T3 Multivan Magnum

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

henk
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: N Nov 06, 2014 11:08 pm

Re: T3 Multivan Magnum

Postitus Postitas henk »

Mõnda aega tagasi mõõtsin üle mootori kompressioonid ja selgus, et kõik silindrid olid ca 12-13 bar.

Samuti lekkis ploki ja kaane vahelt õli korralikult. Seega ainuke variant oli võtta kogu asi pulkadeks:

Pilt

Pilt

Pilt

Huvitaval kombel kolvigrupi juures mingeid suuremaid vigu ja kulumist ei tuvastanud... samuti ei olnud rõngad kinni jäänud. :?
Turbo on väga õline seest ja väljast... oleks tarvis ilmselt eksperdi silma, kes ütleks oma diagnoosi.

Edasine plaan on remontida ja lihvida plokikaas, paigaldada uued kolvirõngad ja vaadata, mis saab turboga...
henk
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: N Nov 06, 2014 11:08 pm

Re: T3 Multivan Magnum

Postitus Postitas henk »

Mootorit lähemalt uurides selgus, et kunagi on keegi väga palju vaeva näinud ja proovinud sellest 1.6JX mootorist viimast võtta ... kahjuks ei olnud see töö kõige paremini õnnestunud.
Silindrid olid puuritud viimasesse mõõtu, kuid kõik 4 silindrit olid tugevalt ovaalsed. Allolevalt pildilt on näha nõgine silinder, mis viitab sellele, et rõngas pole vastu silindri seina olnudki ?

Pilt

Kolvigrupp iseenesest oli korras. Sai ostetud kasutatud plokk, mis puuriti samuti viimasesse mõõtu, lihviti ja sai hea.

Plokikaane sisselaske avad oli kõik ilusti ära freesitud, et saada voolavus heaks... kahjuks oli lihvimisega liiale mindud ja kaant survestades tuli välja, et jahutuse kanalisse oli pragu sisse freesitud.
Samuti sai siis pandud uus (kasutatud) plokikaas.

Tõenäoliselt sama remondi/tuuningu ajal lisati ka intercooler, mis sai hetkel ikkagi vahelt ära võetud. Alloleval pildid siis näha ic tükid.

Pilt

Intercooleri paigalduse juures tekkisid küsimused: kas selline "gofreeritud" toru ei tekita mitte liiga palju õhukeeriseid? Samuti oli intercooler toodud aku alla, ehk siis torude süsteem oli väga pikk....
Kunagi on plaan see ikkagi tagasi panna, aga prooviks vähe viisakamate torude ja lõdvikutega lahendada.

Turbo käis korraks lõunanaabrite juures ja tagasi tulles oli kohe vähemalt 20 aastat noorem.

Pilt

Kui kõik oli koos, siis sai mootor bussi alla veeretatud.
Pilt

Mootori poole pealt toimib kõik ilusti!

Kui mootor oli maas, oli ruumi ka Ebersprächeri soojenduse maha võtmiseks.

Pilt

Sai lõdvikute süsteemi vähe lühemaks ja samas tänu oksüdeerunud juhtmetele ei toiminud tõenäoliselt ka salongipuhurid.
Ahju saab kunagi ära remontida ja tagasi paigaldada.

Mittevajalike juhtmeid sai ka vähemaks:
Pilt
(enamasti erinevate lisatulede, vilede juhtmed)

Peale juhtmestiku üle vaatamist hakkasid enamvähem kõik asjad tööle ilusti.
Tahomeeter ei ole veel alla andnud ja ikka ei tööta.

Nüüd siis tuleb hakata sõitma, et saaks 1000 km pärast plokikaane polte pingutada :rock:

Pilt
henk
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: N Nov 06, 2014 11:08 pm

Re: T3 Multivan Magnum

Postitus Postitas henk »

Bussiga tulid kaasa ka 14`` Mangelsid, millele nüüd said rehvid peale:

Pilt

Kahjuks 1 velg viskab väga palju ja sai kohe alt ära võetud. Täna siis selgub, kas saab vähe sirgestada või tuleb hakata uusi otsima....
Brick
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 212
Liitunud: L Jaan 07, 2012 12:37 pm
Asukoht: Hiidland

Re: T3 Multivan Magnum

Postitus Postitas Brick »

Nooonii, täna trehvasin juhtumisi su bussi endist omanikku - seda saarlast... Astus ligi, tegi juttu et vot on lahe buss, tal oli ka... Mida rohkem oma bussidest rääkisime, seda kindlamaks sai, et olen tema bussi siin näinud. :)
henk
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: N Nov 06, 2014 11:08 pm

Re: T3 Multivan Magnum

Postitus Postitas henk »

Eesti on ikka nii väike jah... kõik teavad kõiki.

