Aerodünaamiliselt efektiivne järelhaagis

bussid kuni aastani '79 ehk esimene ja teine keremudel

Moderaator: ingmar

Vasta
carlozzz
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 19
Liitunud: K Juun 06, 2012 9:16 am

Aerodünaamiliselt efektiivne järelhaagis

Postitus Postitas carlozzz »

Hei!

Olen hetkel kirjutamas oma magistritööd, milleks on Aerodünaamiliselt efektiivse järelhaagise projekteerimine VW T2 bussile. Haagis on mõeldud matkamiseks ning peaks sisaldama võimalikult palju originaalseid disainielemente ehk sarnanema bussile endale. Samas on tähtis, et haagis oleks aerodünaamiliselt efektiivse kujuga. Magistritöös kasutatakse 3D mudeliga tehtavaid simulatsioone ning võimalusel ka reaalseid tuuletunneli katseid vähendatud mudeliga.

Palun huvilistel leida 10 minutit, et vastata kliendiuuringule ja üheskoos panna paika parameetrid ja vajadused projekteerimiseks. Kuna magistritöö on inglise keeles, siis on ka küsimustik selles keeles. Kui kellelgi on huvi, aga probleeme keelega, siis palun pöörduda minu poole.

Küsimustik ise asub siin: https://goo.gl/forms/7BqgcEIbTZsnyvDj1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ootan vastuseid kuni 30.03.17

Ette tänades!
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Aerodünaamiliselt efektiivne järelhaagis

Postitus Postitas Teet »

eesmärgipüstatus jääb mulle, kui pragmaatikule häguseks: esteetiliselt sobib jutuksoleva disainiga haagis ju siiski kokku sarnase ajastu vedukiga. Mis viib nn tellis-disaini ja tehniliselt mitte eriti võimeka ning (kütuse-)kuluefektiivse vedukini. Milleks piltlikult väljendades elevandile kängurusaba-funktisonaalsusega händ, kui sest pole tolku? :)

nn camper-haagiste ilu ja valuga nii teoorias kui praktikas on muidu siinse foorumi kasutajatest üpris kursis MeelisV. Tema nn suunitlus on küll seni olnud otseselt teardrop-disain, aga juba mitu aastat edeneb tal tasapisi ka üks T2 ning kindlasti on tal ka tekkinud mingeid mitte-teardrop mõtteid :D
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: Aerodünaamiliselt efektiivne järelhaagis

Postitus Postitas MeelisV »

lappasin selle küsimustiku läbi
läheb ikka samasse auku nagu kõik teised - ei mõista neid üldse
mõnikord tekib küsimus kas küsimusi esitatakse küsimuste pärast või vastuste pärast
see just nii hull ei olnud aga mõte jäi natuke segaseks küll
ok see selleks

aerodünaamika haagise vaatenurgast ei ole ju üldse ainult haagises kinni väga palju sõltub ju autost haagise ees - punkt ja see ei kuulu vaidlemisele.
T2 kui küll ümarate nurkadega aga siiski "kuubik" on üks nendest halvematest veduritest mille taha tekib keeriste kogum mis takistab haagist.

ja nagu vihjati siis mul oleks ju nagu aerodünaamiline haagis

Pilt

aga selle vedamine ühe või teise kerekujuga on nagu öö ja päev
ps. ära lase pildil eksitada - bussil pole veel konksu ja need pole koos liikunud

pps. selle bussi taha tuleb praegu siiski veel teardrop ja väiksem kui sellel pildil

he meelega arutleks selle teemal aga praegu on nagu vähe infot ja toore see asi
carlozzz
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 19
Liitunud: K Juun 06, 2012 9:16 am

Re: Aerodünaamiliselt efektiivne järelhaagis

Postitus Postitas carlozzz »

Tänud tagasiside eest.

Keerised bussi taga on tõesti peamine probleem lisaks õhu liikumisega risti olevale suurele esipinnale. Tagasiside ettevõetavale tööle ei ole just kõige toetavam, aga eesmärk ei ole siin uue innovaatilise toote loomine vaid ühiste huvide, nagu aerodünaamika ja vw bussid, sidumine. Igaljuhul katsun huvilisi arengutega kursis hoida.

Küsimustik on koostatud selliselt, et saada mingisugunegi pilt inimeste arvamusest. Kahjuks on paljud tooted tänapäeval valmistatud arvestades vajadusi, mis tarbijal "võiks" olla. Lihtne küsitlus ei tee kunagi paha :)
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: Aerodünaamiliselt efektiivne järelhaagis

Postitus Postitas MeelisV »

Kui siit tuleks lõpuks välja teaduslikult tõestatud ideaalne tiisli pikkus oleks see juba väga hea tulemus.
Tuuletunneli või simulaatori näitega ma mõtlen seda siis just t2 ga.
Ise olen konkreetselt oma haagisega tundnud seda kuidas ühe autoga on haagis nagu ankur teisega ei tunnegi.
Kõige hullem oli Fordi väikekaubik connect. Lükka või jalaga hoogu juurde.
Vasta