caravelle T2 ´76 - MeelisV

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

Vasta
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

no niih nüüd ma ka siin.
Ehk siis eile sai ära toodud Elvast üks unistus, kas see unistus on "helesinine" või mitte seda veel ei tea.
jutu jätkuks siis, et:
aastaid olen ma vaadanud neid busse sellise tundega et ma tahan kah
elukaaslane kah neid nähes alati heldib ja üle huulte tuleb "nunnu".

noh tegelikult mul on kodus üks juba mitu aastat poolikuna seisnud õkjuhutusega lollus nimega fiat 126
oli siiski vaja üks asi juurde võtta ja eesmärk oli saada stiilsm vedur oma haagissuvilale.

noh ja nüüd siis oli pakkumises üks T2 aastast ´76
peale lisafotode saamist otsustasin ka pika teekonna ette võtta (Tallinn-Elva), et minna vaatama.
natuke ekslemist mulle tundmatus linnas ja seal ta oligi ühe korrusmaja ees.
kõrvale parkides piidlesin läbi akna ja noh seis polnud just nii helge nagu piltidelt paistis s.t. oli natuka rohkem räsitud värviga ehk lahti löönud pahtliga siin ja seal s.t. ma ei märganud seda piltidelt või ei tahtnud märgata. aga see ei ole mingi põhjendus :mrgreen:
ning esimese asjana õue tulnud omanikule (Aimar) esitasin küsimuse - kus paagi kork on ? loomulikult peale "tere" :D
etteruttavalt see viimane jäigi kadunuks :cry:

tegin siis tiiru paremalt poolt vasakule ja vasakult paremale ja vaatasin sisse ja välja ülesse ja alla ja ...
noh jah otseselt läbi just ei paista s.t. katus ja küljed oleks nagu OK ehk talutavad.
kuigi jah külgedel on näha pahtlit mis tahab sealt lahkuda.
samas põhja alla pole asi nii roosiline sest seal tahab tegemist nii põhjaplekk ise kui ka osaliselt raam s.t. nii pikki kui risti talad.
mis ja kuidas see selgub kunagi hiljem.

nüüd aga tagasi minu ja bussi juurde sest selline kohtumine mulle oli esmakordne
ehk unistanud küll ja sõitmas näinud ja ... aga ise pole nii lähedalt näinud, veelvähem katsunud ja rääkimatta sisse istumisest ja sõitmisest.
nüüd see siis juhtus istusin sisse - nalja oli palju.
muidugi ei tahtnud buss minuga sõbraks saada ja keeldus süütevõtit omaks tunnistamast ehk seda mina Elvas keerama ei saanudki ja seda tegi nüüd siis juba eelmine omanik ise. nupust käivitamise aga tunnistas küll mulle sobivaks tegevuseks. :shake:

esimesed meetrid sõitu olid hirmutavad: käigud ei lähe sisse, rool on raske ...
aga eks raskused ongi ületamiseks.

olles nii kaugele tulnud, nädalajagu päevi sisemiselt keenud teadmisega, et buss on käeulastuses otsustasin siiski ära võtta kuigi mingi kahtlus oli sees.
tegime lepingu ja tehingu ning lahkusime sõpradene :shake:
Aimar jäi nukralt järele vaatam kuidas põrr lahkus.

noh sõit oli elamus.
alustades sellest, et esmalt eksisin ma Elvas ära :oops:
ja siis need esimesed paar-kolmkümmend kilomeetrit - ehk esimese 3...4 jooksul oli põnevus
siis edasi tekis arutelu iseendaga milles jäid kajama fraasid: miks sa seda tegid, kas sul on seda vaja, oli see mõistlik mõte jne. jne.
10...15 km ja olin suht murtud - tulin emotsioonide pilvelt alla ja see kuradike mu õlal kes ütles, et loll mõte sai teoks tehtud oli võitnud.
aga mis teha - koju tuli ju jõuda sest ma ei saanud ju tagasi minna.
aga otsaga Tartus peale tankimist linna piiril ja juba ringteelt põhimaanteele sõites oli hoopis teine tuju - palju positiivsem
mõtted kogunesid ja seedusid ja .... ma nautisin seda kõike järjest rohkem. :sign:

nüüd bussist veel.
sinna on vahele pandud 2L mootor mis tiksub päris kenasti ehk ei ühtegi lonkamist ega kõrvalist heli.
samas on selle swapiga kaduma läinud salongisoojendus s.t. seda pole paigaldatud
eile oli õhtul siis ~-2C külma ja see buss pole just eriti tihe - pedaalide ja käsipiduri juurest näeb ju õue seega puhub sealt ka sisse.
eks ma olin sellega ka arvestanud - talvesaabas oli jalas, paksud riided seljas ja suusakindad käes sai siis see teekond ette võetud (~210km)
lisavarustusena oli mul kaasas suurem termos sooja teega.

