caravelle T2 ´76 - MeelisV

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

Vasta
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

väljavõte minu esimesest postitusest ehk esimene sõit bussiga koju.
sellel hetkel mängisin "hunti" aga ma ei teadnud veel kas "rind on haavleid täis või karvad rasvased"
hetkel tundub, et olid rasvased aga mine tea äkki sai mõne haavli kah sisse ja sellest tulenev infektsioon lööb hiljem välja :mrgreen:
ega ma uhke ei ole aga ausalt - lihtsalt proovisin ja luban, et enam nii ei tee :oops:
lasin siis rahulikult ~90 +/- olenevalt kaameratest ja mäo ümbersidus kehtis veel 110 lasin siis ka sealt kiiremini läbi ehk 110 oli tõitsa OK
pean pattu tunnistama, et tegelikult proovisin ka natuke rohkem. kuigi jah polnud ju lubatud aga tee oli tühi ehk oht oli vaid endale võtsin selle riski ja ikkagi proovisin noh 130 oli piir millest ma üle ei lasknud aga oleks läinud küll :rock: :rock: :rock:
ehk siis teekonnal Elva - Tallinn lasin Mäo ümbersõidus 110ga ja korraks siis ka üle
ning kogu ülejäänud võimaluse alates Kose-Ristist kuni Jüri ringini millele ma keerasin maha oli samuti 110...115.

neid võiks siis nimetada ristseteks aga ka võibolla lolluseks (seda ma veel ei tea) aga omale tundub et miskit ei juhtunud s.t. buss käivitub ja sõidab veel.

ehk see oligi see huvi miks 130 on see piir. ning mõõdetud oli see asi telefoni gepsuga mitte armatuuris oleva spidomeetriga sest see viimane ei tööta.
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

jeff01 kirjutas: ......väga hea oleks ka kui sa tsingi lisandiga õli kasutaksid nagu flat tappet mootoritel ikka või saadaolevamat MOS2 lisandit lisaksid vähemalt)
.....

mida soovitate üldse tootja/mark/tüüp vms.
seda siis nii mootorisse kui ka käigukasti
roolikarpi ja piduritesse

mida veel kuskile ?
Kasutaja avatar
Hippy
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 238
Liitunud: P Apr 25, 2010 3:18 pm
Asukoht: Tallinn, Eesti
Kontakt:

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas Hippy »

MeelisV kirjutas:
jeff01 kirjutas: ......väga hea oleks ka kui sa tsingi lisandiga õli kasutaksid nagu flat tappet mootoritel ikka või saadaolevamat MOS2 lisandit lisaksid vähemalt)
.....

mida soovitate üldse tootja/mark/tüüp vms.
seda siis nii mootorisse kui ka käigukasti
roolikarpi ja piduritesse

mida veel kuskile ?
Havana Club oleks vist sobiv. Eks sa ise pead vaatama, kuhu see valada. Aga mootorisse valan mina 15W50 poolsünti. Tsingi lisamist ei ole proovinud :(
prr 1956
T-1 1963
T-3 1990 doka
T-5 2009
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas jeff01 »

MeelisV kirjutas:
jeff01 kirjutas: ......väga hea oleks ka kui sa tsingi lisandiga õli kasutaksid nagu flat tappet mootoritel ikka või saadaolevamat MOS2 lisandit lisaksid vähemalt)
.....

mida soovitate üldse tootja/mark/tüüp vms.
seda siis nii mootorisse kui ka käigukasti
roolikarpi ja piduritesse

mida veel kuskile ?
Euroliidus on tsingilisandite kasutamine suht keelatud nagu asbest ja muud pahad asjad :D Seetõttu ei saa sa valida siit ostes eri tootjate vahel ja on ime kui üldse midagi leiad. Kuna välismaalt tellimine on kallis tänu kaalule siis soovitan ZDDP lisandiga õli asemel tellida vaid vastava tähekombinatsiooniga õlilisand ja kasutada siin kättesaadavat õli. (Trüki googlesse ZDDP ja valik on lai) kui trükid "flat tappet oil" siis on lugemist pikaks ajaks.....ja juba esimene video peaks seletama, et miks nii.

