Plokikaane temp andur ja kell
Moderaator: ingmar
Plokikaane temp andur ja kell
Kas ka selliseid komplekte mõistliku hinnaga pakutakse või peab miski vanakooli tüki poole thesamba abiga vaatama?
Kiiret pole absoluutselt kuid sellist asja vajan ma kindlasti
Kiiret pole absoluutselt kuid sellist asja vajan ma kindlasti
Re: Plokikaane temp andur ja kell
Mul, kusjuures, on selline komplekt täitsa vedelemas. Nimelt õlitemp.andur kellaga.
- ingmar
- Über-Vaataja
- Postitusi: 2380
- Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
- Asukoht: Liikva, Harjumaa
- Kontakt:
Re: Plokikaane temp andur ja kell
õli oma on jah lihtsam leida kui kaane oma... proovin veel homme, kas kuskilt leian midagi head
- Hippy
- raja tänava klient
- Postitusi: 238
- Liitunud: P Apr 25, 2010 3:18 pm
- Asukoht: Tallinn, Eesti
- Kontakt:
Re: Plokikaane temp andur ja kell
Parima ulevaate mootori hingeelust peaks andma ju oli tempandur. Mida peale hakata teadmisega plokikaane temperatuurist? ...voi ma lihtsalt ei taipa sellest midagijeff01 kirjutas:Kas ka selliseid komplekte mõistliku hinnaga pakutakse või peab miski vanakooli tüki poole thesamba abiga vaatama?
Kiiret pole absoluutselt kuid sellist asja vajan ma kindlasti
prr 1956
T-1 1963
T-3 1990 doka
T-5 2009
T-1 1963
T-3 1990 doka
T-5 2009
Re: Plokikaane temp andur ja kell
Nimelt on mu autol mootor, silindrite ja kaane ribid alati puhtad sest mootor käib väga tihti laiali...iga 10-50 km tagant keskmiselt. Jahutuskojas sulgesin ma kõik mittevajalikud augud ja kanalid, eemaldasin termostaadi ja luukide osa ja õli temperatuuriga on nüüd probleem küll sest see on liiga jahe Pean alati masina soojas hoidmiseks enne stagemist 10 minutit käia laskma, et õlitemp 50 kraadinigi jõuaks.
Miks masin aga tihti laiali käib on liiga suur kuumus põlemiskambris mis on mõnikord põhjustatud üles köetud või värske jääga täitmata intercooleris, minu hulluses boostiga üle pingutada või lihtsalt liiga pikalt järjest peale andes... Ja kaasa toob see reeglina kuumakahjustuse kaantel või kolbidel.
Nüüd planeerin jätkata type 4 mootoriga ja kuna kasutan 1,8sase kaasi siis on oht klapipesade eraldumiseks üsna suur (nagu ka kahe liitristel) ja ei taha selle pärast kaant, kolbe ja klappe rikkuda, et kaane tempi kogemata lakke lasen.
Pean vist porschede poole kiikama sest mõnel õhkjahutusega 911hel on selline lisakell ja küünla alune andur juba tehasest küljes. Porschede osas on ka teada mis temperatuuri kaaned taluvad lühiajaliselt /pikaajaliselt jne.
Võiks ju ise suvalise anduri sinna kuhugi kaane külge monteerida kuid siis ei tea ma ohtlikku ala enne selle saavutamisest tingitud purunemist.....seepärast otsingi küünla alla käivaid seib sensoreid + kella (porschede puhul VDO kell ilusa musta taustaga)
Miks masin aga tihti laiali käib on liiga suur kuumus põlemiskambris mis on mõnikord põhjustatud üles köetud või värske jääga täitmata intercooleris, minu hulluses boostiga üle pingutada või lihtsalt liiga pikalt järjest peale andes... Ja kaasa toob see reeglina kuumakahjustuse kaantel või kolbidel.
Nüüd planeerin jätkata type 4 mootoriga ja kuna kasutan 1,8sase kaasi siis on oht klapipesade eraldumiseks üsna suur (nagu ka kahe liitristel) ja ei taha selle pärast kaant, kolbe ja klappe rikkuda, et kaane tempi kogemata lakke lasen.
Pean vist porschede poole kiikama sest mõnel õhkjahutusega 911hel on selline lisakell ja küünla alune andur juba tehasest küljes. Porschede osas on ka teada mis temperatuuri kaaned taluvad lühiajaliselt /pikaajaliselt jne.
Võiks ju ise suvalise anduri sinna kuhugi kaane külge monteerida kuid siis ei tea ma ohtlikku ala enne selle saavutamisest tingitud purunemist.....seepärast otsingi küünla alla käivaid seib sensoreid + kella (porschede puhul VDO kell ilusa musta taustaga)
Re: Plokikaane temp andur ja kell
Typ 4-l pannakse see 3silindri küünla alla,kuna see kipub kõige kuumemaks minema.VDO-l on see täiesti olemas lihtne seib küünla alla.Koos kellaga aga on selle eest päris palju $ küsitud.Mina ei ole siiani raatsinud osta.Aga kui keegi leiab hea variandi,olen ka kinnas.Jeff,et õli kiiremini soojaks saada,pane enne filtrisse jõudmist termostaat vahele,Racimex-i oma sobib sinna hästi.
Re: Plokikaane temp andur ja kell
Pritsungiga T4 mootoril on temp. andur ka originaalis olemas, käib kaane sisse ühe jahutuspleki poldi asemele.
Boschi number on '0 280 130 012', paar aastat tagasi oli esindusest veel 350 krooni eest tellitav ja saadav.
Karpa-mootoril võib vastava poldiaugu ise anduri jaoks suuremaks puurida (M10x1, kui õieti mäletan).
Kusagilt veebist leidsin kunagi ka selle anduri temperatuuri-takistuse graafiku.
See kõik tähendab muidugi ise ehitamist, mitte valmiskomplekti.
Edit: leidsin isegi graafiku üles http://www.ratwell.com/technical/TempSensorII.html
Boschi number on '0 280 130 012', paar aastat tagasi oli esindusest veel 350 krooni eest tellitav ja saadav.
Karpa-mootoril võib vastava poldiaugu ise anduri jaoks suuremaks puurida (M10x1, kui õieti mäletan).
Kusagilt veebist leidsin kunagi ka selle anduri temperatuuri-takistuse graafiku.
See kõik tähendab muidugi ise ehitamist, mitte valmiskomplekti.
Edit: leidsin isegi graafiku üles http://www.ratwell.com/technical/TempSensorII.html
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Re: Plokikaane temp andur ja kell
Tänu ingmarile olin sellest teadlik......see variant on täiesti arvestatav kuna saan selle vastavate takistitega ajule sobivaks muuta ja ajju 1 tabel tekitades võiks kõik väärtused ka reaalse näiduna dashile kuvada. Lisaks saab tekitada ka kõikvõimalikud warmingud.
Re: Plokikaane temp andur ja kell
Täiesti saadaval, küll aga hinnad tõusnud - https://www.eparts.ee/catalog/#tab:3/pa ... 0130012_30" onclick="window.open(this.href);return false;Mart kirjutas: Boschi number on '0 280 130 012', paar aastat tagasi oli esindusest veel 350 krooni eest tellitav ja saadav.