T3 Multivan Magnum
Moderaator: ingmar
Re: T3 Multivan Magnum
Mõnda aega tagasi mõõtsin üle mootori kompressioonid ja selgus, et kõik silindrid olid ca 12-13 bar.
Samuti lekkis ploki ja kaane vahelt õli korralikult. Seega ainuke variant oli võtta kogu asi pulkadeks:
Huvitaval kombel kolvigrupi juures mingeid suuremaid vigu ja kulumist ei tuvastanud... samuti ei olnud rõngad kinni jäänud.
Turbo on väga õline seest ja väljast... oleks tarvis ilmselt eksperdi silma, kes ütleks oma diagnoosi.
Edasine plaan on remontida ja lihvida plokikaas, paigaldada uued kolvirõngad ja vaadata, mis saab turboga...
Samuti lekkis ploki ja kaane vahelt õli korralikult. Seega ainuke variant oli võtta kogu asi pulkadeks:
Huvitaval kombel kolvigrupi juures mingeid suuremaid vigu ja kulumist ei tuvastanud... samuti ei olnud rõngad kinni jäänud.
Turbo on väga õline seest ja väljast... oleks tarvis ilmselt eksperdi silma, kes ütleks oma diagnoosi.
Edasine plaan on remontida ja lihvida plokikaas, paigaldada uued kolvirõngad ja vaadata, mis saab turboga...
Re: T3 Multivan Magnum
Mootorit lähemalt uurides selgus, et kunagi on keegi väga palju vaeva näinud ja proovinud sellest 1.6JX mootorist viimast võtta ... kahjuks ei olnud see töö kõige paremini õnnestunud.
Silindrid olid puuritud viimasesse mõõtu, kuid kõik 4 silindrit olid tugevalt ovaalsed. Allolevalt pildilt on näha nõgine silinder, mis viitab sellele, et rõngas pole vastu silindri seina olnudki ?
Kolvigrupp iseenesest oli korras. Sai ostetud kasutatud plokk, mis puuriti samuti viimasesse mõõtu, lihviti ja sai hea.
Plokikaane sisselaske avad oli kõik ilusti ära freesitud, et saada voolavus heaks... kahjuks oli lihvimisega liiale mindud ja kaant survestades tuli välja, et jahutuse kanalisse oli pragu sisse freesitud.
Samuti sai siis pandud uus (kasutatud) plokikaas.
Tõenäoliselt sama remondi/tuuningu ajal lisati ka intercooler, mis sai hetkel ikkagi vahelt ära võetud. Alloleval pildid siis näha ic tükid.
Intercooleri paigalduse juures tekkisid küsimused: kas selline "gofreeritud" toru ei tekita mitte liiga palju õhukeeriseid? Samuti oli intercooler toodud aku alla, ehk siis torude süsteem oli väga pikk....
Kunagi on plaan see ikkagi tagasi panna, aga prooviks vähe viisakamate torude ja lõdvikutega lahendada.
Turbo käis korraks lõunanaabrite juures ja tagasi tulles oli kohe vähemalt 20 aastat noorem.
Kui kõik oli koos, siis sai mootor bussi alla veeretatud.
Mootori poole pealt toimib kõik ilusti!
Kui mootor oli maas, oli ruumi ka Ebersprächeri soojenduse maha võtmiseks.
Sai lõdvikute süsteemi vähe lühemaks ja samas tänu oksüdeerunud juhtmetele ei toiminud tõenäoliselt ka salongipuhurid.
Ahju saab kunagi ära remontida ja tagasi paigaldada.
Mittevajalike juhtmeid sai ka vähemaks:
(enamasti erinevate lisatulede, vilede juhtmed)
Peale juhtmestiku üle vaatamist hakkasid enamvähem kõik asjad tööle ilusti.
Tahomeeter ei ole veel alla andnud ja ikka ei tööta.
Nüüd siis tuleb hakata sõitma, et saaks 1000 km pärast plokikaane polte pingutada
Silindrid olid puuritud viimasesse mõõtu, kuid kõik 4 silindrit olid tugevalt ovaalsed. Allolevalt pildilt on näha nõgine silinder, mis viitab sellele, et rõngas pole vastu silindri seina olnudki ?
Kolvigrupp iseenesest oli korras. Sai ostetud kasutatud plokk, mis puuriti samuti viimasesse mõõtu, lihviti ja sai hea.
