Tobre type 1 '70

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

tobre
teaduskraadi kandidaat
teaduskraadi kandidaat
Postitusi: 76
Liitunud: N Dets 27, 2007 11:50 pm
Asukoht: Jõgeva/Tartu

Tobre type 1 '70

Postitus Postitas tobre »

Tere foorumlased,

Nüüd jõudis siis kätte aeg, kus kergitan natuke saladuseloori oma eelnevas topicus (http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?f=10&t=1450" onclick="window.open(this.href);return false;) väljakäidud lubadustele. Nagu öeldud, jääb vana teema unustuste hõlma.

Aga nüüd siis väike sissejuhatus. Minu eesmärgiks on ehitada hobiauto, millega kannatab suviti ilusate ilmadega ringi vurada, tahan sõita nagu kultuurne inimene, tahan tunda mõnu ehitusprotsessist, teada kuidas iga mutter ja seib on oma kohale asetatud, teha asju oma käe järgi ja nii, kuidas mulle tundub, et mulle meeldib, tahan teha käsi õliseks. Seepärast ei sobi ükski juba valmis auto. :)

Selles protsessis aitab mind mehhaanik, insener, võib isegi öelda, et mõnes mõttes kolleeg ja sõber - jeff. Ilma temata ei oleks see protsess võimalik.

Aga nüüd asja kallale. Mõtlesin, et ei hakka teid kõikide oma plaanidega detailselt kohe ära tüütama, siis jääb väike üllatusmoment ka hilisemaks.

Kuna pilte on palju ja siia teen ainult väljavõtte, siis kogu albumit saate vaadata siit: https://www.flickr.com/photos/130777810 ... 3979/page1

Saladuseloori võib muidugi juba kergitada ja avalikustada, et südameks läheb masinale 2L type 4 mootor
Pilt
Antud mootorile on siis plaanis panna Porsche style cooling, mille kohta postitasin eelmisesse teemasse väikese teaseri näitlikustamaks lõpptulemust. Karpad viskame minema, läheb peale sissepritse.

Pilt
Algab demontaaž

Pilt
Antud isendit oli juba varasemalt natuke tuunitud. Tagumiste istmete taga oli subwoofer koos suhteliselt korraliku võimuga, samas stereo oli saast. FM sagedust sai vahetada ainult 0.5MHz võrra. Võite aimata, kui vähe kanaleid leidub. Lisaks oli peale pandud alarm ning kesklukk. Need ideed kavatsen uuel autol säilitada. Istmed nagu pildil näha. Kui keegi tunneb nende vastu huvi, võib küsid, et endale saada. Uuele autole lähevad ühed teistsugused istmed, millised - hetkel veel ei avalda. :)

Pilt

Pilt
Kas keegi oskab pakkuda, mis vidin seal istmete peal pakendis on? Vihjeks on see, et see gadget leiab uuel autol kasutust.

Pilt

Pilt
Ristid sisse, et midagi ei nihkuks.

Pilt
Pilt

Pilt
Enne meidki on siin keegi parandustööga tegelenud, aga roosteuss on töö vahepeal ikkagi üle võtnud.

Pilt
Samas üldiselt võib öelda, et kere ja põhi oli kaunikesti heas seisus.

Pilt
Saabus esimene kastitäis kraami. Näha on, et pikkade näppudega mehed on juba kallal. Aga mis kastis sees on?

Pilt
Jah, nii on. Igale rattale ketaspidurid poldimustriga 5x130. Muidugi nagu juuresolevalt pildilt näha, siis 50% pakist saadeti vale kraam, mis siiski hiljem kenasti ümber vahetati.

Pilt
Pilt
Pilt

Pilt
Pilt
Siit hakkab juba paistma väike värvikombinatsioon.

Pilt
Esisillale madalduskomplektid vahele.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Pilt
Pilt
Saabusid ka veljed
Pilt
Kui keegi juhuslikult ei näinud, siis sellised.

Pilt
Pilt
Ajutine marrage

Loomulikult kõik küsimused, kommentaarid ja ettepanekud on igati oodatud.

