Vw Käfer 74'

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Vw Käfer 74'

Postitus Postitas Teet »

Süüte seadmisel otsi siinselt lehelt (ja miks mitte ka foorumist) jutte ja ära "ma -tean-neid-sapikuid-küll"-tüüpe majandama lase :)

mul kord TÜV-lt saadud kogemus hästi meeles: sättisin süüte õigeks enne TÜVd, kohe sealt lahkudes (et maanteel mitte jalgu jääda) ja käisin südamerahuks veel ka kodus stroboga üle :p
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
TanelP
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 27
Liitunud: L Juul 30, 2016 11:05 pm
Asukoht: Marjamaa

Re: Vw Käfer 74'

Postitus Postitas TanelP »

Ei lase kedagi oma Pikachu ligi. Kõik teen ikka ise.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vw Käfer 74'

Postitus Postitas jeff01 »

Nii nagu karpa seadmine algab klapivahede reguleerimisest algab süütenurga seadmine hoopis kontaktivahest, et poolile õige laadeaeg anda. Lihtsalt 12v jagaja külge panemise korral tuleb aga omajagu lugeda enne kui süütenurka keerama saad hakata. 1300 on väikse kolviga, ega vaja niipalju nurka kui 1600ne ja süütenurk on siiski kolmemõõtmeline teema mis nõuab süvenemist. Kombineerituna siis mootoripöördest, vaakumist ja jagajas olevast mehhanismst mis inertsiga advancei lisab. Kuna eri mootoritel on erinevaid vaakumivõtu kohti ja erinevate karpadega erinevaid vakumeid ning erinevatel jagajatel erinevaid sisusid pidin mina ühe projekti puhul leppima sellega, et korraga ideaalset tühikäigu ja wot ala süütenurka ma olemasolnud komboga ei olnud võimalik saavutada. Lihtne on asi vaid siis kui kogu komplekt käib ka tehasest kokku.
Kasutaja avatar
TanelP
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 27
Liitunud: L Juul 30, 2016 11:05 pm
Asukoht: Marjamaa

Re: Vw Käfer 74'

Postitus Postitas TanelP »

Õhtust! Väike teemauuendus päevikusse. Pikachu lohistamisel teise auto järel tagasi maale garaasi hakkas järsku korraga vasak esiratas suitsema. Esimene mõte oli et klotsikatted maas. Õnneks sai ikka veetud ära nii et trummel päris helendama ei hakanud. Täna mõtlesin et pole mitte midagi tarka teha, läksin maale hoopis pidureid meisterdama. õues oli 8 kraadi külma, arvan et garaasis sama. Kõigepealt ajasin lume lükkamisega sooja sisse ja siis lammutama :) Võtsin vasaku poole lahti ja olidki katted kinni poonud. Vahetusse läksid kõik klotsid, vedrud ja silindrid. Silindrid tellisin, 2 paari klotse ja vedrukomplekti sain autoga kaasa ostes.

Pilt

Pilt

Pilt

Regulaatorid olid suht kinni jäänud aga sain kõik liikuma suurema vaevata, puhastasin ja panin määret lisaks vahele. Lisan tootekoodid ka, kui keegi tahab asju tellida omale. Praegu sain mõlemad esirattad tehtud.
Esisilindrid 304-4044
Tagasilindrid 304-4061
Klotsid 620-124250
Vedrukomplekt taha 484-2338
aandroo
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 16
Liitunud: K Okt 01, 2008 10:50 pm

Re: Vw Käfer 74'

Postitus Postitas aandroo »

Kuskohast piduriosad tellisid ning mis kokku maksma läksid?
Kasutaja avatar
TanelP
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 27
Liitunud: L Juul 30, 2016 11:05 pm
Asukoht: Marjamaa

Re: Vw Käfer 74'

