Tahhomeeter.

bussid kuni aastani '79 ehk esimene ja teine keremudel

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
mart154
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 252
Liitunud: T Okt 12, 2004 5:06 pm

Tahhomeeter.

Postitus Postitas mart154 »

Vahva leid: tahhomeeter 8)
http://type2.com/bartnik/images/bus_0389.jpg
aga kas taolist asja oleks ka eestist leida?
eriti tore oleks, kui sinna oleks veel "integreeritud" õlitemperatuuri näidik.

Mida on tegijad mehed sinna asemele pannud?
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

kudas kellelgi, on seal kell, tahhokas või tühi auk :)

tahho miinimumhind on 500, see on hästi kui saad sellise hinnaga. samas, see on MINGI tahhokas ja ma ei tea tema gabariite. ehk et kas ta mahub sinna auku ja kas hiired vahelt pääsevad läbi joosma või mitte. aga osta saab tahhot igast auto(ilu)juppe müüvast poest, lisaks veel ka kataloogidest.

iseasi, kui sa originaalist rääkisid...
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

Minu rohelisel koletisel on kellad sedasi...

Pilt
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
emsy
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
Postitusi: 55
Liitunud: K Veebr 25, 2004 10:55 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas emsy »

kas on mingi konkreetne auto, mille tahhomeeter sinna sobib? või tuleb paigaldada miski universaalne?
väledal tuulel selles augus žiguli kell, aga see kahjuks mootori pöördeid ei näita.
endine Väle Tuul
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

mina ostsin sealt, kui nad veel ka eestis tegutsesid. seni on toiminud

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=321347

tegelt oli küll uputatav variant. läbimõõt (80mm) sobis ja sai ka kuidagi külge aretada. signaaliks oleva katkestusvoolu saab muuseas mootoriruumis olevast diagnostika pistikust.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
saar
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 168
Liitunud: T Dets 30, 2003 12:19 am
Asukoht: Tartu

diagnostika pistik..

Postitus Postitas saar »

Väga põnev. Mida sellest diagnostika pistikust veel kätte saab?

Seal on (vähemal minu omal) kolm klemmi...

Ja Mart, kas need kaks eraldi-olevat näidikut on seal pildil õli temperatuur ja õlirõhk?
maru rahulik!
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

seal pistikus on ikka rohkem otsi kui 3, aga enamuse otstarvet ma ei tea. 70-ndate alguses oli see muidugi kõva sõna, kui kompuuter pärast auto külge ühendamist meetrijagu paberit välja köhis, aga mida ta seal tegelikult mõõtis, ei tea vist enam keegi.

aga jah, ülejäänud näidikud on õlitemperatuur ja rõhk

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=32172
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=32174
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
saar
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 168
Liitunud: T Dets 30, 2003 12:19 am
Asukoht: Tartu

kus asub?

Postitus Postitas saar »

Nini. Asi läheb põnevaks :)

St kus see pistik asub või peaks asuma? Ja kas see Type4 (2.0, kaks karburaatorit) ka olemas on?

Minu mootori ruumis on mingi pistik kolme klemmiga (pistik ise ümara otsaga), mille otstarvet pole ma veel suutnud kindlaks teha...
maru rahulik!
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

siin pildil on see pistik ilusti näha mootoriruumi laes paremal pool

Pilt

aga see kolme klemmiga pistik on ilmselt elektriline mootorisoojendus (küttekeha karteri põhjas), põhjamaades on see variant üsna levinud.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

mina olen kuulnud, et see kolmene junn on hoopiste mingi diagnostika, või õieti süüte seadmiseks. soojendusest pole kuuldnud. kaob see juhe igal juhul minu mootori puhul käimakoti poole, kuhu edasi, seda ei tea. pistik ise suuruselt nagu oli vene viiene audio emane pistik.

mart, ega sa selle soojenduse variandi kohta mingit lehte pole leidnud?
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

ahsoo see junn :wink:
see on vist küll selle diagnostika-värgiga seotud. selle juhtme otsas on miski andur, mis on mootoriploki küljes otsaga hooratta poole. ilmselt siis on mõeldud mootori pöördeid lugema. Kui selle signaali võrrelda näiteks eespool mainitud katkestusvooluga, siis saab täpselt teada eelsüütenurga erinevatel pööretel. küllap vist see juhe peaks ka sinna diagnostika-porti välja jõudma.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
mart154
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 252
Liitunud: T Okt 12, 2004 5:06 pm

Postitus Postitas mart154 »

pilt selle jubina kohta, mis hooratta peale "vaatab" selline jubin, juhe taga.
Tegemist siis 1.6 põrramootoriga hetkel.

Pilt
Pilt
Vasta