus,linna-ja maantesõit küttekulus eriti ei kajastu.Vahe on sõidukiiruses ja vastupidavuses.Sellest johtuvalt ainult kahe liitrine on bussi mootor,väiksemad jäägu põrnikatele.Minu jaoks on probleemiks salongi kütmine ja sellepärast ehitangi praegu bussile 1.8 Passati vesijahutusega ridaneli mootorit.
Sõidan vw-bussiga alates 2000. aastast ja pole veel päris ära tüdinenud. Tõsi küll, talvel ei ole just kõige mõnusam - aknad jääs ja udused, salongi soojaks saamine võtab aega (kuigi käib eraldi bensuahjuga) jne.
Töökindluse üle ei kurda, ühe korra vist olen tee peale jäänud (elektrivea tõttu). Veermik on tugevam kui paljudel tänapäeva autodel.
Mootor on kap-remonditud 1,6 liitrine. Nõrgavõitu ju on, aga ükski sõit pole sõitmata jäänud. Vanade 1,6 liitristega tasub siiski olla ettevaatlik, sest nende ressurss (eriti bussi peal) on piiratud. Siin üldisem mootorijutt
Küttekulu maanteel 9,5-10, linnas 13 l/100km.
2-liitrised mootorid on küll võimsamad ja pika elueaga, aga nende nõrgaks kohaks on 2 karburaatoriga toitesüsteem, millel on tihtipeale probleeme koostöö ja ökonoomsusega. Osadel kahestel on ka sissepritse, mis on ju ka kena asi, kui ta töötab.
Aga üldiselt on nii, et vanadest vw-bussidest võib sõltuvusse sattuda. Nii et sind on hoiatatud.
Töökindluse üle ei kurda, ühe korra vist olen tee peale jäänud (elektrivea tõttu). Veermik on tugevam kui paljudel tänapäeva autodel.
Mootor on kap-remonditud 1,6 liitrine. Nõrgavõitu ju on, aga ükski sõit pole sõitmata jäänud. Vanade 1,6 liitristega tasub siiski olla ettevaatlik, sest nende ressurss (eriti bussi peal) on piiratud. Siin üldisem mootorijutt
Küttekulu maanteel 9,5-10, linnas 13 l/100km.
2-liitrised mootorid on küll võimsamad ja pika elueaga, aga nende nõrgaks kohaks on 2 karburaatoriga toitesüsteem, millel on tihtipeale probleeme koostöö ja ökonoomsusega. Osadel kahestel on ka sissepritse, mis on ju ka kena asi, kui ta töötab.
Aga üldiselt on nii, et vanadest vw-bussidest võib sõltuvusse sattuda. Nii et sind on hoiatatud.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
- trunkmonkey
- teadlik element
- Postitusi: 21
- Liitunud: T Juun 01, 2004 6:42 pm
- Asukoht: Tartu / TTÜ
- Kontakt:
Mehed ! Ma tean , mul on Mini !! Vanatehn. võib sõltuvusse sattuda.... peaks tegema sellise AA ringi!
Tegelikult tahaks teid kõiki meeletult tänada väga kasuiku jutu ja mõtete eest. Kahjuks Vao külla see ndlvhts tulla ei saa. Aga kindlasti kunagi me kohtume.
Eks me näe kuidas selle ostmisega läheb!
Tuhat tänu!
Tegelikult tahaks teid kõiki meeletult tänada väga kasuiku jutu ja mõtete eest. Kahjuks Vao külla see ndlvhts tulla ei saa. Aga kindlasti kunagi me kohtume.
Eks me näe kuidas selle ostmisega läheb!
Tuhat tänu!
- trunkmonkey
- teadlik element
- Postitusi: 21
- Liitunud: T Juun 01, 2004 6:42 pm
- Asukoht: Tartu / TTÜ
- Kontakt:
Aga palun!
http://66.34.72.138/techinfo/models1.jpg
http://66.34.72.138/techinfo/models1.jpg
- trunkmonkey
- teadlik element
- Postitusi: 21
- Liitunud: T Juun 01, 2004 6:42 pm
- Asukoht: Tartu / TTÜ
- Kontakt:
Aloha!
Asi areneb , vaikselt aga areneb. Veel kaks küsimust :
1) Kust saaks rentida/hankida säänse käru mille peal põrnikas Tallinnast Tartusse toimetada. Kuna ülevaatusest pole tema puhul vist haisugi.
2) Kuidas on selle sisutusega. Tegemist on kinnise bussiga , ehk siis , et taga ei ole vist midagi. Kuidas on lood eesti ARKiga. Nägin , et ühel massinal olid lausa diivanid sisse topitud. Tean ka , et kui orginaalis turvavöid ei ole , nuh siis ei ole ja keegi kobiseda ka ei saa. (Vist on isegi nii , et ise ei või neid ka lisada. )
Aga kui ma panen taha kaks diivanit !? Kas ma siis võin väita , et mul on autos 6 istekohta !? Või võtan arvele nagu kaubiku ja topin pärsat istmed sisse , ja kui politsei kinni peab!?
TÄNUD!
Asi areneb , vaikselt aga areneb. Veel kaks küsimust :
1) Kust saaks rentida/hankida säänse käru mille peal põrnikas Tallinnast Tartusse toimetada. Kuna ülevaatusest pole tema puhul vist haisugi.
2) Kuidas on selle sisutusega. Tegemist on kinnise bussiga , ehk siis , et taga ei ole vist midagi. Kuidas on lood eesti ARKiga. Nägin , et ühel massinal olid lausa diivanid sisse topitud. Tean ka , et kui orginaalis turvavöid ei ole , nuh siis ei ole ja keegi kobiseda ka ei saa. (Vist on isegi nii , et ise ei või neid ka lisada. )
Aga kui ma panen taha kaks diivanit !? Kas ma siis võin väita , et mul on autos 6 istekohta !? Või võtan arvele nagu kaubiku ja topin pärsat istmed sisse , ja kui politsei kinni peab!?
TÄNUD!