Postitus Postitas TanelP »

aandroo kirjutas:Kuskohast piduriosad tellisid ning mis kokku maksma läksid?
Oma tööjuurest tellin, silindrid olid mingi viiekas tükk, lpr omad. A täna tellisin kõik voolikud, 4eur tükk, siis spidotrossi, siduritrossi, klotsivedrukomplekte ja mingit pudi veel, hinnad 3-6 eur tükk. Sellise raha eest võivad tagavaras olla küll :-)
Ps need mu omahinnad, kliendile läheb tiba otsa. Osad tulevad Soomest 1-3 tööpäeva.
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Vw Käfer 74'

Postitus Postitas Teet »

kostub nii, et kõige operatiivsemalt (ja ehk ka heade hindadega) hakkab põrnikajuppe Kesk-Eestist saama? :)
viidatud tarnetingimused (aeg ja hind) on päris head - kui hinnalisad eeldatava mõnekümne protsendi kanti jäävad. Kui saladus pole, siis kelle kataloogidest asjad tulevad? St kas on just põrnikaspetsiifilised nimistud või üldised (nt TecDoc alusel), millest siiski vaid nn hittkaupa leiab?
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
aandroo
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 16
Liitunud: K Okt 01, 2008 10:50 pm

Re: Vw Käfer 74'

Postitus Postitas aandroo »

Ega sul oma auto värvikoodist aimu ei ole?
Jubedalt oleks värvikoodi tarvis :roll:
Kasutaja avatar
TanelP
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 27
Liitunud: L Juul 30, 2016 11:05 pm
Asukoht: Marjamaa

Re: Vw Käfer 74'

Postitus Postitas TanelP »

Tervitus! Kuna olen päris mitmed peale tööd õhtud garaasis veetnud, oleks targem need uuendused ka siia kajastada, et meelest ei läheks. Esipidurite trumlisisudega sain ühele poole viimati, edasi vaatasin torud üle. Olid muidu korralikud välimuselt, aga kuna plaanisin ka voolikud vahetada, tegin ka uued torud. Siis ei pea nende otsade lahti saamisega jamama. Harutasin ka pidurivedeliku potska ja selle torude-voolikute süsteemi laiali. Kuna voolikud olid kõik pragunenud ja torudel roostest puretud augud, sai kogu torustik ja voolikumajandus uus. Potska pesin puhtaks, aga vaatasin et kork on katki. Sinna sain kohe kena asenduse: nimelt pidurivedeliku pudeli kork passis ideaalselt. Isegi keermesamm oli sama. Boonusena veel titelukuga :D Pilte:

Pilt

Pilt

Pilt

Edasi said torud ja voolikud paika. Lammutasin ka tagumised trumlid maha ning läksid samuti uued silindrid ja vedrud ja regulaatorid puhastatud/määritud. Klotsid olid seal juba uued pandud seega neid ma ei vahetanud. Algul muidugi guugeldasin kuidas tagumised trumlid maha saab, selles mõttes et kuidas tal rattalaagrid ja veovõlli osa lahendatud on. Õnneks väga lihtsalt, mutter lahti ja trummel nuudi otsast maha. Pärast läksid 280Nm mutrid kinni tagasi ja uued splindid külge.

Pilt

Nii. Kui olin asjadega õhutamiseks valmis, kutsusin venna appi. Tema siis pumpas pedaali ja mina lasin alt õhku välja, vahepeal sai klotse trumlitele lähemale reguleeritud. Pool tundi jamasime aga pedaal käis ikka põrandani välja. Väike pettumus. Mõtlesin siis et peasilinder viga saanud kuna vedades esiratas suitses. Tellisin siis uue peasilindri. Õhtul hakkasin seda vahetama, aga ei saand teist polti pedaalide tagant lahti kuna pea oli ümar juba enamvähem. Siis pidin selle pedaalidekupatuse maha kruvima. Ühel hetkel avastasin end juba siduritrossi sikutamast. Selle vahetusega oli omaette ooper, nimelt kiilus see tross vahepeal täiesti lootusetult kinni. Youtubes käis vahetus muidugi imelihtsalt: lups vana tross välja ja uus sisse. Minul seda vedamist paraku polnud ja kiilus vahepeal nii kinni et käis peast läbi mõte tunnel lahti lõigata relakaga ja trossi toruga koos eemaldada. Õnneks korra ronisin veel auto alla vaatama ja tõmbasin kõri lahti ning seal see trossi ots oligi, lõikasin trossi pooleks ja puurisin kõri tühjaks. Ülejäänud osa eemaldus kergelt. Uus tross sisenes õnneks ise vabatahtlikult ning tema vastupanu ei osutanud. Uue trossi lasin läbi määrdeste sõrmede, siuke soovitus oli netis. Sain ka uue peasilindri paika, ja torud külge. Reguleerisin piduripedaali vabakäigu olematuks ning hakkas teine katse õhutada. Algus oli muidugi paljulubav kuid kui kusagilt enam õhku ei tulnud, käis pedaal ikka põrandani, sealt alles pidurdab autot. Nüüd ma olen tegelikult nõutu kuna terve pidurisüsteem on uus ja reguleeritud ning õhutatud aga pedaal käib lohvalt põrandani. Lasin liiter vedelikku läbi aga ei tule niplitest õhku enam. Milles veel saab jama olla?

