1. leht 1-st

Valuveljed/Spacerid

Postitatud: T Dets 13, 2011 6:44 pm
Postitas hoomer
Vaatasin siin natuke ringi ja minu imestuseks ei leidnud ma ühtegi postitust, kus järgnevast juttu oleks...

Kuna põrnikale pole eriti kuskilt mõistliku hinnaga valukaid võtta ja need mis on, siis valikut nagu õieti polegi. Peaks vist mõtlema spacerite peale, et olemasolev 4x130 valem ümber mängida näiteks 4x100 peale? Kindlasti on siin keegi, kes on asjaga kokku puutunud. Kust võiks selliseid spacereid saada ja mis oleks hind? Ma tean, et ebays on 150 taalaga võimalik komplekt tellida, aga võibolla on võimalik kuidagi soodsamalt ja lähemalt, kui usast neid hankida... Võibolla on olemas ka mõni muu lahendus asjale.

Re: Valuveljed/Spacerid

Postitatud: T Dets 13, 2011 7:08 pm
Postitas ingmar
hei,

http://www.vwheritage.com/vw_act_page.r ... try_GB.htm - midagi ikka on. saan pakkuda letihinnaga, transporti Eestisse ei lisandu
sama teema on ka terasvelgedega - http://www.vwheritage.com/vw_act_page.r ... try_GB.htm
aga valiku hõredus jääb enamuses selle taha, et ega väga suurt valikut autosid, millel oleks 4x130, ka ei leia

spacerite valik sellest kohast on nati kehvem - http://www.vwheritage.com/vw_act_page.r ... try_GB.htm
sama on alati võimalik, et valmistan ise ühe jooksu. aga siis on vaja täpsemalt kokku leppida, mida ja milliselt

ja lõpeks - on ka variant olemasolevad trummlid/kettad üle puurida, et mingi teine poldivalem kohe niisama peale istuks

Re: Valuveljed/Spacerid

Postitatud: K Dets 14, 2011 3:47 pm
Postitas speed fighter
mainin ära et ketastele või trummlite uute aukude tegemine läheb samapalju maksta kui osta adapterid.
plussiks on see et rööbe ei laiene.

ketaste puurimine on kallis, sest:

need tuleb esmalt seestpoolt freesida, kuna nendel on tugevdusribid. tuleb puurida uued augud, ja sisse pressida tikkpoldid, kuna ketas ise jääb liiga õhukeseks et keeret sisse keerata.

Aga kui siiski huvi, siis võin aidata:P

Re: Valuveljed/Spacerid

Postitatud: K Dets 14, 2011 5:01 pm
Postitas hoomer
Tänud vastajatele!

See trumlitega jamamine tundub liiga tülikas, lihsam tee on vast ikka spacerid.
Valik oli tõesti kesine, see 4x130 > 5x130 pole just palju parem variant.

Ingmar, mind huvitaks see variant, et valmistad ise 4x130 > 4x100 spacerid 4tk.
Mis tuleks hind? Aega mul on, kiiret pole, sest talv on ju nagunii nokitsemise aeg.
Tegemist on 72 aasta 1300 kuplaga, kõik on trummlid. Kui miskit infi lisaks vaja,
siis anna tuld ja küsi :)

Samas need terasveljed nägid ka päris nizekad välja... Mis laiused oleks sobilik
valida. Taha laiem, ette kitsam, aga kus on piirid? See 10x15 2"BS 4/130 jääb
vist koopast päris palju välja urvitama :)

Ette tänades!

Re: Valuveljed/Spacerid

Postitatud: K Dets 14, 2011 6:47 pm
Postitas speed fighter
ingmaril ühed kettad üle. 5x120 auguga. tee ketaste peale ümber. vaja ainult suppordeid ja kinnitusi vahele.

suppordi adapter maksis 42 eur paar.

Tagumiste trummlite tegemine on lebo:P

mina tegin nii
Pilt
Pilt

Re: Valuveljed/Spacerid

Postitatud: E Dets 19, 2011 4:00 pm
Postitas hoomer
Hea meelega teeks ümber, ega need trummlid seal ees miskised head asjad ei ole, 5x120 oleks päris tore mõõt ka :)
Küsimus selles, et kas see ei lähe äkki nii meeletult maksma, et mõte ära kaob? Mis Ingmar nende eest tahta võib?
Ma ei tea milleks see supporti adapter vajalik on, aga supportid ise maksavad ka juba sellist hinda et hoia mütsi kinni :)
Kui kõik kokku lüüa, siis pole äkki pointi... :)

Re: Valuveljed/Spacerid

Postitatud: T Dets 20, 2011 2:06 am
Postitas Teet
ööd,

on point - tehniline, mis seostub offsetiga (veljemärgistusel ET) ehk velje keskpunkti nihutatusega. Sillageomeetria on asi, mille insenerid on masinaga seotud tervikuna kolmnurkadena paberile pannud ning nende kolmnurkade nurgad paika loksutanud. Paika loksutanud siis mingit sorti kompromissina juhitavuse ning sillaosadele rakenduvate jõudude vahel, mis on nende püstitatud eesmärkidele vastav.
offseti muutmine (nn spacerid ja-või vale velg) muudab offseti. Üldistades julgen väita, et suvaliselt muutes ei parane asi ei juhitavuse ega veermiku kestvuse aspektist paremuse poole. Praktilise kogemusena oman küll vaid üht näidet: mõnusalt ülejuhitav (aga paraku mitte just eriti kurvisuutlik) Opel Kadett E GSI muutus ca 15mm väiksema offsetiga velgedega juhile igavaks "pereautoks". Osa süüd võis küll olla ka suvise rehvi (kusjuures ilma "sport"-kirjata) ja talvise protinaela erinevus, aga kuniks muud ei tõestata, süüdistan peaasjalikult just offseti, kui masina juhitavuse kaardinaalset lörtsijat.
kas juhitavus-kestvus midagi väärt on, mitu oiri ning kas (küsitav) ilu valuvelje näol üldse patta sünnib panna, on juba Su otsus :)

on ka teoreetiliselt võimalik, et saad spaceri ja velje valida nii, et nad teineteist nullides offseti suht samaks jätavad. Või et leiad (netiotsinguga?) hoopis mingi kombo, mis masina omadused Sulle tehaseinseneride soovitust paslikumaks muudavad. Aga see on juba Su kodutöö. Kui selle tegemine ikka vajalik on ;)

jõudu,
Teet