1977 bussil 3. ja 4. käik ei taha ühtäkki sisse minna???

bussid kuni aastani '79 ehk esimene ja teine keremudel

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

1977 bussil 3. ja 4. käik ei taha ühtäkki sisse minna???

Postitus Postitas martr »

Terekest,

selline sündmus leidis aset, et sõitsin oma igapäeva sõite linnapeal ja ühtäkki panin tähele, et 3. käik ei taha
kohe ilusti sisse minna ja ka neljas, pidi nagu hetkeks tagasi ja siis uue hooga lükates läks sisse.
Peale mõndakümmet kilomeetrit ja fooride tagant jälle käikudega kolmandani jõudes läks asi sootus hulluks kuni
lõpuks ei tahtnud enam üldse sisse minna.
Ja just kolmas ja neljas - ei lähe sõites, just siis kui hoog on käiguvahetuse jaoks paras. Kui hoog juba vaibub nii 5km/h juurde siis ühtäkki nagu jälle lähevad. Ja ka kohapeal ja ka siis kui mootor ei tööta.
Muidugi ka kohapeal kui proovida kõik järjest läbi või läbisegi sisse välja, siis ka nagu kord viiest proovimisest nagu ei lähe see kolmas ja neljas.
Esimene teine ja tagurpidi lähevad ilusti ilma igasuguste märkideta, võibolla esimene ka sutsu tahab lükkamist aga igatahes läheb ja on nii nagu vist alati läinud..

Mõni aasta tagasi vahetasin siduritrossi ja siis oli enne parajaks reguleerimist justnagu esimese ja teisega rohkem probleeme,
aga sel juhul läksid käigud siis sisse kui mootor ei töötanud, ja probleem lahenes tookord, kui trossi pingutasin suts.
Hetkel ka siduripedaali vabakäik ülevalt nii 3-4 cm nagu peaks ka õige olema.


On kellegil arvamust, mida hakata vaatama/vahetama?

buss mul endiselt 1977, mootor peal kandiliselt CU koodiga, käigukasti ei teagi - kas on see ka siis kandilise oma või ikka originaal?


Päikest!
Mart
minu buss:1977, 9 kohta, mootor 79-82, 2L: CU050205, 51KW, 1970cm3, 2 Solex PDSIT32/34
VALVESEADMED GSM koduvalve, maja ehitus, korterite remont, jalgrattad
Kasutaja avatar
Dizze
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
teeb vahet tõukurvarda düüsil ja jagajal
Postitusi: 64
Liitunud: E Dets 11, 2006 12:13 am

Re: 1977 bussil 3. ja 4. käik ei taha ühtäkki sisse minna???

Postitus Postitas Dizze »

Kontrolli, kas käigukangi all oleva plaat on kinni. Sellega saab seadistada käikude asukohta ja hoovastiku liikumist.
Oletame, kui see on lahti õrnalt olnud siis mõne tugevama käeliigutusega võis paigast nihkuda ning ei töötagi nii nagu peaks.
Ao
Kasutaja avatar
Hannes
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 270
Liitunud: R Veebr 27, 2004 5:16 pm
Asukoht: Tallinn

Re: 1977 bussil 3. ja 4. käik ei taha ühtäkki sisse minna???

Postitus Postitas Hannes »

Kast on tal originaal.Aga vaata üle käiguhoob ka taga pool, seal enne käigukasti on ka poltliides
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 1977 bussil 3. ja 4. käik ei taha ühtäkki sisse minna???

Postitus Postitas martr »

roomasin nüüd päeval bussi alla ja kõik jupid olid nagu liigendil alles.
ees tundus , et liigendit raami küljes hoidev ümmargune plastmuhv
loksus veidi oma pesas ja tagumine asjandus tundus ka ühes tükis ja ilma suurema loksuta.
käigukangi juurest vaadates oleva kinnitusplaadi mutrid olid ka täiesti kinni.
Proovin homme veel abilise leida ja ise samal ajal alt vaadata kuis käike sisse aetakse.
Ja kuis nad nii järsku siis ära kulusid.

Igatahes tegin nüüd veel väikese proovisõidu ka tänavaotsa ja
tundus, et kolmanda käigu sissesaades (kiirus väike) on tegelt esimene!
ja nii 30km/h saab ka nagu neljanda sisse, aga pöörete pealt tundub see hoopiski teine käik olevat.
et on siis mõlemad ülespoole lükatavad esimesed ja allapoole teised käigud!

