Crank flex tabas ka meie garaazi :D
Moderaator: ingmar
Crank flex tabas ka meie garaazi :D
Lugu minu jaoks veidi kurb sest 1600ne mootor mida ma müütasin leidis huvilise kuid kui hakkasin seda tava juppidega täiendama (bensupump, jagaja, ilma filtrita õlipump jne) siis avastasin muu seas ka selle. et õli läigib Väntvõlli pöörates tabas järgmine pauk...pool tiiru käib see kergemalt, pool tiiru raskemalt
Loomulikult pole siin mingit juttu enam selle mootori müümisest ja võtsin ta laiali.
Pilt seest selline, et keskmise saale tolerants (Tegelt oleks siinkohal juba õigem öelda LÕTK) on väga suur ja vänt on saale ära tampinud. Otsmised + kepsusaaled + nukasaaled on heas korras.
Nii, et siinkohal siis minu oma läbielatud kogemuse põhjal väikene soovitus:
Mitte piinate neid mootoreid kõrgematel pööretel kui ettenähtud maksimum (vist 4500)
Mina kasutasin teda kuni 6500 pöördega. Olen kindel, et ta isegi elaks selle üle, kuid siis peab kõik ideaalselt balansseeritud olema.
Kui viitsimist on viskan vända ka pinki ja mõõdan üle kui kõver see vänt nüüd on.
Tänan tähelepanu eest
Loomulikult pole siin mingit juttu enam selle mootori müümisest ja võtsin ta laiali.
Pilt seest selline, et keskmise saale tolerants (Tegelt oleks siinkohal juba õigem öelda LÕTK) on väga suur ja vänt on saale ära tampinud. Otsmised + kepsusaaled + nukasaaled on heas korras.
Nii, et siinkohal siis minu oma läbielatud kogemuse põhjal väikene soovitus:
Mitte piinate neid mootoreid kõrgematel pööretel kui ettenähtud maksimum (vist 4500)
Mina kasutasin teda kuni 6500 pöördega. Olen kindel, et ta isegi elaks selle üle, kuid siis peab kõik ideaalselt balansseeritud olema.
Kui viitsimist on viskan vända ka pinki ja mõõdan üle kui kõver see vänt nüüd on.
Tänan tähelepanu eest
Re: Crank flex tabas ka meie garaazi :D
kas asi siis tõesti nii pehme? Sa ju ei kasutanud teda ka nii pikaajaliselt...Aga ju siis need mootorid ikka ei talu pöördeid
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Re: Crank flex tabas ka meie garaazi :D
üle 6000viisin teda vast kokku 2-3 võistluse ja testimiste ja seadistamiste juures oma 100 korda vast. No 400m kohta käis ju 4x veidi üle 6000. Vänt oli lihvitud, poleeritud, üle mõõdetud, uued saaled, vända sirgus enne sisse panemist oli kontrollitud ja plokk oli heas korras kuna see on läbi puuritud.
- ingmar
- Über-Vaataja
- Postitusi: 2380
- Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
- Asukoht: Liikva, Harjumaa
- Kontakt:
Re: Crank flex tabas ka meie garaazi :D
stockina vist siis mitte. samas on kiirenduse jaoks "tuuning" detailid jällegi omaette hinnaklassidegadexter kirjutas:Aga ju siis need mootorid ikka ei talu pöördeid
Re: Crank flex tabas ka meie garaazi :D
Rootsis on seda type 1 mootorit ikka haigelt pöördesse aetud (kuni 8000ndeni) ja seda ORIGINAAL vastukaaludeta väntvõlliga Küsimus on selles mis sinna otsa on riputatud. Minu puhul siis:
raske hooratas + raske 215mm bmw sidur + rasked originaal kolvid ja kepsud
Selle 200hp 1600se mootoris on aga sulgkerge tühjaks freesitud hooratas, kerge 200ne sidur, Kerged JE custom kolvid jne.
