meie roheline buss. 1977

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: meie roheline buss. 1977

Postitus Postitas martr »

Tekkis veel üks huvitav probleem.

Kui mootor läheb soojaks, siis ei saa enam gaasi anda, selle paele turtsub ja "hing jääb kinni"
Tühikäigul töötab korralikult nii käivitades, kui ka täiesti soojalt.

Olukord tekib, siis kui ~10-15km on sõidetud täiskiirusel ja siis hakkab vaikselt turtsuma ja "vahele jätma".
Selle peale püüan võimalikult madalaid pöördeid hoida ja nii saab veel oma 5 km sõita, 4. käiguga nii 40km/h.
Kohe kui gaasi juurde vajutada kiilub asi kohe kinni ja teeb ka sumpsist vahel väikse paugu.
Kui sõidupealt sidur ära lahutada, siis tühikäigul töötab ilusti -ei sure välja.
Lõpuks on ka nii, et kui seistes ilusti töötab ja lähen taha mootori juurde, siis ka sealt otse hoovast gaasi andes hakkab puterdama.
EHk siis, kui mootor on täiesti soe, siis töötab ainult tühikäigul.

Täiesti sooja mootoriga jäin siis teeäärde ja vahetasin kohe uue jagaja kaane ja rootori, kuid sellest ei olnud miskit kasu, nüüd on kuskil mujal vist probleem siis. Ja huvitav on see, et kaks nädalat tagasi tegime pikad otsad Läti suunal ja tagasi ja ei esinenud ühtegi probleemi.

Vahepeal tiirutasin linnas ja ei tulnud nii pikka otsa, kuid nüüd üleeile sai jälle maanteele mindud ja selline käitumine.

Järgmisel hommikul, kui oli maha jahtunud, siis proovisin uuesti, tegin ühe 15 km otsa maanteel ja viimased 5km hakkas jälle pihta, vaevu sain tagasi.

???
minu buss:1977, 9 kohta, mootor 79-82, 2L: CU050205, 51KW, 1970cm3, 2 Solex PDSIT32/34
VALVESEADMED GSM koduvalve, maja ehitus, korterite remont, jalgrattad
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: meie roheline buss. 1977

Postitus Postitas Teet »

umbes kütusefilter? Tühikäigul täidab ujukikambri, pööretel (ja koormusel) aga tühjeneb?
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
kaupz
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 858
Liitunud: P Sept 02, 2007 9:58 pm
Asukoht: eesti, harjumaa, keila vald

Re: meie roheline buss. 1977

Postitus Postitas kaupz »

Teet kirjutas:umbes kütusefilter? Tühikäigul täidab ujukikambri, pööretel (ja koormusel) aga tühjeneb?
ajab paukuma ka ?

pärast mootoriremonti, äkki klapid vajavad uuesti reguleerimist?
Ostan VW T2 Hipibuss nimelise sõiduki, igasugune info on oodatud.
(o\_!_/o) Drive Your Old Vw To Work Every Summer Day
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: meie roheline buss. 1977

Postitus Postitas martr »

no paugub mõne korra siis kui see asi kätte jõuab. Algul käivitades, läheb poolest pöördest ja suriseb ilusti ja vaikselt, ka linnasõit ei tee mingit muret. See kütusefiltri mõte on muidugi huvitav, neid mul vahel kolm - peale paaki ja kaks enne mõlemat karbussi. Samas nagu ka ikka vahetatud nii aasta kaks tagasi.

Asi on ikka kiiruses!

Eile tuli diagnostikast ja seal leiti, et Idle Stabiliser Unit on vigane ja võeti see vahelt ära ja ühendati otsad otse kokku.

Hakkasin õhtul linna tagasi sõitma ja nii 15km sõidetud ja kiirus siis 80+ pidevalt, hakkas jälle pihta, turtsus paar korda, tõmbas hinge kinni, jõnksutas korralikult ja niikaua kui kiirus langes ja jäin teeäärde. Ootasin paar minutit ja proovisin uuesti startida ja kohe esimese käiguga juba ei lubanud kiirendada. Siis ootasin vast 5-10 minutit. Proovisin uuesti ja sai minema, keerasin siis otsa tagasi ja hakkasin vaikselt ettevaatlikult kiirust koguma aj sõitsin siis max 60km/h tagasi ja sellise kiiruse juures täiesti sõitis siis, ei teinud enam ühtegi imelikku häält.
Viimased 5 km võtsin jälle kiiruse nii 85 km/h peale, et teada, kas hakkab uuesti - seekord ei hakanud ja sõitis töökoja ette.