Et siis ikkagi esimene või tagumine liigend suure loksuga?
minu buss:1977, 9 kohta, mootor 79-82, 2L: CU050205, 51KW, 1970cm3, 2 Solex PDSIT32/34
VALVESEADMED GSM koduvalve, maja ehitus, korterite remont, jalgrattad
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 1977 bussil 3. ja 4. käik ei taha ühtäkki sisse minna???

Postitus Postitas martr »

Hommikut,
leidsin veel ratwelli lehelt: http://www.ratwell.com/technical/091Transmission.html
sellise jutu:

Nose Cone:
Problem - You are having trouble shifting into 3rd and 4th.
Cause - Chances are that you don't have a problem with the shift rod but instead the shift ball inside the nose cone has distintegrated.
The ball is made of plastic and over time whittles done into a tiny toe ring and falls out of it's socket while you are about to descend several thousand feet in elevation of course. The ball is all that connects the shifter lever to the input selectors that control the shifting forks.
esimene pilt siis viitena:
http://www.ratwell.com/technical/091Tra ... ntrols.jpg
ja teine:
Pilt

St, et mingi plastik rõngas on kasti esimese otsa sees kulunud ja paigast läinud, vist see, mis on esimesel pildil kõige üleval punase kriipsuga Ball Joint.

Ma täna õhtul veel kontrollin ka liigendi üle, et oleks kindel.
Kõik see tähendab, et tuleb kast maha võtta, ehk ka siis mootor.
Selliseid tingimusi mul endal ei ole, kas keegi teab kedagi, või mõnda remondifirmat, kes oleks nõus selle töö ette võtma, muidugi uue tihendi leidmine on ka omaette teema.
Viimati muutis martr, T Juul 05, 2011 2:30 pm, muudetud 1 kord kokku.
minu buss:1977, 9 kohta, mootor 79-82, 2L: CU050205, 51KW, 1970cm3, 2 Solex PDSIT32/34
VALVESEADMED GSM koduvalve, maja ehitus, korterite remont, jalgrattad
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Re: 1977 bussil 3. ja 4. käik ei taha ühtäkki sisse minna???

Postitus Postitas ingmar »

OT - pildid, mida üles laed, võiks olla nati väiksemad, kui su esimene pilt. see on nati liiga suuremõõtmeline
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 1977 bussil 3. ja 4. käik ei taha ühtäkki sisse minna???

Postitus Postitas Mart »

Selline väike plastikust munakas on seal tõepoolest olemas. Oma bussile käigukasti aretades avastasin ka, et see oli üsna kulunud ja nutuses seisus. Kuna uut tellida polnud reaalne, siis tegin pronksist asenduse.

Pilt

Kogu käigukasti lahti võtta pole vaja, piisab kui eemaldada eesmine kooniline käiguvahetuse osa. Ilma mootorit maha võtmata kasti muidugi kätte ei saa.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 1977 bussil 3. ja 4. käik ei taha ühtäkki sisse minna???

Postitus Postitas martr »

ei leidnud ka seda kuskilt tellida.

aga kus oleks selline inimene kes selle korda teeks? võtaks motori ja kasti maha, vaataks kulunud juppi ja treiks uue, ma muidugi treiali heal juhul ka leiaks, aga kõik muu on ülejõu käiv.
Sul see ise tehtud proks - ega Sa kogematta kahte ei teinud?, või mõõtmed, isegi kui leian ju selle kulunud junni sealt, siis täpne uus pronksist teha....

teise käiguga kuskile kaugele Tallinnast ei sõida, aga kui miskit muud üle jää ja keegi siiski leidub, siis võin ka treileriga kohale toimetada.
eile õhtul ja ka täna hommikul juhtus muidugi veel selline asi, et õhtul peale tiirutamist mingi hetk kui olin kolmanda koha peal nö. esimese sisse saanud, siis suri välja, lükkasin maja ette, kuna enam ei lubanudki.
Laadisin öösel akut ja täna hommikul läks paugust käima, mõtlesin, et teeks veel ühe tiiru prooviks ja nii kui tagurpidi käigu sisse sain ja oma meetri liikusin, siis suri jälle välja ja kõik, enam käima ei lähe!
minu buss:1977, 9 kohta, mootor 79-82, 2L: CU050205, 51KW, 1970cm3, 2 Solex PDSIT32/34
VALVESEADMED GSM koduvalve, maja ehitus, korterite remont, jalgrattad
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 1977 bussil 3. ja 4. käik ei taha ühtäkki sisse minna???

