1. leht 5-st
Erki '63 split buss
Postitatud: P Juul 04, 2010 9:37 am
Postitas ingmar
loodan, et kasutaja Hippy ei pahanda, aga teen siia tema masinast teema. kuna laenutasin ta massinat jaanipäeva sõiduks, siis lubasin käsi südamel, et hakkan kohekohe ka tegema seda. noh... eile sai algus tehtud.
traathari ei pruugi muidugi puhastusel su parim sõber olla
nüüd nati halvemad uudised. katusest kõiksepealt. kunagi on seda tehtud, osades kohtades on piisavalt pahtlit juba ees ootamas. katuse servadest tulid välja suured augud. rohkem, kui ma ootasin.
siit ka kohe küsimus. pinnarooste, mis katusel on, on käitunud erienvalt. osalt on see jäänud rahulikuks ja pahtli all ilusti olnud. osalt on see aga pahtli ära mõrandanud. et küsimus - kas oleks mõtet plekki õhemaks ajada ja pinnaruuste lamellkettaga lihtsalt siledaks lasta? pahtlit läheb peale niikuinii
ülejäänud osast et mingi hetk pöördusin katusest allpool olevate osadeni. ja lammutasin natuke siit-sealt. see tegevus tõi välja veel roostet ja kehvasti tehtud tööd
ja lõpuks kiskusin eest esiklaasid, et näha, mis seal head on. tihendid olid mõranenud ja kinni topitud silikooniga. tulemus oli siis selline
aga noh, lõpptulemusega ühe päeva kohta võib rahule jääda
* ps. vot nii tuleb postitust teha. PALJUDE piltidega!!!
Re: Erki '63 split buss
Postitatud: P Juul 04, 2010 10:08 am
Postitas jeff01
Paremat katuseserva vist enam kui meetri pikkuses tarvis uuega asendada? välisserv tundub õnneks OK ja saab ühe keevitusrea sinna renni peita.
Akna augud on vist isegi keerulisem teema....
Roostekohad soovitan lisaks traadi kettale lamelliga üle käia sest se traatketas sulatab ja hõõrub üsna palju vana jama lihtsalt laiali.
Roostemuundurite osas olen kahtlasel seisukohal....minu arusaam on selline, et odavat ei ole mõtet panna sest selle oksiidi peal ei seisa miski kinni....kui käituda nii nagu kirjas (veega maha pesta) siis minu autol läks plekk veega pestes silmnähtavalt rooste selle ajaga kui vesi maha kuivas. Kallimad kui buvanol on veidi teisest klassist.
Re: Erki '63 split buss
Postitatud: P Juul 04, 2010 11:22 am
Postitas dexter
meil käis hiljuti töö juures üks mees, kes näitas kuidas ise plekki tsinkida. Muidugi see seade millega seda tsinki peale kanti ei olnud just odavaim (ca 7 k), aga nagu me kohe proovisime sai ka tavalise aku laadijaga. Tegemist siis elektrolüüt tsinkimine, mitte mingi spray vms jama....
Sellega kusjuures sai väga edukalt seda roostet pleki seest kätte just seda mis sinna sisse jääb nagu sul katusel. Ja peale selle et rooste välja tuli sai ka väga korraliku ka kaitsva tsingi kihi peale. Muide pidi olema veel selline tsink, et kui tekib mõni väiksem kriim, siis see tsingi kiht taastub ise. Seda siis ümbritseva tsingikihi paksuse arvelt.
Tsingi pealepanekusk oli vaja siis elektrolüüdi lahust, aku laadijat ja sellist spetsiaalset tsingi otsikut, millega siis hõõrutakse detailil, kuni sinna jääb vajalik kiht tsinki.
