VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

Pilt
voodoo abiga bussil jälle igasugu raginad tagasillas kadunud.tegin ühe treti lõunaosariikidesse, 800 km ring, pool sellest täiskoormaga ja süda sees värisemas. buss pidas ilusti vastu.
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

et ikka elu oleks täis põnevust, sai täna tangitud 10 €eest bensiini. peale tenkisin kogu allesoleva raha eest kütust. näis nüüd, mis edasi saab. koju igastahes jüudsin ja hääl väga ullliks ka ei läinud
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

Nüüd, kus uus kütusepaak juba tellitud ja kohekohe ka makstud tegi buss sindrinahk mulle ebameeldiva üllatuse, need tilgad, mis ta aegajalt poetab mootori tagaservast pole mitte õlilekke tagajärg vaid lekkiva kütusepumba süü,kusagilt sealt pealmise kaane alt tema tasapisi kallist kraami maha poetab ja loodust saastab. Kuna diislite remondikogemus mul peaaegu olematu siis äkki oskab keegi nõu anda, pumba ülemise kaane mahavõtmine, kas see võib ka mingid pumba settingud paigast ära nihutada või võin ma ise selle kaane südamerahuga maha kruvida, 4 sisekuuskantpolti ja pealmised hoovad tuleks ennem eemaldada...või peaks selle pumbaga kusagile diislikeskusse või pakiautosse minema?
Kasutaja avatar
kaupz
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 858
Liitunud: P Sept 02, 2007 9:58 pm
Asukoht: eesti, harjumaa, keila vald

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas kaupz »

ega alati ei ole vedela nafta toote puhul kerge öelda, kus ta lekib.
mul tuli vanal passatil pihustitorude otsa poolt.
siin on jutt ja "grahv" nimeline t3 omanik räägib kuidas vahetas ise (kahtlaselt tuttav avatari pilt tal seal)
http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=74&t=56073" onclick="window.open(this.href);return false;

siin fotodega kirjeldus
http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... ostcount=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dieselgeek.com/SearchResults.asp?Cat=1873" onclick="window.open(this.href);return false;


samas olen ka hoovastiku võlli ümber mingit tihendit vahetanud, aga ei mäleta täpselt kus ja mis.

midagi leidsin
Diesel pump top leak fix
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.p ... 160&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;

vajadusel pealmise kaane sees ka pronks puks vaja vahetada.
Ostan VW T2 Hipibuss nimelise sõiduki, igasugune info on oodatud.
(o\_!_/o) Drive Your Old Vw To Work Every Summer Day
Brick
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 212
Liitunud: L Jaan 07, 2012 12:37 pm
Asukoht: Hiidland

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas Brick »

Pumba ülemise otsa võib üsna julgelt laiali võtta. Aga enne tee pump nii puhtaks ja kuivaks kui vähegi saad (survepesur, kalts...), siis pane käima ja vaata kust ta _täpselt_ märjaks läheb. Väike peegel on seal hea abimees. Kui lekib gaasihoova alt, siis enne lammutamist märgi ära kõigi hoobade asendid. Kindlasti kontrolli ega akseleraatorvõllil pole ülemäära suurt lõtku - kui on, siis pidama ei saa enne kui kaanes olev puks vahetud. Müüaksegi ka vaid ülemise otsa remondikomplekte koos puksiga. vana asi, varsti võib hakata mujalt tilkuma...