Ehk, niikaua kui ma püsin linnas ja võin linnas sõita järjest lasnamäelt- mustamäele ja tagasi, ei juhtu kunagi midagi. Kui sõidan kiiresti nii 80-85km/h on üsna tõenäoline, et kui oma 15km sõidetud, siis ühel hetkel läheb seal süütesüsteemis miskit nii paigast ära, et turtsub, jõnksutab, teeb mõne paugu ja kõik.
minu buss:1977, 9 kohta, mootor 79-82, 2L: CU050205, 51KW, 1970cm3, 2 Solex PDSIT32/34
VALVESEADMED GSM koduvalve, maja ehitus, korterite remont, jalgrattad
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
Postitusi: 749
Liitunud: R Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: meie roheline buss. 1977

Postitus Postitas Teet »

kütusefiltrid ei ummistu mitte aja vaid sodi tõttu. Aga eks ise tead paremini, mis hääled tegelikult on. Nn objektiivsem pool (ehk suurema/ühtlasema kütusetarbimisega kaasneb jama, aga tühikäik on ok) räägib võimalikust kütusepuudusest.
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: meie roheline buss. 1977

Postitus Postitas martr »

Üleeile õhtul sain bussi jälle diagnostiku käest kätte.
Ta võttis ka selle Idle Stabilizeri pistikud küljest ära ja ühendas juhtmed korrlikult kokku.
Tundus, et need pistikud olid ka läbi.
Tehti 30 km ots täiskiirusel, ehk 90+km/h ja asi töötas.
Sõitsin ka ise õhtul veel Raplast Tallinna ja andsin ka korralikult kuuma ja ei mingit häda siiani.
Ka üldse töötab nüüd rahulikumalt ja ühtlasemalt.

Loodab, et see Stabilizer koos oma pistikutega oligi kurja juur ja nüüd on asi korras.

EI tea kui oluline see karp on, tundub, et töötab ilusti ka ilma selleta. Igaks juhuks tellisin endale uue, maksis oma $30, kuid ehk kunagi panen siis tagasi.

Jutt siis sellisest karbikesest:
Pilt
minu buss:1977, 9 kohta, mootor 79-82, 2L: CU050205, 51KW, 1970cm3, 2 Solex PDSIT32/34
VALVESEADMED GSM koduvalve, maja ehitus, korterite remont, jalgrattad
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: meie roheline buss. 1977

Postitus Postitas martr »

Tellitud sai uus selline Digital Idle Stabilizer Control Unit:
Pilt
http://www.gowesty.com/ec_view_details. ... parent_id=

Sellel on minu vanaga erinev kood. Kas see täpselt sama kood on oluline?
Ja küsiks uuesti: Kas ilma selle karbikeseta võib rahulikult sõita, või peaksin ikka selle sinna vahele tagasi panema?

ja teine küsimus, kuna mul olid ka need pistikud läbi, et kas keegi teab, kust ma need pistikud siis uued saan?
minu buss:1977, 9 kohta, mootor 79-82, 2L: CU050205, 51KW, 1970cm3, 2 Solex PDSIT32/34
VALVESEADMED GSM koduvalve, maja ehitus, korterite remont, jalgrattad
Kasutaja avatar
Mart
"know-how"
"know-how"
Postitusi: 334
Liitunud: E Dets 08, 2003 12:44 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: meie roheline buss. 1977

Postitus Postitas Mart »

Jah, võin kinnitada, et ilma selle karbikeseta võib rahumeeli sõita.
Nagu nimi vihjab, on tegu tühikäigupöörete stabilisaatoriga. Mõte on selles, et kui mootor on veel külm, aga palju elektritarbijaid on taga (näiteks talvel), siis võivad tühikäigul pöörded liiga palju langeda ja mootor sootuks seisma jääda. Karbike saab sellest aru ja süütemomenti tiba varasemaks lükates hoiab pöördeid paigas. Selline mootori aju eelkäija.
Sõitsin mitmeid aastaid ilma selle stabilisaatorita aastaringselt ega tundnud erilist puudust (pistikud olid samamoodi omavahel kokku ühendatud).
Tõeline auto sõidab ilma veeta!
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: meie roheline buss. 1977

Postitus Postitas martr »

Sai veidi jälle putitatud.
Ingmari http://www.eastsidecustoms.eu/est/about/ abil sai http://www.justkampers.com/" onclick="window.open(this.href);return false; lehelt tellitud uued turvavööd:

JK Part Number:
1 tk J10116 (ette juhile)
1 tk J39763 (ette kõrvalistujale)
2 tk J10652 (taha äärtesse)
1 tk J10557 (taha keskele)
Esimesed paigaldasin juba nädalapäevad tagasi ja läksid ilusti. Juhi vöö vastuse tross (ehk see kuhu turvavöö klõpsti puusa juurde kinni käib) on natuke liiga pikk, et peab midagi välja mõtlema sellega, aga muidu ikka väga hea ja tunne on palju turvalisem :)
Taha sai siis ka äärtesse õlavööd ja keskele puusavöö.
Pilt
Pilt
Pilt

Lisaks lasin vahetada jälle taga pooltelgede kummid. 2014 juuni vahetasin viimati ja mingi hetk sügisel vist olid kõik neli täiesti katki jälle, et kudagi niru kvaliteet on sel tänapäeva kummil. Muidugi senikaua kui vahetusse jõudsin, oli vaja kuidagi ikka sõita. Selleks leidsin, et Esvika elektripoes müüakse kuumuskahanevat kummiteipi, selline paar mm paks kumm rullis, nii 5cm laiune ja 5 meetrit rullis. Roomasin alla ja lasin fööniga selle kummi sinna katkiste lõõtsade ümber ja väga hea ja kindel tulemus jäi.

Nüüd siis sai https://www.eparts.ee/ lehelt välja valitud Spidan tootja omad: https://www.eparts.ee/catalog/#tab:3/pa ... il:22451_1
Vaatame siis kaua need kestavad, peaksid olema paremad ja ehk nüüd on ikka mõneks aastaks rahu majas.
Pilt

Ja muidugi ei andnud mulle rahu paar aastat tagasi vahetatud käigukastiõli, mis sai tookord GL4/GL5 ja ei olnud kindel, et oli "non-reactive".
Nüüd siis sai otsitud puhas GL4 õli ja see sisse valatud. 3,5 liitrit kulub! Kes inglise keelt mõikab, siis selle õli jutu seletab lahti see leht: http://www.ratwell.com/technical/GearOil.html.
Mina leidsin sellised pudelid:
Pilt
minu buss:1977, 9 kohta, mootor 79-82, 2L: CU050205, 51KW, 1970cm3, 2 Solex PDSIT32/34
VALVESEADMED GSM koduvalve, maja ehitus, korterite remont, jalgrattad
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: meie roheline buss. 1977

Postitus Postitas martr »

Nüüd sai bussis magamine tänu uuele custom madratsile uue mõõtme. Mõtlesin, et postitan ka siia mõne pildi.

Sõitmise ajal on siis tagaiste üleval asendis:

Pilt

Siis käib bussi seljatugi alla, taha mootoriruumi peale tegi sadulsepp kaks täpsete mõõtmetega madratsit.
Tihkest ja tugevast 8cm paksusest poroloonist, mis magades ei vaju läbi ja siis sellele riie veel peale.

Pilt
Pilt

Madratsite all on veel 1cm paksune jällegi bussi kuju järgiv vineer

Pilt

Ja kui vineertahvel ette välja tõmmata, ning "ajutised" kadakast tugijalad veel külge kruvida, siis on
voodi mõõtmed 200cm x 150cm
Pilt

madrats siis lahtilaotatuna, sinna peale lina, tekk ja padi ning ideaalne:

Pilt

Selleks, et sees öösel umbseks ei lähe on matkapoest ostetud suure voodi baldahiinvõrk, mis
üle bussi tagaluugi laotatuna istub sinna ilusti:

Pilt

ja nüüd leidsin mugava lahenduse, et vihma sisse tagaluugist ei tuleks ning ühtlasi oleks ka küljeaknad ilusti pimedad -
koormakate, vist oli 3x4meetrit. Võiks isegi 3x5 olla, siis kataks ka esiküljeaknad ära ja võiks olla muidugi hõbedane, et ka
kuuma tõrjuks.

Pilt
minu buss:1977, 9 kohta, mootor 79-82, 2L: CU050205, 51KW, 1970cm3, 2 Solex PDSIT32/34
VALVESEADMED GSM koduvalve, maja ehitus, korterite remont, jalgrattad
Kasutaja avatar
martr
raja tänava klient
raja tänava klient
Postitusi: 188
Liitunud: R Sept 08, 2006 1:51 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: meie roheline buss. 1977

Postitus Postitas martr »

Koormakatte asemel leidsin Handymanist XL auto poolkatte, mis on hõbedane ja sobib nüüd paremini tagaluugi vihmakaitseks

Pilt20150812_164312 by Mart Rosin, on Flickr
minu buss:1977, 9 kohta, mootor 79-82, 2L: CU050205, 51KW, 1970cm3, 2 Solex PDSIT32/34
VALVESEADMED GSM koduvalve, maja ehitus, korterite remont, jalgrattad
Vasta