auto millega ma sinna läksin ja oli mõeldud ka saateautoks tagasiteele aga jäi ajahätta ja pidi kiirelt lahkuma seega jäin juba Elvast lahkudes omapäi
polnud just erutav mõte tundmatu 38 a. vana autoga milles pole sooja ja mille käitumine on ettearvamatu sõita maha 200km ja õhtu oli saabumas seega pimedus ründas.
seda kiiremini tahtsin ma ka koju jõuda ja pressisin seda parempoolset vidinat seal põrandal ikka sügavamale kuni sain aru et see põrr sõidab ju päris hästi.
enne tartut sin ma tehtud juba esimese möödasõidu mis oli ka tujutõstvam tegevus.
s.t. minul oli eelnevalt eelarvamus et nende autode tavaline sõidukiirus on ehk sinna 70 kanti ja 90 oleks piinamine aga....

suurel maanteel sai juba hooga lastud koos liiklusvooga aga probleem oli selles et spidomeeter ei tööta seega puudus mul teadmine igasugusets kiirusest ja ees ootasid kaamerad. õnneks leidub taskus nutikas abiline mis kiirust mõõdab ja näitab ning kaameraid teab seega sai see hirma maha võetud.

lasin siis rahulikult ~90 +/- olenevalt kaameratest ja mäo ümbersidus kehtis veel 110 lasin siis ka sealt kiiremini läbi ehk 110 oli tõitsa OK
pean pattu tunnistama, et tegelikult proovisin ka natuke rohkem. kuigi jah polnud ju lubatud aga tee oli tühi ehk oht oli vaid endale võtsin selle riski ja ikkagi proovisin noh 130 oli piir millest ma üle ei lasknud aga oleks läinud küll :rock: :rock: :rock:

peale seda olin ma müüdud mees.

sooja teed sai joodud seni kuni nägin teda pimeduse saabumiseni tassi valada ja edaspidi pidin ise hakkama saama.
peale koset oli jälle 110 ja seal lasin juba julgelt 110..115 teadmisega et abi pole kaugel ja kodu on lähedal.
ehk 16.30 ...19.10 24.10.2014 oli see aeg millal ma järjest kiindusin enam ja enam sellesse algselt rumala otsuse subjekti.

ega minuteada mul elukaaslane ei tea veel et ma selle bussi ära tõin
ta teab, et jah pakuti ja me rääkisime sellest ja et mulle meeldis je ... aga ....
eile ta aknast välja ei vaadanud ja hommikul ta veel magas kui ma kirjutasin ja nüüd pole veel vaadanud :mrgreen:
eks näis mis emotsioonid tulevad - kas visatakse mind välja või saan .... musi

lisan siia lõppu ka mõned Aimari tehtud pildid
ja edaspidi tuleb neid minu enda poolt tehtuna koos paljude lollide küsimustega milledele ma ka loodan vastuseid saada


Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Hippy
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 238
Liitunud: P Apr 25, 2010 3:18 pm
Asukoht: Tallinn, Eesti
Kontakt:

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas Hippy »

Õnnitlused sulle MeelisV. Hoolimata seiklustest, oli see hea ost ja usun, et sa ei kahetse seda.
prr 1956
T-1 1963
T-3 1990 doka
T-5 2009
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

sain musi aga enne seda kui naine välja vaatas
peale seda sain sokkidega peksa - vedas, et tal need olid käes mitte supikulp :mrgreen:

tegin mõne pildi lähemalt nendest koledamatest kohtadest
ehk siis tagumised nurgad ja tiivakaarte kohal tõenäoliselt vahetuse joon


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

ja siis põhja alt kõige hullem koht on selline

Pilt

lisaks manööverdasin "veduri" vaguni ette - las sõbrustavad, tulevikus peavad hästi läbi saama.