Pilt

Uus süütepool ka :D

Pilt

Teine osa on selline et hakkasin oma karburaatoreid vaatama. Praegu on peal SOLEX 28PICT2, mis näeb välja üsna primitiivne ja logu. Leidsin kastist ka SOLEX 34PICT3, mis näeb juba asjalikum variant välja. Võtsin lahti, tegin puhtaks, puhusin düüsid läbi ja panin kokku tagasi. Hakkan autole peale panema seda, aga tuleb välja et see ei istugi mu praeguse sisselaskekollektori otsa. Lepin siis oma kiviaegse karpaga praegu. Kas on mõistlik mingi vahetükk leiutada et see 34 peale saada, kuna see tundub ikka palju asjalikum. Või mõtekam sisselaske kollektor ära vahetada?

Kolmas osa: sain oma uhiuue jagaja peale ja peale päevast jamamist sain ka auto käima lõpuks. Algas sedasi et seadsin kontaktivahe 0.4mm. Eemaldasin parempoolse klapikambrikaane ja seadsin esimese silindri survetakti. Rihmaratas oli märgis. Edasi küünlajuhtmete järjekord paika. Siis kontrolllambiga seadsin jagaja paika. Käivitan aga käima ei saanud, selle asemel hakkasid jagaja kontaktid hõõguma ja praksuma. Võtsin kähku akujuhtme maha. Natuke mõtlesin ja uurisin et mis saab valesti olla. Siis vahetasin kondeka ära (kuigi uuel jagajal oli uus kondekas juba küljes). Edasi kulgesid sündmused paremuse poole, enam kontaktid hõõguma ei hakanud, aga kuumenesid ikka. Siis proovisin süütepooli vahetada. Panin vene tutika süütepooli peale, mis kaasa sain tavaariga. Sellega ei teinud ka mitte midagi. Proovisin rootorit vahetada, jagajakaant vahetada, mõõtsin katkestusi ja üleüldiselt mässasin veel palju. Lõpuks proovisin kolmandat süütepooli, mis oli analoogne vene oma. Sellega hakkas masin turtsuma ja lärtsuma. Siis proovisin neljandat süütepooli, VW oma, mis välimuselt oli kõige räbalam, aga oh üllatust sellega hakkas kohe masin käima nagu siidi :D Siis tellisin ikkagi uue süütepooli ära. veel olen kõik bensiinivoolikud vahetanud, uue bensuvoolikute kolmiku tellisin, mis paagi all käib. Natuke olen kuumaplekke sättinud, gaasitross sai ka vahetatud ja samamoodi määrdega kokku tehtud. Nüüd vaatangi mis selle karburaatoriga saab, tühikäik ebaühtlane ja gaasivõll loksub tiba, samas kütust ei leki veel.

Ootan siis häid nõuandeid karburaatorite osas ja ka selles osas et ohutuled ei tööta, aga suunatuled eraldi töötavad kenasti. Kojamehed käivad väga pillapalla, kas annab taastada või tuleb hoovastik asendada? Ja miks piduripedaal põrandani välja käib kuigi terve süsteem on uus ja reguleeritud ja mina enam õhku kätte ei saa.

