Võtan kokku 2016 aastal bussiga toimunud väiksed arengud:
Enne juunikuist "Stancest16" nimelist madalate autode kogunemist palusid korraldajad mu bussi staabibussiks, kuna ilmaennustus lubas vihma, oli tarvis pooleli olevate keretööde kaitsmiseks midagi ette võtta.
Esimene kõne sai tehtud margiesindusse ning uuritud välja mis toodangut ja meetodit tänapäeval kasutatakse. Värvifoorumist Teroson'i toodang ostetud, buss küljepeale tõstetud asusin bussi ninast kuni tagasillani (va. esimesed rattakoopad) vanast lahtisest mastiksist puhtaks kraapima:
http://pikksilm.planet.ee/buss/p%c3%b5h ... G_0889.JPG
põhi silikonieemaldiga puhtaks nühitud asusin isuga kerehermeetikut panema, kokku sai nailonpintsliga peale kantud kuus tuubi:
http://pikksilm.planet.ee/buss/p%c3%b5h ... G_0905.JPG
põhjamastiksit läks suruõhu abil samuti 6 purki
http://pikksilm.planet.ee/buss/p%c3%b5h ... G_1016.JPG
ja kõik sai kaunistatud beezi värviga (Y001 värvikoodiga, tootja vastuse jään võlgu)
http://pikksilm.planet.ee/buss/p%c3%b5h ... G_1035.JPG
Nagu ennist mainitud, tuli midagi välja mõelda kardetava vihma eest (mis ka tuli), selle probleemi lahendasin kogu bussi kerge karestamise, silikonipesu ning kogu kere katmise kahe liitri läbipaistva lakiga - Kes soovisid rotika välimust, hüpake lakke, asi sai ametlikuks
NB: Katusel olev samblaalged said samuti lakiga kaetud. Lakki sai alla +10 kraadise temperatuuriga peale kantud nii usinalt, et viimased voolama läinud tilgad kuivasid ära alles sügiseks.
http://pikksilm.planet.ee/buss/p%c3%b5h ... G_1045.JPG
11.Juuni hommik, kahe nädala töövili treilale aetud, seekord ka tuled ja numbrid küljes:
põrutasime treilavennaga ühe teise madala õhulise Volkari järgi, mida lahke omanik Hippy oli välja pakkunud, et võiksime oma üritusel välja panna:
Tühja mootoriruumi ja salongiga on bussi väga lihtne madalana tõsta:
http://pikksilm.planet.ee/buss/tagasild ... G_2824.JPG
kahjuks tuleb hetkelahendusega (tagant sisemised torsioonivardad 3 hammast allapoole) rattad alla panna koos käändmikega
http://pikksilm.planet.ee/buss/tagasild ... G_1051.JPG
Keskelt hammastega reguleeritav sild ja madalad rehvid ning tulemuseks 8cm sillatala otsaplaadist maani:
http://pikksilm.planet.ee/buss/esisild/ ... G_1056.JPG
Põhjus miks esimesed rattakoopad põhja tegemisel puutumata jäid ehk ootusärevus kas saab tõesti esisilla otsaplaadi veel 5cm allapoole
http://pikksilm.planet.ee/buss/esisild/ ... dmikud.JPG
kuid murekoht on siin, hetkel jääb tühja bussiga ratta peale vaid 5cm vetrumisruumi, mõõtmist ja nuputamist tuleb palju et kuldne kesktee leida, õnneks olen küll väiksemat kasvu kuid rooli ja istmekõrgus on originaalis juba väga ideaalse kõrgusega. On Eestis keegi bussil rattakoopaid kõrgemalt tõstnud ?
http://pikksilm.planet.ee/buss/salong/j ... G_1061.JPG
Kapipeale sai kogutud ka ammuihaldatud tuledeklaasid, läbipaistvad valged esisuunad kaovad ilusti ära bussi nina halljal plekil ning niigi koledad tagatuled saavad ehk saavad must-punasena vähe värskema ilme:
http://pikksilm.planet.ee/buss/tuled/uu ... G_2909.JPG
http://pikksilm.planet.ee/buss/tuled/va ... G_3043.JPG
alustatud sai ka mootori (2.0 pritse GE-tähisega) elustamisega, plekid ja sisselase eemaldatud ning plaanis väike väline värskendus, ribidevaheline pesu ning enne kevadet ehk jõuab ka maas tööle panna:
http://pikksilm.planet.ee/buss/mootor/l ... G_4446.JPG