VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

Kuna VWbussi foorum läks omadega kõige kaduva teed, Ingmar aga lahkesti lubas selles foorumis siin oma hingevalu välja valada, siis teen omalt poolt otsa lahti. Esimene kokkupuude t3ga oli sõbra kaudu, kelle 1,9 bensukal tuli kõrvaldada tüüpviga, lekkisid tõukurite kattetorud.Sai ka selle bussiga pisut linna peal tiirutatud ja olingi nakatunud. Juhtus nii, et üleeelmine aasta sügisel naasnud Tarifast surfireisilt oli krediitkaardi arvele jäänud veel 5000 tänapäevaks käibelt kadunud rahaühikut. Ja kolades netiavarustes jäi silma t3me müügikuulutus.Mainisin naisele ja käisin järgmine päev vaatamas. Tegemist oli pruuni värvi isendiga ja rooste ei paistnud eriti välja. Käima läks ainult tõmmates.kõrvalukse link oli katki ja juhiukse lukk ei töötanud. Käsipidur pidas ja mootor oli väidetavalt kapremonditud. Kui küsisin, et mismoodi täpselt, kas puuritud või lihtsalt vahetatud rõngad siis vaatas müüja mulle mõistmatult otsa ja kordas, et mootor on kapremonditud.Esialgne hind oli 6000. Proovisin sealt alla tingida aga olevat olemas ostja, kes järgmine päev 5000 eest ära viib nii et kui tahan omale saada tuleb maksta kohe ja 6000. Leidsin koha kust raha juurde laenata ja lõime käed. Kodus otsustasin olla aus ja tunnistada naisele , et vaatamisest sai ost. naine lõi käed puusa ja suunas pilgu värava taha kus seisis minu autopark (pinnuks silmas)umbes 6 mitteliikuvat isendit.Ennem ei mingit autot kui need pole kadunud oli tema ultimaatum. Otsustasin olla seekord mõistlik ja (tõesti, need autod seisid ja ei olnud aega nendega midagi ette võtta). helistasin bussiomanikule ja selgitasin tekkinud olukorda, kodurahu huvides jääb tehing ära. tegelane pidas hetkelise pausi ja ütles siis maagilised sõnad , 5000. Nüüd polnud enam taganemisteed. diplomaatiline korpus asus tööle ja jõudsin koduga kokkuleppele, et buss paikneb senikaua muial kuniks värava taha ruumi tekib. Rahapakk vahetas omanikku, ostumüügi lepe taskus ja esimene sõit oma käimatõmmatud vana volkaribussiga sai tehtud. Ausõna, suu oli kõrvuni kui temaga liikusin. Plaanid olid loomulikult suured, teha midagi matkabussi sarnast temast kuhu saab mahutada ka kahe inimese surfikola. Aga aeg tegi omad korrektiivid, Igapäeva auto rändas suure bensiinikulu tõttu vanarauaks ja tuli buss , mis on pisut ökonoomsem võtta igapäevakasutusse. Pisut on teda siit-sealt ka lapitud. Igatepidi aus buss ja meeldib mulle väga. Kui veab, tekib kunagi veel midagi sarnast autoparki, suvilabuss ja synkro on kusagil ajukäärude vahel sügelemas.
marco
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 301
Liitunud: L Juul 16, 2011 11:56 am
Asukoht: Tartu

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas marco »

Teie postitusi on alati huvitav lugeda....jätka samas vaimus!
Nüüd, kui buss on igapäeva liikur, siis huvitav oleks teada, kuidas lumega toime tuled? Minu oma on nii mõnedki korrad kinni istunud.
See tagavedu on kehvake läbivuse suhtes.
Terv. Marco
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

