Vaja õli.

http://www.pbpood.ee ametlikud teadaanded ja värskeim info

Moderaator: ingmar

Vasta
Tarts
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 169
Liitunud: K Sept 16, 2009 9:38 pm
Asukoht: Laulasmaa

Vaja õli.

Postitus Postitas Tarts »

Kas siin keegi LongLife õlidega ka tegeleb ?
Kõik nüüd tsikleid hooldama ja remontima !
Minu juurde loomulikult ! ;) +37253427601 Tarts.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vaja õli.

Postitus Postitas jeff01 »

Anna mark ja mudel + väljalaske aasta ja võimsus.
Püüan uurida mis moos sinna käib.
Ega sa ometi eestis longlife välpa ei kasuta? (Täna kakkusin eelmisel kümnendil valmistatud bmw lahti, millega longlife stiilis mitusada tuhat juba sõidetud...oli päris kohutav seest ja oleksin poolt miljonit pakkunud läbisõiduks. Emulsiooni oli klapikambri kaane all ehk umbes klaasitäis :D )
Long Life kuidagi huumor minu jaoks kes ma õlidega tegelen :D Saksamaal veel..... kus ei sõideta vanema autoga kui 10a, ei sõideta aastas vähem kui 30 000 ja ei ole mootoris 150 kraadist temperatuuride vahet ja -30nega käivitamist.
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Vaja õli.

Postitus Postitas Teet »

aga kas on tegelikult vahet, mida tänapäevases masinas kasutada? Kas ei saa kere (ja-või elekter :lol: ) harju keskmise 15..25Mm/a läbisõidul enne motot otsa? Või ei ole uue auto omanikel suht savi motost, mis raudpolt kellegi teise käes oma viimased hingetõmbed teeb (st mitte ainult sakslased ei loobu masinast enne 10 aastat - ka enamus eestlasi teeb sama ;) )?
kahtlen, et praegustest pilu- ja punnsilmadest kunagi keretööde vaeva väärivat klassikat või suisa uunikumi nn sisulises mõttes (st et ei ole kriteeriumiks vanus 30+a) saab.

Teet,
ühte pere moodsamasse masianasse rahumeeli Longlifet kallab ning ei näe põhjust seda muuta - jumal hoidku selle eest, et sama pesukott 5a pärast mu hoole all on...
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Style
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 1171
Liitunud: R Mär 26, 2004 6:54 pm
Asukoht: TLN
Kontakt:

Re: Vaja õli.

Postitus Postitas Style »

Teema on täiesti ära risustatud (Ingmar, äkki võtaks käärid pihku?), panen ka mina siia sekka.
Ausalt, mina kuulen esimest korda LongLife õlist. Minu arusaam räägib, et LL on see, mis kaua vastu peab. Või, vähemalt, peaks seda tegema. Ja saan aru LL pirnidest - kestab kauem, kui tavaline. Ja kui ei kesta, siis saada müüja pikalt vms. Kuidas aga saab olla õli LL? Et 15 tuh. asemele peab vastu 30? Noh, seda teeb peaaegu iga kaasaegne sünt.õli. Tähendab, ei lähe klimpi 30-ga. Mis aga tema omadustega juhtub - ei oska ükski pädevam mehaanik hinnata välimuse järgi. Kui ainult mingi labor.
Tehke mulle selgeks, mida teeb LongLife õli? Ei kao? Ei leki? On ilus läbipaistev kogu välba ajal?
Tarts
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 169
Liitunud: K Sept 16, 2009 9:38 pm
Asukoht: Laulasmaa

Re: Vaja õli.

Postitus Postitas Tarts »

Oma viimase postituse kysimustele peaksid sina osakama kui õlimyyja kõige paremini vastata.
Arvad sa tõesti et niisama antakse tehase poolt ette LL õli ? Ja see kes sõidab sellega 30 000 nagu lubatud on ikka loll mis loll.
Aga võib teema lukku panna sest õlid olemas !
Ja see auto kuhu see õli läheb on mu igapäevaliikur diisel A-8 ;)
Kõik nüüd tsikleid hooldama ja remontima !
Minu juurde loomulikult ! ;) +37253427601 Tarts.
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Vaja õli.

