1. leht 2-st

VW Käfer 1600 Cabrio - 1980

Postitatud: P Aug 24, 2014 12:25 am
Postitas Ludvig
Tere,

Tegemist on teile tuttava masinaga ehk minu isa endise autoga. Sain selle kingituseks tema käest ja kavatsen ta ka perekonda jätta. Cupla on meil perekonnas juba aastast 1995, kui isa ta endale ostis ja üles ehitas. Auto on üle elanud nii häid kui ka halbu aegu aga alles ta on!

Nüüd kus masin seisab minu garaažis, tuleb ka temaga tegeleda. Loodan, et vajadusel leian ka klubist toetust ja abi, et põrnikal hing sees hoida.

Re: VW Käfer 1600 Cabrio

Postitatud: P Aug 24, 2014 12:47 am
Postitas Ludvig
Natuke ka tegemistest. Mõned aastad tagasi sai põhja tugevdatud, kuna hakkas teine mõnest kohast järgi andma.

Esialgu on plaanis teha hädapärased remonditööd ja edasi suur hooldus ning ongi suvi läbi. Saab natukenegi nautida! Järgmise hooaja alguseks loodan rohkemaga maha saada.

Homme tellin mõned varuosad ära ja edasi tuleb käed käiku lasta!

Vahetusele läheb:
  • *sisselaskekollektori tihendid, mis lekivad
    *õli ja õlifilter
    *õhufilter - tuleb ilus kroomse välimusega sportfilter
    *kütusefilter
    *kütuse taseme andur, mis valetab
    *küünlad - kurat teab millal neid viimati vahetati
    *küünalde juhtmed - ega nad kõik ühesugused ei ole seal, vist on häda pärast pandud
    *karburaator, mis on lagunenud ja oma aja ilmselt ära elanud
    *armatuur, kui leian ilusa või kui uus on mõistliku hinnaga
Karburaatoriks on hetkel SOLEX 34 PICT-3. Ei teagi, kas otsida kasutatud korralikku või tellida uus samasugune või midagi paremat?

Millised küünlad on parimad Cuplale? Mille järgi küünlad peaks tellima? Kust kohast ma mootorikoodi leian?

Veel on mure lähituledega. Kaitsmed on korras ja pirnid on korras. Tekkis küsimus, kas lähi- ja kaugtuledel on üks relee? Äkki on tulede lüliti kutu? Pargid lähevad põlema ja kaugtuled ka töötavad! Vool igatahes pirni pistikusse ei jõua!

Abiks on igasugused soovitused ja nõuanded!

Re: VW Käfer 1600 Cabrio - 1980

Postitatud: P Aug 24, 2014 12:07 pm
Postitas Hippy
Miks arvad, et kaburator on "vanals jaanud" ja pead uue ostma? On ta k?ver voi erakordselt koleda valjanagemisega? Muudel juhtudel on abiks remkomplekt, milles on olemas koik vajalikud ja vahetamist vajavad vidinad.

Re: VW Käfer 1600 Cabrio - 1980

Postitatud: P Aug 24, 2014 1:01 pm
Postitas Ludvig
Aga ütle mulle siis, mis ma sinna puitpunni asemele peaks panema? Kunagi on sealt jupp kaduma läinud ja ega see eriti professionaalne lahendus ei ole! Minu teada remontkomplektis sellist osa ei ole kaasas. Mõned liikuvad osad karbussi küljes tunduvad ka liiga tilla-tõlla olema ja nagu ei täida oma funktsioooni.
Teiseks pean uurima, kas tal on keere ka alumise kinnituse juures alles, et ta ikka kinni seisaks.

Re: VW Käfer 1600 Cabrio - 1980

Postitatud: P Aug 24, 2014 1:17 pm
Postitas ingmar
kiire otsingu peale sain infot Su puidust asjale. pole kunagi selliselt seda näinud, alati on seal "pime" ees olnud. aga neti kohaselt (ja teadaolevalt internet ei valeta) võib see vahest eest lennata. soovitati uus "pime" ette keevitada lihtsalt. igal juhul võiks olla kinni, soovitavalt metallselt ja mitte puidust

karpa kinnitus tekitab kindlasti probleeme. karpa ei istu õiges asendis ja sealt võib juba jamasid tekkida. tegelikult peaksid tikud olema karpa sees, jala sees on lihtsalt auk ja alt läheb mutter peale. kui teisiti ei saa, pane või ülevalt polt sisse ja alt kinni, saab ka parem

Re: VW Käfer 1600 Cabrio - 1980

Postitatud: E Aug 25, 2014 5:30 pm
Postitas Ludvig
Selge, tänud! Võtan karpa maha, taastan remontkomplekti ja keevituse abiga ja vaatame kas teeb pauku ka. Jään varuosasi siis ootama ja loodame, et Septembri alguses juba koos.

Mis õli keegi soovitab kasutada? Ise valisin hetkel välja Castrol Magnatec A3/B4 10W40. Mis te arvate? SOBIB?

Re: VW Käfer 1600 Cabrio - 1980

Postitatud: E Aug 25, 2014 5:59 pm
Postitas Hippy
ingmar kirjutas:soovitati uus "pime" ette keevitada lihtsalt.
Karbuss on teatavasti valmistatud pasteedist. Kas seda on voimalik keevitada?

