VW T2b Caravelle 2.0 (73)
Postitatud: T Sept 18, 2012 12:19 am
Eelmise aasta lõpus juhtusin saama sellise sõiduki omanikuks:
T2 aastast 1973
passis on 5 kohta
mootor on vist 2 liitrine
Väga suurt vajadust seda sõidukit hetkel osta ponudki aga kuna
tuttaval oli raha vaja ja iseenesest buss mulle väga meeldib, sai see ära ostetud.
Müüja lubas, et võin bussi tema garaazis hoida niikaua, kuni seda ehitama hakkan.
Talvel sai bussile tellitud VWHeritage-st kohutavalt palju juppe, mis maksid oluliselt rohkem, kui buss ise.
Ehk siis kõik kere- ja raamidetailid, mis paistsid vahetust vajavat, kogu pidurisüsteem
koos kõigi torude, peapumba jms, kõik tihendid, kaitserauad, iludetailid, tuled jne, lõpuks ka Offical Service Manuali.
2012 kevadel oli plaan see elektriliseks konverteerida ja Tallinn-Monte-Carlo elektrisõidukite ralli läbi sõita,
aga jäin hilja peale ja rahadega oleks ka kitsaks jäänud. Seega sai kiiruga uuendatud elektri-Pobeda ning sellega edukalt ralli läbitud.
Bussist oli lõppeesmärgina valmis saada järjestikhübriid, 180 km elektriga ja edasi bensiinigeneraator abiks.
Vahepeal oli siis jube kiire ja bussiga pole midagi korda saatnud. Nüüd sain teada, et endine
omanik oli selle taas kord garaazist välja visanud, ning ilmselt pean Pobeda kuhugi mujale talvekorterisse viima
ja hippie-van-i endale garaazi tooma, talvel hea keevitada, värvi maha nühkida jms teha. Hetkel on elektriliseks konverteeriminre tahaplaanile
jäänud, elektrisõidukeid on kole palju kogunenud ka, üritaks selle originaalmootoriga (kuigi 73 aastal vist 2,0 mootor
polnud originaal) liikuma panna. Kuna minu viimane kokkupuude õhkjahutusega mootorite vallas oli 80-datel Riga võrriga,
siis väga vaimustunud ma mootori remontimisest pole. Väidetavalt peaks mootor isegi käima minema, mingi karburaatorite jama pidi olema.
Kui keegi viitsib vähekegi juhendada, siis võin ise ka mootori korda teha, manuali lugesin juba diagonaalis läbi.
Mõned küsimused ka:
- Kuidas ma aru saan milline mootor mul peal on?
- Oskab keegi öelda, kes viitsib sellist mootorit remontida ja mis see maksma võib minna? Nii suurusjägu mõttes, kuna
niikuinii ei tea mis seisukorras see on, mootorit taastada kavatseks korralikult, kui üldse.
- Hooldusraamatust lugesin, et alates 75.a. olid mõned 2,0 mootorid ka sissepritsega, kas originaalsissepritse
leidmine on ja käimasaamine on midagi ületamatut? Tartust leiab muidugi ka progetava sissepritse,
mida saab üsna suvalisele mootorile külge panna, seda võib ka proovida. (suhteliselt kallis ainult)
- kas kusagilt kohapealt saab kiiremini/odavamalt varuosasid kui VW Heritage-st?
Alati muidugi võib minna algset plaani pidi ja selle elektriliseks konverteerida, selle maksumuse suurusjärk peaks jääma
sinna 6000€ kantil, akud saan Pobeda pealt ümber tõsta.
Lisaks on minu bussiga kaasas veel 2 samasugust bussi, millest minu hinnangul küll ei ole suurt midagi võtta
aga kui huvi peaks olema siis need on üsna üle. Lisaks jäävad üle kõik need osad, mis peale vahetust üle jäävad,
osad neist päris korralikud...