Postitus Postitas Teet »

Tarts kirjutas:Arvad sa tõesti et niisama antakse tehase poolt ette LL õli ? Ja see kes sõidab sellega 30 000 nagu lubatud on ikka loll mis loll.
selle üle, kas see on nn marketing, mil puudub tehniline alus, võib ilmselt vaidlema-purema jäädagi. Õli- ja autotootjad aga teevad ning inimesed sõidavad. Sobib kõigile.

Andres - see ongi standardiseerimise point, et ükski pädev või mittepädev mehaanik ei pea midagi hindama. On tehas, kes lubab pikka välpa ja on õli, mille tootja seda samuti teeb. Mehaaniku töö on lasta vana välja ning kallata uus sisse.
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Re: Vaja õli.

Postitus Postitas ingmar »

OT õli ostmise kohta
OT LL õli olemasolu kohta

style, ei viitsi kääre kätte võtta :)
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vaja õli.

Postitus Postitas jeff01 »

Ma ei saa ütlemata jätta seda mis meelel sest Kuna olen oma tegevuses keskendunud õlide müügile ja sellel vallas ennast ka harirn siis mõned märkused siiski lisaksin.

LL õlid on head. Nad omavad määrimisomadusi ka peale pikemaid läbisõite, Nende polümeride struktuur omab ettenähtud viskoossust ka peale rohkemaid kuumutamis-jahutamis tsükleid.

AGA LL õlisse ei mahu tegelikult 2x rohkem mustust ja seda ei mahu 2x rohkem ka filtrisse mis 2x pikema aja jooksul õli sisse koguneb. Kas arvete, et kõik õli käib filtrist läbi ja mustus ei satu mootorisse? :rock: Uurige klappide tööpõhimõtet näiteks õlifiltris ja kujutage ette kui suurt rõhku avaldab 1...2....4....või 7 bari. Ka emulsiooni hulk meie kliimas on mootoriõlis on 2-3x suurem kui normaalse välba korral ja ärge üldse imestagegi, et ka õlivarras võib roostetada sest seda teeb terve mootor seestpoolt kui auto sõidab aastas vähe ja õli vahetatakse harva.

Sõitke loomulikult maakerale tiir peale enne kui õli vahetate aga vean kihla et enne kui auto 10a vanaks saab on tal 2x turbot vahetatud rääkimata sellest, et ta on seest täiesti otsas ja tuletades meelde et turbo ei ole loodud kuludetailiks vaid on ette nähtud kestma sama kaua kui mootor.

Ofcoors annab tehas välja sellised normid sest kellele ei meeldiks väga pikk hooldusväp mis justkui raha säästaks?
Sellega antakse välja ka uus õli sertifikaadi nõue ja taas saab ainutootjaks tehasega väga tihedas läbivuses olev võlitootja (Ausõna on se puhas bisnis :tuld: )....nagu bmw-l castrol jne. Selle uue serdi nõudega likvideeritakse võimalus, et saaks muud õli kasutada kuna antud serdile vastavust tõestatakse teiste tootjate puhul aastaid. Ja eksib see kes arvab, et autotootjad teenivad oma rulli autode müügist. Iga töö eest mida teostad esinduses ja iga varuosa eest mille sa oma autole soetad (Olgu selleks kasvõi siis esindusest ostetud õli) jõuab osake sulli ka autotootjani sest auto on ju väga väikse kasumiga välja müüdud ja nüüd on võimalus veidi teenida.

Minule meeldib tegeleda rohkem vanade autodega ja seepärast harrastan ka mootori läbipesu ja mulle meeldib kui mootor on puhas. Välba määran vastavalt sellele mis mootorist välja tuleb või mida klapikambri kaane all näen. Mõnel juhul ka olenevalt õlisurvest. Oma autodel vahetan õli 5000km tagant ja kui mootor on seest puhas siis pikendan välba 7000ndeni. Miks? Sest õli ei maksa mootoriremondi kõrval mitte kui midagi.