Tänud komplimendi eest,kena tuttava nimega bussifoorumlasi ka siin kohata:)
teoorias peaks ta ju olema hea läbivusega kuna raskus on tühja bussiga tagasillal.Palju sõltub ka rehvidest ja koormast. Mul taga mingid vanad protitalvekad milledel mustri sügavust küll jätkub. naelad aga välja kougitud kuna ette läksid korralikud lamellid ja samaaegselt naeltega ja naelteta rehve väidetavalt kasutada ei tohi,Kinni jäin korra nii, et sõitsin esirattaga auku ja vedav tagaratas ei saanud piisavalt raskust bussi väljaaitamiseks.Teine kord jäin seisma siledal jääpinnal konaruse taha. Siis panin käigu sisse töötava mootoriga ja ise astusin uksest välja ja lükkasin samaaegselt. Ohtlik tegevus aga seekord pääsesin liikuma ja vigastusteta. Mõnikord on vaja olnud pisut mängida aga nii kinni jäänud veel pole peale selle aukusõidu, et kõrvalist abi oleks pääsemiseks kasutama pidanud.Kuna bussis pidevalt ligi 300 kg kola, siis vajadusel saab ka seda taha otsa tõsta paremaks pidamiseks.kunagi sõitsin MB 210 ga ja sellega võrreldes on praegune buss igastahes võimekam
Brick
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 212
Liitunud: L Jaan 07, 2012 12:37 pm
Asukoht: Hiidland

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas Brick »

hullmaks kirjutas:raskus on tühja bussiga tagasillal.
Tegelikult on tühi buss (koos juhiga) päris täpselt tasakaalus...
marco
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 301
Liitunud: L Juul 16, 2011 11:56 am
Asukoht: Tartu

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas marco »

Ma loodan, et omanik ei pahanda, aga panen ühe pildi ka, siis foorumi rahvas näeb ka, et mis bussist jutt käib.

Pilt

Huvitav, mille järgi neid aknaid bussidele pandud on? Alles nüüd panin tähele, et teemas oleval bussil on ainult juhi küljelt üks aken puudu. Teisel pool on kõik olemas.
Terv. Marco
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

edevus sa nuumatud, ei ole pahane:)Buss on kunagi olnud istmetega ja täisring akendega, kongis on eraldi ahi ja istmekinnitus kronsteinide jäänused. See üks kinnine aken on sinna eelnevate omanike poolt külge poogitud.Tõenäoliselt aken katki ja uut pole raatsitud hankida. Mulle meeldib ja muutust ei vaja.
See käruvedu oli vägev offroadi kogemus, tuli ta Pirita jõe kaldast üles saada. Loomulikult oli asi väga ebasoodsa nurga all j a kallaku peal nii et buss kaevas ennast momentaalselt kõhuni sisse. Järgnes öö kus koormarihmade ja tungraua abil sai käru ja bussi sentimeeter haaval sõidetava tee peale aidatud. Kohapeal kohutav, takkajärge aga päris huvitav kogemus mida meenutada.
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

eile saabud hetk, kus buss enam ei käivitunud. Eelmisel päeval juba ei jõudnud soe jahutusvedelik etteotsa.Paisupaak oli kui moosi täis kuigi hiljuti alles lisasin sinna liitrijagu konsentraati Mõnikord on targem mitte punnitada. täna ainult näitasin võtit ja juba ta tuksus. Ja soe jõudis ka ilusasti esiotsani. tubli buss.
marco
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 301
Liitunud: L Juul 16, 2011 11:56 am
Asukoht: Tartu

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas marco »

Hea kuulda, et peale minu bussi veel üks T3 talvel külmaga sõidab. On teised kuidagi nii ära kadunud, või pole lihtsalt trehvanud.
Terv. Marco
Brick
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 212
Liitunud: L Jaan 07, 2012 12:37 pm
Asukoht: Hiidland

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas Brick »

Mu ainus pereautu ka ikka stabiilselt rivis. Praegu siiski rohkem nädalalõpukruiser. Sel nädalavahetusel käis koguni jäärajal - naine "driftis" senikaua kui ma tsikliga... :)
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

