1. leht 1-st

bussi amortisaatorid.

Postitatud: E Aug 09, 2010 5:51 pm
Postitas onurenka
Oskab keegi infot jagada bussi amortisaatorite kohta. Tahaks igasuguseid standard mõõte.
Ja kui keegi oskab ka nõu anda selle kohta, kui on soov madaldada 10-15cm bussi.
Ning kust kõige odavamalt KONI amortisaatoreid saab Eestist?

Ette tänades!
Renee

Re: bussi amortisaatorid.

Postitatud: T Aug 10, 2010 12:55 am
Postitas Style
KONIsid minuteada pakub ametlikult Eestis vaid Motoral, kõik teised (mina kaasarvatud) on edasimüüjad. Hiljuti oli neil mingi tühjendusmüük, dexter vist sai sealt oma Põrrale jooksu. Bussi omasid seal ei märganud (lõpumüügis). Hind oli miski 1000 per tükk, pluss-miinus.
Madaldamise kohta küsi Ingmarilt või guugli ise - tema vähemalt siin kunagi loopis linke madaladamise kohta.
Amordi mõõte kindlasti kusagilt leiaks, kuid milleks? Et midagi odavamat sinna asemele sobitada? Minuarust on need sovjeti ajad möödas ja praegu on siiski mõtekam õige asi alla panna, kui mingeid "ratse" ehitada.

PS. Ja amordid pigem sobiks ikka Mootori ja ülekanne jaosse, kui Kere ja sisusse :)

Re: bussi amortisaatorid.

Postitatud: R Aug 13, 2010 9:42 am
Postitas onurenka
Tuli välja et Koni ei pakugi minu 71 bussile esiamorte, vähemalt nii mulle raunexist öeldi. Ja tagaamordid on ainult 72- bussile.
Kas keegi oskab äkki välja tuua samasse kvaliteedi kategooriasse esiamorte.

Re: bussi amortisaatorid.

Postitatud: R Aug 13, 2010 11:01 am
Postitas Style
BBT andmetel (teisi allikaid ei viitsinud vaadata) on esiamort kõigil T2-del üks sama. Tagumine on 69-71 bussil pisut madalam, kui 72-79.
Ette võin pakkuda Sachs'i - 600 kr./tk. ja taha ka - 1000 kr./tk. Need siis Super Touring, kuid vist ikkagi õliamordid.

Re: bussi amortisaatorid.

Postitatud: E Aug 16, 2010 2:18 pm
Postitas Style
Muideks, leidsin sulle ka Koni asendajad - Bilstein B6 (http://www.bilstein.de/products/high-pe ... in-b6.html) amordid.
Kui tahad hinda teada, siis istu maha ja hoia kõvemini toolist kinni - esimene 4400 kr. ja tagumine - 4950 kr. Per tükk! :rock:

Re: bussi amortisaatorid.

Postitatud: L Aug 21, 2010 8:48 pm
Postitas jeff01
onurenka kirjutas:Tuli välja et Koni ei pakugi minu 71 bussile esiamorte, vähemalt nii mulle raunexist öeldi. Ja tagaamordid on ainult 72- bussile.
Kas keegi oskab äkki välja tuua samasse kvaliteedi kategooriasse esiamorte.
Miks üldse koni kehva kvaliteeti taga ajada? eelmisel või üleeelmisel suvel alles oli buum, mil paljud konitajad oma amorte ekspertide juurde saatsid ja autod nii kaua seisid.

Re: bussi amortisaatorid.

Postitatud: E Aug 23, 2010 1:18 pm
Postitas Indrek
jeff01 kirjutas:
onurenka kirjutas:Tuli välja et Koni ei pakugi minu 71 bussile esiamorte, vähemalt nii mulle raunexist öeldi. Ja tagaamordid on ainult 72- bussile.
Kas keegi oskab äkki välja tuua samasse kvaliteedi kategooriasse esiamorte.
Miks üldse koni kehva kvaliteeti taga ajada? eelmisel või üleeelmisel suvel alles oli buum, mil paljud konitajad oma amorte ekspertide juurde saatsid ja autod nii kaua seisid.
Oot mis, kas Koni amortidel on kvaliteedi probleeme?

Indrek@kunagine.koni.maaletooja.net

Re: bussi amortisaatorid.