Loomulikult on kõigil meie põrnikalistel pohlad ja keegi ei vaevu sellega pead murdma....lastakse uhkelt võiduka lõpuni ja siis teevad mõned naiivitarid veel teema, et ostan korras mootori :D Ma olen lahti võtnud umbes 20 mootorit ja kui hinnata tõukurite ja nukkvõlli seisukorda siis AUSALT ja LIIALDAMATA on seis selline, et raamatu järgi 20nest 20 komplekti vanarauda ja ei ainsatki mida tohiks taas kokku panna.

pidurid : Dot 4 sobib kuna on kättesaadavam ja odavam kui dot 3 ja tõesti ei juhtu midagi hullu.
Käigukast : 80w90 ja GL4 .....kuna värviliste metallide söömine on aastakümnete küsimus siis mina julgesin sõita GL5ga sest survetugevus oluliselt suurem kui GL4ljal ja minu kast puruneb 100% pigem jõu tõttu mitte gl5 poolt söödud pronksi tõttu.

roolikarp - Sorry pole süvenenud sest ühel autol on latt ja teisel toimib karp probleemideta :)

Kui minul oleks õhkjahutusega mootor, mida ma pole lahti võtnud ja mul oleks plaan seda mitte teha ning sellega pikalt sõita siis IGAL JUHUL käituksin nii, et vana välja.....ostaks 5L kõige odavamat õli.....valaksin 2,5L sisse ja laseksin käia niikaua kui kannatab või viitsimist on....kui juba kuum siis paneksin sisse pool liitrit naftat, petrooli või mootoripesu vahendit või midagi sellist (Olen kõike kolme kasutanud ja hüdrotõukuritega on 1 issue olnud kuid see lahenes iseenesest) siis kuumalt solk välja ja 1 ring veel nii......ning siis uus puhas, valitud + lisandiga õli sisse. (Kui 3L raatsid kummagi korra jaoks osta sõidaksin kauem kui lihtsalt soojaks.....päev / paar / nädal või nii kuidas viitsid.
Miks? Sest nad on seest sellised:

Pilt
Pilt
Pilt

Ja see pole mingi laip vaid keskmine mootor mis oli nö sõitev ja toimiv.
PS.Õli vahetades ava kindlasti ka "sõel" mitte ära lase punnist :)
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

jeff ära aja hullu juttu enne õhtud ma ei saa magada muidu

jah esimene plaan oleks ehk tõesti sõita seni kuni liigub ehk mootori kapitaal pole praegu plaanis
aga selle eest on plaanis seda siiski hoida ja hooldada
ehk on kuskil mõtetes hoopis kokku panna uus "tagavara süda"
oma teistel autodel olen läinud seda teed, et õlivahetuse välp on tegelikuses väiksem kui paberites kirjas
ja sellest hoian ka hoolega kinni nt. 15kkm asemel teen õlivahetust 10kkm järel.

ütlen siis nii et olen piisavalt laisk ja ei suuda kõike koha hoomata s.t. iga asi omal ajal
seega ei hakka neid õlisid väga uurima ning usun ja usaldan targemate kogemusi.

küsin siis otse mis õli sa siis ise paneks stock igapäeva liikurisse (s.t. mitte võistlussõiduk)
ja mis lisandit ehk kust ma seda võiks kohe soetada.

vwheritage lehel pakutakse mingit castroli classicut mis ei tähenda, et see oleks parim
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... StartRow=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas jeff01 »

See on paras muruniidukisse panna.
Meie kliimas sulle nimetatud poolsynt ilmselt parim. Kuumaviskoossus võiks vanal kulunud mootoril tõesti 50 olla mitte 40. On ka 10w60 täissynti saada kuid täissynt ei seo nii hästi soojust ega jahuta plokikaasi. 20W50 on enimlevinud moos mida eestis kasutatakse....mineraal siis....kui talverallil ei osale siis sobib...Lisand ebayst või suva netipoest. Võid ka usakate meestelt kysida. Mina ostsin flat tappet mootorite sissetöötamislisandi ameerikaautodega tegelevast ettevõttest....tookord sain 2 viimast. Zddp additive otsingusse ja leiad.
Välp 5000km aga ma vahetaks iga aasta....ka siis kui 5000 täis ei saa. Filtrina välistaksin oranzi frami.
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

eile saabus ja täna sain kätte paki Paruzzi´st mis sisaldas siis täielikku lukkude komplekti ja bensupaagi korki
lähipäevil peaks laekuma veel üks pakk vwheritage´st milles siis peaks olema akende ja uste tihendid, käsipiduri trossid, ja terve trobikond elementae käiguvahetuse hoovastiku korrastamiseks