Hetkel maadleb mu põrnika ex omanik uute autodega....mured on näiteks kahe phaetoniga millest ühel murdusid turbovõllid kehva õlituse tõttu, teisel said saaled otsa kehva õlituse tõttu ja kahepeale uus mootor kokku pannes pole ikka korralikku õlisurvet sest 10a ja 300000 on täis. Ei too enam õlisurvet tagasi uued saaled ja ei olnud kasu uutest turbodest. Ei aita ka õlipumba vahetus kui mootor on lihtsalt lõpuni otsa sõidetud ja õlisurve kaob hoopis nukkvõllide, pumppihustite määrimise ja hüdrotõukurite juures. Alumiinium on lihtsalt selline pehme materjal mis on mootoris ringi ujuva sita tõttu ära kulutatud ja plokikaaned vajaksid vahetust uute vastu koos nukkvõllide, tõukurite ja kõige muuga :D

Loomulikult on ka teine LISA mis meie uuemad mootorid kiiresti ära lõhub. See on EGR ......on ju tore müüa autot väiksemate kütusekulu numbritega? aga kas on ka mootoril tore kui peab oma väljaheidet taaskord mäluma koos kõige tahmaga. Antud phaetonid olid täielikult kinni kasvanud ja oma jõu minetanud seoses sisselasete ummistustega. Tean et see oli sellel talvel suureks tööandjaks ka esindustes. Volvo / fordi esinduses ei möödunud vist päevagi kui poleks selle veaga autot olnud.

Ma kindlalt ei tea aga julgen vaielda teemal kui vana on eestlaste autopark aga minu silmis paistab see nii minevat, et vanad pannid sõidavad ehk kaks uuemat põlvkondagi üle ilma oma EGRide ja LLita


Sellele, kes sõidab LL välpa vaid selle pärast et selline õli on olemas....palju õnne
Aga sellele teemale "et mehaanikud ei suuda ja labor suudab" ma vilistan. Loomulikult ei suuda kui tegu on tundmatu teenindusajalooga. Millegi pärast jõuavad väiksematesse garaazidesse autod millel on 5a ja 150000 kellal. Väiksematesse garaazidesse tullakse vägagi umbusklikult ja kartlikult kui auto on peale korralisi hooldusi katki läinud ja esinduse remondi kalkulatsioon läheneb auto jääkväärtusele siis otsitakse viimases hädas üles "odavamad" kohad. Minu jaoks ütleb juba see kõik, et sisselase on täis kasvanud, õli on peale õlivahetust sama must kui ennem. Aga tihtilugu tuleb piiluda ka mootorisse sisse ja see ajab lausa vihale kui Minu silmis "uue" auto saaled on otsas, turbo lõtkub kui vana kurat ja klapikambri kaanes on sita kihi sisse nookurid oma jälje vajutanud. Ise pruugin vanemaid BMW tüüpi sõiduautosid isegi mu venna seitsmesel on kellal 440000 ja seda on tõestatavalt vähemalt ühel korral keritud on need autod täiesti töökorras ja õli on sees puhas sest seda on 10 000 tagant vahetatud. Ei ole keegi kunagi puudutanud saalesid ega midagi.
Tarts
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 169
Liitunud: K Sept 16, 2009 9:38 pm
Asukoht: Laulasmaa

Re: Vaja õli.

Postitus Postitas Tarts »

Oli väga huvitav lugemine Jeffi poolt ja tema öelduga täiesti nõus .
Küsiks siis teise vaidlemist nõudva kysimuse , et kas turboga diiselmootorit kannatab seest pesta ja siis millega kartmata lahti leotada ploki seintelt suuri ja kivistunud õlijääke mis võiks ummistada fööni , väntvõlli ja muid õlituskanaleid !

Kunagi olen teinud seda nii et töösoojale mootorile olen 4-5 liitri õli hulka valanud kuskil 1 liitri puhast diiselkütetja lasknud tühikäigul töötada umbes 10 minutit. Seejärel olen õli välja lasknud ja hiljem lasknud veel mootorit mingi 10 sek starteriga ringi et ka tõukuritest ja mujalt selle dislaseguse õli välja lööks.
Tulemus on saanud hea ja midagi mul seoses sellega juhtunud ei ole.
Tahaks oma 2,5 tdi v6 el sama asja teha kuna see õli mis on sees on ikka vääääääga pasane.
Kõik nüüd tsikleid hooldama ja remontima !
Minu juurde loomulikult ! ;) +37253427601 Tarts.
Tarts
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 169
Liitunud: K Sept 16, 2009 9:38 pm
Asukoht: Laulasmaa

Re: Vaja õli.