Ikka head,
Tõnis
Hoodoo Brown
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 28
Liitunud: K Dets 10, 2008 3:15 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Tobre type 1 '70

Postitus Postitas Hoodoo Brown »

Sinna mu veljed läksidki.
Aga tundub tore german look põrnikas siit valmimas.
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Tobre type 1 '70

Postitus Postitas Teet »

põnev - jätka lahkelt kajastamist: on täitsa, mida vaadata :)

kere ja põhi on Sul jah üpriski ok - kas jäigi lausa tehasepõhi (mis mõned lapid sai)?

pooltelje katted oled pannud liitekohaga päris üles. Ma sättisin omal nii, et saaks neid hiljem eraldi lahti keerata. Samas jah - kui vitsad järgi anda, saab katteid ju igatpidi keerata, niiet tehniliselt pole tegelikult liitekoha asukohal tõesti mingit vahet :)
värvisid ka poolteljed. Ma jätsin need enda sinisel masinal värvimata - olid säilinud muidu väga mädal masinal 50a (millest viimased 15a oli seismine) täiesti korrosioonivabana.

kui "kapotialuse tehnikaga" tegelema asud, siis ole lahke siin valjult mõtlema - vähemasti ma tahaks kaasa mõelda ning äkki paralleelselt oma mikromootoreid lammutada ;)
(Jeff ütles mulle just mõned päevad tagasi, et tal on igasugustest typ1 mootoritest ja nende näppimisest kui tänamatust tööst nii villand, et ta ei taha neist enam midagi kuulda. Anoh - ma temast igatpidi ka natuke kaugem inimene...)
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
tobre
teaduskraadi kandidaat
teaduskraadi kandidaat
Postitusi: 76
Liitunud: N Dets 27, 2007 11:50 pm
Asukoht: Jõgeva/Tartu

Re: Tobre type 1 '70

Postitus Postitas tobre »

Teet kirjutas: kere ja põhi on Sul jah üpriski ok - kas jäigi lausa tehasepõhi (mis mõned lapid sai)?
Alguses kahtlustasime, et korra on põhjaplekid vahetatud, aga kuna keevitus oli ilusti punktiga kinni ja plekk paks, siis ilmselt on originaalid jah. Ehk siis tõepoolest oli väga heas korras.
pooltelje katted oled pannud liitekohaga päris üles. Ma sättisin omal nii, et saaks neid hiljem eraldi lahti keerata. Samas jah - kui vitsad järgi anda, saab katteid ju igatpidi keerata, niiet tehniliselt pole tegelikult liitekoha asukohal tõesti mingit vahet
Need on sellised "kahtlased" Brasiilia omad ja igaksjuhuks ülespoole, et õli välja ei hakkaks ajama. Aga olen neid ise edukalt auto all vahetanud ka nii, et on servad ülespoole. Saab hakkama küll.
kui "kapotialuse tehnikaga" tegelema asud, siis ole lahke siin valjult mõtlema - vähemasti ma tahaks kaasa mõelda ning äkki paralleelselt oma mikromootoreid lammutada ;)
Oojaa, panen siia pildi juba, mis projektiga ma väikestviisi alustanud olen
Screenshot 2015-07-02 15.26.03.png
Screenshot 2015-07-02 15.26.03.png (75.92 KiB) Vaadatud 33725 korda
Screenshot 2015-07-02 15.27.29.png
Ehk siis vanale sõbrale natuke targem aju. :)
See oleks siis sarnasel põhimõttel nagu tänapäevastel autodel on CANBUS ja juhiks see siis selliseid nice-to-have featuure nagu näiteks võtmeta käivitus jne. :)
Viimati muutis tobre, N Juul 02, 2015 10:52 pm, muudetud 2 korda kokku.
tobre
teaduskraadi kandidaat
teaduskraadi kandidaat
Postitusi: 76
Liitunud: N Dets 27, 2007 11:50 pm
Asukoht: Jõgeva/Tartu

Re: Tobre type 1 '70

Postitus Postitas tobre »

Tundub, et dropboxi pildid ei olnud teistele nähtavad. Parandasin vea.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Tobre type 1 '70

Postitus Postitas jeff01 »