Plokikaane sisselaske avad oli kõik ilusti ära freesitud, et saada voolavus heaks... kahjuks oli lihvimisega liiale mindud ja kaant survestades tuli välja, et jahutuse kanalisse oli pragu sisse freesitud.
Samuti sai siis pandud uus (kasutatud) plokikaas.
Tõenäoliselt sama remondi/tuuningu ajal lisati ka intercooler, mis sai hetkel ikkagi vahelt ära võetud. Alloleval pildid siis näha ic tükid.
Intercooleri paigalduse juures tekkisid küsimused: kas selline "gofreeritud" toru ei tekita mitte liiga palju õhukeeriseid? Samuti oli intercooler toodud aku alla, ehk siis torude süsteem oli väga pikk....
Kunagi on plaan see ikkagi tagasi panna, aga prooviks vähe viisakamate torude ja lõdvikutega lahendada.
Turbo käis korraks lõunanaabrite juures ja tagasi tulles oli kohe vähemalt 20 aastat noorem.
Kui kõik oli koos, siis sai mootor bussi alla veeretatud.
Mootori poole pealt toimib kõik ilusti!
Kui mootor oli maas, oli ruumi ka Ebersprächeri soojenduse maha võtmiseks.
Sai lõdvikute süsteemi vähe lühemaks ja samas tänu oksüdeerunud juhtmetele ei toiminud tõenäoliselt ka salongipuhurid.
Ahju saab kunagi ära remontida ja tagasi paigaldada.
Mittevajalike juhtmeid sai ka vähemaks:
(enamasti erinevate lisatulede, vilede juhtmed)
Peale juhtmestiku üle vaatamist hakkasid enamvähem kõik asjad tööle ilusti.
Tahomeeter ei ole veel alla andnud ja ikka ei tööta.
Nüüd siis tuleb hakata sõitma, et saaks 1000 km pärast plokikaane polte pingutada
Re: T3 Multivan Magnum
Bussiga tulid kaasa ka 14`` Mangelsid, millele nüüd said rehvid peale:
Kahjuks 1 velg viskab väga palju ja sai kohe alt ära võetud. Täna siis selgub, kas saab vähe sirgestada või tuleb hakata uusi otsima....
Kahjuks 1 velg viskab väga palju ja sai kohe alt ära võetud. Täna siis selgub, kas saab vähe sirgestada või tuleb hakata uusi otsima....
Re: T3 Multivan Magnum
Nooonii, täna trehvasin juhtumisi su bussi endist omanikku - seda saarlast... Astus ligi, tegi juttu et vot on lahe buss, tal oli ka... Mida rohkem oma bussidest rääkisime, seda kindlamaks sai, et olen tema bussi siin näinud.
Re: T3 Multivan Magnum
Eesti on ikka nii väike jah... kõik teavad kõiki.
Bussiga väga palju sõita ei ole saanud, sest nüüd on siis käigukasti kord tempusid tegema hakata.
Kõrinat oli kastist kuulda juba kohe alguses. Sidur all - vaikus, sidur üleval - laagri kõrin sees.
Sai välistatud survelaager, kuna see läks koos mootoriga uus külge.
Koodi järgi uurides on tegu vist üldse bensuka 5 käigulise kastiga.... ?
Ega siis muud midagi, kui kast põrandale:
Kuna käigukasti remont on mulle väga võõras teema, siis ilmselt ise ei hakka sisse vaatama.
Õlikorgi magneti küljes miskit puru ikka leidus:
Ja samuti tundub, et sidurivõllil on liiga suur lõtk sees...
Bussiga väga palju sõita ei ole saanud, sest nüüd on siis käigukasti kord tempusid tegema hakata.
Kõrinat oli kastist kuulda juba kohe alguses. Sidur all - vaikus, sidur üleval - laagri kõrin sees.
Sai välistatud survelaager, kuna see läks koos mootoriga uus külge.
Koodi järgi uurides on tegu vist üldse bensuka 5 käigulise kastiga.... ?
Ega siis muud midagi, kui kast põrandale:
Kuna käigukasti remont on mulle väga võõras teema, siis ilmselt ise ei hakka sisse vaatama.
Õlikorgi magneti küljes miskit puru ikka leidus:
Ja samuti tundub, et sidurivõllil on liiga suur lõtk sees...
Re: T3 Multivan Magnum
Arvatavasti on sidurivõlli laager kuivaks jäänud ja see omakorda kurja teinud ka sidurivõllile.