Re: VW Käfer 1600 Cabrio - 1980

Postitatud: E Aug 25, 2014 6:08 pm
Postitas Hippy
Ludvig kirjutas: Mis õli keegi soovitab kasutada? Ise valisin hetkel välja Castrol Magnatec A3/B4 10W40. Mis te arvate? SOBIB?
Magnarec on hea oli. Ohkjahutuse tootemparatuur on vesikas oluliselt korgem. Kui soovid, voin pakkuda Motul 15w50 poolsymti. 11€ / L

Re: VW Käfer 1600 Cabrio - 1980

Postitatud: L Sept 20, 2014 9:16 am
Postitas jeff01
Minuteada pole kummaski õlis piisavalt tsinki või mos lisandeid....Kuna õhkjahutuse mure on kuumad kaaned siis sünteetilise õli kasutamine ei tee kah midagi paremaks.

Re: VW Käfer 1600 Cabrio - 1980

Postitatud: L Sept 20, 2014 3:12 pm
Postitas Ludvig
Aga mida soovitad siis? Mark ja viskoosus?

Hetke olukorrast nii palju, et karpa maas, sisselaske kollektor maas. Suure kiiruga unustasin muidugi sisselaske kollektroi ja kaane vahelised tihendid tellida ja eesmised tihendid samamoodi. Ehk saab nädalaga kätte ja jõuab õigeks ajaks kokku. Iseenesest midagi seal kokku panna pole nii väga kui kõik pidama ka jääb :D

Karburaatori puidust punni viskasin minema, tegin keerme sisse ja asemele panin õlipunni koos vaskseibiga. Ehk peab! Ja kui ei pea siis panen kuumitihendi ka veel otsa. Natuke pidi relakaga küll karpat lõikama aga tegin viisaka töö ja eks te hiljem kritiseerige siis :P

Re: VW Käfer 1600 Cabrio - 1980

Postitatud: K Okt 01, 2014 1:15 am
Postitas Ludvig
Nii,

Pühapäeval võtsin aega ja panin kõik kokku tagasi. Uued said kollektori ja kaane vahelised tihendid ning kollektori ja summuti vahelised tihendid. Vahetatud said ka kriitilised kollektori ülemised kummist rõngastihendid. Karburaatoril vahetasin ka kõik tihendid ära mis kaasas olid ja veel mõned osad. Kokku pannes selgus, et karburaatori kinnituse tagumisel tikkpoldi augul keere maas. Ega midagi, panin Würth-i 12 mm keermeparanduse hülsi sisse ja uus kaheksane tikkpolt sisse. Puidust punni asemel nüüd päris ülbe õlipunn, mis näeb iseenesest lahe välja. Veel läksid vahetusse küünlad ja küünalde juhtmed.
Kolmapäeval proovin karburaatori ära reguleerida, nõuanded teretulnud! Kolmapäeval vahetan õli ka lõpuks ära.
Uus kütuseandur ei taha tööle hakata ja muidugi pole ka lähitulesid põlema saanud isegi mitte pärast lüliti ja relee vahetust. Midagi on valesti!

Suuresti tuleb tänada Ingmar-i, kes kiirelt vajaminevad varuosad kohale tarnis! AITÄH!

Re: VW Käfer 1600 Cabrio - 1980

Postitatud: E Mär 16, 2015 12:25 pm
Postitas Ludvig
Ilmad taas ilusad ja ongi jälle ülevaatuse aeg käes.

Talve jooksul sai ka mitu korda käivitatud ja iga ilmaga oli paugupill ja on siiamaani. Enne talve tehtud korrastustööd tasusid ennast kuhjaga ära!

Vaja veel mõned asjad korrastada ja võibki välja ajada ning ilma nautida.

Hetkel ootan uut tulede releed, et saaks lähituled põlema ja ülevaatusele minna. Siis peaks veel ühe esimese ülemise šarniiri ära vahetama ja ehk midagi veel aga suurem töö oleks hetkel esimese sillatala keevitus.

Murelikuks teeb mind see, et aparaat tossab mul jubedalt. Milles asi? Mootori remondi aeg? Iseenesest käib ilusti. Ehk sai hoopis vale õli sisse ikkagi?

Re: VW Käfer 1600 Cabrio - 1980

Postitatud: T Apr 14, 2015 1:20 pm
Postitas Ludvig
Tulede relee käes ja lähituled töötavad nüüd. Uus mure on see, et kaugtuled ei lülitu ümber lähituledele! Oskab keegi aidata? Kangi tõmmates ei käi plõksugi.
Lisa kaugtuled panin eraldi releele ja eraldi lüliti alla.

Re: VW Käfer 1600 Cabrio - 1980

Postitatud: T Apr 14, 2015 2:22 pm
Postitas kaupz
mu 71a on tulede relee "mäluga".
ehk kui täistuledega süüde välja keerata ja uuesti sisse, siis on ikka täistuled peal.

Re: VW Käfer 1600 Cabrio - 1980

Postitatud: K Apr 15, 2015 1:16 am
Postitas Ludvig
No mul on nii, et olgu süüde sees või väljas ning kangi tõmba millal tahad aga täistuled maha ei tule, kusjuures mootor käigu või ei käi.
Mainin veel ära, et lähituled ei tööta, kui süüde on sees või väljas, VAID MOOTOR PEAB KÄIMA!

Mismoodi ma nüüd selle korda saan VÕI on mul vale relee?