Erki '63 split buss

kasutatud varuosad, uued varuosad, autode remont - kõik olemas!
kiired tellimused otse UKst!

Moderaator: ingmar

Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Erki '63 split buss

Postitus Postitas ingmar »

loodan, et kasutaja Hippy ei pahanda, aga teen siia tema masinast teema. kuna laenutasin ta massinat jaanipäeva sõiduks, siis lubasin käsi südamel, et hakkan kohekohe ka tegema seda. noh... eile sai algus tehtud.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

traathari ei pruugi muidugi puhastusel su parim sõber olla

Pilt

nüüd nati halvemad uudised. katusest kõiksepealt. kunagi on seda tehtud, osades kohtades on piisavalt pahtlit juba ees ootamas. katuse servadest tulid välja suured augud. rohkem, kui ma ootasin.

Pilt
Pilt
Pilt

siit ka kohe küsimus. pinnarooste, mis katusel on, on käitunud erienvalt. osalt on see jäänud rahulikuks ja pahtli all ilusti olnud. osalt on see aga pahtli ära mõrandanud. et küsimus - kas oleks mõtet plekki õhemaks ajada ja pinnaruuste lamellkettaga lihtsalt siledaks lasta? pahtlit läheb peale niikuinii

Pilt

ülejäänud osast et mingi hetk pöördusin katusest allpool olevate osadeni. ja lammutasin natuke siit-sealt. see tegevus tõi välja veel roostet ja kehvasti tehtud tööd

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

ja lõpuks kiskusin eest esiklaasid, et näha, mis seal head on. tihendid olid mõranenud ja kinni topitud silikooniga. tulemus oli siis selline :evil: :evil: :evil:

Pilt

aga noh, lõpptulemusega ühe päeva kohta võib rahule jääda

Pilt
Pilt
Pilt


* ps. vot nii tuleb postitust teha. PALJUDE piltidega!!! :tuld:
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Erki '63 split buss

Postitus Postitas jeff01 »

Paremat katuseserva vist enam kui meetri pikkuses tarvis uuega asendada? välisserv tundub õnneks OK ja saab ühe keevitusrea sinna renni peita. :wink:
Akna augud on vist isegi keerulisem teema....
Roostekohad soovitan lisaks traadi kettale lamelliga üle käia sest se traatketas sulatab ja hõõrub üsna palju vana jama lihtsalt laiali.
Roostemuundurite osas olen kahtlasel seisukohal....minu arusaam on selline, et odavat ei ole mõtet panna sest selle oksiidi peal ei seisa miski kinni....kui käituda nii nagu kirjas (veega maha pesta) siis minu autol läks plekk veega pestes silmnähtavalt rooste selle ajaga kui vesi maha kuivas. Kallimad kui buvanol on veidi teisest klassist.
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Re: Erki '63 split buss

Postitus Postitas dexter »

meil käis hiljuti töö juures üks mees, kes näitas kuidas ise plekki tsinkida. Muidugi see seade millega seda tsinki peale kanti ei olnud just odavaim (ca 7 k), aga nagu me kohe proovisime sai ka tavalise aku laadijaga. Tegemist siis elektrolüüt tsinkimine, mitte mingi spray vms jama....
Sellega kusjuures sai väga edukalt seda roostet pleki seest kätte just seda mis sinna sisse jääb nagu sul katusel. Ja peale selle et rooste välja tuli sai ka väga korraliku ka kaitsva tsingi kihi peale. Muide pidi olema veel selline tsink, et kui tekib mõni väiksem kriim, siis see tsingi kiht taastub ise. Seda siis ümbritseva tsingikihi paksuse arvelt.
Tsingi pealepanekusk oli vaja siis elektrolüüdi lahust, aku laadijat ja sellist spetsiaalset tsingi otsikut, millega siis hõõrutakse detailil, kuni sinna jääb vajalik kiht tsinki.
Kõige raskem selle protsessi juures on saada neid tsingi pulkasid ehk...kuigi see esindaja ütles et neid peaks saama ka eraldi osta....Kahjuks pole veel ise kohanud....
aga ehk on abiks ;)
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 917
Liitunud: P Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Erki '63 split buss

Postitus Postitas jeff01 »

Tegelikult ei ole õnneks nii nagu arvatakse, et rooste kutsuks esile roostetamist. Nii, et kui veidi ka roostet pooridesse jääb siis ei juhtu sellega seal aastakümneid mitte midagi kui peal pole valest pahtlist ehitatud paksu kihti. Roostest tuleks puhastada siiski niiipalju kui võimalik, et ei jääks õhu ruumi sinna kuhugi kihtide vahele sest õhk on see, mis vastavalt ilmale paisub ja kokku tõmbab ja sinna läbi pahtli ja värvi pikapeale niiskuse imab. Lisaks sellele on just õhk see, mis raua roostetamist põhjustab mitte rooste ise.
Kui omanik raatsib välja käia siis osta mõni kallim roostemuundur (a-la 80.- 100ml) ja käi need kahtlased kohad üle aga enne pahteldamist pese oksiid maha ja kuivata ka plekk ära. Mitte selleks et rooste ära tappa ja oksiidiga katta vaid selleks, et korralikumad reageerivad ka terve plekiga ja kui mingi ime läbi sinna värvi alla peaks uuesti niiskus saama siis need kohad on paremini kaitstud.
Seal kus pahtli kiht paksem kui millimeeter kasutaksin mina esmalt klaaskiud või metalliseeruvat pahtlit aga ole hoolas pahtli segamisel ja peale kandmisel...siis jääb vähem poore. Seal kus oleks vaja pahteldada enam kui 4mm paks kiht on kindlasti vaja tegeleda esmalt plekitööga. Kõik pahtli, krundi, pealisvärvi alused kohad pead kindlasti ka matistama-karestama.
jõudu
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Re: Erki '63 split buss