Teet kirjutas: (Jeff ütles mulle just mõned päevad tagasi, et tal on igasugustest typ1 mootoritest ja nende näppimisest kui tänamatust tööst nii villand, et ta ei taha neist enam midagi kuulda. Anoh - ma temast igatpidi ka natuke kaugem inimene...)
Siin on 2-3 asja mis teevad selle konkreetse mootoriteema mulle meeldivamaks.
Suurim pluss on see, et see on remonditud mootor ja minul ei lasu mingit vastutust selle ees, kas see lekib või koliseb, mähib ära saaled, mätsib kokku nuka ja tõukurid või mida iganes ta saab teha. Ma ei pea kliendile hakkama seletama, et tema mootoris pole mitte midagi kasutatavat sest see on sõitnud 300 000km kuid soovituslik kapremont on vähemalt 2x tihedamalt ette nähtud.
Teine oluline aspekt on see, et minu töö ei erine siinkohal palju mu igapäevatööst sest vaja on välja mõelda ITB lahendus, vaja ehitada väljalase, paigaldada pihustid ja kütusesüsteem ning paigaldada ja seadistada aju.
Kolmas erinevus on see, et Tõnis saab aru kui kaua miski töö aega võtab ja, et aeg on ainus ressurss, mida me ei saa juurde hankida ja seetõttu on see ka väärtustatud / hinnatud miskis valuutas
Kasutaja avatar
kaupz
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 858
Liitunud: P Sept 02, 2007 9:58 pm
Asukoht: eesti, harjumaa, keila vald

Re: Tobre type 1 '70

Postitus Postitas kaupz »

Tubli, tõsine ja huvitav töö.
Hoodoo Brown kirjutas:Sinna mu veljed läksidki.
Aga tundub tore german look põrnikas siit valmimas.
Pidi miski muu välimus tulema.
Jeff siis vähemalt teab soovitada, mis lisandit värskelt remonditud mootorile lisada tõukurite sissetöötamiseks.
Ostan VW T2 Hipibuss nimelise sõiduki, igasugune info on oodatud.
(o\_!_/o) Drive Your Old Vw To Work Every Summer Day
tobre
teaduskraadi kandidaat
teaduskraadi kandidaat
Postitusi: 76
Liitunud: N Dets 27, 2007 11:50 pm
Asukoht: Jõgeva/Tartu

Re: Tobre type 1 '70

Postitus Postitas tobre »

Hei õhkjahutuse sõbrad,

Progressi on olnud ja hea meelega jagan seda ka teiega. :)

Pilt
Vahepeal saabus uus stereo, mis veel küll riiuli peal ootab oma aega, aga sobitamiseks oli seda tarvis. Tegemist siis Pioneer Apple CarPlay toega stereoga.

Pilt
Hetke seisukord dashboardist

Pilt

Küljekarbid lahti lõigatud, et sinna panna selline tugevdus:
Pilt
Pilt
Võib tekkida paljudel küsimusi, et milleks see vajalik on. Mõne aja pärast saate teada. :)

Pilt

Pilt
Kaupz müüs lahkelt oma vana 67nda aasta põrnika pealt vanema tüübi mootoriluugi ja kapoti.
Pilt

VW Heritagest tuli paar väikest pakki:
Pilt

Näiteks vanema tüübi esimene ja tagumine põll:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ning loomulikult suures pakis oli peidus ka plastikust vana tüübi esimesed tiivad, mis on laiemad kui originaalid:
Pilt
Ja tuled:
Pilt

Samuti on alustatud vaikselt mootori ehitusega:
Pilt
Pilt
Pilt

Loomulikult rohkem pilte näeb juba flickri albumist otse: https://www.flickr.com/photos/130777810 ... 3835953979" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja kui kellelgi on mõtteid, siis hea meelega arutaks. :)

Ikka head,
Tõnis
Kasutaja avatar
Indrek
Aktivist
Aktivist
Postitusi: 431
Liitunud: E Jaan 05, 2004 9:18 am
Asukoht: Kalamaja

Re: Tobre type 1 '70

Postitus Postitas Indrek »

Vaatamata Sinu juba tehtud meeletule tööle arvan ma siiski, et minu põrnika Wesibokser sobiks sellele autole paremini, kui see T4. Eeliseid on palju ;)
Kui minu arvamus loeks ;)