Postitatud: T Aug 24, 2010 9:24 am
Postitas jeff01
Oli jah selline juhus, kus nad õli välja ajama hakkasid...tutvusringkonnas isegi 2 juhust.
Oma kogemus selline, et täiesti korras KONId surid minu kätte jõuses esimese talvega...polnud teised ei roostes ega midagi. Mitu aastat neid kasutatud oli on kahjuks teadmata. Olen kuulnud, et nad ei talu meie talve ja nad ei sobi stock vedrudega mille käik on pikk. .....see võib vabalt ka legend olla.

Re: bussi amortisaatorid.

Postitatud: T Aug 24, 2010 11:38 am
Postitas Indrek
jeff01 kirjutas:Oli jah selline juhus, kus nad õli välja ajama hakkasid...tutvusringkonnas isegi 2 juhust.
Oma kogemus selline, et täiesti korras KONId surid minu kätte jõuses esimese talvega...polnud teised ei roostes ega midagi. Mitu aastat neid kasutatud oli on kahjuks teadmata. Olen kuulnud, et nad ei talu meie talve ja nad ei sobi stock vedrudega mille käik on pikk. .....see võib vabalt ka legend olla.
Ma pole selle Koni businessiga juba pikki aastaid seotud, kuid selgituseks siiski:
Kui amort on vedrustuse käigu jaoks liiga lühike või liiga pikk siis pole kindlasti tegu sita amurdiga, vaid mittesihipärase kasutamisega. Madaldatud vedrustusele on saadaval vastavad amordid ja sama ka kõrgendatud vedrustusele.
Koni amortidel on valmistamise kuupäev peal, kohe tootekoodi kõrval. Ja see, et Sa amordi vanust ja toimivust välimuse järgi hindad..... :rolf:

Muidu on Koni ääretult hea materjal iseehitajale, kuna amorti saab ka ehituse ja mõõtude põhjal valida. Ei tasu samas unustada, et Konid on reguleeritava jäikusega. (omast kogemusest: Saab 93 amordid sobisid põhja keeratuna ideaalselt Cadillac Devillele )

Re: bussi amortisaatorid.

Postitatud: T Aug 24, 2010 6:22 pm
Postitas jeff01
Selle järgi, et lapiga pori maha pühkides veel kena värv peal oli ja kusagilt ei roostetanud arvasin et nad kuigi vanad pole...Käega liigutades tühimikku polnud tunda ja ostsin ja keerasin alla...Olid sellele automargile (Porsche 944) ette nähtud ja ülevaatuselgi mõõdeti jääkväärtuseks veidi alla 80% (PS see näitaja on väga hea ja isegi uutega jääb nr alla saja) ja siis tuli talv ja jäi 1 amort kinni...peale väikest sõitu oli õli väljas ja kevadel amorte vahetades oli ka teine õline. Sellest ka mu mõru meel.

aga 2 sõprade juhtmit oli lausa esimese aasta sees...Loomulikult vahetati nende amordipaar välja.

Minul on seni välja vahetatud vaid sacksi paar ja seda 2x :D olid teised 924ljale ette nähtud ja 924lja all ma neid kasutasin aga need olid kui rattapumbad ja auto hakkas ujuma 2x rohkem kui varem vanade õliste amortidega.....Tulid uued ja panin alla....täpselt sama jama. Sõitsin lõpuks autoga garantiimehe juurde "Aave"sse kes nina õõtsutas ja see jäigi pmt õõtsuma...tunnistas et tõepoolest pole asi normaalne ja võttis ka teise paari tagasi ja andis raha juurde küsimata õliamortide asemel gaasikad. Vahe oli kui öö ja päev ja olin väga rahul....olgugi et amorte vahetasin 3x Asi polnud kindlasti selles et ma ei rahuldu õliamordiga vaid tee mida ma kulgesin seni ka 200+ km/h tahtis mind kraavi visata juba 100km/h need amordid ei töödanud tõesti absoluutselt....juu oli praak seeria.


Edit: Hiljem kasutasin neid veel oma 944lja allgi sest peale nende paigaldust ja sillaregulli sain ma esmakordselt aru porsche juhitavusest...Seni olin sõitnud lada sõiduomadustega võrdväärse autoga millel vaid porsche märgid peal.
Pilt

Põrnikale kruvisin hetkel alla ehk odavaima tootja KYBid ja olen väga rahul sest need töötavad õiges suunas.....perse kergelt maha ja siis hakkab takitasma üles tõusmist. Täpselt see mida kiirendamiseks vajan :)