Pilt
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

viimasel pildil on kõik 3 "süüdlast" millede tõttu ma otsin ka soojendusseadet
eelnevalt juba on mulle silma jäänud selline asi

http://www.propexheatsource.co.uk/heaters/hs2000" onclick="window.open(this.href);return false;

ehk hea asi ringi tõsta - kord haagises, kord vw, ja kord transitis
kuna transit va ront oma diisliga just eriline soojaeritaja pole siis oleks ka igapäevaseid töösõite mugavam sooja autoga teha
samuti ka haagises magada jahedamatel öödel ning loomulikult vw millel pole soojendusest lõhnagi
haagise tõttu on mul gaasiballoonid niikuinii olemas siis poleks ka probleemi neid ringi tõsta.
hinnaklass on sinna ~500 euri juurde

või on paremaid pakkumisi kellegil ?
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas hullmaks »

viisakas kooslus , peab mainima, :) t3 sai soetatud, siis oli küll igasugu kahtlusteta väga naljaks ja tore esimesi kilomeetreid läbida. Tolleaegse naisega läks pisut halvemini, ei mingeid musisid, sain ikka vastu päid ja jalgu ja ennem ei lubatud õue pealegi tuua( elasime tema vanemate juures) kui olen sinna ruumi tekitanud, pidingi ühe aparaadi siis kiiresti vanarauaks tegema...
Kasutaja avatar
Hippy
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 238
Liitunud: P Apr 25, 2010 3:18 pm
Asukoht: Tallinn, Eesti
Kontakt:

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas Hippy »

hullmaks kirjutas:....Tolleaegse naisega läks pisut...
Elu koosnebki valikutest ju. Nagu aru saan, on auto alles :)
prr 1956
T-1 1963
T-3 1990 doka
T-5 2009
Kasutaja avatar
kaupz
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 858
Liitunud: P Sept 02, 2007 9:58 pm
Asukoht: eesti, harjumaa, keila vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas kaupz »

Sisukas ja pikk lugemine ostu protsessist :node:
Eks nende hobiautodega ole vahest väike küsimus õhus "oli seda nüüd siis vaja", sõltuvalt hinnast ja sissetulekust muidugi. YOLO you only live once.

Mõtlesin miks pealkirjaks Caravelle panid, aga kui juba Ark on passi kirjutanud, siis küll.
Mplate järgi olen kahte akendega varianti näinud Kombi ja Microbus. Mõlemil 2-3-3 istmed kirjas.
Viimasel on auguline vakstu lagi ka taga.
http://www.vw-mplate.com/mplate-20245.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (plaat ise on juhi vasaku põlve juures vent toru peal, väga kehvasti nähtav).

Kas käigukastil on 6-ribi korpuse välisküljel, peaks olema 2.0 kast madalamate pööretega ?
Ostan VW T2 Hipibuss nimelise sõiduki, igasugune info on oodatud.
(o\_!_/o) Drive Your Old Vw To Work Every Summer Day
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

eks ma proovi ka edspidi sisukaid poste teha
hetkel on selline ebaselgeuse aeg ja asjad settivad - sama ebaselge nagu mul on avatari juures isikukirjeldus :rolf:

jah passis on kirjas kaubandusliku nimetuse all Caravelle,
keretüüp on mahtuniversaal
istekohti koos juhiga 7

olen püüdnud leida kontakti ehk leidub keegi kes viitsiks raisata oma ega ehk tunnike ja vaadelda seda bussi
mit mootor ja selle eripärad või tähelepanekud detailide kohta
mis kast ja selle eripärad
sillad,
jms.
asukoht siis ehk Tallinn ja selle lähiümbrus.

asi selles, et on vw üldiselt mulle tundmatu maailm s.t. pole kunagi omanud ühetegi ega tea neist midagi
ja samuti siis ka need vanakesed
olen püüdnud õhtuti erinevatest otingutulemustest ja foorumistest omale pilti ette saada