Ning aandroo, kahjuks ei oska värvikoodi koha pealt midagi kosta, aga selge on see, et originaalvärv see ei ole.

EDIT: veel üks küsimus: nimelt mootorikoodi D järgi on mul 1200 mootor 25kw. Aga see 1200 mootor, mille jupid ma kaasa sain, sellel on hülsid ja plokikaaned palju väiksemad. Kas see on reaalne, et mu D koodiga plokile on suuremad kolvid ja hülsid ja kaaned istutatud või on neid mootoreid kahes suuruses?
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Vw Käfer 74'

Postitus Postitas Teet »

Trummelpidurite reguleerimine on manuaalne - säti klotsid trumli ligi ja peaksid pidurid korda saama ;)
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
TanelP
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 27
Liitunud: L Juul 30, 2016 11:05 pm
Asukoht: Marjamaa

Re: Vw Käfer 74'

Postitus Postitas TanelP »

Teet kirjutas:Trummelpidurite reguleerimine on manuaalne - säti klotsid trumli ligi ja peaksid pidurid korda saama ;)
Jah ma tean mul ongi sätitud.
Kasutaja avatar
TanelP
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 27
Liitunud: L Juul 30, 2016 11:05 pm
Asukoht: Marjamaa

Re: Vw Käfer 74'

Postitus Postitas TanelP »

Muide ma tegin shokeeriva avastuse. Nimelt hakkasin põrnikate ajalugu uurima wikipediast, ning avastasin et mu põrra ei saa olla 1974. Sest, tsiteerin:

1972 models... Inside the vehicle, a four-spoke energy-absorbing steering wheel was introduced, the windshield wiper/washer knob was replaced in favor of a steering column stalk, and intermittent wipers were a new option available in selected markets. - Ehk uuem nelja kodaraga rool, kojameeste nupp armatuuril asendus kojameeste kangiga roolisambal ja tekkisid intervalliga kojamehed. Rool ja intervall nendeks, aga kojameeste lülitus käib mul ikka nupuga armatuuril.

1973 models featured significantly-enlarged "elephant foot" taillamps mounted in reshaped rear fenders. In the engine bay, the oil-bath air cleaner gave way to a dry element filter. -Ehk suured tagatuled tekkisid ja õliga õhufilter asendati elementfiltriga. Mul veel vanemad tagatuled ja õliga õhufilter.
Lisaks esiklaasi alumine serv läks ka sirgeks.' kui ma õieti aru saan. Ehk mu põrra peaks olema sündind 1972 alguses või varem?

Allikas: https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Beetle" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vw Käfer 74'

Postitus Postitas jeff01 »

Su autol on vin kood....nii põhjal kui ka kerel, miks seda ei kasuta?
Kasutaja avatar
TanelP
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 27
Liitunud: L Juul 30, 2016 11:05 pm
Asukoht: Marjamaa

Re: Vw Käfer 74'

Postitus Postitas TanelP »

Vin koodi järgi on 74a ikkagi, ilmaasjata paanitsesin. Tegin natuke uurimustööd ja 34 PICT3 karpat pole mõtet peale aretada, kuna 1200-le see liiga vale seadistusega. Jääb liiga rikkalt käima ja võib mootor üle kuumeneda. Praeguse 28 PICT2-he võtsin lahti ja puhastasin ära, ja ei loksund mitte gaasivõll vaid sakkidega tooreklapi teema, mis sai kinni. Vahetasin ka toore 12v elemendi. Siis liimisin uued tikkpoldid karpale, läks uus tihend ja peale tagasi. Praegu käib mootor väga hästi ja käivitub soojalt ja külmalt hetkega. Bensukulu tundub ka mõistlik.
Õli vahetasin ära, sisse läks 15w40 mineraal. Küünlad tulevad teisipäeval ja lähevad Bosch W8AP-d kuna soovituslikult kõige paremad. Õhufiltri puhastasin ja kallasin sisse uue õli.
Ohutuled sain korda, vahetades kõik kaitsmed uute vastu. Ohukate kaitse oli läbi. Seal oli igast traadiporriga üritatud kaitsmeid parandada. Kojamehed keerasin kinni, aga väiksed lõtkud ikka, kuna võllide puksid läbi.
Praegu olen natuke alevis tiirutanud ja fänne kogunud. Filmitud ja pildistatud ja ligi tuldud jutustama :-D kui suurem talv peale tuleb siis läheb tagasi garaasi ja saab pisidetailide kallal nokitseda. Byee!!
Kasutaja avatar
TanelP
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 27
Liitunud: L Juul 30, 2016 11:05 pm
Asukoht: Marjamaa