praegused lögailmad bussi läbivusele hästi ei mõju, olen korda 2 juba kinni istunud(pole viitsinud tööriistakasti thaotsa peale panna;)väljapääsemiseks kulus 15-20 min, korra vajusin kodu juures kõvaks sõidetud jälgedest kõrval vastu aeda ja rauakolakat , sai pisut viga ka parem külg mitmest kohast,teise korra lihtsalt oli väike mügarik esiratta ees, olin ninaga vastu seina ja tagurdamine ainuvõimali liikumissuund.
Imelikult on hakanud käituma ka temperatuur. Kui vanasti püsis näidik enamvähem keskel või natuke üle siis nüüd pikema sõiduga oli ainult esimese veerandi peal , tõenäoliselt peaks proovima vahetada termostaadi.
Murelapseks osutus ka soojenduse mootor. Siiamaani töötas ainult maksimumi pealt, uue asjana sulatas aga üles lüliti. Saan teda sisse lülitada lühikeseks ajaks, siis läheb lülitiklemm tulikuumaks ja targem on välja lülitada.
Otseselt need vead kulgemist ei sega sest õnneks õhkub nii palju sooja ka iseenesest et praeguste ilmadega saab esiklaasi läbinähtavaks ja temperatuur on liiga madal vaid pikematel sõitudel. Aga ebamugavust ja ebamugavustunnet tekitavad küll. termostaadi ostan vast uue, soojendusmootori ja lüliti pakkumistele olen aga avatud.
Brick
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 212
Liitunud: L Jaan 07, 2012 12:37 pm
Asukoht: Hiidland

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas Brick »

hullmaks kirjutas:Saan teda sisse lülitada lühikeseks ajaks, siis läheb lülitiklemm tulikuumaks
Mul oli ka samalaadne probleem ja põhjuseks oli lüliti, mis ei anna kulumise tõttu head kontakti enam ja läheb seetõttu kuumaks. Algatuseks vaheta see ära ja vaata kas siis ka kuumaks läheb. Minul igatahes sellega probleem lahenes. Kui ikka läheb, siis alles mootori kallale, kus oletatavasti on mingid traadikeerud või klemmid lühisesse läinud... Võta lahti ja vaata üle - see on lihtne junn ja üldiselt täiesti remonditav. Kui mu aknamootoril veekahjustused olid, sai ka lahti rapitud, lühises keerud eemaldatud, otsad uuesti kinnitatud ja töötab kenasti...
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

mootori probleem kindlalt, kuna lüliteid kaks siis saan neid omavahel vahetada, tagamootoriga töötab lüliti ilusti, esimootoriga läheb kuumaks ja töötab ainult täispööretel. Samuti tõmbab pinge alla kui esimootor tööle panna, tuled lähevad tuhmimaks..
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

esialgu saan kirjutada ainult sellest, mis vead ilmnevad. Spidomeeter lõpetas töölepingu.Tundub, et tross, vähemasti ei käi tross enam ringi kui sõidan. Samuti teeb imelikke asju tagapidur, mõnikord läheb pedaal iseenesest jäigaks, pidurdamisel on aegajalt kuulda iseloomulikku kahinat justkui käiks metall vastu metalli aga sügisel kui sai tagasilinder vahetatud, olid klotsid ok. Pean ikka vist ennast kokku võtma ja asjad ühel kenal päeval lahtki katkuma. soojenduse mootori katsun Ingmari kaudu hankida kui pisut vaba raha tekib.
hullmaks
haige
haige
Postitusi: 102
Liitunud: N Juun 10, 2010 10:15 am

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas hullmaks »

Päevatöö siis tehtud. Alustasin tagapiduritest. Klotsid tiptop, läbi on ussitanud tagarataste poriplekid, vasakul rattal olid plehku pannud klotsi fiksaatorid, sellest siis need anomaaliad ja kahinad.Vedrud olid õnneks alles seal kusagil klotside vahel. Panin sinna 5sed poldid ja seibidega mutrid, need ehk enam kaotsi ei lähe. Tegin ka ümber numbritulede ühenduse. Varem said nad toidet eraldi juhtmega aga sinna vool enam ei jõudnud, tõmbasin juhtme gabariittule alt ja nüüd peaks olema pikaks ajaks mure murtud. Ja installeerisin järjekordse maki. Saan mussi kõvaks keerata et ei kuuleks enam kahtlaseid kahinaid...
marco
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 301
Liitunud: L Juul 16, 2011 11:56 am
Asukoht: Tartu

Re: VW Transporter T3 aastast 85 saamislugu

Postitus Postitas marco »

Okidokis on isegi müüa need trumlitagused plekid. kuulutus küll aasta vana, aga müüa pakub seal palju asju ja tundub, et külastab portaali tihti. Kuulutus ise siin: http://www.okidoki.ee/item/780312/
Terv. Marco
Vasta