1. leht 1-st

Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi

Postitatud: N Nov 24, 2016 10:29 pm
Postitas tiblu
Bussil mille kere sai klaasipuru pritsitud ja epokrunditud on huvitav nähe - aeg ajalt tuleb värviga kaetud keretinatatud kohtadest läbi roosteoraanž veemull.

Mis sellise nägu võib põhjustada?
Kas peaks kogu vana keretina maha võtma?
Millega peale seda aluspinda töötlema?
Kas peaks uuesti keretinaga katma või kasutama moodsamaid vahendeid?

Üritasin Vanatehnika.ee foorumist sama küsida, aga nende registreerimine on katki. Turvaküsimuse vastus on alati vale.

Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi

Postitatud: R Nov 25, 2016 1:33 am
Postitas Teet
Su probleemi põhjusest mul arusaamist pole, aga võtsin endale vabaduse laiendada võimalike (või lausa teadjate) arvajate ringi:
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... #pid408179" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi

Postitatud: R Nov 25, 2016 11:53 am
Postitas Kermo
tiblu kirjutas: aeg ajalt tuleb värviga kaetud keretinatatud kohtadest läbi roosteoraanž veemull.
Kas läbi värvi või krundi tuleb see veemull? Kaua nii seisnud on ja kas seisab kuivas ja soojas kohas?

Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi

Postitatud: R Nov 25, 2016 12:33 pm
Postitas tiblu
Kermo kirjutas:
tiblu kirjutas: aeg ajalt tuleb värviga kaetud keretinatatud kohtadest läbi roosteoraanž veemull.
Kas läbi värvi või krundi tuleb see veemull? Kaua nii seisnud on ja kas seisab kuivas ja soojas kohas?
Auto seisab kuivas garaažis, stabiilse temperatuuri juures (13-15kraadi). Seisnud on 6 kuud.
Peal on ainult 1 kiht epokrunti ja läbi selle tuleb mull. Värvikihi paksus võib varjeeruda, sest maaler valis haljaks pritsitud pleki kruntimiseks halli krudi, seetõttu võis tal raske aru saada kui hästi katab.

Enda karu peaga arvasin, et kuna tina on pehme, siis klaasipuru prits muutis selle hirmus boorseks. Mõne koha peal lihtsalt booridesse koguneb vähenegi niiskus ja all olev rooste annab tilgale tooni.

Ühes sellises kohas kuivatasin ära, lihvisin peene paberiga üle ja kruntisin pintsliga. Sealt pole uut mulli tulnud, aga siiski pigistab hinges, ei tahaks põhivärviga katta enne kui kindel pole, et tinutatud kohad tulevikus mingit jama ei põhjusta.

Teet - tänud, mida laiem ring, seda parem!

Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi

Postitatud: R Nov 25, 2016 1:15 pm
Postitas Kermo
tiblu kirjutas:Auto seisab kuivas garaažis, stabiilse temperatuuri juures (13-15kraadi). Seisnud on 6 kuud.
Peal on ainult 1 kiht epokrunti ja läbi selle tuleb mull. Värvikihi paksus võib varjeeruda, sest maaler valis haljaks pritsitud pleki kruntimiseks halli krudi, seetõttu võis tal raske aru saada kui hästi katab.

Enda karu peaga arvasin, et kuna tina on pehme, siis klaasipuru prits muutis selle hirmus boorseks. Mõne koha peal lihtsalt booridesse koguneb vähenegi niiskus ja all olev rooste annab tilgale tooni.

Ühes sellises kohas kuivatasin ära, lihvisin peene paberiga üle ja kruntisin pintsliga. Sealt pole uut mulli tulnud, aga siiski pigistab hinges, ei tahaks põhivärviga katta enne kui kindel pole, et tinutatud kohad tulevikus mingit jama ei põhjusta.

