T1/T4 käigukastid

bussid kuni aastani '79 ehk esimene ja teine keremudel

Moderaator: ingmar

Vasta
Kasutaja avatar
mart154
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 252
Liitunud: T Okt 12, 2004 5:06 pm

T1/T4 käigukastid

Postitus Postitas mart154 »

niisiis, käigukastid, mida võib põrradelt ja bussidelt leida.
on neil ka mingit vahet ülekandearvudes?

Tegelt tahaks teada, kas on mingit võimalikult väikese ülekandearvuga käigukasti (see tähendab, et saaks siis kiiresti võimalikult madalate pööretega sõita).

Mida oleks kõige otstarbekam teie arvates panna bussile, mida veab 1.6 type 1 mootor. noh, kergelt järele aidatud :D
Kasutaja avatar
Hannes
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 270
Liitunud: R Veebr 27, 2004 5:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hannes »

Kastidel vahe on,kuigi väga väike.2,0 kast on muidugi kiirem 1,6-st ja ka osade käikude ülekandearvud on pisut erinevad.Ise kasutasin veel taga kõrgemaid rehve. Aga paraku bensiini kulu sellest muidugi ainult tõusis.
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

2,0 kastil on jah 4. käik vähe kiirem, aga peaülekanne jällegi aeglasem, nii et kokkuvõttes on ainult mingi 10% kiirem ülekanne.
Eks ta vist ongi meelega nii tehtud, et lõppkiirus liiga suureks ei läheks - see buss pole lihtsalt selleks mõeldud.
Oma kogemusest võin öelda, et 1,6 mootori jaoks on optimaalne kiirus 85 kmh, mootor teeb siis umbes 3400 rpm ja küttekulu on ka mõistlik.
Bussi põhja all on mul muide lisa-õliradiaator. Enne selle paigaldamist ei saanud suvel eriti üle 80 sõita - 90 kmh juures tõusis õlitemperatuur juba 120 kraadi peale.
Kui sa nüüd tahad oma järeleaidatud 1,6 mootorile kiiremat kasti, siis teeb mootor sama koormuse (ja soojuseralduse) juures vähem pöördeid - ja jahutusventilaator samuti.
Mis tähendab, et mootor võib üksjagu haiget saada. See on ka üks argument välise õlifiltri poolt - et kui nagunii on voolikud vahel, siis võib õli ühtlasi lisajahutajast läbi saata. 1,6 bussimootor on selle eest kindlasti tänulik.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ingmar »

Mart kirjutas:Enne selle paigaldamist ei saanud suvel eriti üle 80 sõita - 90 kmh juures tõusis õlitemperatuur juba 120 kraadi peale.
vaat kui hea et mul polnud õli temperatuurinäidikut :p ei teadnudki kui kole seis on ja süda oli rhaulik... kuni saaled üles ütlesid :p
Kasutaja avatar
mart154
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 252
Liitunud: T Okt 12, 2004 5:06 pm

Postitus Postitas mart154 »

et siis 2l mootori oma?
kas need bussi/põrra käigukastid sobivad omavahel ilma keemiata?
ma sain kusagilt aru, et võllid on erineva pikkusega?

Teab keegi leida kusagilt mingeid märgistusi käigukasti modifikatsiooni kohta?

eks see lisaradiaator tuleb kõne alla jah, aga mis talvel siis saab? talvel, ma kardan, hakkab õlirõhk liiga kõrgeks minema.
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

1,6 ja 2,0 bussi kastid on jah väliselt niipalju erinevad, et 2,0 oma sisendvõll on umbes 1cm jagu pikem. Lahutusmehhanismis on ka mingid mõõdu-erinevused, igatahes pidi Vaido vist survelaagrile midagi külge aretama, et Ingmari 1,6-se kastile 2,0 mootorit külge panna.
Kasti tähistuses on 2 esimest tähte, mis peaks tüübi ära ütlema. 1,6 kast peaks olema CN***, 2,0 oma ei mäleta.
Õli ei pea kogu aeg lisajahutajast läbi käima. Idee järgi peaks pärast filtrit olema termostaatklapp, mis sõltuvalt õlirõhust saadab õli kas radikasse või mootorisse tagasi. Mina ei raatsinud seda juppi osta ja panin selle asemele hariliku veevärgi-kuulkraani. Kui kraan on lahti, siis läheb õli otse plokki, kui kinni, siis käib radikast läbi. Lisajahutust kasutan ainult suvisel ajal maanteesõidul.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mart »

Vaatasin raamatust järele - tähistuste koha pealt panin enne jama.
1,6 kasti tähis on CA***
1,8/2,0 oma '73 alates CN***
Tegelikult on veel käigukasti tüüpe - näiteks mäestiku-variant aeglasema peaülekandega ja maastiku-variant piiratud libisemisega diffriga. Aga neid meie oludes vaevalt kohtab.
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
mart154
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 252
Liitunud: T Okt 12, 2004 5:06 pm

Postitus Postitas mart154 »

krt... iga külje pealt nüüd seda kasti vahtinud... mitte ei leia neid koode :oops:

lisaks veel, palju seda õlikest käimakasti käib?
välja tuli 3.5l

Autodata räägib, aga et 1977 bussile, 1.6 mootoriga läheb liiter vähem ehk siis 2.5.
Vasta