Vajaks tarkade kolleegiumilt nõu!
Moderaator: ingmar
Vajaks tarkade kolleegiumilt nõu!
Kui ma nüüd tahaks põrnikale vanema T2(bussi) 2,0L pritsega mootorit peale panna,kas see mahub sinna ilusasti ära või peab kusagilt midagi ;vägistama; hakkama? Andke head nõu !
kusjuures ei mahu, sest bussi mootor on pikem (jahutusventilaator on väntvõlli otsas, mitte geneka küljes, nagu põrnikal).
Asi on siiski võimalik, aga selleks tuleb jahutussüsteem ringi teha. Saksamaal on selline ümberistutamine üsna popp ja on mitmeid firmasid, mis seda teevad.
Bussi mootorile pannakse peale kas põrnika jahutussüsteem või siis Porsche oma. Pritsungist tuleb aga igal juhul loobuda, sest selle kanalid jäävad jahutusele ette.
Eestis on küll üks põrnikas originaal-bussimootoriga, aga sellel on kere pikemaks tehtud, et mootor ära mahuks.
Asi on siiski võimalik, aga selleks tuleb jahutussüsteem ringi teha. Saksamaal on selline ümberistutamine üsna popp ja on mitmeid firmasid, mis seda teevad.
Bussi mootorile pannakse peale kas põrnika jahutussüsteem või siis Porsche oma. Pritsungist tuleb aga igal juhul loobuda, sest selle kanalid jäävad jahutusele ette.
Eestis on küll üks põrnikas originaal-bussimootoriga, aga sellel on kere pikemaks tehtud, et mootor ära mahuks.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Aitäh vastuse eest!
Selle jahutusega väga probleemi ei olegi sest suure mootori plokk on alumiiniumist ja sinna annab vähemalt mõni tükk juurde keevitada et see generaatori jalg paika saaks.Ainuke mure jääb siis otsida püstised karpad.Kusagilt kataloogist(näit.HOTCARS)neid tellida küll ei kannata,hinnaga lüüakse veri ninast välja! Aga kas käigukasti poolne ots sobib ilusasti kokku ja sinna mingit vahetükki aretama ei pea
kinnitus sobib ja vahetükki pole vaja. Küll aga tahab 2,0 mootor, et käigukasti minev võll oleks natuke pikem, sest laager on sügavamal väntvõlli otsa sees. Siduri survelaagrit peab vist ka sobitama. Õliradikaga on muidugi omaette ooper. Tegin ühe kiire internetiotsingu ja leidsin paar asja
http://retro.co.za/puma/tech.html
http://www.germanlook.com - mootorite pildid
http://retro.co.za/puma/tech.html
http://www.germanlook.com - mootorite pildid
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Nokkelil väga õige tähelepanek! Mart on väga hea info peale mind suunanud,ainuke jama see et inglise keelega hädas.Üritan välja printida ja ära tõlkida vajalikud põhitõed.Ühe pildi pealt paistis et survelaagrid olid kaks tükki kokku keevitatud,et mõõtu välja anda ja hooratta suurusest oli ka mingi jutt.Ainuke asi mida eriti näha pole,et kuhu nad õli radikad on paigutanud(mõnel on see vist voolikutega ette otsa toodud).Uurime edasi!
Jah olen ise näinud pilte kus radikas on ette veetud.
Muide olen kusagilt kataloogist silmanud ka sellist komplekti millega saab ette vedada. Aga kus seda ei tea täpselt!
Keelekohapealt võiksin isegi abiks olla! Kuigi mõned tehnilised terminid tekitavad raskusi!
Muide olen kusagilt kataloogist silmanud ka sellist komplekti millega saab ette vedada. Aga kus seda ei tea täpselt!
Keelekohapealt võiksin isegi abiks olla! Kuigi mõned tehnilised terminid tekitavad raskusi!
Milleks Ferrari, kui on olemas Põrnikas!?
veel üks link - mingi jänki firma, mis teeb T4 mootorile põrnika-stiilis jahutussüsteeme
http://www.massivetype4.com/
http://www.massivetype4.com/
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kui keegi saksakeelest aru saab siis leidsin väga põhjaliku lehekülje! Tabeleid ja muid andmeid ja igasugu võrdluseid on seal ikka päris palju! Kui vaja võin arusaamisega ka natukene aidata
http://home.t-online.de/home/uweh.reuter/homepage.htm
Seal kirjas igast vajalikud nurgad, tugevused, sobivused ja soovitused!
http://home.t-online.de/home/uweh.reuter/homepage.htm
Seal kirjas igast vajalikud nurgad, tugevused, sobivused ja soovitused!
Milleks Ferrari, kui on olemas Põrnikas!?
Vahepeal paljud asjad selgemaks saanud,aga üks asi veel lahtine?Kirjutavad kõik et T4 mootorile vaja T1 hooratas panna aga selle kinnitus hoopis erinev( T4 viie poldiga,T1 tiftide otsas ja keskelt ühe mutriga).Kas vaja hooratas ümber teha või on mingi muu lahendus mida ma veel leidnud pole? Äkki teate?
Minu teada ei ole vaja hooratast ümber teha ega vahetada, sest hammasvöö läbimõõt peaks sama olema.
Endal selline kogemus. Kui bussile uut mootorit tegin (T1 1600cc), siis kasutasin esimesel käivitamisel stendina üht bussi käigukasti, mille küljes oli olnud 2,0 T4 mootor. Kinnitused sobisid ja mootor läks starterist käima. Nii mootoriplokk kui hooratas olid põrnika-päritolu. Siis ma veel ei teadnud, et 2,0 bussi käigukasti sisendvõll on pikem, aga huvitaval kombel see ei seganud - ilmselt oli väntvõlli otsa sees piisavalt tühja ruumi.
Endal selline kogemus. Kui bussile uut mootorit tegin (T1 1600cc), siis kasutasin esimesel käivitamisel stendina üht bussi käigukasti, mille küljes oli olnud 2,0 T4 mootor. Kinnitused sobisid ja mootor läks starterist käima. Nii mootoriplokk kui hooratas olid põrnika-päritolu. Siis ma veel ei teadnud, et 2,0 bussi käigukasti sisendvõll on pikem, aga huvitaval kombel see ei seganud - ilmselt oli väntvõlli otsa sees piisavalt tühja ruumi.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!