5+
Jõudu ja indu!
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out and shouting "holy shit what a ride!"
tobre
teaduskraadi kandidaat
teaduskraadi kandidaat
Postitusi: 76
Liitunud: N Dets 27, 2007 11:50 pm
Asukoht: Jõgeva/Tartu

Re: Tobre type 1 '70

Postitus Postitas tobre »

Tere,

Üle pika aja võtan mõne pildiga kokku ka progressi. Varasemalt on ridade vahelt jäänud õhku üks asi, mis siiamaani välja pole tulnud ning mille pärast kere tugevdatud sai. Selles postituses saame teada. :)
Tõin välja valiku piltidest. Kui aga huvitab, siis rohkem pilte näeb siit: https://www.flickr.com/photos/130777810 ... 3835953979" onclick="window.open(this.href);return false;

Pilt
Tõepoolest, vahepeal on katus ülejäänud kerest irdunud. Ilmselt see pilt annab aimu, kuhu suunda me liigume.

Pilt
Pilt
Pilt
Väikesed lõikehaavad, mis tuleb korda teha.
Pilt
Pilt
Ja pärast.

Pilt
Pilt

Pilt
Mootori tegemine, et Porsche style cooling peale istuks.
Pilt
Pilt

Pilt
Pilt
Tagumiste aknatõstikite automatiseerimine.

Pilt
Kasutusse lähevad Yamaha R1 Mikuni ITB-d.

Pilt
Mootori poleerimine in progress.
Pilt
Vahepeal tuleb katsetada, kuidas sobib.

Pilt
Juba võtab kuju. Peaaegu valmis.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Plekkide sirgeks ajamine.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Tiibade lõppviimistlus.

Pilt
Pilt

Pilt
Laiad tagumised veljed lõigati pooleks ning vahelt riba välja, et CUP2 tagumistest velgedest teha veljed ette. Selleks oli tarvis ka parandada offseti ning seetõttu poldiaugud uued teha.

Pilt
Turvavööd karbi sisse.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Istmete uuendamine

Pilt
Uued kellad eritellimuse dashboardiga USAst.

Pilt
Pilt
KEP sidur ja surveplaat.

Pilt
Väljalase type4 mootori jaoks.

Pilt
Pilt
Dashboardi ehitus.

Tegin siia valiku piltidest, mis siis iseloomustab paremini vahepealset progressi. Rohkem pilte näeb aga siit albumist: https://www.flickr.com/photos/130777810 ... 3835953979" onclick="window.open(this.href);return false;
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Tobre type 1 '70

Postitus Postitas Teet »

nüüd on küll ametlik, et sellest masinast saab midagi maitsekalt edevat + erilist :)

tiivad + tagaosa vihjavad, et värviks jääb must pinnakas? Nn turvaline variant, aga mis variandid veel kaalumisel olid?
(lillakas krunt annab pildil päris hea efekti - esiti arvasin, et see on juba mingi värvimõte)
kust esituled pärit on? Peal sile klaas, sees täiendav horisontaalne tuli? Jääb ilmselt päris kena.

kui katus tervikuna irdus, ära seda kohe minema viska - mõtled ka sellest ehk midagi huvitavat välja.

IMHO oleks karbitugevduse "ruumiliseks väänatud plekist" vähemkaalukana realiseerida saanud. Ilmselt ei jää ju praegune "latt" niiehknaa sellise terava üksiku tipuna ning saab mingit sorti plekist lisa?
mulle meeldib piltidel näha pidevat (happe)kruntimist - mingi osa on tehtud ja saab punase katte.
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Tobre type 1 '70

Postitus Postitas jeff01 »

Pilt
Mulle ikka tõsiselt meeldib see pilt :D Nii kuradi hea tunne, et sai "pika luugi" teed mindud. See oleks ikka väga porr kui oleks originaal tiivad, tuled, luugid.....
Veel on hea meel, et tiibadele ei tule neid suundasid mis sellele autole sinna lihtsalt ei sobiks...
tobre
teaduskraadi kandidaat
teaduskraadi kandidaat
Postitusi: 76
Liitunud: N Dets 27, 2007 11:50 pm
Asukoht: Jõgeva/Tartu

