niisiis, käigukastid, mida võib põrradelt ja bussidelt leida.
on neil ka mingit vahet ülekandearvudes?
Tegelt tahaks teada, kas on mingit võimalikult väikese ülekandearvuga käigukasti (see tähendab, et saaks siis kiiresti võimalikult madalate pööretega sõita).
Mida oleks kõige otstarbekam teie arvates panna bussile, mida veab 1.6 type 1 mootor. noh, kergelt järele aidatud
Kastidel vahe on,kuigi väga väike.2,0 kast on muidugi kiirem 1,6-st ja ka osade käikude ülekandearvud on pisut erinevad.Ise kasutasin veel taga kõrgemaid rehve. Aga paraku bensiini kulu sellest muidugi ainult tõusis.
2,0 kastil on jah 4. käik vähe kiirem, aga peaülekanne jällegi aeglasem, nii et kokkuvõttes on ainult mingi 10% kiirem ülekanne.
Eks ta vist ongi meelega nii tehtud, et lõppkiirus liiga suureks ei läheks - see buss pole lihtsalt selleks mõeldud.
Oma kogemusest võin öelda, et 1,6 mootori jaoks on optimaalne kiirus 85 kmh, mootor teeb siis umbes 3400 rpm ja küttekulu on ka mõistlik.
Bussi põhja all on mul muide lisa-õliradiaator. Enne selle paigaldamist ei saanud suvel eriti üle 80 sõita - 90 kmh juures tõusis õlitemperatuur juba 120 kraadi peale.
Kui sa nüüd tahad oma järeleaidatud 1,6 mootorile kiiremat kasti, siis teeb mootor sama koormuse (ja soojuseralduse) juures vähem pöördeid - ja jahutusventilaator samuti.
Mis tähendab, et mootor võib üksjagu haiget saada. See on ka üks argument välise õlifiltri poolt - et kui nagunii on voolikud vahel, siis võib õli ühtlasi lisajahutajast läbi saata. 1,6 bussimootor on selle eest kindlasti tänulik.
1,6 ja 2,0 bussi kastid on jah väliselt niipalju erinevad, et 2,0 oma sisendvõll on umbes 1cm jagu pikem. Lahutusmehhanismis on ka mingid mõõdu-erinevused, igatahes pidi Vaido vist survelaagrile midagi külge aretama, et Ingmari 1,6-se kastile 2,0 mootorit külge panna.
Kasti tähistuses on 2 esimest tähte, mis peaks tüübi ära ütlema. 1,6 kast peaks olema CN***, 2,0 oma ei mäleta.
Õli ei pea kogu aeg lisajahutajast läbi käima. Idee järgi peaks pärast filtrit olema termostaatklapp, mis sõltuvalt õlirõhust saadab õli kas radikasse või mootorisse tagasi. Mina ei raatsinud seda juppi osta ja panin selle asemele hariliku veevärgi-kuulkraani. Kui kraan on lahti, siis läheb õli otse plokki, kui kinni, siis käib radikast läbi. Lisajahutust kasutan ainult suvisel ajal maanteesõidul.
Vaatasin raamatust järele - tähistuste koha pealt panin enne jama.
1,6 kasti tähis on CA***
1,8/2,0 oma '73 alates CN***
Tegelikult on veel käigukasti tüüpe - näiteks mäestiku-variant aeglasema peaülekandega ja maastiku-variant piiratud libisemisega diffriga. Aga neid meie oludes vaevalt kohtab.