Tänud siis Ingmarile asjade organiseerimise/vahendamise eest

tuli ka teade Krisostoomusest, et on saabunud tellitud raamat - Volkswagen Station Wagon/Bus Official Service Manual Type 2 1968-1979: Type 2

ja tehniliseks pole veel ikka jõudnud minna - puhas ninnu-nännu asjad siiani :mrgreen:
tahaks jõuda mingil päeval siiski tõstukile, et võtta lahti pidurid ja kangutada natuka põhja alt rooli ja vedrustuse elemente.
ei tea kui palju täpselt tellida. rooli otsad ja sarniirid lähevad tõenäoliselt kõik aga edasi .... ?
marco
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 301
Liitunud: L Juul 16, 2011 11:56 am
Asukoht: Tartu

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas marco »

Sarniirid ja rooliotsad oleks mõtekam lasta taastada.
Terv. Marco
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

Mis oleks hinnaklass ?
Millised on kogemused ?

Olen lugenud siit sealt, et kellel head kellel mitte nii head
ehk ta vist suht õnnemäng ole
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas jeff01 »

seisnud autol sharniirimunak ilmselt roostes....kui ma ei eksi on ka sellised, mida tervelt välja pressida on keeruline. Mina ei pingutaks taastamisega kuid ostes püüaks normaalse tootja osi leida mitte kõige odavamaid.
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

mul omalgi siiani uute mõtted peas rohkem kui taastamise mõte

aga sellised asjad
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=29" onclick="window.open(this.href);return false;

või
http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektr ... ubgroup=05&" onclick="window.open(this.href);return false;

ja rooliotsad siis samuti näiteks
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=17" onclick="window.open(this.href);return false;

või siis oma nimage tundmatu tootja
http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektr ... ubgroup=15&" onclick="window.open(this.href);return false;

ehk siis mida vältida sillaosade tootjatest ja mida võib pidada heaks nimeks (sarniirid, rooliotsad, amordid, piduriklotsid ja silindrid jms.)
marco
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 301
Liitunud: L Juul 16, 2011 11:56 am
Asukoht: Tartu

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas marco »

Mees kelle juures olen mina oma sarniirid ja rooliotsad lasknud taastada, on küll väga head tööd teinud. Glofi, mille paar aastat tagasi oma tuttavale maha müüsin, sõidab tänagi veel minu paigaldatud taastatud sarniiridega. Ja paigaldasin need sarniirid ka paar aastat enne müüki.
Hinnast....viimane töö läks maksma 30 euri paar. Minu viidud jubinad ei ole muidugi ka päris vanaraud.
Terv. Marco
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

eile oli esmaspäev täna reede :shock:
ei jõudnud muud miskit teha kui, et leidsin vaid uue esiklaasi
seega selle võib nüüd soovide nimekirjast maha tõmmata

sinna siis jääb veel haagisekonks.
ehk on kellegil üleliigset aga kui ei leia siis teen ise.
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

uue esiklaasiga tuli päevakorda aga teema - kleebised
ehk esiklaasil on mõningad ürituste kleebised ja olen kahe vahel kas neid säilitada või alustada puhtalt lehelt
ega ma neid elusalt sealt kätte ei saa ja üle jääb kas leida kasutamata originaalid või teha järgi või ...
seega igaks juhuks küsin kas keegi teab kas kuskil on pakkuda veel juba toimunud ürituste kleebiseid ?
nt. : Tapa vorst 2011, 2010 Vellavere, Kihnu kiirusepiiraja 2009, õhtud rõuge lähistel 2008, Vecpiepalga 2007, Vilnius 2007, St.Petersburg 2006, Klubi põrnikas 10,
lisaks on külje peal (pleki peal) veel - Kõpu Pood Teeme ära 2004
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 205
Liitunud: R Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: caravelle T2 ´76 - MeelisV

Postitus Postitas MeelisV »

mida teha kui esisild ehk vedrustus kriuksub
ehk mis seal üldse kriuksub? torsioon?
kui esisilda renoveerida siis
lisaks rooliotstele ja sarniiridele
mis on veel sellised tavalisemad kulumaterjalid

leidsin et on mingid torsioooni simmerid ehk tihendid
ja laagrid
Vasta