Teet - tänud, mida laiem ring, seda parem!
Põhiline probleem on see et krunt pole niiskuskindel. Krundil pole samu omadusi mis on värvil ja lakil. Samas kui panna peale piisavalt suur kiht siis kruntvärv suudab isegi mingi aja ära hoida roostet. 13-15kraadi garaaz on küll väga hea aga alati on õhuniiskus ja kondents.

Igaljuhul, ennem põhivärvi pealekandmist lihvitakse nii kui nii vana krunt ja kantakse peale uus krunt, siis alles värv ja lakk. Muretsemiseks pole põhjust, kui soovid siis lihvi need roostetavad kohad üle ja kanna uuesti krunt peale aga siiski soovitan auto ära värvida et anda metallile korralik pinnakaitse.

Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi

Postitatud: R Nov 25, 2016 4:20 pm
Postitas tiblu
Tänud vastuste eest. Aga soovitusi keretina osas - võtta kõik maha, juhuks kui rooste all on või jätta puutumata?

Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi

Postitatud: R Nov 25, 2016 10:47 pm
Postitas Kermo
Keretina osas (niipalju kui ma oma 12a jooksul näinud) kui servast näha pole et rooste all siis ära puudu. Võid lasta ennem kruntimist/pahteldamist veel liivapaberiga servad üle ja kui näha et serv puhas ja metalli küljes kinni siis mina jätaks nii.

Rooste peale tina panna pole võimalik, kui siis korralikult ära puhastades ja tinapastaga kokku tehes jääb külge aga siis ei mädane ta sealt alt edasi ka.

Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi

Postitatud: L Nov 26, 2016 1:58 am
Postitas tiblu
Kermo kirjutas:Keretina osas (niipalju kui ma oma 12a jooksul näinud) kui servast näha pole et rooste all siis ära puudu. Võid lasta ennem kruntimist/pahteldamist veel liivapaberiga servad üle ja kui näha et serv puhas ja metalli küljes kinni siis mina jätaks nii.

Rooste peale tina panna pole võimalik, kui siis korralikult ära puhastades ja tinapastaga kokku tehes jääb külge aga siis ei mädane ta sealt alt edasi ka.
OK! Suur tänu kaasa mõtlemast!

Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi

Postitatud: L Nov 26, 2016 6:52 pm
Postitas dexter
Kas keretina on peale pealepanekut ka neutraliseeritud?
See jutt, et krunt ei kaitse on õige. Teinekord mine näiteks epo krundi teed, see vähe kaitsvam ja tugevam.

Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi

Postitatud: L Nov 26, 2016 10:18 pm
Postitas tiblu
dexter kirjutas:Kas keretina on peale pealepanekut ka neutraliseeritud?
See jutt, et krunt ei kaitse on õige. Teinekord mine näiteks epo krundi teed, see vähe kaitsvam ja tugevam.
Neutraliseerimise kohta ei oska öelda, sest see tina on juba enne mind sinna pandud.
Peal ongi epokrunt, aga vahelduva katvusega.

Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi

Postitatud: P Nov 27, 2016 2:47 pm
Postitas dexter
kui keretina jääb peale pealepanekut neutraliseerimata, siis hakkabki tunduvalt agressiivsemalt roostetama. Neutraliseerimiseks sobib hästi näiteks sooda vesi, või häda puhul ka tavaline seebi vesi.

Re: Tinatatud keevitused ja läbiimbuv roostevesi

Postitatud: E Nov 28, 2016 5:11 pm
Postitas Kermo
Hapet sisaldab ainult ju nn tinapasta mida alla kantakse. Mina olen kõik ära puhastanud mis tina alt välja jääb ja eraldi seda neutraliseerinud pole. Kohad kus see tinapasta peale jääb on rooste tõesti kiire tekkima. Kuna murelikult kasutajal tina oli juba ennem kere peal siis arvatavasti eraldi neutraliseeerida pole vaja (muidu oleks vast auk sees juba :D )