Ja teine suurim määraja on siin TASAKAALUSTUS mis minu mootoril pmt puudus (Tehase tasakaalustatud väntvõll ja hooratas on tolle ajastu normide järgi piisavalt tasakaalus) Kahjuks pole Lõuna eestis kohta kus oleks võimalik väntvõlli ja hooratast tasakaalustada sest sinna,kus väntvõlli 3 kümnendikulist kõverust ei märgata pole mõtet oma asju viia
Mis mind murelikuks muudab on see, et type 4 mootori kepsud on ikka way raskemad nagu kolvidki, rääkimata hoorattast. Ja kui hooratta kinnitus on võrreldes type 1 mootoriga veel enamvähem siis väntvõll on 66 stroke korral veidi tugevam kuid 71 stroke korral sama nõrk. Pluss veel see, et kepsu nurk on tänu lühemale kepsule veel kehvem kui type 1 mootoris.....Ühesõnaga pommikindel madalpöörde mootor kuid pöördeid kuuni keerutades on type 4 sama kehv kui type 1.
raske hooratas + raske 215mm bmw sidur + rasked originaal kolvid ja kepsud
Selle 200hp 1600se mootoris on aga sulgkerge tühjaks freesitud hooratas, kerge 200ne sidur, Kerged JE custom kolvid jne.
Ja teine suurim määraja on siin TASAKAALUSTUS mis minu mootoril pmt puudus (Tehase tasakaalustatud väntvõll ja hooratas on tolle ajastu normide järgi piisavalt tasakaalus) Kahjuks pole Lõuna eestis kohta kus oleks võimalik väntvõlli ja hooratast tasakaalustada sest sinna,kus väntvõlli 3 kümnendikulist kõverust ei märgata pole mõtet oma asju viia
Mis mind murelikuks muudab on see, et type 4 mootori kepsud on ikka way raskemad nagu kolvidki, rääkimata hoorattast. Ja kui hooratta kinnitus on võrreldes type 1 mootoriga veel enamvähem siis väntvõll on 66 stroke korral veidi tugevam kuid 71 stroke korral sama nõrk. Pluss veel see, et kepsu nurk on tänu lühemale kepsule veel kehvem kui type 1 mootoris.....Ühesõnaga pommikindel madalpöörde mootor kuid pöördeid kuuni keerutades on type 4 sama kehv kui type 1.
Re: Crank flex tabas ka meie garaazi :D
Mis mind murelikuks muudab on see, et type 4 mootori kepsud on ikka way raskemad nagu kolvidki, rääkimata hoorattast. Ja kui hooratta kinnitus on võrreldes type 1 mootoriga veel enamvähem siis väntvõll on 66 stroke korral veidi tugevam kuid 71 stroke korral sama nõrk. Pluss veel see, et kepsu nurk on tänu lühemale kepsule veel kehvem kui type 1 mootoris.....Ühesõnaga pommikindel madalpöörde mootor kuid pöördeid kuuni keerutades on type 4 sama kehv kui type 1.[/quote]
...no näed ,oledki jõudnud sinnamaale,et kõigepealt tuleb läbi lugeda,mida Mart kirjutab oma http://f5.goodwin.ee/mart/VW/balanss.html" onclick="window.open(this.href);return false; mootorist,ja siis tunde istuda Shoptalkis ja targemaks saada.
Ja kui ,,turbo,,tamise juurde jääda,siis pead paraku ka investeerima,et asi kestaks,midagi pole teha.Kui 66 stroke peale tahad jääda,siis peaks ju Wally typ4-ja combo parim olema,et asi ka kestaks
...no näed ,oledki jõudnud sinnamaale,et kõigepealt tuleb läbi lugeda,mida Mart kirjutab oma http://f5.goodwin.ee/mart/VW/balanss.html" onclick="window.open(this.href);return false; mootorist,ja siis tunde istuda Shoptalkis ja targemaks saada.
