VW T2b Caravelle 2.0 (73)

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

Zed
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: K Sept 05, 2012 12:13 am

Re: VW T2 CARAVELLE 2.0 -73

Postitus Postitas Zed »

Teet kirjutas:värvi all pesitsev rooste on Su bussil ikka (kivi)täkete tagajärg? Ehk siis ega ometi sakslane tehases värvi alla ussikesi ei toppinud - nagu seda venelane Nõukaaja lõpus (Moskvas) tegi?
Jah, värvi all olev rooste on tõenäoliselt kivitäkete tulemus. Nina pealt kiht-kihilt värvi maha võttes oli aru saada, et originaalvärvi oli vähe all. Ilmselt oli esiosa piisavalt kahjustada
saanud ja seda oli lihvitud-pahteldatud-värvitud. Paistab, et mitte eriti hästi. Need plekid, mis on korraliku originaalvärvi all, on nagu uued.
Selles mõttes on VW T2-e taastada väga mõnus, et hoolimata 40aastasest vanusest on enamus nagu uus, tee ainult puhtaks ja värvi uuesti üle.
Võrreldes sama vanade vene autode taastamisega, on T2 nagu öö ja päev. Lisaks on VW inseneritöö samuti fantastiline, täiesti saan aru, miks selle
ajastu VW-te taastamine nii populaarne on :) Kurb on ainult see, et VWheritage-st tellitud plekkide kvaliteet on kehva, plekk on õhuke ja pehme ning
osade detailide kuju on samuti originaalist üsna erinev.
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Re: VW T2 CARAVELLE 2.0 -73

Postitus Postitas ingmar »

Zed kirjutas:Kurb on ainult see, et VWheritage-st tellitud plekkide kvaliteet on kehva, plekk on õhuke ja pehme ning osade detailide kuju on samuti originaalist üsna erinev.
VWHeritagel on ju plekke ka mitmes hinnaklassis. Brazil jupid võivadki sellised olla, aga neil on ka kvaliteetseid valikuid
Zed
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: K Sept 05, 2012 12:13 am

Re: VW T2 CARAVELLE 2.0 -73

Postitus Postitas Zed »

ingmar kirjutas:
Zed kirjutas:Kurb on ainult see, et VWheritage-st tellitud plekkide kvaliteet on kehva, plekk on õhuke ja pehme ning osade detailide kuju on samuti originaalist üsna erinev.
VWHeritagel on ju plekke ka mitmes hinnaklassis. Brazil jupid võivadki sellised olla, aga neil on ka kvaliteetseid valikuid
Ma ei üritanud VWheritagest kõige odavamaid juppe tellida, pigem vastupidi. Osasid komponente nagu ilukilbid, peeglid, kaitserauad oli võimalik tellida ka
roostevabast, mõnedel juhtudel seda ka tegin. Plekkidega oli kõige halvem lugu, valida polnud eriti millegi vahel, pidin tükk aega ootama, enne kui
kõik vajalik olemas oli (ega mul õnneks väga kiiret polnudki). Mulle tundub, et osad plekid olid tehtud Poolas, vähemalt olid seal poolakeelsed kirjad peal.
Raami tükid olid jälle päris ilusad, peeglid ilukilbid ja teised kroomosad lausa imeilusad :)
Paraku mul plekid vist õnnestuski tellida just repro kvaliteediga, kuna muid polnud saada, kõige hullemad olid:

211-809-501/DR Wheel Arch, Complete, Front Left, T2 8/72-79, Repro
-----------------------------------------------------------------------
211-809-502/DR Wheel Arch, Complete, Front, Right, T2 8/72-79, Repro
-----------------------------------------------------------------------
211-809-167/D Rear arch repair, rear, height 55cm, 8/71>
-----------------------------------------------------------------------
211-809-168/D Rear arch repair,ht 55cm,8/71-
-----------------------------------------------------------------------
211-813-357/AR Rear corner lower left, 8/71-
-----------------------------------------------------------------------
211-813-358/AR Rear corner lower right, 8/71-
-----------------------------------------------------------------------
211-809-585/CR Sill outer, under sliding door
-----------------------------------------------------------------------
211-809-586/R Sill outer,not slide door side

ja eriti hull:
-----------------------------------------------------------------------
211-809-559/R Side panel lower, left (LHD) 165mm tall, 1968>