jah... brick = grahv
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

Tänud härrased nõuandjad:)
Tänase päeva seisuga ja peale 4 tunnist jebimist ja kolmekordset kaane mahavõtmist buss jälle sõidab ega pihusta poolt kalli raha eest ostetud kütust kõigi nelja tuule poole.
Loomulikult ei läinud kõik libedalt. peale esimest tsüklit oli tulemus selline, mootor töötas maksimaalsetel pööretel, ajas tagant välja paksu musta suitsu .kiskusin uuesti lahti ja panin samamoodi kokku. Tulemuseks gaas põhjas lubab aga käima ei lähe.
Siin kebisin korra tuppa ja uurisin veel korra neid interneeduse pilte ja siinseid nõuandeid. Siis hakkasin katsetama gaasihoovaga erinevaid asendeid ja selguski, et äärmine fikseeritud asend polegi see, kus mootor töötama peaks vaid tõeline töötsoon on hoopis kusagil määramatus kohas.
rõõm oli aga üürike, sest mitmesuguse liigutamise käigus hakkas lekkima see teine võll, mida siin eelnevalt vist akseleraatoriks nimetati kui ma ei eksi. kiskusin uuesti kaane maha vaid avastamaks, et selle võllil ei käigi rõngastihendit nii kuis rem komplekti vaadates arvasin ja veel üks ebameeldiv üllatus, kaanetihendi oli nii tihkest kummist , et oli katki surunud tihendipesa serva. Bocshi toodang. Ja seda väikest simmerlingi , mis selle teise võlli alla käib, selles rem komplektis ei olnudki, pean selle kusagilt eraldi hankima. õnneks saab teda vahetada pumpa pooleks võtmata.
Pilt
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

buss jätkab rõõmsat iseparanemist, ilma midagi enam vahetamata lõpetas see asendamatu simmerling teise võlli alt lekkimise, mootor alt kuiv ja õlitase püsib,sai käidud päevake surfilaagris, fotosüüdistus sellest
Pilt
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

Buss käitus üks päev kummaliselt, pöörded tõusid taevasse ja enam alla ei tulnud, trossi süü ei ole sest vaatasin survepumba pealt ja gaasihoob oli justkui maas.Keerasin siis tühikäigu piiraja maha aga ikka midagi ei muutunud. siis keerasin lahti selle poldi mis pumba teisest otsas on ja näeb välja nagu õhutusnippel 13võtmele stoppermutriga, siis langesid pöörded, kuni suri välja. siis keerasin ta uuesti kinni, keerasin uuest tühikäigu piiraja vanasse asendisse ja töötab nagu muiste. Mis oli ei kujuta ette, äkki keegi kes diislitega sinapeal oskab mingi diagnoosiga aidata?
Ja sai peale pooltteist aastat lõpuks külge keeratud salongisoojedusmootor, siiamaali lootsin ainult õhu iseeneslikule liikumisele...kogu eelmise talve....,Väga hull töö ei olnud. kogu armatuur lahti ja seal ta pesitseski. Uus moto külge, armatuur kokku ....ja siis katsetama. ..töötab ainult maks asendis ehk siis umbes kahe aasta pärast ostan tuksis tüki ja saab mootorit kasutada ka väiksematel pööretel...
Kasutaja avatar
Brickmaster
teadlik element
teadlik element
Postitusi: 16
Liitunud: N Okt 25, 2012 2:09 pm
Asukoht: Mustamäe/Muuga
Kontakt:

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas Brickmaster »

Olen seda aparaati näinud paar korda Mustamäe teel kulgemas :D
Brick
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 212
Liitunud: L Jaan 07, 2012 12:37 pm
Asukoht: Hiidland

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas Brick »

hullmaks kirjutas:näeb välja nagu õhutusnippel
Kui sa mõtled seda pikka polti seal paremal üleval, siis sellega reguleeritakse peale antava kütuse kogust - nö. segu rikkamas, segu lahjemaks. See peab päris täpselt paigas olema, et mootoril oleks jõudu maksimaalselt ja samas saaks veel ülevaatuselt läbi.
hullmaks kirjutas:töötab ainult maks asendis
Vana mootor töötas ju ka ainult täisvõimsusel? Kontrolli takisti üle - siit leiad õpetuse.
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

seesama polt jah, no päris täpselt ta paika ei saanud aga sõita kannatab.varsti üv, eks siis näe.
soojendusel takisti läbi jah, mõõta pole vaja, algul kahtlustasin lülitit, aga vahetasin nad omavahel ära ja kuuudi mootorit ajas ta igal reziimil ringi , nüüd aga andis lüliti jälle otsad, oli eelmisest mootorist juba üsna sulanud teine, peab forssi külastama
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