Ja kui ,,turbo,,tamise juurde jääda,siis pead paraku ka investeerima,et asi kestaks,midagi pole teha.Kui 66 stroke peale tahad jääda,siis peaks ju Wally typ4-ja combo parim olema,et asi ka kestaks
Re: Crank flex tabas ka meie garaazi :D
no loetud on nõrkemiseni aga kõik tuleb ju omalkäel ära proovida
balansseerimise vajalikkus on koguaeg teada olnud aga mis teha, kui mootor pannakse kokku mõned tunnid enne võistlust
ühe üle 9000 käiva volkari mootori (R4) lasime tasakaalustada ja peale seda hakkasid hooratta poldid murduma....uuesti tasakaalustusse viies võeti maha vastasküljelt aga noh, kontaktpind oli juba kahjustatud ja pmt on selline väntvõll vanaraud.
66peale ma ilmselt ei jää kuna 71 on mootoris sees....
balansseerimise vajalikkus on koguaeg teada olnud aga mis teha, kui mootor pannakse kokku mõned tunnid enne võistlust
ühe üle 9000 käiva volkari mootori (R4) lasime tasakaalustada ja peale seda hakkasid hooratta poldid murduma....uuesti tasakaalustusse viies võeti maha vastasküljelt aga noh, kontaktpind oli juba kahjustatud ja pmt on selline väntvõll vanaraud.
66peale ma ilmselt ei jää kuna 71 on mootoris sees....
Re: Crank flex tabas ka meie garaazi :D
Sikutan vanat teemat:
Oled uurinud,kes tänasel päeval väntvõlli koos sinna juurde kuuluvaga tasakaalustab ja milliseid numbreid küsitakse?Soomes mitmed variandid,aga meil eriti ei räägita neil teemadel.
Oled uurinud,kes tänasel päeval väntvõlli koos sinna juurde kuuluvaga tasakaalustab ja milliseid numbreid küsitakse?Soomes mitmed variandid,aga meil eriti ei räägita neil teemadel.
Re: Crank flex tabas ka meie garaazi :D
Tartus teeb seda astro moto aga sinna ei tahaks oma asja vist eriti viia.....sõbral ei märgatud seda, et vänt 0,3mm kõver ja "pandi tasakaalu" nii, et uute poltidega korrektselt pingutatud hooratas tuli lihtsalt otsast ära. Sinul jääb see küll seljataha ja surma ei saa aga tollel golfil tahtis ta salongi tulla täpselt juhi eest. Krooni ajal oli hind 500eeku
Viljandi kandis vist karksi nuias on 1 koht kus on vana pink kuid pädevad mehed.....aga viimati uurides öeldi, et peavad teist mõõtu liuad tegema ja selleks materjali siis vaja jne.....kui sinul on huvi siis on nüüd ka minul huvi ja vast tasuks uurida juba mitme võlli pärast. kusjuures avastasin, et mul pole enam korralikke type 1 võlle kah enam ja peaks sinna miski portsu lihvimisse viima kui finantsseis paraneb....nö lao täiendamiseks.
Tallinna kant käib kõik soomes....hind 100€ Kui huvitab uurin kontakti või kelle kaudu saata saab
Viljandi kandis vist karksi nuias on 1 koht kus on vana pink kuid pädevad mehed.....aga viimati uurides öeldi, et peavad teist mõõtu liuad tegema ja selleks materjali siis vaja jne.....kui sinul on huvi siis on nüüd ka minul huvi ja vast tasuks uurida juba mitme võlli pärast. kusjuures avastasin, et mul pole enam korralikke type 1 võlle kah enam ja peaks sinna miski portsu lihvimisse viima kui finantsseis paraneb....nö lao täiendamiseks.
Tallinna kant käib kõik soomes....hind 100€ Kui huvitab uurin kontakti või kelle kaudu saata saab