1. leht 2-st
Vajaks tarkade kolleegiumilt nõu!
Postitatud: N Veebr 05, 2004 7:56 pm
Postitas bill
Kui ma nüüd tahaks põrnikale vanema T2(bussi) 2,0L pritsega mootorit peale panna,kas see mahub sinna ilusasti ära või peab kusagilt midagi ;vägistama; hakkama? Andke head nõu

!
Postitatud: R Veebr 06, 2004 10:24 pm
Postitas Mart
kusjuures ei mahu, sest bussi mootor on pikem (jahutusventilaator on väntvõlli otsas, mitte geneka küljes, nagu põrnikal).
Asi on siiski võimalik, aga selleks tuleb jahutussüsteem ringi teha. Saksamaal on selline ümberistutamine üsna popp ja on mitmeid firmasid, mis seda teevad.
Bussi mootorile pannakse peale kas põrnika jahutussüsteem või siis Porsche oma. Pritsungist tuleb aga igal juhul loobuda, sest selle kanalid jäävad jahutusele ette.
Eestis on küll üks põrnikas originaal-bussimootoriga, aga sellel on kere pikemaks tehtud, et mootor ära mahuks.
Aitäh vastuse eest!
Postitatud: L Veebr 07, 2004 10:04 am
Postitas bill
Selle jahutusega väga probleemi ei olegi sest suure mootori plokk on alumiiniumist ja sinna annab vähemalt mõni tükk juurde keevitada et see generaatori jalg paika saaks.Ainuke mure jääb siis otsida püstised karpad.Kusagilt kataloogist(näit.HOTCARS)neid tellida küll ei kannata,hinnaga lüüakse veri ninast välja! Aga kas käigukasti poolne ots sobib ilusasti kokku ja sinna mingit vahetükki aretama ei pea

Postitatud: E Veebr 09, 2004 11:32 pm
Postitas Mart
kinnitus sobib ja vahetükki pole vaja. Küll aga tahab 2,0 mootor, et käigukasti minev võll oleks natuke pikem, sest laager on sügavamal väntvõlli otsa sees. Siduri survelaagrit peab vist ka sobitama. Õliradikaga on muidugi omaette ooper. Tegin ühe kiire internetiotsingu ja leidsin paar asja
http://retro.co.za/puma/tech.html
http://www.germanlook.com - mootorite pildid
Postitatud: T Veebr 10, 2004 12:34 am
Postitas nokkel
Vat see viimane on üks väga asjalik link!
Ole sa tänatud Mart, see tekitab palju uusi mõtteid!

Postitatud: T Veebr 10, 2004 11:53 am
Postitas bill
Nokkelil väga õige tähelepanek! Mart on väga hea info peale mind suunanud,ainuke jama see et inglise keelega hädas.Üritan välja printida ja ära tõlkida vajalikud põhitõed.Ühe pildi pealt paistis et survelaagrid olid kaks tükki kokku keevitatud,et mõõtu välja anda ja hooratta suurusest oli ka mingi jutt.Ainuke asi mida eriti näha pole,et kuhu nad õli radikad on paigutanud(mõnel on see vist voolikutega ette otsa toodud).Uurime edasi!

Postitatud: T Veebr 10, 2004 1:39 pm
Postitas nokkel
Jah olen ise näinud pilte kus radikas on ette veetud.
Muide olen kusagilt kataloogist silmanud ka sellist komplekti millega saab ette vedada. Aga kus seda ei tea täpselt!
Keelekohapealt võiksin isegi abiks olla! Kuigi mõned tehnilised terminid tekitavad raskusi!
Postitatud: T Veebr 10, 2004 1:46 pm
Postitas bill
Kas mõnes kataloogis pakutakse ka PORSCHE malli jahutusventikat ja seda plastikust korpust sinna ümber ja palju selline vigur maksab

Postitatud: T Veebr 10, 2004 2:39 pm
Postitas Mart
Postitatud: R Veebr 13, 2004 1:11 pm
Postitas Mart
veel üks link - mingi jänki firma, mis teeb T4 mootorile põrnika-stiilis jahutussüsteeme
http://www.massivetype4.com/
Postitatud: L Veebr 14, 2004 1:36 am
Postitas bill
Väga hea link jälle.On lausa puust ette tehtud ja punaseks värvitud

Ainult hinnad ajavad suu kuivaks

Postitatud: T Veebr 17, 2004 11:35 am
Postitas nokkel
Kui keegi saksakeelest aru saab siis leidsin väga põhjaliku lehekülje! Tabeleid ja muid andmeid ja igasugu võrdluseid on seal ikka päris palju! Kui vaja võin arusaamisega ka natukene aidata
http://home.t-online.de/home/uweh.reuter/homepage.htm
Seal kirjas igast vajalikud nurgad, tugevused, sobivused ja soovitused!
Postitatud: T Mär 09, 2004 12:43 am
Postitas bill
Vahepeal paljud asjad selgemaks saanud,aga üks asi veel lahtine?Kirjutavad kõik et T4 mootorile vaja T1 hooratas panna aga selle kinnitus hoopis erinev( T4 viie poldiga,T1 tiftide otsas ja keskelt ühe mutriga).Kas vaja hooratas ümber teha või on mingi muu lahendus mida ma veel leidnud pole? Äkki teate?
Postitatud: T Mär 09, 2004 1:06 pm
Postitas Mart
Minu teada ei ole vaja hooratast ümber teha ega vahetada, sest hammasvöö läbimõõt peaks sama olema.
Endal selline kogemus. Kui bussile uut mootorit tegin (T1 1600cc), siis kasutasin esimesel käivitamisel stendina üht bussi käigukasti, mille küljes oli olnud 2,0 T4 mootor. Kinnitused sobisid ja mootor läks starterist käima. Nii mootoriplokk kui hooratas olid põrnika-päritolu. Siis ma veel ei teadnud, et 2,0 bussi käigukasti sisendvõll on pikem, aga huvitaval kombel see ei seganud - ilmselt oli väntvõlli otsa sees piisavalt tühja ruumi.
Postitatud: T Mär 09, 2004 8:29 pm
Postitas bill
Põrnika ja bussi käigukast võib kokku sobida kindlasti aga põrnika ja bussi hooratta suurus on siiski erinev(hammasvöö on siis ilmselt sama)ilmselt siis siduri osa!? Mõtlesin just seda hooratta keskmist kinnitust.Võibolla panevad sellepärast et käigukasti võlli paika saada(et see laagrisse ulatuks?