Postitus Postitas Tarts »

jeff01 kirjutas:Anna mark ja mudel + väljalaske aasta ja võimsus.
Püüan uurida mis moos sinna käib.
Ega sa ometi eestis longlife välpa ei kasuta? (Täna kakkusin eelmisel kümnendil valmistatud bmw lahti, millega longlife stiilis mitusada tuhat juba sõidetud...oli päris kohutav seest ja oleksin poolt miljonit pakkunud läbisõiduks. Emulsiooni oli klapikambri kaane all ehk umbes klaasitäis :D )
Long Life kuidagi huumor minu jaoks kes ma õlidega tegelen :D Saksamaal veel..... kus ei sõideta vanema autoga kui 10a, ei sõideta aastas vähem kui 30 000 ja ei ole mootoris 150 kraadist temperatuuride vahet ja -30nega käivitamist.

Margiks ja mudeliks on : A-8 2,5 TDI Quattro 110 kw 2000 a.
Kõik nüüd tsikleid hooldama ja remontima !
Minu juurde loomulikult ! ;) +37253427601 Tarts.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vaja õli.

Postitus Postitas jeff01 »

Turbodiislit võib pesta vaid juhul, kui turbo õlituse vahel pole eraldi filtrit mis on tavaliselt turbot toitvasse torusse sisse ehitatud ja seda reeglina ei vahetatagi. Ise olen ka diisliga pesnud....aga ka bensiini ja mootoripesu vahendiga.....tühikäigul tiksudes ei lõhu see kindlasti saalesid ega ka turbot. Küll aga on mul ühe korra hüdrokas tiksuma jäänud peale naftaga pesu :(Seepärast eelistangi viimasel ajal õliga pesu....tavalise odavaima poolsündiga rahulikult tund kuni 1 päev kulgeda ei tee midagi halba ka pumppihustitele.....pöördeid tasub muidugi madalal hoida.)


Toon teieni väikese osa audi osast mida ma veidi kärpisin et mitte propagandat teha oma õlidele. Selle materjali on koostanud tartu ülikooli professorid ühe õlitootja tellimusel ja koostatud on see peaasjalikult tehase esitatud nõuetest. Avalikuks levitamiseks see pole aga teen pattu :D

Nõuded Audi mootoriõlidele on üksühele VW nõuetega.
Vanadele (enne 1995 a.) bensiini- ja diiselmootoritele sobib poolsünteetiline
SAE 10W-40 ja VW 500.00/505.00 –
Bensiini-, diisel- ja turbodiiselmootorid kuni 1999 a. nõuavad VW 502.00/505.00 ja viskoossust SAE 5W-40
Kui on turbodiiselmootor, siis diisliformulatsiooniga õli ACEA B3/B4
Alates 1998 a. võttis VW grupp kasutusele 1,9 TDI (pumpdüüs diiselmootorid)
ja uueks nõudeks on VW 505.01 ja SAE 5W-40. Lubab vahetusvälpa kuni 15 000 km ja õli võib kasutada ka tavalistes diislites ning bensiinimootorites.
Alates 1999 a. tuli VW välja uue kütusesäästliku Longlife I sarjaga.
SAE 0W-30 ja 503.00 (bensiinimootoritele) ja 506.00 (diiselmootoritele).
Longlife I asendus uuel sajandil 2002 a. sarjaga Longlife II.
Säilis viskoossus SAE 0W-30 aga VW 503.01 ja eriti 506.01 nõuded muutusid suuresti. Bensiinimootoritel asendab 503.01 vanemat 503.00
Probleem on aga diiselmootoritega, sest VW 506.01 on kütusesäästlik õli pikendatud vahetusvälbaga (kuni 30 000 km) pumpdüüs turbodiislitele. Seda õli ei tohiks asendada VW 505.01, sest see on paksem – SAE 5W-40 ja vahetusvälp 15 000 km on samuti lühem. Kui aga mootor on kulunud!?
Tegelikult üle 200 000 km sõitnud diislile võib 505.01 SAE 5W-40 sisse panna küll, eriti kui 0W-30 õli kulub mootoris kiiresti.
Ainult et õlivahetuse välba peaks siis lühendama 15 000 km peale.
Alates 2005 a. on kasutusel VW 504.00/507.00 „Longlife III” kütuse-säästlikud õlid SAE 5W-30 uute katalüsaatoritega varustatud mootoritele. Need õlid katavad kõigi varasemate VW klasside nõuded, sealhulgas ka „pumpdüüs” VW 505.01. Iseküsimus kuidas mootor, mis sõitnud mitusada tuhat km paksema õliga SAE 5W-40, võtab vastu vedelama SAE 5W-30 õli. Lotose valikus „Longlife III” õli puudub ja madala viskoossusega Lotos Economic SAE 5W-30 sobib asendusena ainult bensiinimootoritesse.