Selle viimase kuju ei sarnane kohe kuidagi minu bussi omaga ega ka teiste külgnevate komponentidega. Aga hea asi selle plekki juures
on see, et see on nii pehme, et selle saab näppude vahel mugavalt suvalisse vormi väänata. Oleks seda ette teadnud, oleks kaks
tükki tellinud, õigeks väänanud ja omavahel kokku keevitanud - oleks kõva asja saanud :)
Aga vähemalt on paljut saada, üht teist jääb mul küll üle, kuna mõnda originaalosa on mõtekas pigem taastada kui asendada - saab korralikuma

Ja kui keegi soovib mõnda nendest välja vahetada korralikuma või taastamiskõlbliku vastu, olen täiesti nõus seda tegema ja peale ka maksma :)

Ja loomulikult oli probleem minu kogenematus esmatellimuses, enne kui oma silmaga ei näe ei ole võimalik mõista, mis õudus on repro kvaliteet.
Aga vähemalt olen ma jälle targem. Hetkel tundub, et lihtsamad tükid tellin Eestist, siis vaatan jälle Inglismaa poole, loodetavasti Ingmar aitab mul
siis hullmaid prohmakaid vältida. Vaikselt hakkab VWheritage ostukorvi üht-teist tekkima ning varsti jälle mingi tellimus koos.

Viskaks veel küsimuse õhku, kas EMPI EPC 32/36 carb kit, T2/4 1.7-2.0 litre AC12970670 võiks normaalne olla või siis hoopiski mitte?
Zed
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: K Sept 05, 2012 12:13 am

Saagu valgus

Postitus Postitas Zed »

Kogu muu kaootilise tegevuse juures tekkis vajadus lisaakna järgi:
Pilt
Suutsin terve paneeli punktkeevitused lahti saada kasutades vaid
tavalist peitlit. Kulus ainult üks vana nõukogudeaegne peitel.

Ühe teise bussi küljest on eelnevalt eemaldatud keskmise akna plekid.
Kuna seal ei olnud võimalik peitliga punktkeevitusi lahti raiuda, puurisin kõik
punktid välja. Tüütu oli.

Tagumisi aknaid esialgu plaanis ei ole, jääb ilus sile plekk.

Need ilusad ribad katusel on värvieemalduse jäägid. Tehnoloogiaks katusel kasutasin
jällegi lätlaste keemiat, mis küpsetas fooliumi all värvi tervelt 48 tundi.
Peale seda oli peitliga võimalik eemaldada kõik värvikihid korraga.
72 tundi fooliumi all annab veel parema tulemuse. Muidugi pean mainima, et hetkel
on mul garaazis suhteliselt külm, 2-5 kraadi, soojemas keskkonnas toimiks värvieemaldaja
ilmselt kiiremini.
Zed
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: K Sept 05, 2012 12:13 am

Aken

Postitus Postitas Zed »

Kuna lõhutud on juba piisavalt, siis keevitasin natuke midagi kokku ka.
Nimelt aknaraam sai ette.
Pilt

Tegalikult ma ei keevitanud, vaid kasutasin MIG jootmist, CuSi (vask)traadiga argooni keskkonnas.
Voolud on väiksemad, plekki ei pea väga palju kuumutama, keevisõmblust on lihtsam hiljem lihvida ka.
Loomulikult valisin liitekohaks kõigist võimalikest kõige tobedama, mistõttu aega läks neli korda
rohkem kui pidanuks.
Huvitav, kas tootmises on üldse olnud selliseid T2b versioone, kus on keskmised aknad, aga tagumisi ei ole?
Internetist paar tükki leidsin (early bay) aga need võisid ka vabalt ümberehitatud olla.
Zed
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: K Sept 05, 2012 12:13 am

Repro kvaliteet

Postitus Postitas Zed »

Läksin veel hilisõhtul garaazist läbi, et järgmiste osade asendust natuke paremini planeerida
ning jäin lähemalt silmitsema esimest rattakoopa serva, mille olin tellinud repro-versiooni.
VWheritages oli olemas ka brasiilia originaal, u 3 korda kallima hinnaga, vähemalt hetkel, kas ka aasta tagasi,
seda ei mäleta. Igatahes oli kvaliteet hämmastav, plekid, mis olid väga kehvasti stantsitud
olid kokku keevitatud väga üksikute punktidega,äärmuslikemal juhtudel kuni 150mm vahega.
Väliselt nägi enam detail enam-vähem talutav välja, seestpoolt oli plekk ikka korralikult laines ja voldiline.
Astmelaua pidin ise sirgemaks taguma, muidu oleks siledaks pahteldamisega raskeks lainud.