Ehk siis kui kusagil leidub sellist firmat või tegelast, kes taastab vana võlli.
Eestist uut võlli leida üsna raske. Võin Poolast või Soomest uurida.
Ehk siis kui kusagil leidub sellist firmat või tegelast, kes taastab vana võlli.
Eestist uut võlli leida üsna raske. Võin Poolast või Soomest uurida.
Re: T3 Multivan Magnum
Järgmisel nädalal võetakse kast lahti, siis saame targemaks.
Loodame, et laagrid on läbi ja võll + muu raud korras.
Kui väga keeruline pole, siis hr Uno võiks ju igaks juhuks uurida võlli saadavust....
Loodame, et laagrid on läbi ja võll + muu raud korras.
Kui väga keeruline pole, siis hr Uno võiks ju igaks juhuks uurida võlli saadavust....
Re: T3 Multivan Magnum
Kui tohib küsida, siis kes sul käigukasti lahti võtab ja asjatundlike silmadega üle vaatab. Ja kas oled nõus ka kontakti jagama?henk kirjutas:Järgmisel nädalal võetakse kast lahti, siis saame targemaks.
Loodame, et laagrid on läbi ja võll + muu raud korras.
Kui väga keeruline pole, siis hr Uno võiks ju igaks juhuks uurida võlli saadavust....
Re: T3 Multivan Magnum
Käigukastis osad laagrid vahetatud, midagi kapitaalset viga ei olnud:
Pühapäeval läks kast uuesti alla ja hakkasime jälle kilomeetreid koguma:
(peale mootoriremonti sõidetud tänaseks ca 500 km)
Hädasti oleks vaja buss natuke madalamaks saada:
Saaks visuaali paremaks (hetkel vist nina ka kõrgem) ja õõtsumist ka vähemaks.
Kuskilt interneedusest leidsin infot, et Multivanid olid originaalis oluliselt madalamad, kui nt Transporter või Caravelle ... ?
Tundub, et minu bussi amordid ja vedrud on suhteliselt värsked, seega ma usun, et on paigaldatud transporteri jupid.
Kui kellegil oleks nt Multivani küljest vedrud üle jäänud - siis võib mulle pakkuda
Pühapäeval läks kast uuesti alla ja hakkasime jälle kilomeetreid koguma:
(peale mootoriremonti sõidetud tänaseks ca 500 km)
Hädasti oleks vaja buss natuke madalamaks saada:
Saaks visuaali paremaks (hetkel vist nina ka kõrgem) ja õõtsumist ka vähemaks.
Kuskilt interneedusest leidsin infot, et Multivanid olid originaalis oluliselt madalamad, kui nt Transporter või Caravelle ... ?
Tundub, et minu bussi amordid ja vedrud on suhteliselt värsked, seega ma usun, et on paigaldatud transporteri jupid.
Kui kellegil oleks nt Multivani küljest vedrud üle jäänud - siis võib mulle pakkuda
Re: T3 Multivan Magnum
Tere
Siin busside kõrguseid:
Caravelle 1950 mm
Multivan 1960 mm
Caravelle Carat 1950 mm
Syncro 1990 mm allikas: Peter Russek
Multivanile, ilmselt ka Carat-ile pandi ka pehmemaid vedrusi, (vt. värvikoodid), leida ilmselt raske, aga proovida võib
Tõnu
Siin busside kõrguseid:
Caravelle 1950 mm
Multivan 1960 mm
Caravelle Carat 1950 mm
Syncro 1990 mm allikas: Peter Russek
Multivanile, ilmselt ka Carat-ile pandi ka pehmemaid vedrusi, (vt. värvikoodid), leida ilmselt raske, aga proovida võib
Tõnu
Re: T3 Multivan Magnum
Värvikoodid leiad siit. http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... prings.htm" onclick="window.open(this.href);return false;tmurk kirjutas:Multivanile, ilmselt ka Carat-ile pandi ka pehmemaid vedrusi, (vt. värvikoodid), leida ilmselt raske, aga proovida võib
Lihtsam on vist tõesti osta kogu uus komplekt vedrusid-amorte. Sest oleneb palju madalamaks tahad saada, tuleb panna ka lühemad amordid. Nt. suva -4cm pakkumine: http://www.ebay.de/itm/TA-Sportfahrwerk ... 1066451688" onclick="window.open(this.href);return false;
Või kui tahad lihtsalt ja odavalt keret "loodi" saada, siis tee tagumiste vedrude peale nii umbes 2-3cm tõste kettad.