Mina julgeks 2000a A8sasse panna tavalist õli ja ainsaks nõudeks mida mootor ise esitab on 505.01 mis peaks aitama kaasa pumppihustite pikemale elule....nii et sellele peaks õli vastama. Kuna 0w30 tavalist pole siis julgeka ma selle asendada 5w30nega või koguni 5w40nega. See lubaks kasutada hulga odavamat õli kuid vahetusvälba tooksin 10 000 kilomeetrini või kui mootor on seest puhas siis 15 000 kilomeetrini kuid kindlasti mitte enam. 0w asemel 5w ei tee muud halba kui muudab käivituse külmaga veidi raskemaks.....siiski on 5w õlid piisavalt vedelad et neid meie kliimas kasutada. Teine number 30 võib asendada vabalt 40nega kui mootor pole enam uus ja on mõningal määral kulunud. See tõstaks veidi õlisurvet kuumal mootoril mis pole kindasti mitte halb.

Kui vaadata GULFi toodangut siis 0w30mis sinna mootorisse ette on nähtud siis see maksab 14 euri liiter (218.-) Samamoodi pumpihustitele vastaks 5w30 mis maksab 8,5 euri liiter. Vahe pole sinu auto puhul nii suur kui enamus bensukate tuleb. Aga arvestades seda, et see odavam õli vastab bmw longlife nõuetele siis ei ole temagi välp ette nähtud 15000 vaid 25000kui ma ei eksi. Siiski vahetaks ma teda 15 000 tagant. See tuleks veidi kallim kui longlifega 30 000 sõida kuid kindlasti säästaks su mootorit enam kui pikk välp. Kui mootor on aga kulunud ja sõitnud enam kui 200 000 siis julgelt võib kasutada ka tec plus 5w40 õli mille hind on ~7 euri Liiter aga see ei vasta ühegi margi longlife nõuetele ja tuleb kindlasti 15000 järel vahetada....pigem 10k.
Tarts
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 169
Liitunud: K Sept 16, 2009 9:38 pm
Asukoht: Laulasmaa

Re: Vaja õli.

Postitus Postitas Tarts »

Castrol Edge 5w-30 Longlife olemas 9,5 eur/L
Kõik nüüd tsikleid hooldama ja remontima !
Minu juurde loomulikult ! ;) +37253427601 Tarts.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vaja õli.

Postitus Postitas jeff01 »

Tarts kirjutas:Castrol Edge 5w-30 Longlife olemas 9,5 eur/L
Väga hea hind, kui avaldada saad siis huvitaks mindki kes selle hinnaga müüb.
Tarts
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 169
Liitunud: K Sept 16, 2009 9:38 pm
Asukoht: Laulasmaa

Re: Vaja õli.

Postitus Postitas Tarts »

See on jah vääga hää hind. Miinus 7 % hulgihinnast ! ;)
Kõik nüüd tsikleid hooldama ja remontima !
Minu juurde loomulikult ! ;) +37253427601 Tarts.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vaja õli.

Postitus Postitas jeff01 »

Stiilinäide mida iganädalaselt nägema pean seoses ummistunud ja külmunud karterituulutustega:
Pilt
Pikad õlivahetusvälbad ja meie kliima ei sobi kokku. Kui suvel pmt ühe soojaga tahad 20 000 läbi lasta korraliku õliga ei näema selles probleemi aga 30 ja külmal perioodil on minule vastuvõetamatu.
Vasta