Järmiseid suuremai uudiseid tuleb ilmselt siis, kui garaazi tühjaks ja korda saan....
T2 aastast 1973
passis on 5 kohta
mootor on vist 2 liitrine
Väga suurt vajadust seda sõidukit hetkel osta ponudki aga kuna
tuttaval oli raha vaja ja iseenesest buss mulle väga meeldib, sai see ära ostetud.
Müüja lubas, et võin bussi tema garaazis hoida niikaua, kuni seda ehitama hakkan.
Talvel sai bussile tellitud VWHeritage-st kohutavalt palju juppe, mis maksid oluliselt rohkem, kui buss ise.
Ehk siis kõik kere- ja raamidetailid, mis paistsid vahetust vajavat, kogu pidurisüsteem
koos kõigi torude, peapumba jms, kõik tihendid, kaitserauad, iludetailid, tuled jne, lõpuks ka Offical Service Manuali.
2012 kevadel oli plaan see elektriliseks konverteerida ja Tallinn-Monte-Carlo elektrisõidukite ralli läbi sõita,
aga jäin hilja peale ja rahadega oleks ka kitsaks jäänud. Seega sai kiiruga uuendatud elektri-Pobeda ning sellega edukalt ralli läbitud.
Bussist oli lõppeesmärgina valmis saada järjestikhübriid, 180 km elektriga ja edasi bensiinigeneraator abiks.
Vahepeal oli siis jube kiire ja bussiga pole midagi korda saatnud. Nüüd sain teada, et endine
omanik oli selle taas kord garaazist välja visanud, ning ilmselt pean Pobeda kuhugi mujale talvekorterisse viima
ja hippie-van-i endale garaazi tooma, talvel hea keevitada, värvi maha nühkida jms teha. Hetkel on elektriliseks konverteeriminre tahaplaanile
jäänud, elektrisõidukeid on kole palju kogunenud ka, üritaks selle originaalmootoriga (kuigi 73 aastal vist 2,0 mootor
polnud originaal) liikuma panna. Kuna minu viimane kokkupuude õhkjahutusega mootorite vallas oli 80-datel Riga võrriga,
siis väga vaimustunud ma mootori remontimisest pole. Väidetavalt peaks mootor isegi käima minema, mingi karburaatorite jama pidi olema.
Kui keegi viitsib vähekegi juhendada, siis võin ise ka mootori korda teha, manuali lugesin juba diagonaalis läbi.
Mõned küsimused ka:
- Kuidas ma aru saan milline mootor mul peal on?
- Oskab keegi öelda, kes viitsib sellist mootorit remontida ja mis see maksma võib minna? Nii suurusjägu mõttes, kuna
niikuinii ei tea mis seisukorras see on, mootorit taastada kavatseks korralikult, kui üldse.
- Hooldusraamatust lugesin, et alates 75.a. olid mõned 2,0 mootorid ka sissepritsega, kas originaalsissepritse
leidmine on ja käimasaamine on midagi ületamatut? Tartust leiab muidugi ka progetava sissepritse,
mida saab üsna suvalisele mootorile külge panna, seda võib ka proovida. (suhteliselt kallis ainult)
- kas kusagilt kohapealt saab kiiremini/odavamalt varuosasid kui VW Heritage-st?
Alati muidugi võib minna algset plaani pidi ja selle elektriliseks konverteerida, selle maksumuse suurusjärk peaks jääma
sinna 6000€ kantil, akud saan Pobeda pealt ümber tõsta.
Lisaks on minu bussiga kaasas veel 2 samasugust bussi, millest minu hinnangul küll ei ole suurt midagi võtta
aga kui huvi peaks olema siis need on üsna üle. Lisaks jäävad üle kõik need osad, mis peale vahetust üle jäävad,
osad neist päris korralikud...
Järmiseid suuremai uudiseid tuleb ilmselt siis, kui garaazi tühjaks ja korda saan....