Re: T3 Multivan Magnum
Iseenesest see ebay komplekt on täitsa ok hinnaga.
4 cm peaks olema ka piisav?
Muidu lugesin siit: http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... wering.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Aga tundub, et see tehase 30 mm (kollane vedru) oli valikuline (optional).
Mul praegu musta värvi järelturu vedrud küljes.
From the factory VW did a 30mm drop and was fitted to Caravelles, Multivans and most of the special editions as well as being optional on anything else.
Vaatasin ka neid vedrusid: http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?f=8&t=3950" onclick="window.open(this.href);return false;
Aga pildi pealt tundub, et jääb ehk vähe kõrgeks ikka.
Tulemus, mida tahaks saavutada oleks selline:
( Eelmise omaniku foto bussist mingitel aegadel )
4 cm peaks olema ka piisav?
Muidu lugesin siit: http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... wering.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Aga tundub, et see tehase 30 mm (kollane vedru) oli valikuline (optional).
Mul praegu musta värvi järelturu vedrud küljes.
From the factory VW did a 30mm drop and was fitted to Caravelles, Multivans and most of the special editions as well as being optional on anything else.
Vaatasin ka neid vedrusid: http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?f=8&t=3950" onclick="window.open(this.href);return false;
Aga pildi pealt tundub, et jääb ehk vähe kõrgeks ikka.
Tulemus, mida tahaks saavutada oleks selline:
( Eelmise omaniku foto bussist mingitel aegadel )
Re: T3 Multivan Magnum
Igaks juhuks märgin, et sellise kõrguse juures jääb pealesõidu nurk väääga väikeseks, eriti kui spoiler nina all. Ehk vägagi tasasel pinnal sõitmise auto. Mul on päris kõrge buss ja spoiler sahkab päris tihti kui grüünes käin.henk kirjutas:Tulemus, mida tahaks saavutada oleks selline:
-
- teaduskraadi kandidaat
- Postitusi: 86
- Liitunud: P Mär 10, 2013 12:08 am
Re: T3 Multivan Magnum
Endale sai paigaldatud -50mm. Sõiduomadused paranesid märkimisväärselt kuigi see kindlasti oleneb tootja brändist.
Millega sa pead kindlasti arvestama on veljede laius ja offset. See just esiratastel, sest esisild on tehasepoolt laiem kui tagasild ja väikse offsetti ja laia velje puhul hakkab sul rehv väljakeeramisel koopasse kinni käima kui autoga aala äärekivist üle sõidad. Maastikust ma ei räägigi. Endal ongi plaanis esirehvid kitsmate vastu välja vahetada. Hetkel 225 60 R16.
Millega sa pead kindlasti arvestama on veljede laius ja offset. See just esiratastel, sest esisild on tehasepoolt laiem kui tagasild ja väikse offsetti ja laia velje puhul hakkab sul rehv väljakeeramisel koopasse kinni käima kui autoga aala äärekivist üle sõidad. Maastikust ma ei räägigi. Endal ongi plaanis esirehvid kitsmate vastu välja vahetada. Hetkel 225 60 R16.
Re: T3 Multivan Magnum
Hädas tahhomeetriga.
Tahhomeeter töötas siin kogu aeg vahelduva eduga ja näitas enamus ajast ilmselt täiesti meelevaldset informatsiooni kuni lõpuks üldse ära kukkus.
Kuna generaator oli bussil niikuinii vaja vahetada, siis sai uus generaator paigaldatud aga tahho ikkagi tööle ei hakanud.
Juhe, mis jookseb genekast on mõõdetud ja seal katkestust ei ole.
Kas keegi oskab öelda, kuidas kontrollida, kas generaatorist tulev signaal on õige ?
Kas peaks mõõtma voolutugevust, takistust vms ?
Tahhomeeter töötas siin kogu aeg vahelduva eduga ja näitas enamus ajast ilmselt täiesti meelevaldset informatsiooni kuni lõpuks üldse ära kukkus.
Kuna generaator oli bussil niikuinii vaja vahetada, siis sai uus generaator paigaldatud aga tahho ikkagi tööle ei hakanud.
Juhe, mis jookseb genekast on mõõdetud ja seal katkestust ei ole.
Kas keegi oskab öelda, kuidas kontrollida, kas generaatorist tulev signaal on õige ?
Kas peaks mõõtma voolutugevust, takistust vms ?