Siit paar keevitusnäidet:
Pilt

Reprotükkide tegemisel on kasutatud 1mm ja 0,8 mm plekki, originaalosadel pole välisdetailidel alla 1mm paksust
plekki kohanud

Pilt

Ega sellest midagi hullu ju iseenesest ei ole, natuke keevitust ja tükid saavad kõvasti kokku,
lihtsalt natuke hämmastav on tänapäeval osta mingi asi, mida peab enne kasutamist hakkama kohe ümber tegema.
Loodetavasti on vähemalt väliskuju enam-vähem õige.

Kui nüüd uuesti peaks tellima, siis ega ei oskagi öelda, 570€ maksta kahe rattakoopa serva eest tundub
päris krõbe hind. Vist ikkagi telliksin uuesti repro-d, isetegemise/ümbertegemise rõõm on ka oluline :D
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW T2b Caravelle 2.0 (73)

Postitus Postitas dexter »

Endalgi palju probleeme olnud varuosade kvaliteediga. Hiljuti rääkisin ka ühe autode taastamisega tegeleva ettevõttega ja nemad lausa väitsid, et mõnikord ostavad selle varuosa lihtsalt selleks, et selle järgi käsitsi uus detail teha, et vähemalt üldvormi saab kätte ja nii lihtsam teha kui päris oma peaga uut.

Eelmine nädal kaklesime just ühe vana kadeti tagumiste tiivakaartega, no pole see mis peab olema....detaili enda vahetus oli vaid 2/5 ajast mis kulus detaili sobitamisele ja töötlemisele, et teda saaks auto külge üldse sobitada.

Tihtilugu pidi olema see nii, et need stansid on originaal stansside koopiad või lausa koopiate koopiad, seetõttu ka sellised kvaliteedi vahed.

Igaljuhul jaksu ehitamisel, mõnus kohe kui tehakse asja hingega...
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Kasutaja avatar
sander
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
Postitusi: 54
Liitunud: P Okt 15, 2006 8:19 pm
Asukoht: harjumaa-tallinn

Re: VW T2b Caravelle 2.0 (73)

Postitus Postitas sander »

mõni hakkaja võiks ise need vormid siin teha, sellistele detailidele mis minev kaup. Saaks korralikust plekist teha ja korralikult välja pressida. Odavad plastik detailid on veel omaette teema, õnneks sa neid ei kasuta, hetkel ühe Fordi esitiibade sobitamisega hulluks minemas, no lõika kasvõi serv maha ja tee vaigust uus.
plaan A 2012 suvi
Zed
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 17
Liitunud: K Sept 05, 2012 12:13 am

Varuosad

Postitus Postitas Zed »

Nagu näha, on varuosade kvaliteediteema paljudele tuttav :)
Täna saabusid kohale, tänu Ingmari suurepärasele abile, kiiresti ja muretult järgmine saadetis VWheritagest.
Väike kvaliteediülevaade:
Rear valance outer , 8/71-79 211-813-273/D
korralik mustaks värvitud tükk, esimesel vaatlusel igati mõõtudes

B-pillar lower/outer rhs / lhs T2 68-79 214-809-257
paksust plekist, ilusasti stantsitud

Battery Tray, Right, T2 8/71-79, Reproduction 211-813-162/MR
repro... tegelikult normaalne tükk, ärapööratud servad on küll lainelised aga täiesti kasutatav.

Engine Lid Hinge Panel T2 72-75 AC 211-813-227/H
Parim keredetail üldse, mis mulle saabunud. Korralikust tsinkplekist, väga hästi stantsitud.

Nii et kunagi ei tea, mis järgmine saadetis toob...
Kasutaja avatar
kaupz
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 858
Liitunud: P Sept 02, 2007 9:58 pm
Asukoht: eesti, harjumaa, keila vald

Re: Aken

Postitus Postitas kaupz »

Zed kirjutas:Huvitav, kas tootmises on üldse olnud selliseid T2b versioone, kus on keskmised aknad, aga tagumisi ei ole?
Internetist paar tükki leidsin (early bay) aga need võisid ka vabalt ümberehitatud olla.
Siit brozüüridest ehk leiad infot:
http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/type2_2.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostan VW T2 Hipibuss nimelise sõiduki, igasugune info on oodatud.
(o\_!_/o) Drive Your Old Vw To Work Every Summer Day
Vasta