caravelle T2 ´76 - MeelisV
Moderaator: ingmar
Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV
Kui ma ei eksi, siis on sinu bussile originaal 1,6 asemele paigaldatud varaselt T3-lt pärit 2,0 mootor. See on küll enamvähem identne hilise T2 omaga, aga mitte päris 100%. See on ilmselt ka põhjus, miks õhufiltri lahendus on selline nagu on. Siduriketta puhul pole vist vahet, kas on T2 '78-79' või T3 '80-'82. Kui käigukast on jäänud 1,6 oma, siis on see aeglane - pildilt pole näha, kumb see on. Üks asi veel - mootori ja kere vahel peaks olema plekkidest ja vahtkummitihendist võimalikult tihe ring, et jahutuse vent ei tõmbaks summuti juurest sooja õhku sisse. Sooja ilmaga võib mootor muidu üle kuumeneda. Aga T3 mootori ja T2 mootoriruumi vahel on seda tihedust vist üsna raske saavutada.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV
Tavaline 3 ribi 002 millel peaks olema 5,38 või 5,42 peaülekandega kast ja kui seal oleks 74-75 ehk ainult põrnika motole mõeldud kast oleks ülekanne veidi kiirem aga kahuks EI OLE. 091te nii lihtsalt enam ei leia....eriti mitte type 1 mootoriga tehasest tuönud bussi otsast sest 4,56 peaülekanne vajab rohkem momenti kui type 1 seda pakub. Mul on 091tesid 2 tükki aga sa saad oma kastiga hakkama küll Type 4 talubki pöördeid paremini kui type 1 mootor
- Hippy
- raja tänava klient
- Postitusi: 238
- Liitunud: P Apr 25, 2010 3:18 pm
- Asukoht: Tallinn, Eesti
- Kontakt:
Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV
Mippised oleksid type-1 max poorded, millega oleks moistlik soita, et see kestaks?jeff01 kirjutas:....Type 4 talubki pöördeid paremini kui type 1 mootor
prr 1956
T-1 1963
T-3 1990 doka
T-5 2009
T-1 1963
T-3 1990 doka
T-5 2009
Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV
vända poolest ei tohiks ületada 5000 (vastukaalude puudumise tõttu) aga seda vaevalt et keegi pidevalt ületab. Üle 5000 ei laseks ma ka kehvade klapilukkude tõttu sest pehmed klapivedrud aitavad vaid kaasa luku avanemisele ja klapi sissekukkumisele.
Jahutuse ja kolvigrupi paisumise poolest on aga KÕIK mootorid erinevad. (Erinevalt kulunud silindrid / kolvid) erinevküttesegu ja sellest tulenev temperatuur, erinev jahutus vastavalt sellele kas on plekid kõik nii kui peab ja plekkide alt kõik puhas või nii nagu tavaliset. Erinev termostaadi seisund kui see üldse olemas on. Erinevast vändaliini kulumisest muutuv õlisurve ja sellest tulenevad temperatuurivahed ja õlikile kvaliteet mis on otseses seoses max pööretega mida kasutada. Isegi erineva viskoosusega õli vs. erinevalt kulunud vändaliin annab tulemuseks erineva õitemperatuuri kuna on oht, et kogu õli käib radikast läbi ja jb liiga jahedaks või ka oht, et õli ei satu üldse jahutisse......Mootorid on liiga erinevad, et sellele vastata. Pead ise tundma seda kuidagi kui just kaanetemp andurit,õlitemp andurit ja õlisurve andurit pole paigaldatud
Kuna meie mootorid on sellised nagu nad on (väga kehvas seisus) siis ma isiklikult imestan kuidas nad üldse koos seisavad kui peavad maanteel üle 3000 pöörde taluma. Ühe oma remonditud ja veidi kaasa aidatud kuid stock vändaga mootorit keerutasin kuni 6400ni ilma ainsagi probleemita ja iga kord kui ta käis ilma ainsagi vändaliini mureta.
Saksamaal on 1 mootor mis alu-nikassiil silindritega ja porsche jahutusega sõidab ka bahni peal sellise kiirusega nagu teised (140-160km/h) Sest kõik on korrektselt ja arukalt ehitatud.....mina nii ei oska.