Postitus Postitas ingmar »

õnneks pole eeltööd minu teha. st minu osa on plekitegemised. seekord vähemalt.
Kasutaja avatar
kaupz
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 858
Liitunud: P Sept 02, 2007 9:58 pm
Asukoht: eesti, harjumaa, keila vald

Re: Erki '63 split buss

Postitus Postitas kaupz »

kui kaugelt buss Eestisse jõudis?
Ostan VW T2 Hipibuss nimelise sõiduki, igasugune info on oodatud.
(o\_!_/o) Drive Your Old Vw To Work Every Summer Day
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Re: Erki '63 split buss

Postitus Postitas ingmar »

otse soomest. niiet naaber-riigist :)
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Re: Erki '63 split buss

Postitus Postitas ingmar »

aga. võtsin täna mõned tunnid, kimasin hommikul elva ja tegin veel tiba tööd bussi kallal. peamiselt ikkagi lammutamist. nati on veel jäänud, siis saab kõik ebavajalikud ja segavad asjad eest ära. ja saab hakata keretöödega tegelema

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

leidsin veel hulgim roostet ja auke. veendusin veel, et eelmine taastaja pole just suurem asi plekiväänaja olnud. pelgan lausa masinat "strippida", kindlasti on veel roostet mind ootamas :) ja nii mitmedki kohad tuli välja puurida :(
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Re: Erki '63 split buss

Postitus Postitas ingmar »

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

veel nati puhastust tehtud. "rõõm" oli see, et salongis vakstu all oli papp. just nimelt OLI. nüüdseks oli see hallitanud pudi, mis hoidis vett üllatavalt hästi kinni. isegi hallitus oli olemas. tolmuimeja sai korralikult vatti täna. mõned asjad on veel vaja eemaldada ja siis saan juba puhtamalt keevitama hakata. + haljastama
Mart ja auto
kaine mõistus
kaine mõistus
Postitusi: 29
Liitunud: K Mär 31, 2004 9:12 pm

Re: Erki '63 split buss

Postitus Postitas Mart ja auto »

http://www.kustomcoachwerks.com/gallery ... emId=22808
Sellelt lehelt saab teavet kuidas ja mida. Ja Palju pilte on ka :mrgreen:
Tegelen Põrnikate remondiga Tartus. 50 -97478.
Mart.
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Re: Erki '63 split buss

Postitus Postitas ingmar »

noh KCW peaks olema iga taastaja kohustuslik kirjandus. vot need mehed on võlurid
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Re: Erki '63 split buss

Postitus Postitas ingmar »

niisiis. vahepeal olen ikka paar korda masina kallale saanud. tulemus:

noh... ütleme, et katus on keevitatud. palju seal plekipaksust on, see on küsitav. mõnes kohas tuli lappi kinni lastes kohe auk sisse. ehk et rooste on oma töö teinud. tuleb seestpoolt korralikult puhastada ja millegagi määrida

Pilt
Pilt

aga kui välja jätta tagaluugi puuritud poldid (mis tuleb keevitusega välja meelitada), siis võiks masin aknapiirini tehtud olla

täna võtsin ette siis uue sõjakäigu ja miskipärast sattusin hoopis auto taha ossa. ja võtsin ette parema alumise nurga. noh... eh... ah... OH... seda bussi on ikka keegi "mõnuga" teinud. osades kohtades oli pahtel ainuke, mis alles jäänud. kurat, nii EI REMONDITA autot. isegi mina ei tee nii. tulemus sai igal juhul parem. võttis jupp aega, sest enne välisplekki tuli ka paar sisetugevdust uuesti ehitada

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
Postitusi: 2380
Liitunud: E Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Liikva, Harjumaa
Kontakt:

Re: Erki '63 split buss

Postitus Postitas ingmar »

jeeez. veel paljupalju pilte! :)

tänane arusaam - eelmine taastaja (khm, palun teda siiski mitte sellise nimega kutsuda) on teinud oma töö lihtsaks. kus on rooste, sinna keevitame pleki peale, lisame kolidega pahtlit ja korras! no kurat küll. lõpetasin tänase tööpäeva, sest lõikekettad said otsa. ei jõua välja lõigata seda s/*%a seal :(

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

ehk et. ninna on vaja plekke, postiotsi on vaja, doglegist tahapoole on asju vaja... kohutav. sorry, täna rõõmustavat sõna ei tule :)
Kasutaja avatar
dexter
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 531
Liitunud: P Okt 12, 2008 9:18 pm
Asukoht: Tartu

Re: Erki '63 split buss

Postitus Postitas dexter »

Tööd sul ikka jagub...Aga vähemalt saab üks buss jälle päästetud....jõudu sulle
1966--->hea aasta, kuid aeglane...ja jääb pikaks ajaks selliseks
Kasutaja avatar
Kaitsu
teadja-inime
teadja-inime
Postitusi: 45
Liitunud: T Jaan 20, 2009 1:03 am
Asukoht: Viimsi

Re: Erki '63 split buss

Postitus Postitas Kaitsu »

Tere Ingmar,
it's good to see I'm not the only one fighting with rusty splits in Estonia. I still have the backing plates for you and some KlassicFab split panels for sale if you are interested.
Here's mine; starting point seems to be very similar to the bus you are working on. Greetings from Narva...

Pilt

Pilt
T1 '66, '67
T2 '67, '70, '71, '10
Vasta