Käisin ära ülevaatuse punktis, muidu veel kuidagi kannatas tänavalegaalseks kuulutamist, aga kahtlased kolksatused mis esisillast tulid ja mida ma siiamaani pidasin stabilisaatorvarda pukside kolksumiseks, osutusid hoopis ülemiste sharniiride kolksuks, juhi poolne oli päris hull juba , teisel pool ka tuntav kolks. Nüüd uued sharniirid all ja süda rahul. Pole hirmu, et kusagil teel olles võivd rattad lääbakile minna ja mina paremal juhul kraavis, halvemal juhul vesipilt mõne rekka kängururaua peal. Zarniirid olid eri firmade omad, ühel kinnituspoldid sisemine kuuskant, teisel tavaline polt. Tavapolt mulle selle poolest sümpatiseerib enam, et kui kinni roostetab, siis saab kergema vaevaga näiteks puruks keerata kui vahetus käsil, Kuuskandil keerasin ühel poolel mõlemad augud ümmarguseks ja pidin rellakaga kallale minema. Zarniir maksis 9.20€ forssis. Sai ka uus lüliti ahjule ostetud 5€. Küllap need eelmised lülitid olid nii väsinud vedruga et ei surunud kontakte korralikult kokku , halva kontakti tõttu ühendus kuumenes ja tulemusena lüliti sulaski üles. Muidugi kogemus näitab, et bussil on salongisoojendus mootorit töös vaja hoida ainult paigal seistes või väikestel kiirustel, 50-60ga sõites tuleb seda sooja niisamagi üsna suure jõuga. Tõestuseks, et eelmise talve elasin üle ilma salongipuhurita, 5 km sõitu ja esiaken oli piisavalt üles sulanud. Ka 25 kraadise külmaga.
Oli vaja ka üks pikem reis maanteid pidi lõunapoole teha(pikem selle bussi jaoks;) siis avastasin, et peale viimatist anomaaliat ja segukruvi näppimist buss üle 60 edasi ei lähe. Tuligi siis tee peal mitu korda kinni pidada ja erinevaid asendeid selle kruvil proovida, nii heaks ei saanud kui alul oli, aga palju paremaks ikka, kohati läks 100gi välja. peaks ka kütusefiltri vahetama, seal võib ka väike kotermann sees olla...
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

nii ei ole viisakas sõita, lugu lihtne.Pilt Kuna rehvil mustrit vähe, vana rehv ja üsna libe ka juba ja koju vaid paar km, siis otsustasin järele proovida, kuidas on võimalik liikuda tühja rehviga.lõpus läks päris hirmsaks juba. kui oleks koopaservad originaalid, oleks need raudselt sodiks peksnud, mu l õnneks ise keevitatud ja jämmemast plekist. ei mäleta, kas kirjutasin, aga buss on tagasi püss, ei olnudki viga kõrgsurve pumbas ega ka mitte gaasitrossis, tegelikkuses oli lihtsalt gaasipedaal jääklombi sisse kinni sulanud ja teda ei saanud lihtsalt vajutada, lõhkusin jää ümbert ära ja lendan jälle:)ega jah, tegelikult bussis väga soe pole, suur kuut, lühikesed otsad, nii see jää sinna põrandale tekib aga olen harjunud, õnn on juba see, kui käed ei külmeta ja eesotsa aknad puhtks puhub.mõned pildid ka zarniirivahetusestPilt
Pilt
olin polte maha lõigates pisut hooletu ja pidin õõtsale mõned punktid peale laskma.
Peale jõule uus häda, hakkasid imelikud kääksud käima. algul kahtlustasin, et zarniiripolt järele andnud või hakkab öötshoob keevitatud kohast murduma(pingekonsentraator ju see sisselõige) aga viga oli proosaline, kuna mingi hetk istus kõrvalistmel 140kg + jõulusöögid siis arvas parem esivedru, et talle aitab ja murdus. peab hakkama uut/kasutatut vaatama, aga mitte enne uut aastat, pregu karamanis vaid tuhk
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