Postitus Postitas Mart »

Ei taibanud jah mitut teha, mõõte ka ei mäleta, sest mitu aastat on mööda läinud. Mäletan et sfäärilise välispinna saamisega oli kõige rohkem mängimist. Hangi mõni doonor-kast (võib ju olla mittetöötav ja/või aeglasem 1,6 mootori oma). Võib juhtuda, et selle munakas on heas seisus või siis saab vähemalt selle järgi uue teha ja hiljem läheb vahetus kiiremini.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 1977 bussil 3. ja 4. käik ei taha ühtäkki sisse minna???

Postitus Postitas martr »

nonii, buss on nüüd jälle korras,
kuna tuli mootor maha võtta, siis ise käsi õliseks ei saanud seekord ja lasin töökojas teha kõik.

Vaadati üle siis see siin viimastel piltidel olnud 'Ball joint' rõngake - see oli korras. Leidsin isegi teisest maailma otsast austraallastel seda veel olevat:
004 301 241A
BALL JOINT RELAY LEVER T2 '68-'79
http://www.mickmotors.com.au/
vastasid, et isegi saadavad, postikulu oleks tulnud suts rohkem kui asi ise väärt, aga lõpuks ei suutnud nad välja mõelda kuidas nad raha soovivad saada ja eks oleks ka ilmatu aeg vist läinud, et treialile asi anda tundus lihtsam.

Tellisin juba varakult http://www.justkampers.com lehelt Shift Rod Bush (Front)
Pilt

ja tagumist jubinat: 'Rear Gearbox Coupling' ei hakanud esialgu tellima uut, kuna tundus ja ka sai olemasolevast asja - tuli natuke pitsitada ja parandada.
Pilt

Toda esimest saab vahetada ka ilma kasti ja mootorit eemaldamata, tagumise vahetamiseks peab siis maha võtma.

ja kuna oli juba mootor maas, siis sai eemaldatud ka õlilekked. Üks koht oli esimene mootori simmer, ehk siis tegelt tagumine ehk rihmapoolne.
http://pbpood.ee/product.php?id_product=18135
Pilt

teine koht oli õliradika tihendid, need kaks punast rõngast leidsin juba ammu soetatud tihendisarjast: http://pbpood.ee/product.php?id_product=72

ja läbi olid ka mootoripadjad, mulle sobivad siis T3 omad, millelt mul mootor võetud:
http://pbpood.ee/product.php?id_product=18632
Pilt
ja http://pbpood.ee/product.php?id_product=18555
Pilt

Igatahes nüüd on käigukangi liikumine nagu tänapäevasel autol, kui enne käis kang oma 50 cm kaarega siia sinna, siis nüüd oma 10-15 cm.
Lisaks vahetati käigukasti õli ja ka mootori õli ja filter.
Kõik see töö võttis aega 10 tundi ja keskmise töökoja tunnihinna rahasid kukrust.

Ma ikka loodan, et oma 5 aastat on mul see buss nüüd olnud ja iga suvi on miskit teha või vahetada tulnud, ehk nüüd hakkavad need põhikulumiskohad otsa saama ja ehk saab ka millalgi terve puhkuse mõnusalt ringi tiirutada, ilma et miskit kuskilt järgi annaks, aga see vast liiga utoopiline unistus. Vähemalt olen ma - oma auto koha pealt - nüüd kõvasti teadlikum ja targem, kui enamik siinmail tegutsevaid remondilukkseppi, kes krimpsutavad iga vana asja peale nina ja sügavad kukalt, kuna neil puuduvad igasugu muud teadmised peale uuele autole jahutusvedeliku ja aknapesuvedeliku ja ehk ka õlivahetuse protseduuridest.
Kohta, kus asi ette võetaks on tänasest Eestist eriti raske leida - seega tundub, et tuleb endale ehitada uus maja, kus siis ka tõstukiga garaaz kindlasti bussi tarbeks esimese asjana oleks.
See kevad läks igatahes 'päris' ametlikust ja suht rangest ülevaatusest läbi, korduse ikka sain, kuna kõik neli rehvi ei olnud suve omad - esimesed olid ilma naelteta MSid ja tagumised suvekad, panin siis kõik neli MS-id ja teine põhjus oli, et õli tilkus - ma küll proovisin seletada, et see ei tilgu vaid märgistab oma teekonda, aga ei saadud aru - no nüüd siis peaks olema tilgavaba!

Päikest
Mart
minu buss:1977, 9 kohta, mootor 79-82, 2L: CU050205, 51KW, 1970cm3, 2 Solex PDSIT32/34
VALVESEADMED GSM koduvalve, maja ehitus, korterite remont, jalgrattad
Vasta