Re: Vw Käfer 74'

Postitus Postitas TanelP »

Heii kõik se pere!

Pikk ja veniv talv hakkab vaikselt uue ja värske kevade vastu välja vahetuma, see tähendab et esimesed kevadekuulutajad hakkavad nina välja pistma garaaši uste vahelt. :) Nii ka minu oma.

Talve jooksul väga midagi tehtud ei saanudki, kuna garaaš kütteta ning lihtsalt külmaga pole väga tuju tegutseda. Aga eelmine nädal sai uudistamas käidud. Hiirelõksud kõik puutumata, ja elutegevust sees polnud enam näha. Väga hea. Sai väike topka karbussi kallatud ja käivitama. Hopsti hetkega hüppas käima ja õite magusalt nurruma kohe. Kõrvad lausa puhkasid seda podinat kuulates. Selge, edasi rehvirõhud kontrollitud, haarasin uksepolstrid kaasa ja podistasin Märjamaale. Uksepolstrid sai siis korrastatud ja ustele paigaldatud. Tuba läks kohe palju hubasemaks. Edasi hakkasin juba ka ülevaatuse peale mõtlema. Vaatasin töö juures auto kriitilise ülevaataja pilguga auto üle ja selgus et ees ülemised šharniirid loksuvad. Tellisin ära, 6Eur tükk ja tellisin ette uued rehvid, kuna vanad on juba päris aegunud ja pragusid täis. Ette sai tellitud 155/60R15 suvekad kitsastele velgedele, taga laiadel velgedel hetkel 195/60R15. viimased tahaks lähiajal tiba õhemad saada. Aga hetkel ülevaatuseks käivad kah.
Sharniiride vahetus oli ikka paras müstika minu jaoks alguses. No selge oli see kohe et need on pressitavad.... Aga kuidas õõtsad kätte saada? Taas tark Google aitas ning läks suur remont lahti. Parem pool läks väga valutult, aga vasak pool nurus vaid gaasipitsi igal sammul. Nii kontra mis õõtsa kinni hoiab kui ka šharniir ise, mis alguses pressi all 30tonnise jõuga ka paigast ei suvatsenud liikuda :shock: No selge, lõikasin rellakaga munaka taha sälgu sisse ja ajasin pitsiga punaseks, (sälks sisse kuna ühe Transporter T4-ja sharniiri ma olen juba õhku lasnud, poolteist nädalat vilises ja vuhises kõrvus, kui see raibe plahvatas rattakoopas.) siis uuesti pressi alla ja isegi siis soovis 18 tonni peale pressimist et liikuma hakkaks. Õnneks kõik laabus, uued šharniirid sees (jälgima pidi et õiges suunas sälgud oleks, kuna munakas liigub ühes suunas rohkem kui teises) ja veermik tagasi kokku. Täna sai kokkujooksu värk üle vaadatud ja vajalikud reguleerimised teha et auto ikka otse sõidaks ja rehvid kaua kestaks. Lisaks sai natuke Paruzzi-s surfatud ning väike nimekiri vajalikest asjadest koostatud, see Ingmarile edastatud ning tellimus vormistatud.

Veel vaja signaalile nupp leida ja paar pirni vahetada ja peaks ülevaatusele vurama. Kahjuks jään vastuse võlgu millal viimati ülevaatus oli... Lisan paar pilti ka hetkeseisust, Päikest!
DSC_2729.JPG
DSC_2730.JPG
DSC_2725.JPG
DSC_2727.JPG
Vasta