Bussiga väga palju sõita ei ole saanud, sest nüüd on siis käigukasti kord tempusid tegema hakata.
Kõrinat oli kastist kuulda juba kohe alguses. Sidur all - vaikus, sidur üleval - laagri kõrin sees.
Sai välistatud survelaager, kuna see läks koos mootoriga uus külge.

Koodi järgi uurides on tegu vist üldse bensuka 5 käigulise kastiga.... ?

Pilt

Ega siis muud midagi, kui kast põrandale:

Pilt

Kuna käigukasti remont on mulle väga võõras teema, siis ilmselt ise ei hakka sisse vaatama.

Õlikorgi magneti küljes miskit puru ikka leidus:

Pilt

Ja samuti tundub, et sidurivõllil on liiga suur lõtk sees...
Kasutaja avatar
uno
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 409
Liitunud: E Mär 26, 2012 2:15 pm
Asukoht: Tallinn, Muuga

Re: T3 Multivan Magnum

Postitus Postitas uno »

Arvatavasti on sidurivõlli laager kuivaks jäänud ja see omakorda kurja teinud ka sidurivõllile.
Ehk siis kui kusagil leidub sellist firmat või tegelast, kes taastab vana võlli.
Eestist uut võlli leida üsna raske. Võin Poolast või Soomest uurida.
henk
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: N Nov 06, 2014 11:08 pm

Re: T3 Multivan Magnum

Postitus Postitas henk »

Järgmisel nädalal võetakse kast lahti, siis saame targemaks.

Loodame, et laagrid on läbi ja võll + muu raud korras.

Kui väga keeruline pole, siis hr Uno võiks ju igaks juhuks uurida võlli saadavust....
onurenka
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 193
Liitunud: K Dets 03, 2008 8:29 pm
Asukoht: Tallinn

Re: T3 Multivan Magnum

Postitus Postitas onurenka »

henk kirjutas:Järgmisel nädalal võetakse kast lahti, siis saame targemaks.

Loodame, et laagrid on läbi ja võll + muu raud korras.

Kui väga keeruline pole, siis hr Uno võiks ju igaks juhuks uurida võlli saadavust....
Kui tohib küsida, siis kes sul käigukasti lahti võtab ja asjatundlike silmadega üle vaatab. Ja kas oled nõus ka kontakti jagama?
henk
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: N Nov 06, 2014 11:08 pm

Re: T3 Multivan Magnum

Postitus Postitas henk »

Käigukastis osad laagrid vahetatud, midagi kapitaalset viga ei olnud:

Pilt

Pühapäeval läks kast uuesti alla ja hakkasime jälle kilomeetreid koguma:

Pilt

(peale mootoriremonti sõidetud tänaseks ca 500 km)

Hädasti oleks vaja buss natuke madalamaks saada:

Pilt

Saaks visuaali paremaks (hetkel vist nina ka kõrgem) ja õõtsumist ka vähemaks.

Kuskilt interneedusest leidsin infot, et Multivanid olid originaalis oluliselt madalamad, kui nt Transporter või Caravelle ... ?
Tundub, et minu bussi amordid ja vedrud on suhteliselt värsked, seega ma usun, et on paigaldatud transporteri jupid.