Re: Tobre type 1 '70

Postitus Postitas tobre »

Aitäh! :)
Teet kirjutas: tiivad + tagaosa vihjavad, et värviks jääb must pinnakas? Nn turvaline variant, aga mis variandid veel kaalumisel olid?
(lillakas krunt annab pildil päris hea efekti - esiti arvasin, et see on juba mingi värvimõte)
Jah, auto jääb üleni must, interjör peaaegu üleni punanae (istmed punased nahast), üksepolstrid punased ja ilmselt natuke musta ka sees. Põrand must, armatuur must. Mootoriruumis punane mootori jahutuskast ja õige nurga alt vaadates paistab ehk punast silda ka. :)

Aga kaalumise all oli kogu aeg punane ja must. Küll aga teises kombinatsioonis. Nimelt planeerisin, et väljast võiks olla auto must, aga kere iluliistust allapoole tiibade vahele jääv ala kirsipunane. Seest istmed mustad ja laiad punased triibud. Kui otsisin analoogseid pilte, siis tekkis väga kiiresti tunne, et see jääb liiga punase-musta kirju. Lisaks hakkab väljast punane liiga domineerima, kui katust ei ole, siis terve külg põhimõtteliselt punane. Seega sellest ideest loobusin.
kust esituled pärit on? Peal sile klaas, sees täiendav horisontaalne tuli? Jääb ilmselt päris kena.
VW heritagest. Need peaksid olema vana tiiva jaoks originaali lähedased tuled. https://i.ytimg.com/vi/336bPupnZ0U/maxresdefault.jpg
kui katus tervikuna irdus, ära seda kohe minema viska - mõtled ka sellest ehk midagi huvitavat välja.
Katus läks juba parematele jahimaadele. :)

IMHO oleks karbitugevduse "ruumiliseks väänatud plekist" vähemkaalukana realiseerida saanud. Ilmselt ei jää ju praegune "latt" niiehknaa sellise terava üksiku tipuna ning saab mingit sorti plekist lisa?
mulle meeldib piltidel näha pidevat (happe)kruntimist - mingi osa on tehtud ja saab punase katte.
Ei olnud plaanis. Analoogne teravik (küll aga natuke madalam) on ka originaal cabriol. Plaanis oli lihtsalt värvida ja seest poolt sinna ääreni läheb põrandakate.
Pilt
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Re: Tobre type 1 '70

Postitus Postitas ingmar »

tobre kirjutas:
kust esituled pärit on? Peal sile klaas, sees täiendav horisontaalne tuli? Jääb ilmselt päris kena.
VW heritagest. Need peaksid olema vana tiiva jaoks originaali lähedased tuled. https://i.ytimg.com/vi/336bPupnZ0U/maxresdefault.jpg
Tegu peaks olema täiesti tehase tulega (stiili poolest), US spec tuli lihtsalt
tobre
teaduskraadi kandidaat
teaduskraadi kandidaat
Postitusi: 76
Liitunud: N Dets 27, 2007 11:50 pm
Asukoht: Jõgeva/Tartu

Re: Tobre type 1 '70

Postitus Postitas tobre »

Tere,

Kas teid progress huvitab? Usun, et huvitab. Annan kiire ülevaate, kus oleme.

Pilt
Kellad dashboardile ära pandud. Vajab veel natuke tuunimist.

Pilt
Uksed ja tiivad värvitud. Ust on päris keeruline leida pildilt. :)

Pilt
Custom performance bolt on väljalase sobis siis täpselt nii palju nagu pildilt näha. Jeff vandus ja hakkas tööle. :)

Pilt

Pilt
Reaalselt sai umbes 14 kohast uuesti keevitatud ja sellega 5cm mootorile lähemale toodudd

Pilt
Et summuti püttide asend saaks rehvide ja kere suhtes õigeks tuli auto alla lasta mõõtmiseks ja raskust täis toppida, et rattad õigesse asendisse läheksid. Sinised tünnid on vett täis.

Pilt
Väljalase võtab ilmet.

Loomulikult, rohkem pilte näeb nagu ikka siit: https://www.flickr.com/photos/130777810 ... 3979/page1" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasta