1. leht 1-st

M: '66 VW Type 1 (aka Põrnikas)

Postitatud: T Aug 03, 2010 1:26 pm
Postitas Teet
Tervist,

ma juba tükimat aega vaadanud, et nn põhipõrri jaoks pole piisavalt aega ei süüte- ega mutrivõtmetega askeldamiseks. Ehk leiab masin väärilise omaniku, kes tema eest hoolt kannab ning teda "tuulutab". Sobitab temaga enne suve lõppu tiba tutvust, kaitseb talvise külma eest ning peab sel aal ühtlasi plaani edasiseks.

tegemist on '66a masinaga (esmareg 04/04/1966, moto 1300). Teh pass on natuke teisel arvamusel. Tehasest on välja veerenud valgena, aga hetkel on edev roheline (metallik vesivärv). Kerel endal jääb originaalvärvi ning praeguse värvi vahele lisaks ühele krundikihile ka üks värvikiht, mis sai peale vahetult enne praegust värvi, aga mis osutus eelmisele omanikule liig heledaks ning kohe tumedama katte peale sai. Peaks see värvikihtide-värk nii olema - pead igaks petteks pakule ei pista :)
põhivoorus: masin on ilmselt talvesid näinud vaid minu käes Uunikute Talverallidel, st nii põhi kui tiivad on väga tugevad. Lapitud on esitiibade ja salongi vahet (paigad peal) ning tähelepanu soovivad lisaks kõrvalistujapoolsele A-piilarile (kus uksega on kerele haiget tehtud) tüüpiliselt tagumised poolraamid - et klubisseastumise "stangeproov" edukalt lävida :D
põhjaalune + tiivaalused on "rebasekarva" st ei ole keegi seal mastiksitega mütanud (soovitan seda ka mitte teha - kere on hea alus mustaks numbriks ja mastiksitega plötserdamine rikuks seda) ning pinnarooste on korrosiooni eest kaitsmisega hästi hakkama saanud.

moto on summuti (mis sai möödunud talvel uus: soendus on 100% vinguvaba) järgi 1200, aga kuna liigub kummaliselt mehiselt, on ilmselt enne mind kellegi osavad näpud temaga tegelenud. Masina on nii kere kui tehnika poolt mu teada üle käinud üks praegune "usarauaga" tegeleja, keda mõni aeg tagasi ka telereklaamis näha võis.
El süsteem on (mitteoriginaalne) 12V ning kõik tuled-viled töötavad. Tuled tahavad releevahetust - sööb liialt voolu. Samuti ei ole funktisionaalne kojameeste lüliti, mille aseaine asub pardatshokis ning ei ole originaalne.
nn mehaanikapoolt ei ole ma end tagasi hoidnud. Hetkel ootavad pidurivoolikud (kummist) uuendamist - vanad evivad vanadusest tulenevaid praokesi. Ka oleks kena sillareguleerimine ära teha.

pildid "otse ahjust":
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/2010+kauplemine/
pilte eri aegadest:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/

juttu (peaasjalikult mõne aasta tagune "algusõhin"):
http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?f=10&t=760

hinnasooviks 40keek ning jätame kauplemisruumi nii üles- kui allapoole sõltuvalt soovist midagi veel masinaga kaasa saada (lisasoendus, 6V el süsteem, mootorijupid - nt 1966 esimese poole mootoriplokk, mis kulub ära originaaliajamisel) või siis lihtsalt klassikalisel moel hinda allapoole kaubelda :)
hinda ei ole mahutatud emotsionaalset väärtust - kere on saadaolevate paremikku kuuluv.
järelmaksudest ärme palun räägi - uus omanik peaks omama vahendeid, olemaks hea peremees juba soetamisel.

näha, hellalt katsuda ja "elu uurida" (nt mis ei ole masina küljes originaalne) saab Tallinnas ja Sakus. Kontakteerumiseks on sobiv tel number 533 666 06

Teet

PS! Klubilisi-huvilisi ei plaani ma teps mitte hüljata: '65 jääb alles ning veereb enne talve garaazhi. Kahjuks 2011 kevadel ta sealt veel välja ei veere - veerab siis, kui aeg on küps ;)

Re: M: '66 VW Type 1 (aka Põrnikas)

Postitatud: R Aug 06, 2010 11:12 am
Postitas Indrek
Kuigi ma ise ostma ei kipu, siiski tahan tänada väga eeskujuliku müügikuulutuse ülesse seadmise eest! Just selline peabki üks kuulutus olema, omaette lugemine kohe :shake:

Re: M: '66 VW Type 1 (aka Põrnikas)

Postitatud: P Okt 26, 2014 7:28 pm
Postitas Teet
4 aastat on möödunud. Põrnikas saab ikka liiga vähe tähelepanu (ja läbisõitu 500..1000km/aasta) ning lähemad aastad ei too muutust. Muud tegemised, muud hobid, muud autod...
otsib endale 2000eur eest uut peremeest.

tahaks uut värvi ja salongi uuendamist, kuigi ma ise ei häbene temaga ka praeguse välimusega sõita :)
kapitaalsel tegemisel võtaks ma viimased 2 vesivärvikihti ja nende all oleva 1k krundi maha, nn kosmeetilisel värvimisel jätaks need alles.
keevitamist vajab eeldatavalt väga vähe - kunagi (ilmselt ca 1999a kandis, kui masin rohelised värvid sai) lapitud poolraamidel tuleks pealekeevitatud plekilärakad asendada kena serv-servaga paigaldet lappidega. Lihtsalt kuna selline lappimine ei ole õige. Põhi & co jätkab tehasekõva-olemist ning seda ilma ühegi lappimiseta. Väga hea alusmaterjal - julgen arvata, et Eesti pre-67 masinaist kõige paremini säilinud isend.
möödunud nädalavahetusel läks sõbra juurde talvitama sellisena:
Pilt
Pilt

Re: M: '66 VW Type 1 (aka Põrnikas)

Postitatud: T Okt 28, 2014 12:25 pm
Postitas Teet
klõpsisin paremaid pilte:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/2010+kauplemine/2014/" onclick="window.open(this.href);return false;

põrnikas on osalenud uunikute talverallidel 2008..2013. 2010 väike kleeps on masinalt puudu - toona ei tahtnud masin millegipärast lõpetada ning keerasime Audru lõunapausi järel nina kodu poole.
kodule liginedes kadusid nii piduri- kui gaasianomaaliad. Mis see oli - seda ei saa ma ilmselt kunagi teada :)
(igaks-juhuks käis selle järel muidugi karbuss pulkadeks ning vahetus piduri peasilinder)

Re: M: '66 VW Type 1 (aka Põrnikas)

Postitatud: L Dets 26, 2015 1:13 am
Postitas mees18
Palju maksab ka?

Re: M: '66 VW Type 1 (aka Põrnikas)

Postitatud: L Dets 26, 2015 5:25 pm
Postitas Teet
Ülalmainitud 2keur ja tingimisruumi on täpselt 1eur jagu ;)

Re: M: '66 VW Type 1 (aka Põrnikas)

Postitatud: P Dets 27, 2015 11:46 am
Postitas mees18
Ma pean sellele mõtlema. Raha muidu koos mul

Re: M: '66 VW Type 1 (aka Põrnikas)

Postitatud: E Dets 28, 2015 11:51 am
Postitas Teet
siinse teema kangelase puhul tasub kohe arvestada lisakuluga (kere uue värvi alla + mootori õlilekked) suurusjärgus 200..300h tööd ning 1..2keur raha - siis on masin hea.

Re: M: '66 VW Type 1 (aka Põrnikas)

Postitatud: R Mai 20, 2016 2:52 pm
Postitas Teet
upitame - on saadaval. Põrnika jaoks on küll katusealune olemas, aga sõitma ta mu käes lähema aasta (pragmaatiliselt pigem kahe aasta ja realistlikult äkki kah kahe (kõneleb optimist :)) aasta) jooksul ei hakka.

hinnaga on jätkuvalt lugu hästi lihtne ja ülalolev kehtib. Ehk kui rahakotile ja-või väärtushinnangutele 1999eur (plus regamised) soetamiseks ja 1..2keur plus 200..300h ilusakstegemiseks sobiv ei ole, siis jääb ostujutu puhumine jutupuhumiseks (mis on kohati ju kah tore tegevus ;) ).

----

alternatiivina võib ka mu sinise põrnika ära osta - ka sellele ei ole mul enne talve aega ja on samas seisus, mis eelmine sügis:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/keret ... 8.JPG.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tahab komplekteerimist: veermik on komplekteeritud (nt piduritel kõik peale klotside - pakutavate klotside kvaliteet jääb ilmselt Pidurimeistri katmisele alla - uus), eksterjöörijupid olemas, interjööri tekstiiliosa riknenud / tahab uuendamist, tehnika 6V ja 1200 mootor "raamsaale väsimisega" ehk tahab ilmselt plokivahetust. Aga pigem jääb ilmselt ikka sinine masin mulle alles, kuna hinnasoov on sel natuke teisest klassist - 7keur.

huviks tekitasin kord ka sinise masina kuluülevaate:
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... #pid365861" onclick="window.open(this.href);return false;

hiljem pole updatenud, aga ma jätsin pahtlid ja kattevärvid maalrile ning see lisas kuludesse "tuhat mõnisada eerot", niiet selle masina "kulupool" on 3..4keur raha ja ca 600 töid, mis eelnesid maalri juurde viimisele. Vajab juurde ilmselt 1..2keur - sisu ja tehnika on mulle võõramad teemad, niiet olen hinnangutes "laialivalguvam".

hinnakriitikat ei ole vaja - loen selle projekti puhtalt hobiprojektiks, kuna nii kehvas olukorras levinud masinat (milleks ka pre-67 põrnikas on) ei ole ratsionaalne taastada. Samas liiga palju masinaid ei ole siiski mõtet seismas hoida, niiet kui leidub huviline, siis mingu (ka) see masin uutesse kätesse ;)

Teet
533 666 06

Re: M: '66 VW Type 1 (aka Põrnikas)

Postitatud: E Aug 26, 2019 8:19 pm
Postitas Teet
Roheline põrr on kas siis "taas" või "jätkuvalt" saadaval!
Hind stabiilselt 2000 ja 1eur jagu on tingimisruumi.
Asub Laagri kandis.
Sõidab kenasti ja omab TÜVd ja ülevaatust. Võimaldab julgel mehel (või naisel) ka 110kmh alas liigse kiirustamise eest trahvi saada. Märgistab muidugi ka natuke oma territooriumi. Peale selle oskan tehnikale vaid "tagumise parema ratta pidurdus-krõuhi" ette heita. Eile lahkasin trumlit ja laagrit, kraapisin kõrvataguse pea veriseks - põhjust aga jätkuvalt ei leidnud :)
Välja nägi eile selline: http://teet.luarvik.org/v/p6rr/roheline2019/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ehk kere tahab hoolt. Sh ka karbid tegelikult keevitust - aga ma nt neid vahetama küll ei hakkaks. Lihtsalt liiga hea on see originaalne ja mitte-keevitatud kere.

Kontakt: kas PM või 522 6961. Kui vastab Teet, siis on hästi :)

...ja kellel on hoopis 2140 mosu puudu, siis selline on mul kah liigne:
http://www.mosseklubi.ee/foorum/viewtop ... a29#p60567" onclick="window.open(this.href);return false;