Vaja õli.
Postitatud: E Veebr 21, 2011 12:08 pm
Kas siin keegi LongLife õlidega ka tegeleb ?
selle üle, kas see on nn marketing, mil puudub tehniline alus, võib ilmselt vaidlema-purema jäädagi. Õli- ja autotootjad aga teevad ning inimesed sõidavad. Sobib kõigile.Tarts kirjutas:Arvad sa tõesti et niisama antakse tehase poolt ette LL õli ? Ja see kes sõidab sellega 30 000 nagu lubatud on ikka loll mis loll.
jeff01 kirjutas:Anna mark ja mudel + väljalaske aasta ja võimsus.
Püüan uurida mis moos sinna käib.
Ega sa ometi eestis longlife välpa ei kasuta? (Täna kakkusin eelmisel kümnendil valmistatud bmw lahti, millega longlife stiilis mitusada tuhat juba sõidetud...oli päris kohutav seest ja oleksin poolt miljonit pakkunud läbisõiduks. Emulsiooni oli klapikambri kaane all ehk umbes klaasitäis )
Long Life kuidagi huumor minu jaoks kes ma õlidega tegelen Saksamaal veel..... kus ei sõideta vanema autoga kui 10a, ei sõideta aastas vähem kui 30 000 ja ei ole mootoris 150 kraadist temperatuuride vahet ja -30nega käivitamist.
Nõuded Audi mootoriõlidele on üksühele VW nõuetega.
Vanadele (enne 1995 a.) bensiini- ja diiselmootoritele sobib poolsünteetiline
SAE 10W-40 ja VW 500.00/505.00 –
Bensiini-, diisel- ja turbodiiselmootorid kuni 1999 a. nõuavad VW 502.00/505.00 ja viskoossust SAE 5W-40
Kui on turbodiiselmootor, siis diisliformulatsiooniga õli ACEA B3/B4
Alates 1998 a. võttis VW grupp kasutusele 1,9 TDI (pumpdüüs diiselmootorid)
ja uueks nõudeks on VW 505.01 ja SAE 5W-40. Lubab vahetusvälpa kuni 15 000 km ja õli võib kasutada ka tavalistes diislites ning bensiinimootorites.
Alates 1999 a. tuli VW välja uue kütusesäästliku Longlife I sarjaga.
SAE 0W-30 ja 503.00 (bensiinimootoritele) ja 506.00 (diiselmootoritele).
Longlife I asendus uuel sajandil 2002 a. sarjaga Longlife II.
Säilis viskoossus SAE 0W-30 aga VW 503.01 ja eriti 506.01 nõuded muutusid suuresti. Bensiinimootoritel asendab 503.01 vanemat 503.00
Probleem on aga diiselmootoritega, sest VW 506.01 on kütusesäästlik õli pikendatud vahetusvälbaga (kuni 30 000 km) pumpdüüs turbodiislitele. Seda õli ei tohiks asendada VW 505.01, sest see on paksem – SAE 5W-40 ja vahetusvälp 15 000 km on samuti lühem. Kui aga mootor on kulunud!?
Tegelikult üle 200 000 km sõitnud diislile võib 505.01 SAE 5W-40 sisse panna küll, eriti kui 0W-30 õli kulub mootoris kiiresti.
Ainult et õlivahetuse välba peaks siis lühendama 15 000 km peale.
Alates 2005 a. on kasutusel VW 504.00/507.00 „Longlife III” kütuse-säästlikud õlid SAE 5W-30 uute katalüsaatoritega varustatud mootoritele. Need õlid katavad kõigi varasemate VW klasside nõuded, sealhulgas ka „pumpdüüs” VW 505.01. Iseküsimus kuidas mootor, mis sõitnud mitusada tuhat km paksema õliga SAE 5W-40, võtab vastu vedelama SAE 5W-30 õli. Lotose valikus „Longlife III” õli puudub ja madala viskoossusega Lotos Economic SAE 5W-30 sobib asendusena ainult bensiinimootoritesse.
Väga hea hind, kui avaldada saad siis huvitaks mindki kes selle hinnaga müüb.Tarts kirjutas:Castrol Edge 5w-30 Longlife olemas 9,5 eur/L