Kõige raskem selle protsessi juures on saada neid tsingi pulkasid ehk...kuigi see esindaja ütles et neid peaks saama ka eraldi osta....Kahjuks pole veel ise kohanud....
aga ehk on abiks
Re: Erki '63 split buss
Postitatud: P Juul 04, 2010 11:56 am
Postitas jeff01
Tegelikult ei ole õnneks nii nagu arvatakse, et rooste kutsuks esile roostetamist. Nii, et kui veidi ka roostet pooridesse jääb siis ei juhtu sellega seal aastakümneid mitte midagi kui peal pole valest pahtlist ehitatud paksu kihti. Roostest tuleks puhastada siiski niiipalju kui võimalik, et ei jääks õhu ruumi sinna kuhugi kihtide vahele sest õhk on see, mis vastavalt ilmale paisub ja kokku tõmbab ja sinna läbi pahtli ja värvi pikapeale niiskuse imab. Lisaks sellele on just õhk see, mis raua roostetamist põhjustab mitte rooste ise.
Kui omanik raatsib välja käia siis osta mõni kallim roostemuundur (a-la 80.- 100ml) ja käi need kahtlased kohad üle aga enne pahteldamist pese oksiid maha ja kuivata ka plekk ära. Mitte selleks et rooste ära tappa ja oksiidiga katta vaid selleks, et korralikumad reageerivad ka terve plekiga ja kui mingi ime läbi sinna värvi alla peaks uuesti niiskus saama siis need kohad on paremini kaitstud.
Seal kus pahtli kiht paksem kui millimeeter kasutaksin mina esmalt klaaskiud või metalliseeruvat pahtlit aga ole hoolas pahtli segamisel ja peale kandmisel...siis jääb vähem poore. Seal kus oleks vaja pahteldada enam kui 4mm paks kiht on kindlasti vaja tegeleda esmalt plekitööga. Kõik pahtli, krundi, pealisvärvi alused kohad pead kindlasti ka matistama-karestama.
jõudu
Re: Erki '63 split buss
Postitatud: P Juul 04, 2010 12:14 pm
Postitas ingmar
õnneks pole eeltööd minu teha. st minu osa on plekitegemised. seekord vähemalt.
Re: Erki '63 split buss
Postitatud: N Juul 08, 2010 10:24 am
Postitas kaupz
kui kaugelt buss Eestisse jõudis?
Re: Erki '63 split buss
Postitatud: N Juul 08, 2010 12:03 pm
Postitas ingmar
otse soomest. niiet naaber-riigist
Re: Erki '63 split buss
Postitatud: N Juul 08, 2010 5:18 pm
Postitas ingmar
Re: Erki '63 split buss
Postitatud: T Juul 13, 2010 8:35 pm
Postitas ingmar
Re: Erki '63 split buss
Postitatud: K Juul 14, 2010 12:59 am
Postitas Mart ja auto
http://www.kustomcoachwerks.com/gallery ... emId=22808
Sellelt lehelt saab teavet kuidas ja mida. Ja Palju pilte on ka
Re: Erki '63 split buss
Postitatud: K Juul 14, 2010 7:33 am
Postitas ingmar
noh KCW peaks olema iga taastaja kohustuslik kirjandus. vot need mehed on võlurid
Re: Erki '63 split buss
Postitatud: T Aug 03, 2010 7:29 pm
Postitas ingmar
Re: Erki '63 split buss
Postitatud: T Aug 10, 2010 7:16 pm
Postitas ingmar
Re: Erki '63 split buss
Postitatud: K Aug 11, 2010 10:42 am
Postitas dexter
Tööd sul ikka jagub...Aga vähemalt saab üks buss jälle päästetud....jõudu sulle
Re: Erki '63 split buss
Postitatud: R Aug 13, 2010 1:49 am
Postitas Kaitsu
Tere Ingmar,
it's good to see I'm not the only one fighting with rusty splits in Estonia. I still have the backing plates for you and some KlassicFab split panels for sale if you are interested.
Here's mine; starting point seems to be very similar to the bus you are working on. Greetings from Narva...