hetkel ja seega ka ebaselged mõtted oleks ehk järgmised

esiklaas täkkega - vajab vahetust
ukeslukud koos süütelukuga vajavad vahetust koos võtemetega + uus bensiinipaagi kork (hea oleks kui saaks sarjastatuna)
sildades kõik puksid ja liigendid vaja kontrollida ja vajadusel vahatada eelinfona on teada et üks sarniir (vist) on läbi
mootoris pidavat mingi võllitihend tahtma vahetust ?
üldse mootori kontroll leketele ja olukorrale üldse, vajadusel väline puhastamine.
käiguvahetuse hoovastik on ebanormaalsete loksudega seega läheb kõik kuluv asi vahetusse
pidurite täiskontroll ja hooldus k.a. käsipidur
põhja alt ülke kontrollida täpsem olukord ja vajadusel keevitama mõnda karpi/tala tugevamaks
bensiini ahelas vaja üle kontrollida kõik ühendused ja voolikud - kuskilt tõmbab bensukat sisse
soojenduseks gaasipuhur vaja tellida
roolivõimendi ? ehk kui silla korastamise järel on rool ikkagi raske siis hakkame seda kergevama.
ette ninale varuratta hoidja
taha haagisekonksu vaja
raadio ja kõlarid
olenevalt kere olukorrast seestpoolt soojustamine/mürasummutus
keretööd - ehk hiljem
uued rehvid
vähemalt ette turvavööd

jne. jne.

ehk siis hetkel võib mulle vabalt pakkuda esiklaasi ja haagisekonksu ning varuratta hoidikut ninale
kui on kellegil terve komplekt lukke võtmetega siis ka neid
võib pakkuda veel teisigi detaile mis kuluvad - sillaliigendid ja pidurid jne.
kõik pakkumised on teretulnud.

eks ma siis vaatlen neid ja nende tingimusi.

püüan selle autoga mitte jõuda samasse olukorda nagu oma väikese fiatiga mis nüüd juba aastast 2011 lõpp 2012 algusest on sõiduvõimetu
võtsin suurelt ette ja jõud rauges - nüüd püüan ennast kokku võtta ja asi siiski ära lõpetada
ehk tegin endaga väikese kokkuleppe - vw ei lähe enne suuremalt ribadeks kui fiat pole valmis
seega tegelen vw-ga jupikaupa nii, et säiliks liikumisvõime. vastasel korral kaob kodust rahu pikaks ajaks.
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas Teet »

tere tulemast!

fiat fiatiks - Sul ju ka teardropi-jutud ning need on vist ikka fiatist prioriteetsemad? ;)
olles näinud Su põhjalikkust teardropi puhul loodan, et jõuad T2 puhul sarnasesse seisu - otsustad, et see väärib kohta suurema (pikema) pildi peal. Siis pole kahtlust, et kunagi saab sellest T2-st midagi väga väärikat.

jõudu,
Teet
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Brick
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 212
Liitunud: L Jaan 07, 2012 12:37 pm
Asukoht: Hiidland

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas Brick »

MeelisV kirjutas:hinnaklass on sinna ~500 euri juurde või on paremaid pakkumisi kellegil ?
Võid otsida ebay.de märksõnu Truma, Trumatic, ja samuti ebay.co.uk märksõnu Carver, Truma - ajapikku võib hea pakkumise ära kobistada. Aga eks sealgi lähevad just gaasisoojendite hinnad päris üles... Seetõttu mõni vanem lihtne statsionaarne bensu/disla soojendi oleks kindlasti odavam.
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

Teet kirjutas:tere tulemast!

fiat fiatiks - Sul ju ka teardropi-jutud ning need on vist ikka fiatist prioriteetsemad? ;)
olles näinud Su põhjalikkust teardropi puhul loodan, et jõuad T2 puhul sarnasesse seisu - otsustad, et see väärib kohta suurema (pikema) pildi peal. Siis pole kahtlust, et kunagi saab sellest T2-st midagi väga väärikat.

jõudu,
Teet
ja jah mis seal salata tõesti teardrop võttis oma osa isegi kõik mis oli võtta
võttis - aja, tähelepanu ja raha
nüüd on asi veel hullem sest teine käru ona samuti pooleli ja ehitamisel :rock:

mis seisu ma bussiga jõuan seda ma veel ei tea aga jah unistused ja eesmärgid on mingis osas olemas aga ....
tuleb see mis tuleb

fiat aga on poole kohaga selle foorumiga seotud ehk on samuti tagamootoriga tagaveoline ja õhkjahutusega :mrgreen:

hakkan osasid otsima/tellima siis vaatame edasi.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas jeff01 »