Kui kellegil oleks nt Multivani küljest vedrud üle jäänud - siis võib mulle pakkuda :)
tmurk
teaduskraadi kandidaat
teaduskraadi kandidaat
Postitusi: 87
Liitunud: R Mai 13, 2011 8:02 am

Re: T3 Multivan Magnum

Postitus Postitas tmurk »

Tere

Siin busside kõrguseid:

Caravelle 1950 mm
Multivan 1960 mm
Caravelle Carat 1950 mm

Syncro 1990 mm allikas: Peter Russek


Multivanile, ilmselt ka Carat-ile pandi ka pehmemaid vedrusi, (vt. värvikoodid), leida ilmselt raske, aga proovida võib

Tõnu
Brick
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 212
Liitunud: L Jaan 07, 2012 12:37 pm
Asukoht: Hiidland

Re: T3 Multivan Magnum

Postitus Postitas Brick »

tmurk kirjutas:Multivanile, ilmselt ka Carat-ile pandi ka pehmemaid vedrusi, (vt. värvikoodid), leida ilmselt raske, aga proovida võib
Värvikoodid leiad siit. http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... prings.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Lihtsam on vist tõesti osta kogu uus komplekt vedrusid-amorte. Sest oleneb palju madalamaks tahad saada, tuleb panna ka lühemad amordid. Nt. suva -4cm pakkumine: http://www.ebay.de/itm/TA-Sportfahrwerk ... 1066451688" onclick="window.open(this.href);return false;
Või kui tahad lihtsalt ja odavalt keret "loodi" saada, siis tee tagumiste vedrude peale nii umbes 2-3cm tõste kettad.
henk
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: N Nov 06, 2014 11:08 pm

Re: T3 Multivan Magnum

Postitus Postitas henk »

Iseenesest see ebay komplekt on täitsa ok hinnaga.
4 cm peaks olema ka piisav?

Muidu lugesin siit: http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... wering.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Aga tundub, et see tehase 30 mm (kollane vedru) oli valikuline (optional).
Mul praegu musta värvi järelturu vedrud küljes.

From the factory VW did a 30mm drop and was fitted to Caravelles, Multivans and most of the special editions as well as being optional on anything else.

Vaatasin ka neid vedrusid: http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?f=8&t=3950" onclick="window.open(this.href);return false;
Aga pildi pealt tundub, et jääb ehk vähe kõrgeks ikka.

Tulemus, mida tahaks saavutada oleks selline:
Pilt

( Eelmise omaniku foto bussist mingitel aegadel )
Brick
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 212
Liitunud: L Jaan 07, 2012 12:37 pm
Asukoht: Hiidland

Re: T3 Multivan Magnum

Postitus Postitas Brick »

henk kirjutas:Tulemus, mida tahaks saavutada oleks selline:
Igaks juhuks märgin, et sellise kõrguse juures jääb pealesõidu nurk väääga väikeseks, eriti kui spoiler nina all. Ehk vägagi tasasel pinnal sõitmise auto. Mul on päris kõrge buss ja spoiler sahkab päris tihti kui grüünes käin.
PussyWagen
teaduskraadi kandidaat
teaduskraadi kandidaat
Postitusi: 86
Liitunud: P Mär 10, 2013 12:08 am

Re: T3 Multivan Magnum

Postitus Postitas PussyWagen »

Endale sai paigaldatud -50mm. Sõiduomadused paranesid märkimisväärselt kuigi see kindlasti oleneb tootja brändist.
Millega sa pead kindlasti arvestama on veljede laius ja offset. See just esiratastel, sest esisild on tehasepoolt laiem kui tagasild ja väikse offsetti ja laia velje puhul hakkab sul rehv väljakeeramisel koopasse kinni käima kui autoga aala äärekivist üle sõidad. Maastikust ma ei räägigi. Endal ongi plaanis esirehvid kitsmate vastu välja vahetada. Hetkel 225 60 R16.
Manused
1.jpg
henk
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: N Nov 06, 2014 11:08 pm

Re: T3 Multivan Magnum

Postitus Postitas henk »

Hädas tahhomeetriga.

Tahhomeeter töötas siin kogu aeg vahelduva eduga ja näitas enamus ajast ilmselt täiesti meelevaldset informatsiooni kuni lõpuks üldse ära kukkus.

Kuna generaator oli bussil niikuinii vaja vahetada, siis sai uus generaator paigaldatud aga tahho ikkagi tööle ei hakanud.

Juhe, mis jookseb genekast on mõõdetud ja seal katkestust ei ole.

Kas keegi oskab öelda, kuidas kontrollida, kas generaatorist tulev signaal on õige ?
Kas peaks mõõtma voolutugevust, takistust vms ?
Vasta