Tervitus! Kuna olen päris mitmed peale tööd õhtud garaasis veetnud, oleks targem need uuendused ka siia kajastada, et meelest ei läheks. Esipidurite trumlisisudega sain ühele poole viimati, edasi vaatasin torud üle. Olid muidu korralikud välimuselt, aga kuna plaanisin ka voolikud vahetada, tegin ka uued torud. Siis ei pea nende otsade lahti saamisega jamama. Harutasin ka pidurivedeliku potska ja selle torude-voolikute süsteemi laiali. Kuna voolikud olid kõik pragunenud ja torudel roostest puretud augud, sai kogu torustik ja voolikumajandus uus. Potska pesin puhtaks, aga vaatasin et kork on katki. Sinna sain kohe kena asenduse: nimelt pidurivedeliku pudeli kork passis ideaalselt. Isegi keermesamm oli sama. Boonusena veel titelukuga
Pilte:
Edasi said torud ja voolikud paika. Lammutasin ka tagumised trumlid maha ning läksid samuti uued silindrid ja vedrud ja regulaatorid puhastatud/määritud. Klotsid olid seal juba uued pandud seega neid ma ei vahetanud. Algul muidugi guugeldasin kuidas tagumised trumlid maha saab, selles mõttes et kuidas tal rattalaagrid ja veovõlli osa lahendatud on. Õnneks väga lihtsalt, mutter lahti ja trummel nuudi otsast maha. Pärast läksid 280Nm mutrid kinni tagasi ja uued splindid külge.
Nii. Kui olin asjadega õhutamiseks valmis, kutsusin venna appi. Tema siis pumpas pedaali ja mina lasin alt õhku välja, vahepeal sai klotse trumlitele lähemale reguleeritud. Pool tundi jamasime aga pedaal käis ikka põrandani välja. Väike pettumus. Mõtlesin siis et peasilinder viga saanud kuna vedades esiratas suitses. Tellisin siis uue peasilindri. Õhtul hakkasin seda vahetama, aga ei saand teist polti pedaalide tagant lahti kuna pea oli ümar juba enamvähem. Siis pidin selle pedaalidekupatuse maha kruvima. Ühel hetkel avastasin end juba siduritrossi sikutamast. Selle vahetusega oli omaette ooper, nimelt kiilus see tross vahepeal täiesti lootusetult kinni. Youtubes käis vahetus muidugi imelihtsalt: lups vana tross välja ja uus sisse. Minul seda vedamist paraku polnud ja kiilus vahepeal nii kinni et käis peast läbi mõte tunnel lahti lõigata relakaga ja trossi toruga koos eemaldada. Õnneks korra ronisin veel auto alla vaatama ja tõmbasin kõri lahti ning seal see trossi ots oligi, lõikasin trossi pooleks ja puurisin kõri tühjaks. Ülejäänud osa eemaldus kergelt. Uus tross sisenes õnneks ise vabatahtlikult ning tema vastupanu ei osutanud. Uue trossi lasin läbi määrdeste sõrmede, siuke soovitus oli netis. Sain ka uue peasilindri paika, ja torud külge. Reguleerisin piduripedaali vabakäigu olematuks ning hakkas teine katse õhutada. Algus oli muidugi paljulubav kuid kui kusagilt enam õhku ei tulnud, käis pedaal ikka põrandani, sealt alles pidurdab autot. Nüüd ma olen tegelikult nõutu kuna terve pidurisüsteem on uus ja reguleeritud ning õhutatud aga pedaal käib lohvalt põrandani. Lasin liiter vedelikku läbi aga ei tule niplitest õhku enam. Milles veel saab jama olla?
Uus süütepool ka
Teine osa on selline et hakkasin oma karburaatoreid vaatama. Praegu on peal SOLEX 28PICT2, mis näeb välja üsna primitiivne ja logu. Leidsin kastist ka SOLEX 34PICT3, mis näeb juba asjalikum variant välja. Võtsin lahti, tegin puhtaks, puhusin düüsid läbi ja panin kokku tagasi. Hakkan autole peale panema seda, aga tuleb välja et see ei istugi mu praeguse sisselaskekollektori otsa. Lepin siis oma kiviaegse karpaga praegu. Kas on mõistlik mingi vahetükk leiutada et see 34 peale saada, kuna see tundub ikka palju asjalikum. Või mõtekam sisselaske kollektor ära vahetada?
Kolmas osa: sain oma uhiuue jagaja peale ja peale päevast jamamist sain ka auto käima lõpuks. Algas sedasi et seadsin kontaktivahe 0.4mm. Eemaldasin parempoolse klapikambrikaane ja seadsin esimese silindri survetakti. Rihmaratas oli märgis. Edasi küünlajuhtmete järjekord paika. Siis kontrolllambiga seadsin jagaja paika. Käivitan aga käima ei saanud, selle asemel hakkasid jagaja kontaktid hõõguma ja praksuma. Võtsin kähku akujuhtme maha. Natuke mõtlesin ja uurisin et mis saab valesti olla. Siis vahetasin kondeka ära (kuigi uuel jagajal oli uus kondekas juba küljes). Edasi kulgesid sündmused paremuse poole, enam kontaktid hõõguma ei hakanud, aga kuumenesid ikka. Siis proovisin süütepooli vahetada. Panin vene tutika süütepooli peale, mis kaasa sain tavaariga. Sellega ei teinud ka mitte midagi. Proovisin rootorit vahetada, jagajakaant vahetada, mõõtsin katkestusi ja üleüldiselt mässasin veel palju. Lõpuks proovisin kolmandat süütepooli, mis oli analoogne vene oma. Sellega hakkas masin turtsuma ja lärtsuma. Siis proovisin neljandat süütepooli, VW oma, mis välimuselt oli kõige räbalam, aga oh üllatust sellega hakkas kohe masin käima nagu siidi
Siis tellisin ikkagi uue süütepooli ära. veel olen kõik bensiinivoolikud vahetanud, uue bensuvoolikute kolmiku tellisin, mis paagi all käib. Natuke olen kuumaplekke sättinud, gaasitross sai ka vahetatud ja samamoodi määrdega kokku tehtud. Nüüd vaatangi mis selle karburaatoriga saab, tühikäik ebaühtlane ja gaasivõll loksub tiba, samas kütust ei leki veel.
Ootan siis häid nõuandeid karburaatorite osas ja ka selles osas et ohutuled ei tööta, aga suunatuled eraldi töötavad kenasti. Kojamehed käivad väga pillapalla, kas annab taastada või tuleb hoovastik asendada? Ja miks piduripedaal põrandani välja käib kuigi terve süsteem on uus ja reguleeritud ja mina enam õhku kätte ei saa.
Ning aandroo, kahjuks ei oska värvikoodi koha pealt midagi kosta, aga selge on see, et originaalvärv see ei ole.
EDIT: veel üks küsimus: nimelt mootorikoodi D järgi on mul 1200 mootor 25kw. Aga see 1200 mootor, mille jupid ma kaasa sain, sellel on hülsid ja plokikaaned palju väiksemad. Kas see on reaalne, et mu D koodiga plokile on suuremad kolvid ja hülsid ja kaaned istutatud või on neid mootoreid kahes suuruses?