Nimelt on mu autol mootor, silindrite ja kaane ribid alati puhtad sest mootor käib väga tihti laiali...iga 10-50 km tagant keskmiselt. Jahutuskojas sulgesin ma kõik mittevajalikud augud ja kanalid, eemaldasin termostaadi ja luukide osa ja õli temperatuuriga on nüüd probleem küll sest see on liiga jahe

Pean alati masina soojas hoidmiseks enne stagemist 10 minutit käia laskma, et õlitemp 50 kraadinigi jõuaks.
Miks masin aga tihti laiali käib on liiga suur kuumus põlemiskambris mis on mõnikord põhjustatud üles köetud või värske jääga täitmata intercooleris, minu hulluses boostiga üle pingutada või lihtsalt liiga pikalt järjest peale andes...

Ja kaasa toob see reeglina kuumakahjustuse kaantel või kolbidel.
Nüüd planeerin jätkata type 4 mootoriga ja kuna kasutan 1,8sase kaasi siis on oht klapipesade eraldumiseks üsna suur (nagu ka kahe liitristel) ja ei taha selle pärast kaant, kolbe ja klappe rikkuda, et kaane tempi kogemata lakke lasen.
Pean vist porschede poole kiikama sest mõnel õhkjahutusega 911hel on selline lisakell ja küünla alune andur juba tehasest küljes. Porschede osas on ka teada mis temperatuuri kaaned taluvad lühiajaliselt /pikaajaliselt jne.
Võiks ju ise suvalise anduri sinna kuhugi kaane külge monteerida kuid siis ei tea ma ohtlikku ala enne selle saavutamisest tingitud purunemist.....seepärast otsingi küünla alla käivaid seib sensoreid + kella (porschede puhul VDO kell ilusa musta taustaga)