Jahutuse ja kolvigrupi paisumise poolest on aga KÕIK mootorid erinevad. (Erinevalt kulunud silindrid / kolvid) erinevküttesegu ja sellest tulenev temperatuur, erinev jahutus vastavalt sellele kas on plekid kõik nii kui peab ja plekkide alt kõik puhas või nii nagu tavaliset. Erinev termostaadi seisund kui see üldse olemas on. Erinevast vändaliini kulumisest muutuv õlisurve ja sellest tulenevad temperatuurivahed ja õlikile kvaliteet mis on otseses seoses max pööretega mida kasutada. Isegi erineva viskoosusega õli vs. erinevalt kulunud vändaliin annab tulemuseks erineva õitemperatuuri kuna on oht, et kogu õli käib radikast läbi ja jb liiga jahedaks või ka oht, et õli ei satu üldse jahutisse......Mootorid on liiga erinevad, et sellele vastata. Pead ise tundma seda kuidagi kui just kaanetemp andurit,õlitemp andurit ja õlisurve andurit pole paigaldatud
Kuna meie mootorid on sellised nagu nad on (väga kehvas seisus) siis ma isiklikult imestan kuidas nad üldse koos seisavad kui peavad maanteel üle 3000 pöörde taluma. Ühe oma remonditud ja veidi kaasa aidatud kuid stock vändaga mootorit keerutasin kuni 6400ni ilma ainsagi probleemita ja iga kord kui ta käis ilma ainsagi vändaliini mureta.
Saksamaal on 1 mootor mis alu-nikassiil silindritega ja porsche jahutusega sõidab ka bahni peal sellise kiirusega nagu teised (140-160km/h) Sest kõik on korrektselt ja arukalt ehitatud.....mina nii ei oska.
Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV
MeelisV kirjutas:
.....
karpad on sellised kui need pildid midagi ütlevad
....
mis on selle 12V Solexi nimelise asja kasu või kahju seal karpa küljes
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... StartRow=1" onclick="window.open(this.href);return false;
millal see peab töötama ja millal mitte
kuidas seda juhitakse ja ....
Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV
Sõitsin mitmeid aastaid bussiga, millel oli (kap-remonditud) Type 1 mootor. Maanteel üritasin üle 3500 pöörde pikemalt mitte lasta, mis andis kiiruseks umbes 85 km/h. Tõsi, paigaldatud oli ka täiendav õliradiaator (ilma selleta tõuseb õlitemperatuur suvel maanteel üsna ruttu 120 kraadini).Hippy kirjutas:Mippised oleksid type-1 max poorded, millega oleks moistlik soita, et see kestaks?
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV
kaupz kirjutas:Sisukas ja pikk lugemine ostu protsessist
Eks nende hobiautodega ole vahest väike küsimus õhus "oli seda nüüd siis vaja", sõltuvalt hinnast ja sissetulekust muidugi. YOLO you only live once.
Mõtlesin miks pealkirjaks Caravelle panid, aga kui juba Ark on passi kirjutanud, siis küll.
Mplate järgi olen kahte akendega varianti näinud Kombi ja Microbus. Mõlemil 2-3-3 istmed kirjas.
Viimasel on auguline vakstu lagi ka taga.
http://www.vw-mplate.com/mplate-20245.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (plaat ise on juhi vasaku põlve juures vent toru peal, väga kehvasti nähtav).
Kas käigukastil on 6-ribi korpuse välisküljel, peaks olema 2.0 kast madalamate pööretega ?
noh ma nüüd jõudsin selle mplate´ni
see polnud küll kuskil vent toru peal põlve juures vms.
asub see täitsa juhi istme taga ja päris häsit nähtav
ja kodeerimine andis sellise vastuse (klõpsa alumisel pildil)
Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV
kas keegi oskab arvutada (teades igasuguseid ülekandearvusid mida mina ei tea veel)Mart kirjutas:Sõitsin mitmeid aastaid bussiga, millel oli (kap-remonditud) Type 1 mootor. Maanteel üritasin üle 3500 pöörde pikemalt mitte lasta, mis andis kiiruseks umbes 85 km/h. Tõsi, paigaldatud oli ka täiendav õliradiaator (ilma selleta tõuseb õlitemperatuur suvel maanteel üsna ruttu 120 kraadini).Hippy kirjutas:Mippised oleksid type-1 max poorded, millega oleks moistlik soita, et see kestaks?
kui kiirus on 90, 110, 130
siis mis oleksid vastavad mootori pöörded
naised saunas rääkisid, et mul on tavaline 3-ribi aeglane kast.
Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV
Kahjuks niipalju aega töökõrvalt pole et arvutada kuid aitan veidi:
1: 3.80
2: 2.06
3: 1.26
4: 0.82
R: 3.80
F: 5.375
siit vaja sul siis neljas käik (0.82) ja peaülekanne 5,375 (mõningatel andmetel antud kui 5,38 ja saada oli ka 5,42 aga need vahed on väiksed ja ebaolulised)
Toksi need siia koos oma rehvimõõduga:
http://tqhq.ee/dir.php?id=62" onclick="window.open(this.href);return false;
1: 3.80
2: 2.06
3: 1.26
4: 0.82
R: 3.80
F: 5.375
siit vaja sul siis neljas käik (0.82) ja peaülekanne 5,375 (mõningatel andmetel antud kui 5,38 ja saada oli ka 5,42 aga need vahed on väiksed ja ebaolulised)
Toksi need siia koos oma rehvimõõduga:
http://tqhq.ee/dir.php?id=62" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV
tänud kaupzile kes viitas sellele teemaleMeelisV kirjutas:MeelisV kirjutas:
.....
karpad on sellised kui need pildid midagi ütlevad
pilt
....
mis on selle 12V Solexi nimelise asja kasu või kahju seal karpa küljes
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... StartRow=1" onclick="window.open(this.href);return false;
millal see peab töötama ja millal mitte
kuidas seda juhitakse ja ....
http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.p ... lex#p15519" onclick="window.open(this.href);return false;
asi jälle natuke selgem
Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV
jeff01 kirjutas:Kahjuks niipalju aega töökõrvalt pole et arvutada kuid aitan veidi:
1: 3.80
2: 2.06
3: 1.26
4: 0.82
R: 3.80
F: 5.375
siit vaja sul siis neljas käik (0.82) ja peaülekanne 5,375 (mõningatel andmetel antud kui 5,38 ja saada oli ka 5,42 aga need vahed on väiksed ja ebaolulised)
Toksi need siia koos oma rehvimõõduga:
http://tqhq.ee/dir.php?id=62" onclick="window.open(this.href);return false;
tegin selle läbi rehvi mõõt on 185 14C ja kõrgust polnud määratud aga panin 65
siis 250se sammuga sain sellise tulemuse
ehk 130 km/h võiks olla ~5100 pööret
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| RPM | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 1750| 9.6| 17.8| 29| 44.6| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 2000| 11| 20.3| 33.2| 51| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 2250| 12.4| 22.8| 37.3| 57.4| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 2500| 13.8| 25.4| 41.5| 63.7| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 2750| 15.1| 27.9| 45.6| 70.1| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 3000| 16.5| 30.4| 49.8| 76.5| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 3250| 17.9| 33| 53.9| 82.9| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 3500| 19.3| 35.5| 58.1| 89.2| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 3750| 20.6| 38.1| 62.2| 95.6| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 4000| 22| 40.6| 66.4| 102| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 4250| 23.4| 43.1| 70.5|108.3| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 4500| 24.8| 45.7| 74.7|114.7| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 4750| 26.1| 48.2| 78.8|121.1| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 5000| 27.5| 50.7| 83|127.5| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 5250| 28.9| 53.3| 87.1|133.8| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
Viimati muutis MeelisV, N Nov 06, 2014 12:37 pm, muudetud 1 kord kokku.
Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV
linnuke siristas et rehvi kõrgus võiks olla 65 asemel ehk isegi 80
tegin siis ka uue arvutuse
panen vaid selle maantekiiruse osa
ja muudan ka eelmise tabeli lühemaks
eks tõde on seal kuskil vahel või pigem viimase kasuks jah
seega tuleb selle järgi 130 km/h välja ~4600 pöörde pealt
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| RPM | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 1750| 10.5| 19.4| 31.7| 48.8| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 2000| 12| 22.2| 36.3| 55.7| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 2250| 13.5| 25| 40.8| 62.7| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 2500| 15| 27.7| 45.3| 69.7| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 2750| 16.5| 30.5| 49.9| 76.6| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 3000| 18| 33.3| 54.4| 83.6| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 3250| 19.5| 36.1| 58.9| 90.6| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 3500| 21| 38.8| 63.5| 97.5| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 3750| 22.6| 41.6| 68|104.5| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 4000| 24.1| 44.4| 72.5|111.5| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 4250| 25.6| 47.1| 77.1|118.4| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 4500| 27.1| 49.9| 81.6|125.4| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 4750| 28.6| 52.7| 86.1|132.4| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
tegin siis ka uue arvutuse
panen vaid selle maantekiiruse osa
ja muudan ka eelmise tabeli lühemaks
eks tõde on seal kuskil vahel või pigem viimase kasuks jah
seega tuleb selle järgi 130 km/h välja ~4600 pöörde pealt
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| RPM | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 1750| 10.5| 19.4| 31.7| 48.8| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 2000| 12| 22.2| 36.3| 55.7| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 2250| 13.5| 25| 40.8| 62.7| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 2500| 15| 27.7| 45.3| 69.7| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 2750| 16.5| 30.5| 49.9| 76.6| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 3000| 18| 33.3| 54.4| 83.6| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 3250| 19.5| 36.1| 58.9| 90.6| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 3500| 21| 38.8| 63.5| 97.5| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 3750| 22.6| 41.6| 68|104.5| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 4000| 24.1| 44.4| 72.5|111.5| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 4250| 25.6| 47.1| 77.1|118.4| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 4500| 27.1| 49.9| 81.6|125.4| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 4750| 28.6| 52.7| 86.1|132.4| 0| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV
Ma ostaks selle: http://www.osta.ee/tahhomeeter-54720725.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV
tuleb, tahhomeeter tuleb, aga seda omal ajal
hetkel oli lihtsalt huvi mis siis toimub(s) mootoris
momendil ei ole isegi töötavad spidomeetrit ja sõitmine käib nututelefonis kiiruskaamera äpi järgi
samas ei tule kindlasti midagi nii koledat nagu see pakutud kell on
hetkel oli lihtsalt huvi mis siis toimub(s) mootoris
momendil ei ole isegi töötavad spidomeetrit ja sõitmine käib nututelefonis kiiruskaamera äpi järgi
samas ei tule kindlasti midagi nii koledat nagu see pakutud kell on
Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV
Miks see 130 sind painab? selle kiirusega modifitseerimata T2ga sa niikuinii sõita ei julge Lisaks eeldab see täislastis bussi korral rohkem jõudu kui type 4 ja olgu kui korras tahes tapab ta selle mootori maha.
Konstantselt kõrgetel pööretel kasutamiseks pead ümber ehitama jahutuse (Nii õhu kui õli) , kasutama vastukaaludega full circle väntvõlli mille külge peaksid kinnitama kerged kolvid - kepsud ja ka nikassiil silindrid, loomulikult tugevamad klapivedrud mis omakorda toob kaasa tõukurvarraste ja nookurite vahetuse. Kuna sinu mootoris olev nukkvõll sellistel pööretel enam toime ei tule siis võta uuele lisaks ka tõukurid sest vanadega EI TOHI mitte kunagi uut nukka kasutada ja ongi sul ring peal päris uue mootori ehitamisega
1 Kalle nimeline strömm ehitas mõni aasta tagasi 10 000 ndeni käiva type 1 mootori ja tema varuosade arve oli tagasihoidlikud 10800€ kuna kasutas nii mõndagi originaali ja tegi kõik tööd ise saagis sellega 126 liitrijõudu kui ma ei eksi. Kusjuures type 4 puhul võid hinna julgelt 2- 2,5ga korrutada
Konstantselt kõrgetel pööretel kasutamiseks pead ümber ehitama jahutuse (Nii õhu kui õli) , kasutama vastukaaludega full circle väntvõlli mille külge peaksid kinnitama kerged kolvid - kepsud ja ka nikassiil silindrid, loomulikult tugevamad klapivedrud mis omakorda toob kaasa tõukurvarraste ja nookurite vahetuse. Kuna sinu mootoris olev nukkvõll sellistel pööretel enam toime ei tule siis võta uuele lisaks ka tõukurid sest vanadega EI TOHI mitte kunagi uut nukka kasutada ja ongi sul ring peal päris uue mootori ehitamisega
1 Kalle nimeline strömm ehitas mõni aasta tagasi 10 000 ndeni käiva type 1 mootori ja tema varuosade arve oli tagasihoidlikud 10800€ kuna kasutas nii mõndagi originaali ja tegi kõik tööd ise saagis sellega 126 liitrijõudu kui ma ei eksi. Kusjuures type 4 puhul võid hinna julgelt 2- 2,5ga korrutada