viimasest postist juba aega, vahepeal imelikke asju juhtunud ikka. Näiteks ostsin vahepeal juurde veel kolm bussi, ühe bensuka 83 aastast, ühe synkro mis paraku ei liigu ja on ainult tagaveoline , ja ühe juppidena. Pruun buss nimelt hakkas imelikke asju tegema, näiteks vilgutab ta pahatihti õlituld kuigi õli on piisavalt. ja see vilkumine kaob, kui juhtmeid liigutada. võta nüüd kinni, milles asi. vilkumine ei sõltu pööretest ega õlihulgast. samuti ei põle enam peale geneka vahetust akutuli ega põle ka süüte sisse keeramisel õlituli. nii et armatuur on suht pime. samas julge hundi rind on rasvane, midagi kokku jooksnud ei ole siiamaani...
Nii et ostmise algtõuge tuli hirmust jääda jalameheks. Valge bensukaga olin varemalt ka ise kulgenud aegajalt nii et kaubad sai kokku lepitud pimesi. suur oli minu üllatus, kui selgus, et sõitmiseks ostetud buss oli lõigatud auklikuks(roostekahjustused) ja seest tühjaks lammutatud , samuti ei käivitunud enam ega kogunud pöördeid. Nägin siiski tehingus potensiaali, kütusepaak sai külge tagasi ühendatud, mingi imega asi käima aetud ja käruga oma juurde veetud. edasi järgnes aukude kinni keevitamine. ja rulliga värvimine. kuna oli vaja kiirestikiiresti saaremaa reis ära teha. muidugi ei tahtnud päev enne ärasõitu asi käima minna ja reisi toimumine oli viimase sekundini enamvähem kahtluse all.Pilt
kohtumine meikari bussi riotiga
reis sai imekombel tehtud, bussi katusel ja sees magatud, aga järgmise tripi ajal juba esimestel kilomeetritel oli vaja otsida asendusbuss sest valge ratsu hakkas vilgutama õlitulega kuniks lõpuks see jäigi põlema, karteris mitte tilkagi õli ja mootoriruum üleni õline. vigaseks oli kulunud väntvõlli otsasimmerling.
peale selle vahetamist buss pisut jälle liikus kuniks hakkasin uurima, mis põhjustab starteri vaevalist pöörlemist vaatamata laetud võimsale akule. starter seest puhta must. tipatapa forssi ja uus starter näppu. nüüd ajas mootorit ringi kui pöörane, aga käivituda endiselt ei raatsinud , eriti peale pikka seismist mitte. läksin karbussi kallale. gaasihooba liigutades kiirenduspumbast tuleb vaid mõni vaevaline tilk bensiini. kompressorit ei olnud, siis üüdsin käepäraste vahendite ja võimalustega kiirenduspumpa tööle saada ja viimaks kopsujõul see ka õnnestus, miski tykk läks liikvele ja nüüd buss ka käivitub palju lõbusamini. Suurim ebameeldivus bussi kallal on suur kütusekulu ehk siis igapäevaseks sõitmiseks see aparaat ei sobi. kütust kipub minema ikka sinna 10-15 liitri kanti sajale, ehk siis peamiselt kõlbab buss lustisõitudeks ja hädaolukordadeks :D
Pilt buss ootamas uut simmerit
Pilt paanilised keretööd
Pilt nii vedasin katuseplekke
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

lõpuks asutasin end vahetama pruuni bussi kütusepaaki. tungisin ühe nurga taevasse, keerasin lahti kinnitusvitsad, keerasin lahti sissevalamise toru ja tõrge!!! Uue paagi sissevalamise auk 70 mm, vanal hulka väiksem ja toru enese läbimõõt 40mm. forsist öeldi, et jämemat toru enam ei toodeta, jämem tihend oli neil küll olemas, aga mis teda osta kui pole sinna midagi sisse suruda. nii otsingi siis nüüd 64 mm sissevalamise toru kütusepaagile koos tihendiga...
Vasta