MeelisV kirjutas:
1) sildades kõik puksid ja liigendid vaja kontrollida ja vajadusel vahatada eelinfona on teada et üks sarniir (vist) on läbi
2) mootoris pidavat mingi võllitihend tahtma vahetust ?
üldse mootori kontroll leketele ja olukorrale üldse, vajadusel väline puhastamine.
3) pidurite täiskontroll ja hooldus k.a. käsipidur
4) põhja alt ülke kontrollida täpsem olukord ja vajadusel keevitama mõnda karpi/tala tugevamaks
5) bensiini ahelas vaja üle kontrollida kõik ühendused ja voolikud - kuskilt tõmbab bensukat sisse
Ei taha olla vastik kuid tutvustan sulle reaalsust mida mina olen nende all/peal/sees näinud reeglina:

1) kõik oleks vaja uus panna sest reeglina on detailid tihedad vaid rooste tõttu mis tekkinud seismisel....nii kui veidi lühema aja sees tuhatkond kiltsagi läbi lased koliseb kõik mis võimalik.
2) nojah....oleks tihend oleks fantastiline...sul ta vist type 1 onju? reeglina jookseb vända simmer kuid asi pole simmeris vaid kulunud mootoriplokis :(
3) nii kui mingit toru puutud on see katki....mina pole jupitades hakkama saanud vähemalt torustiku-voolikute osas....supporteid võib muidugi remontida
4) kahjuks on need alati augulised kui pindmine rooste kettaga eemaldada :(
5) üritasin ühe bussiga jupi haaval läheneda kuna eelarve koostamisel ununes lisada kütusetorustik....lõpuks tuli karburaatoritest paagini (Paak kaasa arvatud) üle käia.....ehk paak keevitada väljavõtete juurest ja kõik 2m voolikut uus....

Edu, usun, et siit tuleb midagi :)
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

Ma loll veel
räägi mulle nendet typidest (mootor)

Mis on mis
Kasutaja avatar
kaupz
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 858
Liitunud: P Sept 02, 2007 9:58 pm
Asukoht: eesti, harjumaa, keila vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas kaupz »

jeff01 kirjutas: 2) nojah....oleks tihend oleks fantastiline...sul ta vist type 1 onju? reeglina jookseb vända simmer kuid asi pole simmeris vaid kulunud mootoriplokis :( Edu, usun, et siit tuleb midagi :)
MeelisV kirjutas:nüüd bussist veel.
sinna on vahele pandud 2L mootor mis tiksub päris kenasti ehk ei ühtegi lonkamist ega kõrvalist heli.
MeelisV kirjutas:mul on hetkel ees dokumentides
vla.: 1976
kategooria: M1
mudel: Caravelle
Mootori töömaht: 1588 cm3
http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?f=3&t=3828" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... led_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinu type4 mootor
t2MeelisV76type4.jpg
t2MeelisV76type4.jpg (32.94 KiB) Vaadatud 32422 korda
ja üks põrnika näidisPilt
Ostan VW T2 Hipibuss nimelise sõiduki, igasugune info on oodatud.
(o\_!_/o) Drive Your Old Vw To Work Every Summer Day
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas jeff01 »

Type 4 puhul on sul nö vedanud...veidi töökindlam, tugevam, vastupidavam, võimsam jne. Ploki kulumine pole reeglina probleemiks. Kui klapivahed õiged seisavad siis pole ilmselt mootoris ka liigset metalli ja õli püsib talutav ning õlisurve normis. hüdrokatega nö hooldusvabam ja vaikseim...(Soovitan siiski alt sõel eemaldada ja seda uurida ning hoolsalt õli vahetada....kuigi tal on õlifilter olemas.....väga hea oleks ka kui sa tsingi lisandiga õli kasutaksid nagu flat tappet mootoritel ikka või saadaolevamat MOS2 lisandit lisaksid vähemalt)
type 4 häda on sissekukkuvad klapipesad ja kehvakesed nukkvõllid sest nende ettenähtud kilometraaz on eestis 2x täis sõidetud kuna süngel nõuakaajal polnud varuosi saada siis pole neid mootoreid lihtsalt remonditud. Klapipesade juurde tagasi tulles siis juhtub see ülekuumenedes ja seda ka uuet plokikaantega......soovitatakse ka uued plokikaaned 200 kraadiga ahju panna ja välja võttes 1 nurk üles tõsta ja lasta vastu lauda kukkuda.....kui pesa eemaldub siis vedas et see mootori küljes ei juhtunud. Kui kuidagi võimalik siis piilu plekkide vahelt silindrite peale....olen näinud nii rotipesasid kui looduslikke kultuurkihte mis jahutust pärsivad ja mootoritele liiga teeb....lisaks ka tuleohtlik on (Hein, suled, tolm, õli jne )
Vasta